FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 24 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #691
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Stemmi ja tanko KNCN:n tekeleisiin niin lähtee n.220g ja maksaa 110e
    Satulan ja tolpan jos raaskii vaihtaa, niin kncn:n tolppa 193g ja siihen joku 170g satula(toki löytyy kevyempiäkin), maksaa n.120e lähtee n.500g pois.

    Kammista sais edullisesti 189g pois... http://www.rczbikeshop.com/englishue...5mm-black.html

    Eli pyöreesti n.470e ja 900g tulisi noista.

  2. #692
    Mielestäni putkiosien kevennyksen voisi säästää vähän myöhemmäksi. Lisäksi hissitolppaa en vaihda normaaliin, vaikka reverbbi painaa kuin ankkuri. Nuo kammet ei ainakaan all mountain/enduro käyttöön ole hyvät, joten ne voi unohtaa myös. 1x9 setuppia olen miettinyt ja kokeillutkin mutta välitykset olivat epäsopivat siihen enkä niihin silloin kajonnut.

    Etukiekko+härpäkkeet painaa tällä hetkellä 2100g. Siitä kun otetaan pois rengas ( spessun cluthch 1000g) ja sisuri ( contin n. 100g) jää painoksi siis 1000g.
    takakiekko+härpäkkeet taas painaa nyt 2550g. Siitä pois rengas ( spessu purgatory c 685g) ja sisuri ( contin n. 100g) ja pakka (sram n. 300g) jää 1450g.

    Kiekot painaisivat 2450g. Hiton painavat. Jos vaihtaisin ne 1750g painaviin ja lenkkirenkaiksi vaikka hansit( tubeleksena 765g+765) plus 300g pakka, jäisi paino n. 3560g. Tulisi 1100g pyörivistä massoista, laskinkohan oikein!?


    Polkimista saisi helposti pois, vahto CB candyihin ja -275 pois 40eurolla.
    Embrace the moment

  3. #693
    Liittynyt
    07/2001
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    180
    Minä tekaisin syksyn ratoksi "alle 2000 euroa ja alle 9 kiloa" maastopyöräprojektin. Hibiken alennusmyynnistä Giant XTC Alliance ja siitä 2,6kg pois muutamia osia vaihtamalla.

    Tarkempaa speksiä löytyy blogilta.
    -Heli

    "You have reached the final page of Internet. Now go out and play."

  4. #694
    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    274

    Vihainen Älä osta ainakaan tätä: Bontrager lowriser 25.4 660mm

    Koitin tehdä kompromissia merkin (vaimon vanhahko Trek), hinnan ja painon suhteen huonolla menestyksellä ja jottei kukaan muu haksahda tässä varoittava esimerkki siitä kuinka hintatietoista kuluttajaa viilataan linssiin:

    Bontrager lowriser 25.4 660mm painaa valmistajan tuotepakkauksen pahviläystäkkeeseenkin präntättyjen tekstien mukaan 280g. Rupesin sitten kotona ihmettelemään tangon hillitöntä seinämäpaksuutta ja painoa. Retro keittiövaakamme ilmoitti painoksi 400g ja rapiat sekä lopuksi asiakaspalautuksen yhteydessä ystävällisesti käyttöön saatu postin vaaka 413g.

    Saas nähdä tuleeko meidän talouteen enää yhtään Bontrager-osaa muuta kuin pyörän mukana...
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

  5. #695
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK71 Katso viesti
    Koitin tehdä kompromissia merkin (vaimon vanhahko Trek), hinnan ja painon suhteen huonolla menestyksellä ja jottei kukaan muu haksahda tässä varoittava esimerkki siitä kuinka hintatietoista kuluttajaa viilataan linssiin:

    Bontrager lowriser 25.4 660mm painaa valmistajan tuotepakkauksen pahviläystäkkeeseenkin präntättyjen tekstien mukaan 280g. Rupesin sitten kotona ihmettelemään tangon hillitöntä seinämäpaksuutta ja painoa. Retro keittiövaakamme ilmoitti painoksi 400g ja rapiat sekä lopuksi asiakaspalautuksen yhteydessä ystävällisesti käyttöön saatu postin vaaka 413g.

    Saas nähdä tuleeko meidän talouteen enää yhtään Bontrager-osaa muuta kuin pyörän mukana...
    Eipä ole ensimmäinen ylipainoinen Bontrager-osa. Ainakin noissa xxx-lighteissa on aika paljon ylimääräistä ollut luvattuihin painoihin.

  6. #696
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Tuli sitten purettua tuota omaa fillaria niin että saa laskettua osien painot yhteen.(talousvaaka maks 5000g)

    Lukemia mitää mittailin(vinkatkaa jos jotain unohtu?!?)

    Keula 1795g
    Takavaihta + vipu 330g
    Etuvaihtaja + vipu 265g
    Jarrut 540g
    Polkimet 350g
    Runko+kammetrattaat 4200g
    Etukiekko + 203 levy+ sisuri + rengas 1800g
    Takakiekko + 180mm+rengas + sisuri + pakka 2100g
    Tanko+tupit 420g
    Stemmi 180g
    Satula 300g
    Tolppa 190
    Akselit 180g
    Nippelit 70g

    Yhteensä= 12,72kg

    Ketjut siis unohtui punnita, joten ne lisättäköön painoon vielä.
    Mitä tuosta uskaltaisi keventää jotta kestäisi ryskettäkin, vai onko tuolla mentävä..

    Punnitushetken renkaat+ sisurit painaa 400g/kpl+200g/kpl, mutta renkaat mitkä tulee olemaan päällä kunnon ajossa painaa 580g/kpl + litkut

  7. #697
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    @ samu88: Ainakin tuo satula on aika painava, siitä saa helposti yli 100 grammaa pois kohtuuhinnalla. Stonga + tupit ei myöskään ole kovin kevyt, siitä voisi saada toiset 100 grammaa pois.
    Mud, sweat and beers.

  8. #698
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    @ samu88: Ainakin tuo satula on aika painava, siitä saa helposti yli 100 grammaa pois kohtuuhinnalla. Stonga + tupit ei myöskään ole kovin kevyt, siitä voisi saada toiset 100 grammaa pois.
    Jep. Satula on tulossa, 203g. Kuinkahan kevyttä tankoa uskaltaa laittaa tuollaiseen enskahenkiseen ajoon? Vois pistää vaikka yv:lläkin viestiä järkevän hintaisesta kevyestä tangosta, niin ei mene ihan offtopikiksi.

  9. #699
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    No mulla on Nukeproofin Warhead katkaistuna 740 milliseksi. 760 millisenä painaa aika tasan 300 grammaa (298g ilmoitettu). Alumiinisista tuo ainakin on ihan hyvä, kohtuuhintainen ja kevyehkö vaihtoehto. Näyttäis olevan 45 rahaa CRC:ssä tällä hetkellä. Tupeistahan voi viilata, laittaa jotkut foam-gripit niiden lukkisten tilalle.
    Mud, sweat and beers.

  10. #700
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    No mulla on Nukeproofin Warhead katkaistuna 740 milliseksi. 760 millisenä painaa aika tasan 300 grammaa (298g ilmoitettu). Alumiinisista tuo ainakin on ihan hyvä, kohtuuhintainen ja kevyehkö vaihtoehto. Näyttäis olevan 45 rahaa CRC:ssä tällä hetkellä. Tupeistahan voi viilata, laittaa jotkut foam-gripit niiden lukkisten tilalle.
    No tuo ei enää olisi paha.. mittasitko paljon se 10mm pätkä painoi kun katkaisit? Mulle varmaan riittäisi tuommone 710-720 tanko.

  11. #701
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Kysymys on sitten siinä onko enskahenkisessä ajossa mitään eroa painaako pyörä 13kg vaiko 12,5kg? Omien kokemusten perusteella ei. Enskapainotteisessa ajossa valitsen itse mielummin 13kg ja tukevuuden. Tahkolla voi 12,5kg olla kivempi, mutta 10kg olisi oma valinta sitten sinne. Yhdellä pyörällä ei pärjää joka paikassa tai on tehtävä liikaa kompromisseja.
    Respect is not given, it is taken.

  12. #702
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Itselläni kun ei ole kuin tuo yksi pyörä, ja teen siitä enskahenkisen minimaalisin painoin. Sattumaisin käyn sillä myös välillä pitkiäkin polkuja ajelemassa. En kuitenkaan ala kestävyyden kustannuksella keventelemään tuota. Varmasti menisi noinkin, mutta pitäähän sitä pientä näpräilyä koko ajan olla

  13. #703
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Runko+kammetrattaat 4200g
    Etukiekko + 203 levy+ sisuri + rengas 1800g
    Takakiekko + 180mm+rengas + sisuri + pakka 2100g
    Tanko+tupit 420g
    Paljon järkevämpää olis purkaa kokonaan ja sitten vasta punnita. Ethän sä nyt tiedä paljonko esim. sun takakiekko painaa taikka runko taikka eturengas


  14. #704
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Paljon järkevämpää olis purkaa kokonaan ja sitten vasta punnita. Ethän sä nyt tiedä paljonko esim. sun takakiekko painaa taikka runko taikka eturengas
    Kyllä mie ne joskus mittailin. kiekkosetti painaa 1900g.Spessun Ground controlit tulee renkaiksi(n.580g/kpl) En just ulkoa muista paljon oli per kiekko painoa. Eikä ole noita kammen irroitustyökaluja vielä, joten saa jäädä vielä vähäksi aikaa.

  15. #705
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    No tuo ei enää olisi paha.. mittasitko paljon se 10mm pätkä painoi kun katkaisit? Mulle varmaan riittäisi tuommone 710-720 tanko.
    En punninnut erikseen... ihan niin tarkka viilaaja en jaksa olla
    Mud, sweat and beers.

  16. #706
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    87
    Laiska kun olen, niin löytyyköhän jostain Focuksen Concept EX-osasarjan osien painoja? Kysymys koskee vuoden 2012 -osia. voisi vertailla hiilariosiin, jos vaikka innostuisi talven mittaan keventämään joillain hiilariherkuilla..

    joo tiedän, renkaat kepeeks ja vanteet myös - ajatuksena on hommata myös keveympi maantiekiekkosarja nakkirenkailla.

  17. #707
    IncBuff Guest
    Kevyehkö, n. 680mm leveä flatti tai oikein matala riser-tanko pitäisi löytää. Ehdotuksia?

    http://www.bike-discount.de/shop/k18...0mm-black.html tää ois varmaan aika sopiva mutta ei ole varastossa.

  18. #708
    IncBuff Guest
    delivery time: 13.02.2013 ja keventää lompakkoakin liikaa.

  19. #709
    Itse päätin keventää maantiepyörääni ehkä sillä kaikista kustannustehokkaimmalla tavalla ostamalla jo uutena hintaluokassaan kevyen pelin(tässähän on kivasti talvi aikaa arpoa forumilla). Kuitenkin tuli mieleen että miten nämä painot jakautuvat ja miten hyvin ilmoitetut painot pitävät paikkaansa? Yläkanttiinhan harva valehtelee, mutta onko suuria eroja valmistajien välillä siinä kuinka kevyiksi tuotteet valehdellaan? Canyonin Ultimate Al painaa kilkkeistä riippuen jotain 7.5 ja 7 kilon väliltä. Tuo lienee pienin koko joten keskikokoiseen saa lisätä pari sataa grammaa. Toisaalta moni saman hintaluokan hiilarirunkoinen pyörä painaa selvästi yli kahdeksan kiloa. Onko tuo Canyonin alumiinirunko (ilmoitettu paino jotain 1300) todella selvästi kevyempi kuin halpishiilarit vai onko noissa halvoissa hiilaripyörissä jotain yksittäisiä todellisia ankkuriosia? Haarukka selittää varmasti vertailukohdasta riippuen 100-200g ja kiekot toisen mokoman. Onko halvalla rakennetuissa fillareissa osapuolella jotain ylläreitä(esim kammet?) vai tuleeko ero tosiaan putkiosista ja rungosta. Vaihteet ja jarrut on kuitenkin pitkälti peruskamaa kaikissa. Vähän vastaava ilmiö näkyy myös jos Rosen fillareita perinteisten merkkien halpiksiin.

  20. #710
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Mitkä kohtuullisen hintaisista ja kevyistä maantiepyörän pikalinkuista olisivat myös luotettavat? Ja toinen kysymys, uskaltaako 100kg ukko ostaa Tokenin hiilikuituista satulatolppaa? Pitäisi keksiä joku kevyt 31,6mm 300mm tolppa.
    Tctic muokkasi tätä : 10.01.2013 at 10.32

  21. #711
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Easton EC70? Saa alesta viidellä kympillä, olisko se 10mm offset versio 230g?

    En näkis siinä keveydessä ongelmaa, mutta kiinnityksen pysyminen paikallaan ja satulan kiinnitys samaten on enemmän ehkä riskikohtia. tahmatahnaa väliin ja tuplaklemmari auttaa varmasti siihen ensimmäiseen, huonosti suunniteltuun jälkimmäiseen ei auta mikään.


    Mulla on superstarin titaanilinkut, ihan toimivat olleet pari vuotta. Maksoin joulualessa joku 12 puntaa joskus.

  22. #712
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    Mulla on superstarin titaanilinkut, ihan toimivat olleet pari vuotta. Maksoin joulualessa joku 12 puntaa joskus.
    Planet X myy samaista tuotetta omalla nimellään.
    http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/..._carbon_levers
    Ite olen miettinyt hankkivani Fulcrumin 120g linkkujen tilalle jotakin kevyempää ja nuo ovat olleet yksi vaihtoehto. Sama juttu et mitenköhän noi kestää 85kg kuskia ja löystyvätkö itsestään. Tunen linkkuja on kehuttu, mutta ei taas kiinnosta maksaa 80€ parista.

  23. #713
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    409
    Suurimmat painoerot eri fillareiden välillä syntyvät hyvin pitkälti vanteiden, takapakan ja renkaiden osuudesta. Runkoja ei voi rajattomasti keventää, koska se tarkoittaa samalla rakenteen heikkenemistä. Komponenttisarjat painavat mitä painavat, eikä niiden painosta voi tinkiä. Jos mietitään halpis avovanteiden ja renkaiden yhteispainoksi 3kg ja Lightweightin tuubivanteiden sopivilla renkailla painoksi alle kaksi kiloa, niin siinä on jo vissi kilon ero. Tämä siis pelkillä vanteilla. Keskö ja kammet muodostavat toisen suuren "ankkurin" filarissa. Näissä voi painohaitari vaihdella jopa 400g rajoissa. Takapakka 10-v on keveimmillään sadan gramman painoinen tai vastavuoroisesti painaa liki 300g. Kysymys on siitä, mitä on valmis maksamaan.

  24. #714
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Suurimmat painoerot eri fillareiden välillä syntyvät hyvin pitkälti vanteiden, takapakan ja renkaiden osuudesta.
    Maantiefillareissa joo.

  25. #715
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lisätään vielä listaan keskiösarja. Vaikkapa SRAM Apex GXP Compact Double jonka hommasin 2011, se paino jotain 880 grammaa. Korvautu myöhemmin FSA K-Force Light Compact sarjalla joka paino oli 610 grammaa samoilla (ovaaleilla) lehdillä.

    Äh, tämähän oli jo mainittu. Mutta jos yrittää päästä alle tuon 600g:n niin tulee tosi kalliiksi, noikin FSA:n kammet makso CRC:llä 60% alennuksella jotain 255 eskoa. Siksi melkein vuoden pähkiminen että tarviiko niitä oikeesti. Lopulta tarvi koska Apex:t meni omavalmisteeseen ja näin tavallaan vähensi siihen investointia.

    Mulla on onnistunutta gramman viilausta melkein 0-budjetilla, kierrätin märäksi spagetiksi havaitut Arc en Ciel tuubivanteet nojaimiin kunnon vanteille, käyttäen DT-Swiss Revolution 2.0/1.5 pinnoja. Kun Campy Record etunapa löyty nurkista ja raskin ostaa Hope Pro III -takanavan niin mielestäni kohtuudella onnistu sijoitus. Ei ole aerot mutta on ainakin kevyet kun etunen painoi nakuna 600g ja takanen 808g. Olihan vaan varsinainen rihtausurakka saada pinnat tiukalle, tasa kireydelle ja vanteet suoraan.

    Noihin sitten omavalmistetut kevyet levytykset niin oivat TT-kiekot ovat. Varsinkin 200g:n Conti Podium 19mm:n tuubeilla.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  26. #716
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Maantiefillareissa joo.
    Pätee se aika hyvin maastovekottimiinkin.

    Mun möykkärissä on 90-luvun $haisse tripla kampisarja, painaa kuin veneen ankkuri. Varsinkin kun on halpa saman toheltajan kasettineliökeskiö.

    Samoin rattaita ei yhtään kevennä käytetyt Quando-merkkiset laatunavat. Kun nuo oli DT-Swiss R520 -vanteissa kiinni ja vaihdoin tilalle WTB LaserDisc Lite -navat tippu ratasparin paino about 700g.

    Iloinen yllätys tuli noista "Racing Ralph Evo (4X) SnakeSkin GateStar folding" gummeista jotka lopulta ei paina ihan mahdottomasti kokoonsa nähden. 57-559 etunen painaa 550g ja 57-622 takanen 605g. Vaikka molemmat on kaikilla mahdollisilla pistosuojauksilla ja näin painavimmasta päästä. Hintakaan ei ollu paha... 25 + 37 €.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  27. #717
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti idänihme Katso viesti
    Kuitenkin tuli mieleen että miten nämä painot jakautuvat ja miten hyvin ilmoitetut painot pitävät paikkaansa? Yläkanttiinhan harva valehtelee, mutta onko suuria eroja valmistajien välillä siinä kuinka kevyiksi tuotteet valehdellaan? Canyonin Ultimate Al painaa kilkkeistä riippuen jotain 7.5 ja 7 kilon väliltä. Tuo lienee pienin koko joten keskikokoiseen saa lisätä pari sataa grammaa.
    Valmistajien välillä voi olla eroja, mutta runkokoon vaikutuksen olet ehkä liioitellut. Oman Bianchi Infiniton paino (valmistajan ilmoitus): runko 53 koko 1056g (1080g koko 55), haarukka lyhentämättömänä 364g (356g).

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti idänihme Katso viesti
    Toisaalta moni saman hintaluokan hiilarirunkoinen pyörä painaa selvästi yli kahdeksan kiloa. Onko tuo Canyonin alumiinirunko (ilmoitettu paino jotain 1300) todella selvästi kevyempi kuin halpishiilarit vai onko noissa halvoissa hiilaripyörissä jotain yksittäisiä todellisia ankkuriosia? Haarukka selittää varmasti vertailukohdasta riippuen 100-200g ja kiekot toisen mokoman. Onko halvalla rakennetuissa fillareissa osapuolella jotain ylläreitä(esim kammet?) vai tuleeko ero tosiaan putkiosista ja rungosta. Vaihteet ja jarrut on kuitenkin pitkälti peruskamaa kaikissa. Vähän vastaava ilmiö näkyy myös jos Rosen fillareita perinteisten merkkien halpiksiin.
    Jos Canyonin runko painaa sen 400g enemmän kuin mun Infinito ja haarukan paino asettuu aika samoihin (?) ja Infinitoon laittaa samat osat kuin Canyoniin, niin mun laskuopilla lopputuloksena on Bianchi, joka on 400g kevyempi kuin Canyon. Jos lähtee kumpaakin pyörää keventämään samalla tavalla, niin lopputuloksena on aina kevyempi Infinito.

    Ymmärsin, että idänihme vielä arpoo hankintaa. Kokemuksena voin sanoa, että päättelysi kustannustehokkaimmasta tavasta ei välttämättä tule toteutumaan. Jos ostat valmiiksi kohtalaisen kevyen Canyonin aluumini ultimaten, on riskinä että olet jonkin aikaa tyytyväinen. Sitten hiipii keventämis-piru aivoihin ja käskee vähän tuunaamaan. Esimerkiksi tuon (http://www.canyon.com/roadbikes/bike...81#tab-reiter2) keventäminen raharajoitteisena voi olla haasteellista.

  28. #718
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Ja niin sitä piru jo änkesi aivoihin. Onko tovereilla ehdottaa kustannustehokasta kevennysosaa maantiepyörään, joka tällä hetkellä on kutakuinkin tällainen (laitoin joihinkin nykypalikoiden hankintahinnat siltä osin kun ne mulla ylhäällä):

    Bianchi Infinito runkosetti sis ohjainlaakeri+ekspanderi (91g, punnittu) ja satulatolpan panta (27g, punnittu) 1538g (punnittu), 999€ Salden
    Campagnolo Zonda avokiekot: 1535g (punnittu), VELO-MOTION 320€
    Contin GP4000s kumit (ei punnittu), tulossa Michelin pro racen uusin versio (4?) 25mm koossa
    Sisurit vaihtelee
    Campagnolo Chorus 10 UT kammet + laakerikupit: 741g (punnittu), VELO-MOTIONISTA alle 150€
    Campagnolo Chrous 10 takavaihtaja lyhythäkki: 204g (punnittu), käytetty 70€ vaihdettu Tacxin keraamiset rullat ja sen jälkeen ei punnittu
    Campagnolo Centaur jarrut 336g (punnittu), vanhasta pyörästä
    Campagnolo Chorus 10sp 12-25 kasetti+ lukkorengas 245g (punnittu), eri ostopaikkoja nää VELO-MOTION 95€ (yhdet vielä odottaa varastossa)
    Campagnolo Record 10-ketjut (255g, valmistajan ilmoitus lyhentämättömille), VELO-MOTION 34€ (yhdet vielä löytyy jemmassa)
    Campagnolo Centaur etuvaihtaja 34,9mm pannalla 98g (punnittu), käytetty 20€
    Campagnolo Centaur kahvat Ultra-Shift vm. 2009 hiilari 349g (punnittu), ulkomaan kivijalkapuodin poistomyynnistä 100€
    vaijerisarja nyt Campagnolon (225 g, pätkittynä) , tulossa Yokozuna Reaction jarru- ja vaihdevaijerit kuorineen (painoa en tiedä)
    Satula Selle Italia SLR 141g (punnittu) Hi5bikes pari vuotta sitten halpa
    satulatolppa Easton EC70 31.6*350 (190g, valmistajan ilmoitus koolle 27.2mm), tääkin oli jostain halvalla
    Tacx Tao pullotelineet x3 a 40g (punnittu), eri ostopaikat
    Tacx kilke satulaan, jolla saa extra-pullon kiinni 171g (punnittu), ei muista mistä tai hintaa
    KCNC pikalinkut (42g, valmistajan ilmoitus), Itä-Helsingin pyörähuolto
    polkimet Look Keo Carbon (ei punnittu), hintaa ei muista
    Sitten on tietenkin tankoteippiä, mittaria (Polar CS600 tehonmittauksella, ei punnittu) yms.

    lisäys: tanko ja stemmi Ritcheyn WCS painoja ei tiedossa

    Mielestäni lähtökohdiltaan siis kevyt (koko setuppi nyt sis polkusimet ja kilkkeet n. 7kg) ja toimiva paketti. Ja mielestäni jopa kustannustehokkaasti alusta alkaen.

    Jarruista ehkä helpoiten grammoja pois (KCNC:t esim. n. 120€ halvimmillaan), mutta jarrutehonko kustannuksella. Ja hiilarikiekot+tuubit tietenkin houkuttelisi, mutta onko se enää raharajoitteisuuden puitteissa tehtävää kevennystä? Ehdotuksia?
    PatilZ muokkasi tätä : 11.01.2013 at 12.35 Syy: lisäys

  29. #719
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Pätee se aika hyvin maastovekottimiinkin.
    Jousto-osissa saa helposti aikaan toista kilon painoeroja.

  30. #720
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    409
    "FSA K-Force Light Compact sarjalla joka paino oli 610 grammaa samoilla (ovaaleilla) lehdillä."

    Claviculan-kammet+rattaat, keskiölaakeri ja speedplayn polkimet painavat yhteensä saman verran. Hinta yhteensä 1500 euroa. Ei raharajoitteisille.

    Jännittää mitä oma pyörä keväällä painaa. Kaapissa odottaa em. kampi/poljinsetti, Ciamillon jarrut, extraliten stemmi ja coriman hiilarivanteet Tufon tuubeilla ja SRAM-Red pakalla. Pääsisikö kuuteen kiloon tai jopa alle. Tämä nyt ei ole suoranaista raharajoitteisten grammanviilausta, mutta vakuutan, että kaikki on ostettu alle puoleen hintaan alkuperäis ovh:sta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •