FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 100 / 237 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 90 98 99 100 101 102 110 150 200 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.971 - 3.000 / 7087

Aihe: Hiihtojutut

Halliin pääsisi jo hiihtämään ja kai toi talvikin tekee tuloaan.. Flunssan kourissa on ollut vähän liikaakiin aikaa selailla nettiä ja uudet sukset pitäisi nyt tulevaksi talveksi saada vanhojen Atomicien tilalle (Atomic ACS muistaakseni ja ikää noille jo kertynyt sen 10vuotta). Nykyiset sukset siis aivan taatusti liian löysät nykypainolle eikä ne alunperinkään mitkään kaksiset ole tainneet olla vaan jonkin sortin kombo-sukset vaikka aina olen niillä koittanut luistella.

Jotain keskitason kuntoilijan suksia tullut vilkuiltua ja Fischerin RCR Skate Wasa NIS houkuttelis. Kysymys kuuluukin lähinnä että mihin pk-seudulla marssin lompakon kanssa suksien päälle seisomaan ja voin luottaa että myyjä myy hyvän parin? Ja tietenkin hioo/pohjustaa/tekee kaiken tarvittavan että voin lähteä laduille heti kun kelit sallivat. Kallesport? Tammiston Sportia? Avopuoliskollekin pitäis perinteisen setti samalla hankkia...

Väittäisin että jos ei tunne myyjiä henkilökohtaisesti/kaiffarin kautta niin kaikki myyjät (ja etenkin asiantuntijat) on vähän tuulella käyviä urheiluliikkeissä läpi Suomen... voit saada hyvää palvelua tai sitten et, riippuu myös vähän siitä mihin aikaan niitä kapuloita käy kyselemässä ja mitä on vailla.

Olen kyllä saanut ihan hyvää palvelua noista mainituista liikkeistä melkein joka kerta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KestreL Katso viesti
    Halliin pääsisi jo hiihtämään ja kai toi talvikin tekee tuloaan.. Flunssan kourissa on ollut vähän liikaakiin aikaa selailla nettiä ja uudet sukset pitäisi nyt tulevaksi talveksi saada vanhojen Atomicien tilalle (Atomic ACS muistaakseni ja ikää noille jo kertynyt sen 10vuotta). Nykyiset sukset siis aivan taatusti liian löysät nykypainolle eikä ne alunperinkään mitkään kaksiset ole tainneet olla vaan jonkin sortin kombo-sukset vaikka aina olen niillä koittanut luistella.

Jotain keskitason kuntoilijan suksia tullut vilkuiltua ja Fischerin RCR Skate Wasa NIS houkuttelis. Kysymys kuuluukin lähinnä että mihin pk-seudulla marssin lompakon kanssa suksien päälle seisomaan ja voin luottaa että myyjä myy hyvän parin? Ja tietenkin hioo/pohjustaa/tekee kaiken tarvittavan että voin lähteä laduille heti kun kelit sallivat. Kallesport? Tammiston Sportia? Avopuoliskollekin pitäis perinteisen setti samalla hankkia...
    Tammiston Sportiassa oli ainakin vielä viime viikolla viime vuotisia Fisukoita alennuksessa. Olivat ilmeisesti ostaneet maahantuojalta loput viime kauden mallit pois eli pitäisi löytyä useampi pari josta valita sopiva. Sieltä kannattaa käydä kyselemässä löytyykö sopivaa paria. Itse kävin huollattamassa siellä sukset ja ainakin noin jutustelun tasolla siellä tuntuu olevan tieto/taito kohdillaan. Kallesportista olen yhdet Madshusit hommannut ja hyvän parin sielläkin möivät.
    ÄäriTeam

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMS Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KestreL Katso viesti

Tammiston Sportiassa oli ainakin vielä viime viikolla viime vuotisia Fisukoita alennuksessa. Olivat ilmeisesti ostaneet maahantuojalta loput viime kauden mallit pois eli pitäisi löytyä useampi pari josta valita sopiva. Sieltä kannattaa käydä kyselemässä löytyykö sopivaa paria. Itse kävin huollattamassa siellä sukset ja ainakin noin jutustelun tasolla siellä tuntuu olevan tieto/taito kohdillaan. Kallesportista olen yhdet Madshusit hommannut ja hyvän parin sielläkin möivät.
    Itse hankin vuosi sitten Fischerit Kivikon hiihtohallin Sportiasta ja asiantuntemusta löytyi. Nykyisin herrat ovat siis töissä Tammiston Sportiassa liikkeen muuton takia, joten suosittelen pistäytymään siellä. Tammistossa olen huollattanut sukseni, eikä ole mitään moittimista.

Tässä on myös varteenotettava vaihtoehto..
    "Lapasesta lähti..."

Hiihtojutut

Carilaiselta jo toiset Atomic WC Skate HT:t kärsineiden vanhojen tilalle. Olen molemmilla kerroilla vetänyt hatusta enkä ole jaksanut paikan päälle ajaa. Ainakin ekalla kerralla sukset osui kohdalleen loistavasti. Elämä o peliä...
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

mulle tuli viime talvena kisoista palkinnoksi, peltosen Supra-X Hybtonite suksipari. nis levyissä on kiinni myöskin uudet, rottefellan xcelerator skate siteet. tuli tehtaalta suoraan minulle, valmiiksi pohjustettuna. pituus on 188cm. onko kokemuksia suksista? itelläni ei ole edes nnn monoja. tässä pähkäilen että laitanko sns siteet paikalleen vai lähdenkö edes testaamaan paria, tuskin kuitenkaan mono kaupoille lähen parin takia. muutamia nnn monoja testannu ja ei oikeen tunnu löytyvän sopivia omalle jalalle, ja muutenkin on tuota kalustoa jo tarpeeksi ennestään. onko edes kokeilemisen arvoinen suksi. vai yrittäisikö suoraan, ilman kokeilua saada myytyä.

Onko kellään kokemusta Proshopista Tampereella suksien hionnan suhteen?
    http://www.proshop.org/609/Suksihuolto%20-%20UUTTA!
    www.kaupinkanuunat.net

lumia ootellessa

Suositelkaa asintuntevaa suksikauppaa Lpr - Imatra - Sln alueelta.

Kiitos.

nim. ei oo tullu paljoa hiiheltyä sitten 80 luvun....

Yritin poiketa suksikaupoilla eilen, mutta ei siitä sitten tullut mitään kun myyjä alkoi kettuilemaan, että ajetuilla laduilla hiihtävät ovat snobeja, joita ei kiinnosta ulkona liikkuminen. Lopuksi sain kuitenkin tivattua hinnan ko. sankarilta ja se oli varsin edukas C$645 + verot, eli suunnilleen $720 Salomon Equipe 7 pertsasuksista, siteistä ja joistain kuntohiihtomonoista. Oikea toimintatapa olisi varmaan ollut tirvaista hippiä turpaan, mutta sen sijaan kiitin kohteliaasti ja suuntasin takaisin kotiin.

Niin oli mulla kysymyskin...onko noista Salomonin Propulse siteistä mitään iloa kumitossuhiihtäjälle, jolla ei ole tekniikka hallussa?

Näillä hinnoilla läskipyörän hinta ei enää vaikuta niin pahalta.

Joku laittoi hiihtokelin päälle viime yönä...

OJ muokkasi tätä : 11.11.2012 at 17.33
    6.7 WTF/kg

Tuo side on käytännössä käsin kiinnitettävä ja avattava kun noi kauppiaat yleensä tuppaa tavikselle myymään automaattisidettä jossa painat vaan kengän siteeseen ja kun haluat irroitaa siteen niin siinä on sellainen pala johon painetaan jojo mkädellä tai sauvalla tai niinkuin yleensä näkeetapahtuvan suksella avataan side. Jos itelleni siteitä katson niin ehdottomasti nuo paremman pään siteet. Pertasa suksesta sen verran ,pääsin viimetalvena kokeilemaan Atomicin vastakarva suksea , hiihdin niillä vesisateesta -20 keleissä suksi on ainut voitelua tarvitseva suksi jonka edes ajatuksissanikaan voisin hankkia , ei pärjää nano eikä mitkään hionnat jotka pitäissi paremmin kuin tuo vasta karvoilla varustettu suksi o,on kuin kilpasuksella hiihtäisi muttei tarvitse liisteriden eikä pitovoiteiden kanssa leikkiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMT Katso viesti
    Tuo side on käytännössä käsin kiinnitettävä ja avattava kun noi kauppiaat yleensä tuppaa tavikselle myymään automaattisidettä jossa painat vaan kengän siteeseen ja kun haluat irroitaa siteen niin siinä on sellainen pala johon painetaan jojo mkädellä tai sauvalla tai niinkuin yleensä näkeetapahtuvan suksella avataan side. Jos itelleni siteitä katson niin ehdottomasti nuo paremman pään siteet. Pertasa suksesta sen verran ,pääsin viimetalvena kokeilemaan Atomicin vastakarva suksea , hiihdin niillä vesisateesta -20 keleissä suksi on ainut voitelua tarvitseva suksi jonka edes ajatuksissanikaan voisin hankkia , ei pärjää nano eikä mitkään hionnat jotka pitäissi paremmin kuin tuo vasta karvoilla varustettu suksi o,on kuin kilpasuksella

hiihtäisi muttei tarvitse liisteriden eikä pitovoiteiden kanssa leikkiä.

Tarkoitat varmaan Atomicin Skin Tec-suksea, jossa "karvat" pitoalueella. Testasin viime keväänä Susihiihdossa em suksia ja totesin päteviksi kapuloiksi. Keli oli vaihteleva, uutta, vanhaa lunta, jäisiä kohtia, aikaisin aamulla kylmenpää ja myöhemmin jo nuoskan puolella. Suksi piti kuin seinään joka paikassa ja luistossa en hävinnyt kaverille yhtään. Keväällä ei ollut sopivaa suksea maahantuojalla, mutta nyt odotetaan suksia Tammiston Sportiasta pika puoliin. Suosittelen, ainakin tälläiselle kädettömälle voitelijalle.

Onko Rossignoleilla hiihtävät ollut tyytyväisiä suksiinsa? Itse en ole aikaisemmin merkkiä edes pitänyt vakavasti otettavana vaihtoehtona, mutta sain ihan hyvän tarjouksen X-IUM WCS 2 pertsasuksesta. Hiihto-lehdessä olivat ainakin saaneet hyvän arvosanan ja myyjä kehui suksea helposti hiihdettäväksi. Samaan hintaan saisi Fisun perus RCS:n ja pitäisi päättää kumman ottaa. Kyseessä olisi ensimmäiset pertsasukseni, joten hihtämisen helppous korostuu valinnassa.
    ÄäriTeam

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMS Katso viesti
    Kyseessä olisi ensimmäiset pertsasukseni, joten hihtämisen helppous korostuu valinnassa.
    Tärkeämpää on oikea jäykkyys ja oikea voide. Viime talvena Fischer RCS pertsasukset alkoivat toimimaan hyvin vasta kun siirryin fluoripitoon. Ja rennon tekniikan löytyminen. Mulla oli ensimmäinen talvi yhtä tuskaa ja väkisin yrittämistä pertsalla kun oli vuosikymmenen vain luistellut.

Olen käyttänyt (luistelu) suksia aiemmin pari kertaa hiottavana eri liikkeissä. Koskaan ei ole kuvioista kyselty.
    Nyt sitten olisi tarjolla nuoli, havu, salmiakki ja suoraa kuviota. Mitä väliä pertsasuksissa vai onko mitään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti narisevaklossi Katso viesti
    Suositelkaa asintuntevaa suksikauppaa Lpr - Imatra - Sln alueelta.

Kiitos.

nim. ei oo tullu paljoa hiiheltyä sitten 80 luvun....
    Asiantunteva ainakin....

http://saimaasport.fi/
    Imatra MTB
    imatramtb.fi / facebook.com/imatramtb

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti

Olen käyttänyt (luistelu) suksia aiemmin pari kertaa hiottavana eri liikkeissä. Koskaan ei ole kuvioista kyselty.
    Missä sä olet hiotuttanut suksia?
    www.kaupinkanuunat.net

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ana75 Katso viesti
    Missä sä olet hiotuttanut suksia?
    Näsilinnankadulla oli joskus suksiliike jossa myytiin Visu ja Morotto suksia, ei taida olla enää missään.
    Turtolan Intersportissa hiotutin kerran, ilmeisesti ne kuskaavat sukset jonnekin muualle.

Tuollakin näköjään, taidan viedä fisut sinne: http://www.peloton.fi/huolto/suksihuolto.html

Turtolan Intersportissa hiotutin kerran, ilmeisesti ne kuskaavat sukset jonnekin muualle. l
    Turtolan ja Koskarin intersportit vie sukset johonkin pyöräliikkeeseen, joka osti/sai heidän koneensa. Ettei olisi Pyöräpaja Sampo. Muistaakseni Sammonkadulla on liike.

Itte hiotutin just Levin intersportissa. Pirun hyvät tuli, eikä maksanu juuri mitään
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

Tärkeämpää on oikea jäykkyys ja oikea voide. Viime talvena Fischer RCS pertsasukset alkoivat toimimaan hyvin vasta kun siirryin fluoripitoon. Ja rennon tekniikan löytyminen. Mulla oli ensimmäinen talvi yhtä tuskaa ja väkisin yrittämistä pertsalla kun oli vuosikymmenen vain luistellut.
    Näin mä olen ymmärtänytkin että asia olisi. Myyjä vielä vakuutteli että on hyvä pari tsekattuna eli pistin Rossarit tilaukseen. Ens talvi meneekin sitten pertsaladun tukkona, just kun alkoi vapaalla löytymään sen verran vauhtia ettei tarvinnut pujottelukepin virkaa toimittaa
    ÄäriTeam

Sain sitten hankittua jotkut sukset kun viimein halvalla jotain löytyi. Rossignol Ultralite ulkoilusukset ja X9 monot. Eiköhän noilla kykene toteamaan, että en osaa hiihtä pertsaakaan, mutta ainakin vielä hetken aikaa voi päteä perheen kanssa hiihdellessä. Ehkä olisin mieluummin ottanut ihan normaalit pertsasukset, mutta kun halvalla pitää saada, niin ei aina ole valinnanvaraa.
    6.7 WTF/kg

Ostin viime talvena Madshus Terrasonicit (pertsa) Tammiston Sportiasta. Pari kiloa olisi hyvä saada kropasta massaa pois jotta toimisivat vielä paremmin, mutta mittaus sinänsä oli huolellinen. Otin tarkoituksella hitusen löysän parin, kun alla oli noin dekadi ettei hiihtokilometrejä juuri kertynyt. Tein pohjustustyöt itse, mutta en millään saanut luistoja pysymään kunnolla pohjassa. Vein sitten keväällä samaan liikkeeseen hiottavaksi ja pyysin sitten laittamaan kelivoitelutkin parille viimeiselle lenkille. Ja vot, kylläpä toimivat loistavasti. Erinomaista työtä siis tekivät. Tarvittaessa hoidan jatkossakin suksiasiat siellä, kun on paljon KalleSportia lähempänäkin.

Jussi_L Guest
    Onkos porukkaa käynyt ensilumilla pohjoisessa? Saariselällä ainakin oli/on vieläkin mahtavat kelit! Viime viikko oltiin ja oli ladut ihan loisto kunnossa ja viikon aikana kertyikin 260 kilsaa. Menomatkalla heitin kaverille ehdotuksen hiihtää 100 kilsaa yhteen menoon ja se hulluhan tietty innostu asiasta. Torstaina sit piti homma toteuttaa ja 7h 20min meni 103.3km:n hiihtämisessä aikaa. Hiihdettiin eka puolisko pertsalla ja nopea monojen + kuivan paidan vaihto ja toinen puolisko jatkui sit vapaalla. Nyt täytyy toivoa, että tänne eteläänkin tulis lunta ja sais ladut kuntoon.

Auttakaapa viisaammat pientä miestä mäessä. Pitäis hommata pikku-ukkelille (151cm) luistelusukset tai oikeastaan koko paketti. Minkähän mittaista skimbaa kannattaisi pojalle alkaa speksaamaan. Juniorilla olis intoa lajiin, ja ajattelin jos hommaisin kuitenkin kohtuutason vermeet ettei ainakaan tulis tapettua alkanutta intoa huonoilla välineillä. Olisko heittää vinkkiä mitä pitäis huomioida välineitä valitessa? Oltais vinkeistä kiitollisia.
    -Usot sie jot myö uitiin?

--+MM+-- Guest
    Vuokatti Hiihdossa tänä vuonna taas Kainuulainen Sprintti, eli n. 60+60 km (V+P), eli 'hauskaa' koko rahalla.

30.11 näkyy muuttuvan hintaporras perusmatkoille.

