ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 45 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 43 44 45 46 47 55 95 145 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.321 - 1.350 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1321
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    385
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tieto on kuitenkin niin salaista ettei sitä voi jakaa foorumilla
    Mullekin kelpaisi renkaat, joissa olisi kaikki nuo luetellut erot MW:hen nähden, mielellään dramaattisina.. ja tietty mulle alle mahtuvina (Nordic spike 42mm menee juuri ja juuri ilman lokareita, MW lokarien kanssa)

    Tarkemmin ajatellen vertailuna mun Nordic spike 42mm vs. MW 35mm, molemmat 700c-koossa:
    -MW:stä irronnut muutama nasta, NS:stä ei yhtään. NS:llä en tosin ole sladitellut asvalttia vasten uutena
    -Kummastakaan ei ole tullut nastat läpi, joskin kolmannelle talvelle siirtyvien MW:n nastat hieman sisään painuneita
    -Kumpikaan ei rullaa hyvin, tai nastarenkaiden kastissa kai "kohtuullisessti". Kovalle pinnalle otan mielummin MW:n
    -NS toimii lumella ja loskalla paremmin karkean kuvion ja isomman leveyden ansiosta
    -Kumpikaan ei ole puhjennut mulla, paksummalla kuviolla NS kai kestää paremmin sepeliä
    -Valmistajan paino MW:lle 910g, NS 900g (eli huimasti kevyempi). Toisaalta paksuun kuvioon kertyy helposti ainakin 11g lunta/loskaa, jolloin MW voittaa painossa.

    Onko NS sitten tie autuuteen? No eipä juuri, vaikka joissain oloissa onkin mukavampi ja vastaavasti joissain häviää NW:lle.

  2. #1322
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Miten Marathon Winter vertautuu Nokian W106:een?

  3. #1323
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070

    Re: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Johan tuo on toistettu n+1 kertaa.

  4. #1324
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tieto on kuitenkin niin salaista ettei sitä voi jakaa foorumilla
    No olen minä tuon kertonut täällä jo tosiaan n+1 kertaa vähintään. Noilla on toinen talvi nyt käynnissä:

    http://www.kendausa.com/en/home/bicycle/studded-tires/klondike-skinny-%28cross%29.aspx

    Ei nuokaan tietty hyvien kesärenkaiden painoon tai rullaamiseen vertaudu, mutta yllättävän hyvät omassa sarjassaan ja edulliseen hintaankin nähden. Nicetrackit ja Suomi Tyresin uusin, W100 olisi kiinnostavia kokeilla, mutta pitää nyt ensin pyöritellä nykyiset loppuun. Sitten katsotaan, mitä on saatavilla sen jälkeen.
    -

  5. #1325
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Vaikka ei nyt tarvetta uusille renkaille olekaan, niin ihan mielenkiinnosta aiheeseen:

    Onko jollain havaintoja Nicetrackin taiteltavista malleista? Tai edes 200-nastaisista muuten? Onko niitä olemassakaan muualla, kuin valmistajan nettisivulla? 100-nastaista perusmallia on joka marketissa, mutta noita muita ei löydy nettikaupoistakaan.
    -

  6. #1326
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    26
    Mites porukalla on pysynyt ice spiker proissa nastat kiinni? Ajeltu sisään noin 100km asvaltilla, joten kävin tänään heittään pienen testin metsässä. Tuloksena takarenkaasta puuttuu joku 10 nastaa reunoista. Ei oikeen vakuuta. Tarviiko vaihtaa jotain muuta taakse?

  7. #1327
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Uudet nastat sisään ja käytä liimaa.

  8. #1328
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PikkuEme Katso viesti
    Mites porukalla on pysynyt ice spiker proissa nastat kiinni? Ajeltu sisään noin 100km asvaltilla, joten kävin tänään heittään pienen testin metsässä. Tuloksena takarenkaasta puuttuu joku 10 nastaa reunoista. Ei oikeen vakuuta. Tarviiko vaihtaa jotain muuta taakse?
    10 nastaa (per rengas?) sadan km aikana tuntuu aika paljolta. Omista 2000+ km ajetuista ISP:eistä puuttuu suunnilleen 5 - 10 nastaa per rengas.

    Olihan tuo ekat 50-100 km asvaltilla varmasti rauhallista ajoa? Kynnyksiin kovalla vauhdilla ajo ja raskaat jarrutukset voisivat selittää nastojen hävikkiä.

  9. #1329
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    26
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    10 nastaa (per rengas?) sadan km aikana tuntuu aika paljolta. Omista 2000+ km ajetuista ISP:eistä puuttuu suunnilleen 5 - 10 nastaa per rengas.

    Olihan tuo ekat 50-100 km asvaltilla varmasti rauhallista ajoa? Kynnyksiin kovalla vauhdilla ajo ja raskaat jarrutukset voisivat selittää nastojen hävikkiä.
    Ihan rauhassa ajeltu. Edestä ei puutu yhtään nastaa. Tuntuu, että aina jos rengas lipsahtaa vaikka juuresta tai kivestä sivusuunnassa nastoja lähtee. Tuliko muilla litkua nastojen rei'istä litkutus vaiheessa? Pääsiskö paineet nastojen alle ja ammuskelis ne irti.

  10. #1330
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Kyllähän niitä nastoja lähtee vakiorenkaista väkisinkin, kun kiviä on vielä esillä. Osta varanastoja ja esim. Loctite 480 liimaa, niin renkaista saa paljon paremmat kuin kaupasta tullessaan. Nokian ja Schwalben paremmissa renkaissaan käyttämät nastat ovat empiiristen havaintojen pohjalta Tikka Spikesin alumiinirunkoisia PP-nastoja, niitä saa tilattua suoraan Tikalta jos on valmis ostamaan isomman satsin, oliskohan 500 nastaa ollut minimierä? Pienempiä pussukoita saa hankittua esim. Bike-componentsilta, ja varmaan Suomen pyöräkaupoistakin?
    Kannatta hankkia myös se työkalu nastojen asennukseen, tai tehdä semmoinen itse, jos on nuuka ja näppärä käsistään.

  11. #1331
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Mikkeli (Ristiina)
    Viestit
    675
    Tässä tuotteessa http://www.varuste.net/tuotetiedot2....eet+Nastasarja on samanlainen työkalu, jolla saa Tikan fillarinastat asennettua. Saapasnastat ovat lyhyemmät, joten ne uppoavat fillarirenkaan valmiiseen reikään liian syvälle.

  12. #1332
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PikkuEme Katso viesti
    Ihan rauhassa ajeltu. Edestä ei puutu yhtään nastaa. Tuntuu, että aina jos rengas lipsahtaa vaikka juuresta tai kivestä sivusuunnassa nastoja lähtee. Tuliko muilla litkua nastojen rei'istä litkutus vaiheessa? Pääsiskö paineet nastojen alle ja ammuskelis ne irti.
    Ei tullu litkuja ISP'n rei'istä, kuulostais että renkaassa on jotain vikaa.

  13. #1333
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mun keväällä ostetutussa ice spiker prossa on yhdessä kohtaa sivuheitto vaikka asentelin reunat uudelleen reilun saippuamäärän kanssa. Renkaan kyljet on siinä kohtaa selvästi lötkömmät ja aivan kuin kylkinauha (kevlar "vaijeri") olis katki kumin sisältä. Laitan tänään gummin takas bike-discountille ja toivon, että korvaavat uuden tai schwalbe korvaa. Vaivaahan näistä aina ikävästi on jo vähintään pari viikkoa mennee ennen kuin uusi kumi ol alla.
    Pari päivää sitten tuli ilmoitus bike-discountista, että ovat lähettäneet uuden renkaan kohti Suomea. Takuu siis pelaa hyvin tällaisissakin tilanteissa mutta aikaa menee toki tämä noin 3 viikkoa näköjään (käyttivät kumin kai Schwalben kautta). No nythän ne lumet vasta todella tulivat.

  14. #1334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PikkuEme Katso viesti
    Tuntuu, että aina jos rengas lipsahtaa vaikka juuresta tai kivestä sivusuunnassa nastoja lähtee.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PikkuEme Katso viesti
    Mites porukalla on pysynyt ice spiker proissa nastat kiinni? Ajeltu sisään noin 100km asvaltilla, joten kävin tänään heittään pienen testin metsässä. Tuloksena takarenkaasta puuttuu joku 10 nastaa reunoista. Ei oikeen vakuuta. Tarviiko vaihtaa jotain muuta taakse?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Kyllähän niitä nastoja lähtee vakiorenkaista väkisinkin, kun kiviä on vielä esillä.
    Kannattaako kivikkoiseen metsään lähteä nastoilla jos suurin osa kivistä ei ole vielä lumen ja jään peitossa? Kannattaako nastoilla lähteä maastoon jos metsässä on lunta muttei paljoakaan jäätä?

    Vastaus molempiin kysymyksiin on: ei kannata. Nastat saa irti ihan kaikista nastarenkaista kun renkaita käyttää väärin. Nastat eivät lisää pitoa lumella ja vain haittaavat ajamista jos lumen seasta paistaa kiviä.

    Näin siis teoriassa. Käytännössä olosuhteet vaihtelevat paljon -- lenkille voi mahtua jäätä, paljasta kivikkoa ja syvää lunta. Rengastus on aina kompromissi, joka ei toimi kaikissa talviolosuhteissa optimaalisesti. Monilla ei edes ole varastossaan talviajoon soveltuvaa nastatonta rengasta, kun lämpimiin olosuhteisiin valmistetut ihmeseosrenkaat kovettuvat jo pikkupakkasilla käyttökelvottomiksi. Ei siis auta kuin ajaa alla olevien renkaiden mukaisesti: nastaton varoo jäätä, nastakuski taas kiviä. Ja nastamuumio ei mitään?

    - Tomi

  15. #1335
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    No mulla on ollu hyötyä kyllä nastoista kivikoissa ja kallioilla,vaikka lipsahtelee niin kyllä se nasta puree johonkin aina kiinni ja lumen alla olevat juuret nastat huolehtii että pitoa on,tosin uusilla nastoilla kun lähtee rymyämään niin nastakato voi olla suurta,talven tai kaksi edessä ollut rengas kolmantena kautenaan ei tiputtele takana ollessaan niin herkästi nastoja on jo reilusti sisään ajetut.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  16. #1336
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Tarvitseeko joku varanastoja ISP:lle? Nyt olisi reunanauhasta katkennut rengas valmiina luovuttamaan nastat kierrätykseen (ei pysy millään enää vanteella). Jos tarvitset palasen rengasta nastatäydennystä varten niin heitä YV:llä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  17. #1337
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Turgu
    Viestit
    60
    Olipas aikamoinen ero rullauksessa, kun vaihtoi Muddy Maryjen tilalle ISP:t. Ja siis noiden talvinakkien hyväksi.
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"

  18. #1338
    Onneksi ostin Nokian Extremet enkä Schwalben ISP:tä. Ei tarvitse liimailla nastoja. Saa keskittyä olennaiseen.
    Kaikkea tekin jaksatte tehdä sen paremman rullaavuuden vuoksi. Onko se ero todellakin kaiken tuon vaivan ja rahanmenon arvoista? Varsinkin kun puhutaan rullaavuudesta vaikkapa sohjossa, 20 asteen pakkasessa, polanteilla tai missä tahansa siltä väliltä...

    Ei ymmärrä.

  19. #1339
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lähtee niistä Nokioistakin nastat kun kiviin hieroo.

  20. #1340
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    ...Kaikkea tekin jaksatte tehdä... Ei ymmärrä.
    Kun elää tarpeeksi vanhaksi niin oppii hyväksymään sen, että Toiset Ihmiset™ tekevät erikoisia valintoja elämässään eikä sitä tarvitse edes yrittää ymmärtää.



  21. #1341
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Mikkeli (Ristiina)
    Viestit
    675
    Osaa niistä Nokian Extremestäkin lähteä nastat irti. Vein tuoreet renkaat Kangasalan Kirkkoharjun kivikkoon sillä seurauksella, että sain liimata uusia nastoja renkaisiin useita kymmeniä.

  22. #1342
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Itseltä irtosi isp:eistä viime talvena 2 nastaa yhteensä, eli noin 3 promillea nastoista. En pitäisi kovin heikkona suorituksena. Sisäänajo ja käyttö tosin olivat aika varovaisia kun aluksi ajelin varmaan 500km hyötyajoa nurkissa kakkos fillarilla kun varsinaisessa maastojyrässä oli mountainkingit, kun ei sielä metsässä mitään jäätä ollut. Kevät talvesta sitten kun polut jäätyivät vaihdoin nastat metsä käyttöön ja rokkasivat kyllä ihan helvetin hyvin. Tietenkin vähän kiviä alkoi tulla pintaan jo keväällä mutta eivät aiheuttaneet kyllä mitään nastakatoa nekään. Ilmeisesti huolellisen sisäänajon johdosta?

  23. #1343
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Viidestä ISP:stä lähtenyt neljän talven aikana yhteensä noin 5 nastaa maastoajossa, joten en myöskään kovin heikkona suorituksena pitäisi. Ei noilla toki tahallaan ole kivikoissa hierottu, kun lähinnä talvisilla poluilla ajettu. Eli ei nyt tuon takia noita ainakaan kannata jättää ostamatta. Loistavat nastarenkaat, joille ei kilpailijaa löydy. Aika täydellinen paketti pidon, painon, rullaavuuden ja ilmatilan suhteen. Ja jotenkin en usko, että Nokialaisissa pysyisi ne nastat yhtään paremmin, jos kivikossa möyrii.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  24. #1344
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    26
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PikkuEme Katso viesti
    Mites porukalla on pysynyt ice spiker proissa nastat kiinni? Ajeltu sisään noin 100km asvaltilla, joten kävin tänään heittään pienen testin metsässä. Tuloksena takarenkaasta puuttuu joku 10 nastaa reunoista. Ei oikeen vakuuta. Tarviiko vaihtaa jotain muuta taakse?
    Sen verran päivitystä, että tämän jälkeen nastojen irtoilu loppunut. Ilmeisesti sisäänajo ei ollut riittävä ja reunojen nastat kunnolla hakenut vielä paikkaansa.

  25. #1345
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PikkuEme Katso viesti
    Sen verran päivitystä, että tämän jälkeen nastojen irtoilu loppunut. Ilmeisesti sisäänajo ei ollut riittävä ja reunojen nastat kunnolla hakenut vielä paikkaansa.
    Viime vuoden malliset 29x2.25 ISP:t alla, sisäänajoa syksyllä luokkaa 100km. Ensimmäinen metsälenkki plussakeleillä 20km, lopputulemana kaksi nastaa puuttui takaa reunarivistä. En pidä pahana katona, varanastat on 2e/10kpl, eli 40c lasku parin tunnin lenkille. Työmatkoilla en uskoa nastoja katoavan.

  26. #1346
    Mulla ISP 29x2.25 ja sisäänajon aikana lähti 2-3 nastaa reunoilta, nekin heti kun päätin lähteä metsään sisäänajon alkupäivinä. Nyt on nastat pysyneet ihan normaalisti kiinni. Tosin tämäkin vain eturenkaassa kun takana pyöriin Racing Ralphi 29x2.25.

  27. #1347

    Re: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Marketti hypridissä nyt ollut Mara Wintterit kokoa 42-622 jonku pari kolme viikkoa.
    Asvaltilla sisäänajoa tuli harrastettua joku 40km.

    Paineita edessä 2.0 ja takana 2.5 bar, tosin edestä pitää tipauttaa painetta vähän ja taakse lisätä.

    Oma ajoasento hieman pystyhkö ja satulan setback aikalailla täysin miinuksella niin painopiste takana ja keula sitten täryyttää niin perkeleesti kun jalankulkijat tampannu lumen mukulakivi katua vastaavaksi

    Ihan kivasti rullaavat ja eivät kiemurtele niin pahasti kuin edelliset ympärivuotiset renkaat (42-622 TourRide) joissa ei kovin kummoista kuviota ollut, se mikä oli niin meni tukkoon lumesta parin metrin sisällä eikä puhdistunut millään muulla tavalla kuin fillari viedä sisälle sulamaan.
    Hautuumaalle vein parit kynttilät ukin ja mummin haudalle eilen ja siinä sitten jyrkässä liukkaassa mäessä autojen kovaksi tamppamalla lumella oli mukava ajaa kun pitoa vain on ja on ja ei lipsunut kun polki ylös isolla vaihteella.

    Pitää varmaan ensi talveksi harkita jotain mtb fillaria läskimmillä kumeilla kun täällä tuppukylässä lumi jää pyöräteille ja ihmiset tamppaa sen kummuille. Pitääs kokeilla mitata mikä on paksuin kumi mikä mahtuis tohon hypridiin..

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

    E: Kuinkas matalaksi ton paineen uskaltais laskia tossa edessä hmm.
    Lagittaja muokkasi tätä : 07.12.2012 at 21.57

  28. #1348
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Äh menee hermot. Litkuttelin 2.35 isp:t flown kehille ja meinasin pistää commencaliin ne alle niin eihän takarengas mahdu pyörimään kesällä pyörään vaihdetussa kuituisessa takahaarukassa. Kesän hansdamph vain vähän raapii ajoittain mutta nämä nastat tarraa kunnolla. No ei auta kuin vaihtaa työmatkamaasturin 2.0 isp eturengas commencaliin taakse ja työmatkapyörä saa 2.35 leveen eteen. Ihmeen iso ero niissä korkeudessa vai onkohan se tuo flown:n kehä joka laittaa renkaan korkeammaksi. On se kumma kun sitä haarukkaan ei ole suunniteltu viittä milliä väljemmäksi nimenomaan keskeltä haarukkaa. Sivunappulat eivät ole ongelma.

  29. #1349
    No lähtihän noista Nokialaisistakin jo sitte nastoja. Ilmeisesti mitkään nastat ei kestä maastossa, ellei sitten aja sitä 300km sisäänajoa. Se on nyt vaan sitte jo vähän myöhästä ku on lumi maassa. Pitänee mennä ajelemaan johonkin hiljaselle autotielle 100km niin nastat istuis paremmin. Tai sitte vaan ajaa ja alkaa liimailemaan kadonneita kauden päätyttyä.

  30. #1350
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Mä yritin liimata uusia nastoja loctite super glue flex gel -liimalla mutta ei pitänyt. Yli kymmenestä liimatusta keskinastasta oli lähtenyt saman tien noin 7 irti. Loctite myy myös nimenomaan nastojen liimaukseen tarkoitettua liimaa jota olisi näköjään pitänyt ostaa mutta pieni purkki sitä maksaa jotain vajaa 40 euroa muistaakseni.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •