
Alkujaan tämän lähetti
Kal Pedal
Ilman dopingia GT:t muuttuvat tylsemmiksi. Foorumillä käy kova valitus kun ei enää nähdä iskuja vuorilla.
70- ja 80-luvuilla GT-kisat olivat pidempiä ja niissä nähtiin iskuja vuoristossa enemmän, kuin nykyään. Oletan, että EPO:n vetäminen on vähentynyt viime vuosina, joten EPO:n douppauksen puute ei ole syy vuoristoiskujen puutteeseen.
Väitän, että syypää on pyöräilyn tieteellistyminen. Kuskeista on tullut koneita, jotka ajavat wattimittarin mukaan optimaalista maksimivauhtia koko ajan. Kun joku iskee, niin katsotaan wattimittarista ja päätellään kauanko se jaksaa ja kannattaako lähteä perään. Ja koskaan ei kannata, koska huipulla erot wateissa ovat niin pienet. Varsinkin jos vastustaja sattuu on vanha tiimikaveri, jonka kynnystehot ovat oman tallipäällikön tiedossa.
Etappien lyhentäminen ei vaikuta, koska silloin ajetaan vain kovempaa.
Ratkaisu mielenkiinnon palauttamiseen on sähkölaittteiden rajoittaminen. Wattimittarit veke kokonaan. Sykemittari kuskille ja nopeusmittari pyörään.
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Kirjanmerkit