µ

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Auttakaapa viisaammat pientä miestä mäessä. Pitäis hommata pikku-ukkelille (151cm) luistelusukset tai oikeastaan koko paketti. Minkähän mittaista skimbaa kannattaisi pojalle alkaa speksaamaan. Juniorilla olis intoa lajiin, ja ajattelin jos hommaisin kuitenkin kohtuutason vermeet ettei ainakaan tulis tapettua alkanutta intoa huonoilla välineillä. Olisko heittää vinkkiä mitä pitäis huomioida välineitä valitessa? Oltais vinkeistä kiitollisia.
    Menet paikalliseen hiihtoon erikoistuneeseen suksikauppaan ja annat niiden valita sukset sekä miksei muutkin välineet. Kaivat kuvetta ja kuskaat poitsua hiihtämään. Suosituksia liikkeestäkin varmasti saat kunhan tietäis paikkakunnan. Tärkeintä on ihan samanlain muksuilla kuin aikuisilla, että suksi on oikean jäykkyinen siellä hiihtäjän alla. Sitä jos et itse osaa valita, niin luota ammattitaitoiseen suksikauppiaaseen. Onhan noita muutama kauppa joista uskaltaa tilata netin kauttakin tai soittamalla. Valitsevat siellä mittojen mukaan parhaan suksen alle tyytyväisyystakuulla.
    www.haijaa.fi
    www.kallesport.fi
    www.fortesport.fi
    www.carilainensport.fi
    Käyhän tutkkimassa....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tunkkari Katso viesti
    Tärkeintä on ihan samanlain muksuilla kuin aikuisilla, että suksi on oikean jäykkyinen siellä hiihtäjän alla. Sitä jos et itse osaa valita, niin luota ammattitaitoiseen suksikauppiaaseen.
    Kiitoksia tästä, käsitykset hommasta vahvistuivat kummasti.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Tekeekö näillä mitään: Salomon Active 8 Skate ?

Ostin aikoinaan melkein 10 vuotta sitten luistelusuksipaketin urheiluliikkeestä sillä seurauksella että myivät ainakin liian löysät sukset, jotka on vähänkään kovemmalla alustalla epävakaat ja lipsuu potkussa alta. Tuli sitten hiihdeltyä pertsaa, mutta nyt olisi harkinnassa luisteluvälineiden uusinta harjoituskilpasuksiin (riittävän jäykät pk-seudun koville laduille), mutta mietityttää onko noi vm. 2003 Salomonin Active S9 Pilot (vastannee nykyistä Active 8 Skate) -monot riittävän tukevat ja tarkat kilpasuksen kaveriksi tai olisiko kilpamonoista paljon etua esim. tarkkuudessa ?

Testivälineillä kokeilun perusteella kilpakamoilla hiihtäminen kyllä sujuu sen verran että mm. wassbergin hiihtäminen pitkällä potkulla oli yhtä juhlaa verrattuna näiden myöhemmin ostettujen takansytykkeiden kanssa jäkittämiseen verrattuna. Monojen tarkkuus ei haittaa, koska olen alamäkipuolella tottunut käyttämään ratalaskusuksia ja -monoja, jotka on tarkkoja ohjattavia.
    JK71 muokkasi tätä : 02.12.2012 at 21.39
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

^ jos tuon ikäisellä kengällä on edes kohtuullisesti hiihdetty, niin voihan se aika veltto ja venynyt olla. Luisteluhiihdossa se tarkkuus ja
    tukevuus tulee ensisijaisesti kengän pohjan kiertojäykkyydestä ja toissijaisesti siteen ja kengän kontaktista. Jälkimmäisessä Pilot on ihan
    riittävän tukeva jos kengän pohja on jäykkä. Nuo ns. kilpamonot on sit sivujäykkiä myös nilkasta, mistä on etua jos hiihtotekniikka on
    hakusessa ja osapuilleen turhaa, jos tekniikka on kohdillaan. Pilot-siteessä pysyminen on optio, mut NIS-systeemissä on puolensa ja ainakin
    kenkävalikoima on laajempi.

Suositelkaa NNN-siteeseen hyvää ja jäykkää monoa vapaalle hiihtotavalle. Kokeilin Matukan kisahiilari monoa, mutta oli liian "karu" omaan jalkaani.

Ja saman tien: suosituksia Profil (Equipe Classic)-siteen kanssa hyvin pelaavasta leveälestisestä pertsamonosta otetaan kiitolisuudella vastaan.

Ovatkos kaikki muuta paitsi Salomon ja One Way jo Rottefella-leirissä?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •