Kyllä sitä ulinaa saa kuunnella ihan sukset jalassakin.
Joku vertasi noita jäkä-jäkä-hiihtäjiä valittaviin kuningaspyöräilijöihin. Ehkä niitä voisi verrata niihin enväistäketäänmullonmaantiefilojakamatvimpanp älle legendoihin, joista olen tosin saanut vain lukea täällä, tosielämässä en ole onnistunut kohtaamaan yhtään. Hiihtäjissä noita on aika paljon enemmän, kun munkin vähäisillä suksikilsoilla aika monta tapausta jäänyt mieleen. Ja jostain syystä vielä hyvin nuorena, ei vissiin täysi-ikäisille ja -kokoisille edes uskalleta riehua. Kertaakaan en itse em. tilanteissa perseillyt niin, että pitäisi päreet polttaa.
If you can't beat'em, join'em!
Mä olen salaa unelmoinut, etenkin parina viime talvena, että tulis niin pirusti lunta, että joutuis jalkakäytävät ja kelvit muuttamaan laduiksi. En millään muulla liikkuisikaan kuin suksilla. Siellä ei varmasti niitä nirunaru sentin vahvuisilla nanosuperluistimilla varustettuja ladun omistajia edes näkyisi, kun voisi törmätä vaikka hiekanjyvään tai hukkua aurausvalliin. Tai erälaudoilla pääsisi lähes linnuntietä, se ois jo hianoo...
No, omakin mielipide on tainnut jo aika vahvasti tulla esiin, ehkä jätän jo vinoilut. Vaahtoajat ei vaan yhtään aja lajinsa asiaa, itsekin loistava esimerkki niistä (sadoista?) tuhansista, joita ei oikein mitenkään voi käännyttää latuhiihdon puoleen. Ja eipä tule jälkipolviakaan lajiin tutustutettua, kun ei jaksa kirvestä ottaa mukaan, jotta uskaltaisi lähteä tenavia latu"kulttuuriin" perehdyttämään. Äh sori, juuri lupasin lop... Vaan eipä se varmaan mitään haittaa, jos harrastajia ei ole tulossakaan lisää, eipä suomalaiset ole koskaan tainnu ilman dopingia hiihdossa pärjätäkään... Sori, en pysty, poistun.

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit