Heti kun valitti ettei ole ketään haastajaa työmatkalla niin iltapäivästä matkalla oli sopiva jänis. Joku siis hävisi oman temponsa kulosaarenpuistotiellä metroaseman kohdallaKyseinen tapaus ei lähtenyt enää perään yrittämään kun oli hävinnyt joten ilojäi lyhyeksi, mutta hyvä tempo jäi päälle joten ajelin pitkästä aikaa puoleen tuntii työmatkani.
"The only thing necessary for evil to triumph is for enough good men to do nothing"
Ehdotan ensi kesäksi virallista TMT-kuittauskisaa malliin kilometrikisa. Eli ryhdytään laskemaan "kuittauksia" (ohituksia). Kausi alkaa toukokuun alussa ja loppuu syyskuun lopussa. Kenellä on paras +/- tilasto kauden päätteeksi, on voittaja. Miinusta tietysti tulee, jos joutuu ohitettavaksi. Näinhän käy väkisinkin jopa parhaimmista parhaimmille ainakin joskus.Minutkin ohitettiin kerran, en tosin enää muista yksityiskohtia, koska siitä on jo niin paljon aikaa. Pisteidenlasku tapahtuu rehellisen suomalaisen sanaan luottaen kuten kilometrikisassakin. Siispä paras voittakoon.
Hyvä ajatus. Amatöörisarjassa pidetyn +/- -tilaston lisäksi voisi tarjota ammattilaissarjaa, jossa laskettaisiin häviöttömiä päiviä. Tai sitten heti häviön sattuessa häviäjän käyttäjätili suljettaisiin ja joukkueen kuvista retusoitaisiin häviäjän häpeälliset kasvot pois.
Ja mikä +/- - tilasto? Ei se voi olla kuin - -tilasto.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Jaa, oonko ollut liian kauan poissa topicista, kun amikset alkaa taas hekumoida jostain plussapisteistä.Ehdotan ensi kesäksi virallista TMT-kuittauskisaa malliin kilometrikisa. Eli ryhdytään laskemaan "kuittauksia" (ohituksia). Kausi alkaa toukokuun alussa ja loppuu syyskuun lopussa. Kenellä on paras +/- tilasto kauden päätteeksi, on voittaja. Miinusta tietysti tulee, jos joutuu ohitettavaksi. Näinhän käy väkisinkin jopa parhaimmista parhaimmille ainakin joskus.Minutkin ohitettiin kerran, en tosin enää muista yksityiskohtia, koska siitä on jo niin paljon aikaa. Pisteidenlasku tapahtuu rehellisen suomalaisen sanaan luottaen kuten kilometrikisassakin. Siispä paras voittakoon.
Uskokaa ny helvetin olkimoukarit, että työmatkatemmossa ei jaeta kuin häviöitä. Jos sut ohitetaan, niin olet hävinyt. Mitään muuta sääntöä tai palkintoa ei ole.
Ja tänään sateessa Vaasan leipomon kohdalla minut ohitti mies knalli päässä ja sarkapuku päällä. Ja jumalauta se ajoi rahtipyörällä. Salettiin se käänsi ohituksen ajaksi sähköavustuksen pois päältä, etten kuulis surinaa ja haistais otsoonia. Horisonttiin katosi, pentele.
Edit: Tohon kisaan mä kyllä lähden, kunhan lasketaan ohitetuksi tulemisia ja kausi on koko vuosi 2013. Kesäpyöräilijät nyt vaan saavat tunnustaa surkeutensa ja antaa meille Tosi Temmoajille sen kuusi kuukautta ansaittua takamatkaa.
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Saamari. Oon alkanut hävitä, kun vaihdoin maasturiin nastarenkaat. Hävettää
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Minä olen mukana jos täällä ruvetaan listaamaan tappioita ensi vuoden ajalta. Ohituksia ei jaksa laskea, ei siinä ole mitään järkeä.
Loppukauden TMT on alkanut vaikuttaa tylsältä kun ei ole enää ohitettavia. Mutta onpahan kallista baanaa ihan omassa käytössä :-)
Heitin 30 km lenkin töiden jälkeen ja tappiota tuli 2-0 1,5 km ennen kotia. Taysin suora - Aah...tuo Tampereen työmatkatempoilijoiden mekkaKaupungista päin laskee loiva mäki valo-ohjattuun risteykseen. Risteystä ennen on vilkas bussipysäkki. Risteyksen jälkeen on pitkä suora kelviä edessä.
Mäkeä alas ja pakko hiljentää koska pysäkille tulee bussi sekä valot vaihtuvat punaisiksi. Ehdin pysähtyä jo hetkeksi aikaa kun kaveri tulee maastopyörällä takaa ja suoraan punaisiin. Pienoinen ihme, että ehtii yli ennen kuin autot lähtevät liikkeelle. Ilmeisesti tingeli tangeli huomioliivi tekee kuolettomaksi?Hetki odotellessa ja valot vaihtuvat vihreiksi. Liikkeelle ja kas vaan toinen kaiffari tulee saman tien oikealta puolelta ohi suojatien jatkeella. Vanha yksivaihteinen miesten pyörä ja ei valoja. Menohan on kuin formulakisassa, joten pakko kysyä kun kaveri on rinnalla, että "Kulkeeko toi johonkin?" Kaveri vastaa: "Kulkee"...no ei se kulkenut kuitenkaan
![]()
Ekasta kaiffarista tulee pian näköhavainto ja ajaa tietysti myös seuraavista valoista punaisilla läpi. Seuraavassa ylämäessä ohittaessa on pakko kysyä, että: "Säästyikö paljon aikaa?" Kaveri ei vastaa mitään - epäkohteliasta?![]()
Mä ajan kyllä itsekin punaisista läpi toisinaan pyörällä, mutta esim. tuo mainittu paikka ei ole sopiva siihen. Lisäksi mua jaksaa aina huvittaa se, että suurin osa näistä tulee hyvin pian perä edellä vastaan. Luulisi, että jos on noin kova kiire löytyisi myös sitä vauhtia?Tää menee niin selittelyn puolelle, että pakko vaan tyytyä kohtaloonsa...
Die Kanonen von Kauppi
|ex 10k-kerho|
"ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi
Punaisia päin ei ajeta, edes työmatkatemmossa. Tosin täällä on pari risteystä, johon fillarilla saapumalla valo ei vaihdu ikinä
Silloin pitää emuloida autoa.
Johtunee siitä että monet työmatkapyöräilijät ovat vaihtaneet lajia. Uusi laji on työmatkapalstapyöräilytempo.
Nyt alkaa todellinen titaanien taisto. Miten tehdään keväällä kun lumi sulaa? Eri sarjat vain kesällä ja läpi vuoden ajaville? Kumpi siirtyy klv:ltä ajoradalle keväällä niin että voi tehdä selväksi kummassa sarjassa ajaa?
Hävisin. Hidastin alamäessä, koska alamäen pohjalla on risteys josta aioin kääntyä. Takana tullut ei aikonut kääntyä. Veti ohi todella kovaa. Minulla oli syyni, mutta ei siinä selittelyt auta. Hävisin.
Varsinainen aamuruuhka, ohitin kaksi polkijaa.
Etkä ohittanut. Valehtelet vaan, jotta me luultais sun olevan kovakin polkija. Tunnusta suosiolla, että oikeasti hävisit kahdelle.
Eilen tulin vaihteeksi ohitetuksi oikein Todellisen Työmatkatempoajan toimesta. Keltainen suihkumyssy kypärän päällä, keltaineen sadetakki ja valkoiseksi teipattu tempotanko valkoisessa maantiepyörässä. Harmitti, etten voinu lähteä kisaamaan, kun oli peukalo vielä kipee viime viikon kaatumisesta. Vaikee runtata putkelta, kun ei voi puristaa tankoa ollenkaan...![]()
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
^Selityksiähän riittää. Jos on kanttia ei selittele.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Ei tappiota tänäänkään näyttävästä kaatumisesta huolimatta. Noin kymmenkunta ohitettavaa. Hyrpidi vs. hyrpidi on ehkä hauskinta.
Miten niin? Häviääkö silläkin, jos noudattaa säääntöjä?
Mulla on ainakin tähän aikaan vuodesta aamuisin niin rauhallista pyöräteillä, että vaikka ajaa liikennesääntöjen mukaan niin ohittajia on korkeitaan kerran kuussa, jos sitäkään. Ja jos haluaa pelata varman päälle, niin jättää omat ohitukset tekemättä ennen liikennevaloja ja ohitaa vain sellaisissa paikoissa, jossa seuraaviin valoihin ehtii kelata riittävästi etumatkaa. Eipä noita ohitettaviakaan joka viikolle riitä. Vastaantulijoitakaan ei ole kuin keskimäärin parin kilometrin välein.
Mikäs pointti on työmatkatempokisaamisessa? Häviten hävinnyt on voittaja? Ei toimi, ei ole voittajaa. Eniten hävinnyt voittaa -> tulee glooriaa. Ei toimi, työmatkatemmossa ei ole mitään positiivista. Lisäksi jollekin jopa/vain 100 tappiota voi tuntua voitolta. Ei käy laatuun ei.
Tappioiden aiheuttamista ei tietenkään lasketa, se olisi jotain positiivista. Itse asiassa, positiivisesti virnuilleitten ohittajien suoritukset (ohitukset) pitää nekin diskata, sillä työmatkatempo ei saa aiheuttaa mitään positiivista, kenellekään.
Tarkemmin ajatellen, työmatkatemmossa ei ole mitään kisattavaa, kun ei ole voitettavaa.
Olisipa kiintoisaa tietää, millaisilla säännöillä työmatkatempoa ajetaan Ruotsissa. "Nej nej, du går först."
Kirjanmerkit