GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 86 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 76 84 85 86 87 88 96 136 186 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.551 - 2.580 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #2551
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    400
    Ristuksen kovaa tuulee, mutta mitään lumeen viittaavaakaan ei näjy.

  2. #2552
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    musta multaa edelleen Tampereella mutta kohta voi tulla valkoista.....
    Oulussaki vielä mustaa multaa esillä. Ehkä viikonlopun aikana voi väri muuttua.
    http://eksyilylenkit.wordpress.com/

  3. #2553
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    70
    Aamulla meni 33 min eli noin 10 min pidempään kun normaalisti ja takasin tullessa 50 min. Aamulla aura heitti lumet päälle. Aika paljon oli ehtiny lumen määrä lisääntyä aamuun nähden tuuli onneksi oli vähän laantunut.

  4. #2554
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -VsQ- Katso viesti
    Oulussaki vielä mustaa multaa esillä. Ehkä viikonlopun aikana voi väri muuttua.
    Eikö sen Oulun pitänyt olla Suomen epävirallinen talvipyöräilypääkaupunki? Täällä Helsingissä alkaa näyttää jo ihan talviselta.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  5. #2555
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Tampere keskusta 3 km etelään lumensyvyys 1 cm

  6. #2556
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Vaasan Siperiasimulaattori on käynnistynyt tälle talvelle. Lumi vielä puuttuu, pirullinen viima löytyy jo. Ristuksen kylymä tuuli onkin! Joululahjatoiveisiin lisätään jonkin sortin maski.
    Mud, sweat and beers.

  7. #2557
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Karbis Katso viesti
    Aamulla meni 33 min eli noin 10 min pidempään kun normaalisti ja takasin tullessa 50 min. Aamulla aura heitti lumet päälle. Aika paljon oli ehtiny lumen määrä lisääntyä aamuun nähden tuuli onneksi oli vähän laantunut.
    Aamulla työmatka kesti 65 minuuttia ja kotimatka 45 minuuttia vaikka oli lunta kinostanut jo enemmän kehä3:n varteen.

  8. #2558
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    228
    Note to self: laitetaas rasvaa napavaihteiston liikkuviin osiin. Kolmivaihteinen kaupunkikonkeli jäätyi suurimmalle vaihteelle ja mäet tuntui sen jälkeen vähän raskailta. Muuten kiva ajokeli, kunnon talvea odotellessa...
    Onpa kevyt - taitaa olla sellainen hiilidioksidirunko?

    @KostiOlavi (twitter)



  9. #2559
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.709
    Aamulla oli vähän kinostanut..


    Kotimatkalla yksi alikulun ramppi suoraksi, kun lumen alla oli jostain ehtinyt jäätä eikä nuo käytetyt W106:t ihmeitä tehnyt.. Jalka irti lukkopolkimelta ja pystyssä mentiin eturengas penkkaan.

    Ensi viikolla joutuu vaihtamaan varmaan 29erin alle, mikäli kelit jatkuu, saa samalla vähän fiksummat välitykset.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  10. #2560
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    53
    Nysse tuli! Nimim. Polkien töihin, kyntäen kotiin. Näin Turussa.

  11. #2561
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Kävin pienen lenkin ajamassa. Myötätuuleen oli kuin DH:ta olisi ajanut, vauhti nousi helposti yli 30km/h ja kinosten läpi sai rymistellä iloisesti. Vastatuuleen tuli melkoiset treenit kun lunta oli 30cm ja 20m/s puuskat pitivät huolen että vauhtia ei saanu ylös. Hyvin pärjäsi leveillä 29" renkailla ja matalilla rengaspaineilla.

  12. #2562
    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    121
    Noniin, nyt on kotiuduttu. Aamulla 13km lenkki ja siinä meni jotain 40minsaa, mutta nyt kotimatkassa meni reilu 1h. Auraamatonta ajorataa sekä kelviä varmaan 60% matkasta. Ainoa joskus päivällä aurattu tienpätkä oli viikintie. Varmaan palo lähes 1000kcal, tuntuu ainakin siltä. Tuskimpa lähden juoksemaan viikonloppuna, olis tarkoitus testailla uusia lenkkareita, mutta ehkä sitten joulupyhinä vasta. Talvipyöräily on Rankkaa!

  13. #2563
    Pasi Ahopelto Guest
    Aamulla normaali 40 minuuttia muuttui tunniksi ja paluumatkalla meni jo 100 minuuttia. Oletan, että ihan joka päivä ei ole samanlainen

    Nuijalan- ja Friisiläntiet olivat vähän ikävät illemmalla: löytyykö jostain Espoon kevyen liikenteen väylien talvikunnossapitokarttaa, tai muistaako joku suoralta kädeltä kuinka hyvin vaihtoehtoiset Turvesuon- ja Sinimäentien klv:t ovat noin yleisesti ottaen olleet auratut?

    Pasi

  14. #2564
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Tunti kului 11 km paluumatkaan kahden maissa. Läskipyörä olis ehkä vähän auttanut.

  15. #2565
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Omat työmatkat rullasi oikeinkin mukavasti ja kevyesti lumessa. Justiin eilen kerkesin vaihtaa 2,35" ISP:t alle.
    Toivottavasti tulee vaan lisää lunta että sais jotain haastetta edes.

  16. #2566
    Liittynyt
    02/2003
    Paikkakunta
    Itä-Helsinki
    Viestit
    363
    Vaikka oikaisin aikaa meni liki kaksin verroin normaaliin kymmenellä kilometrillä. Ei vaan jaksa rengas pitää, kun lumi yltää pahimmillaan puoleen väliin vannetta.
    Se ainoa oikea ja alkuperäinen - PPP

    Nyt kelpaisi kolmipyöräinen taas, kun jalka alkaa jo painaa ...

  17. #2567
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Kotham
    Viestit
    240
    Dyynejä, avoimia länttejä, kovaa tuulta, "tikkuja" silmiin (lue; vaakasuora lumisade), sohjoisia ajoratoja ja tallattuja kelvejä... Talvi. Meinas ihan tulla kuuma, kun laitoin ylimääräisen vaateparren takin alle.. Edessä 37 ja takana 32 milliset gummit about kolmella-neljällä barilla halkoivat kivasti uutta lunta. Taas sai muistuttaa mieleen kuinka käärmeen ensimmäinen käännös täytyy antaa mennä kevyin rantein ja siitä vastapalloon korjaten etiäpäin. Vielä ei vanha ukko päässyt sivuslaidissa kääntämään mutkiin, mutta eiköhän tuokin korjaannu aura-autojen putsatessa ylimääräiset puuterit... Talvi.

    (Oijoi, tulis jo se kevät, LoL! )

  18. #2568
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Talvipyöräily

    Tuplakalorit tänään pääkaupunkiseudun normireitillä. 29"lla alkoi tehdä tiukkaa 40 cm kinoksessa eli läskipyöräkeli sanoisin. Muutama kohtalotoveri tuli vastaan. Matkassa meni n. 15-20 min tavallista kauemmin. viereisellä junaraiteella meni tutulla Tikkurila-stadi lähes kolme tuntia. Johtopäätös?


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  19. #2569
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Kivastihan läskillä. Ei se nyt ehkä enää huippuhaudkaa ollut (kun ei ollut huviajelulla) mutta täysin inhimillistä kuitenkin. Toi pehmeä lumi luistelee välillä ja pari kertaa joutui jalkautumaan sen verran että käänsi pyörän tulosuuntaan auravalloen tms. takia.

  20. #2570
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Talvi.. lunta... tuulta...

    Sen jälkeen olikin kameroiden linssit aika tukossa. LÄmmittävät näköjään itseään sen verran että lumi sulaa linsseihin...

  21. #2571
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Eilen tuli bongattua Pirkkolan nurkilla talvipyöräilijä, joka teki vaikutuksen. Vastaan tuli tasaiseen tahtiin etenevä mummis, jossa oli etukorissa jotakin pientä tavaraa. Lähemmäksi tullessa kuitenkin huomasin, että ajajalta näytti puuttuvan kokonaan vasen käsi. Hiukan haastavalta kuullostaa talvipyöräily pelkästään yhdellä kädellä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  22. #2572
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    60
    Pikakysymys: millaisissa lämpötiloissa pyörän säilyttää ilman isompia ongelmia työpäivän ajan ulkona? (Lisäinfo: alumiinirunko, ilmajousto edessä, hydrauliset levarit.) Ainakin -20 on tullut pidettyä, mutta mites -30?

  23. #2573
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EemeIi Katso viesti
    Pikakysymys: millaisissa lämpötiloissa pyörän säilyttää ilman isompia ongelmia työpäivän ajan ulkona? (Lisäinfo: alumiinirunko, ilmajousto edessä, hydrauliset levarit.) Ainakin -20 on tullut pidettyä, mutta mites -30?
    Ei pakkanen pyörää riko. Itse vien pyörän sisälle, jos lämpötila pomppii siinä nollan molemmin puolin.

  24. #2574
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    199
    Ite miettiny kans tuota et onko parempi antaa pyörän olla pakkasessa ns. pitkässä jäässä. Vai parempi ottaa esim. työpäivän ajaksi sisälle sulamaan.
    Eli onko lämmönvaihtelut pahempi kuin olla kokoajan kylmässä?

  25. #2575
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JeTi- Katso viesti
    Eli onko lämmönvaihtelut pahempi kuin olla kokoajan kylmässä?
    Eipä noista kumpikaan taida pyörää rikkoa, jos muuten on asiat kunnossa.

    Mutta jos otat pyörän lämpimään, huolehdi että se ehtii kuivua ennen kuin viet sen takaisin ulos - pyörän viemisestä kosteana pakkaseen voi seurata ongelmia.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  26. #2576
    Liittynyt
    12/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    50
    Pidän pyörää aina ulkona pakkasella, jos tiedän muutaman tunnin sisällä hyppääväni uudestaan pyörän selkään. Jos pyörän vie välillä sisätiloihin ja sitten taas ulos, eivät vaihteet enää toimi (ainakaan ketjuvaihteisessa hybridissäni). Syynä ilmeisesti pikkuosiin/vaijereihin tiivistynyt jää, joka sulaa sisätiloissa. Pinnalle jäänyt kosteus jäätyy vaihteensiirrin- tms. härpäkkeiden pinnalle, kun pyörän vie taas pakkaseen. Edes teflon-vaijerit eivät tähän auta.

  27. #2577
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Eilen oli ratevaa, kun havahduin 15 minuuttia ennen kaupan sulkemisaikaa ja polkaisin sitten kaupalle ek-vauhtia. Kotiin ei ollutkaan sitten niin minkäänmoinen kiire, kun pakkanen ja jääksi muuttunut kondensaatiovesi oli kaupassa ollessa nykäissyt Bastan runkolukon niin pahaan jäähän, ettei siinä mitkään houkuttelut auttaneet. Ei ollut sytkäriäkään siihen hätään, joten meni pyöränkantohommiksi. Kotona käsittelin lukon aseöljyllä. Aiempina vuosina on lähinnä tullut vastaan se, että lämpimiin kengänpohjiin tahtoo lumi paakkuntua klossien kohdalle ja sisältä tuodun pyörän vanteisiin voi kondensoitua jäätä, joka ei tietty ilahduta v-jarrullisessa. Tämä lumi ja pakkanen voittaa kyllä sen jatkuvan sadekauden, jota tässä aiempina viikkoina vietettiin. Vaihde- ja jarruvaijerit kannattaa käsitellä jollakin pakkasenkestävällä voiteluaineella myös kuorien alta. Itse olen käyttänyt Finish Linen ketjuöljyä, eikä ole ollut harmeja.
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  28. #2578
    Se eka kilometri lämpimästä tullessa rullaa niiiin hyvin, mut sitten jäykistyy sekä pyörä että ukko ja varsinainen työnteko alkaa.

  29. #2579
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Skomakarböle
    Viestit
    297
    Aamun duunimatka män mukavasti kuun loisteessa, hitaasti kiiruhtaen.

  30. #2580
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    Se eka kilometri lämpimästä tullessa rullaa niiiin hyvin, mut sitten jäykistyy sekä pyörä että ukko ja varsinainen työnteko alkaa.
    Ei huolletun pyörän pitäisi vielä näillä -20 asteen pakkasilla hirveästi jäykistyä. On tainnut jäädä vanhat rasvat ja paskat rattaisiin ja ketjuihin?

    Sellaiset kolmisen kilometriä kestää, että ukko alkaa näillä keleillä lämpenemään. Sitten ollaankin melkein heti perillä... :/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •