Ei tarvittu reklamaation seurantakoodia. Reklamaatio löysi perille ja vastauskin saapui sähköpostiin. Olivat tiedustelleet manuaalisesti kiinan postista asiaa ja paketti kuulemma normaalsiti matkalla. Käskettiin odotella pari viikkoa ja ottaa uudelleen yhteyttä, jos ei tule. Kai sen paketin joku kiinalainen lapsityöntekijä jostain hyllyn takaa löysi, tai ainakin alkoi kaivamaan, löytää ja pistää eteenpäin kun kysellään perään. Kiina postin koodi antaa edelleen vain pelkän saapumiskuittauksen, mutta ei maastalähtökuittausta.
Ilmeisesti edellinen sähköposti hukkunut jonnekin. Toisaalta kun tuollainen nettisivujen palutekanava on olemassa, niin sitä kannattaa käyttää. Se vaikutti ammattimaisesti tehdyltä ja fillteröi automaattisesti oikeille henkilöille viestitkin, kun reklamaation laatu pitää valita sitä tehdessä. Lisäksi nuo seurantanumerot takaa, että työntekijät ei voi vain unohtaa asiaa.
Samalla huomasin isona bonuksena, että kaupalla myös suomalainen puhelinnumero puhelinlaskujen kohtuullistamiseksi. Kai sieltä englanniksi vastataan, mutta saa sentään suomen hinnoilla soitella.
Vastaussähköpostissa muuten luki, että älä vastaa tähän, vastaus ei päädy perille. Eli ainakin netissä aloitettu prosessi pitää jatkaa siellä loppuun. Itse käytän kyllä tuota kanavaa jatkossa. Oma ja vastapuolen elämä helpotuu, kun asialla on yksiselitteinen numerokoodi ja kaikki viesti kirjautuu automaattisesti oikein järjestelmään.
Ei tämä vielä mun osalta kauppaa mihinkään boikottiin saa. Kaikkea sattuu ja posti voi hukatakin paketteja ja sähköposti viestejä. Ilmaisella rahdilla on ilmaisen ominaisuudetToistaiseksi liikkeen vastaukset ovat olleet nopeita ja asiallisia, kun viesti on todistetusti saatettu perille. Syytän myös itseäni hiukan siitä, että en ole aikaisemmin reklamoinut oikeaa reittiä. Mutta katotaan nyt miten jatkuu. Saihan nuo valot tulla ennen kevättä, että ehtisi edes vähän käyttää.
Kirjanmerkit