Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oikku Katso viesti
Voisiko joku avata minulle, että millä perusteella Lancelta viedään kaikki Tour-voitot, kun Wadan doping-rikkeen vanhenemisaika on kahdeksan vuotta? Tämä kohta keissistä ei ole minulle auennut vielä lainkaan.
Tää on kokonaisuudessaan ollut niin naurettava farssi, että en ole edes halunnut avata itselleni kaikkia sen yksityiskohtia. Aivan älytöntä on viedä suurelta mestarilta 7 Tourin voittoa pois. Miksikö älytöntä?? No siksi, että aivan takuuvarmasti kaikki muutkin huippukuskit veti mömmöjä noina vuosina siinä missä Lancekin. Lance vain oli muita yksinkertaisesti parempi, eikä siinä auta selittelyt. Tämä pohjalta on siis ihan turhaa riisua voittoja pois häneltä. Tämmöinen on aivan turhaa hurskastelua, jolla muka puhdistetaan lajia jne. Mitään muuta siinä ei todellisuudessa tapahdu kuin että yksi kaveri virallisesti uhrataan porukasta, jossa kaikki toimivat aivan samalla tavalla.

Mitä Lancen jutun muihin koukeroihin tulee, voivat ne olla myös minun mielestäni perusteluja. Tällä viittaan esin. julkisten varojen käyttöön dopingohjelmiin yms. Lance on aivan varmasti toiminut monessa asiassa vähintäänkin arveluttavasti, ellei jopa rikollisesti. Näistä hänen kuuluukin saada rangaistus. Mutta pyörää se vinttas ihan samalla tavalla kuin muutkin aikalaisensa ja vinttas vielä kovempaa. Näin ollen mun silmissä konnan tulee saada tuomionsa, mutta tässä tapauksessa voittojen menetykseen sillä ei pitäisi olla pienintäkään vaikutusta.

Henkilökohtaisesti erotan 2 asiaa selkeästi toisistaan: 1. siviili Lance Armstrong ja 2. kilpapyöräilijä Lance Armstrong. Näistä kaveri nro. 1 on todennäköisesti esiintulleiden todisteiden valossa aikamoinen ketku ja erinäisten asioiden junailija, mutta henkilö nro. 2 kautta aikojen yksi parhaista pyöräilijöistä ja muutenkin urheilijoista. Sitä tosiseikkaa ei poista YHTÄÄN MIKÄÄN. Tai no, voisi sen poistaa se seikka, että joku naivisti uskoo muiden ajaneen Lancea vastaan täysin puhtain keinoin kun kaveri itse oli täynnä epoa, mutta en nyt usko kenenkään niin tyhmä olevan.

Muutenkin olen näissä dopingjutuissa sitä mieltä, että jos kärähdät heti kilpailun jälkeen, niin ei muuta kuin kilpailukieltoon saman tien ja voitto pois. Tällaiset vuosikausien jälkeen tapahtuneet vatvomiset, joissa tuloslistoja muutetaan ovat niin järjettömiä kuin vain voivat olla. Aina kisataan ajan vaatimalla tavalla. Jos joskus on testeistä selvinnyt puhtaana, vaikka olet ollut täynnä epoa tai muuta vastaavaa niin siitä vaan. Ajoivatjan Coppi, Anquetil ja kumppanitkin aikoinaan vaikka missä mömmöissä. Mitä hemmetin järkeä voittoja on riisua jälkikäteen jos menestyminen on siihen aikaa vaatinut aineiden käyttöä?! Jos testit kehittyy ja huijarit saadaa kiinni, niin ei sen pitäisi tarkoittaa, että vanhoja asioita pengotaan tuloslistojen muuttaseksi ehkä "oikeanlaisiksi". Tällöin tapahtuu aina vääjämätön, eli yksi monesta saadaan kiinni ja todennäköisesti voitto menee ihan yhtä doupatulle kaverille. Rikosoikeuteen liittyviä asioita ja sanktioita saadaan ja pitääkin mun puolesta kaivella vanhoistakin jutuista ja saattaa tuomiolle, mutta herran tähden sentään, JÄTTÄKÄÄ NE TULOSLISTOJEN MUUTTELUT SIKSEEN!!! Se ei ole mitään muuta kuin lapsellisen naurettavaa pelleilyä ja voittojen riisuminen vuosien jälkeen liittyy lajien puhdistukseen yhtä vähän kuin pysyvän lumen sataminen Saharan autiomaahan.