GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 38 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 48 88 138 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 5184

Aihe: harjoitusvastus??!!

Hankin tänä syksynä trainerin ja tuohon pään hajoamiseen autotallin seiniä katsellessa olen alkanut hakea ratkaisuja. Tähän asti kokeiltuja:

Ei mitään viihdykettä: minuutit tuntuvat tunneilta
    Musiikki: hyvä musiikki helpottaa vähän, mutta siitä huolimatta homma alkaa pian puuduttaa
    Lukeminen: ei ainakaan minulta onnistunut, hiki valuu kirjalle, hämäryys ja liike saavat kirjaimet hyppimään
    Äänikirjat: tähänastinen suosikkini. Silmät kiinni, jalat liikkeelle ja tarina pyörimään. Jos on dekkarissa hyvä paikka niin treenin lopettaminen on hankalaa.

Seuraavaksi kokeilen Netflixiä ja elokuvia...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti gnu79 Katso viesti
    Olen katellut trainereita nyt vähän aikaa ja on pakko sanoa että olen täysin umpikujassa, tacxin virtuaalit olisi tarkoitus hankkia kuin uskoisin että mulla ei kestä pää polkea neljän seinän ympäröivänä kauhean kauan ilman mitään extraa...
    Kysymys on sitten että mikä niistä olisi hyvä niistä,kannattaako maksaa 900€ i-geniusista vai onko i-vortex 500€ tai flow riittävän hyviä(todellisen tuntuisia).
    Jos itse olisin harjoitusvastusta ostamassa niin tekisin valintaa i-Geniuksen tai i-Vortexin kanssa koska nuo toimivat Garminin sykevyön kanssa joka toimii paremmin kuin Polarin sykevyöt. Molemmat toimii Tacxin virtuaalisten ohjelmien kanssa myös joten suurin ero noissa laitteissa taitaa olla maksimi vastuksen määrä,i-Genius 1500W ja i-Vortex 950W ja i-Geniuksessa on vapaarullaus ominaisuus myös. Itselläni on Fortius jossa on jonkin verran samoja ominaisuuksia kuin i-Geniuksessa mutta pienemmällä vastuksella ilman ANT+ tukea.

DC Rainmaker julkaisi juuri pari päivää sitten aika hyvän katsauksen uusimpiin trainereihin (alkaen alle $100:n hintaluokasta päätyen tuohon $1000-$1500 haarukkaan). Jo nyt pitkähkö artikkeli löytyy täältä ja Ray lupasi kirjoittaa noista malleista vielä lisää yksityiskohtia myöhemmin. Itse olen kyllä tyytyväinen että tuli luettua tuo, koska Rayn suositus high end -päässä (Wahoo Fitness KICKR) vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta näin pyöräilevän iOS-kehittäjän näkökulmasta. Tämänhetkinen suunnitelma on vetää tämä syksy vielä spinnitunneilla jos ei pääse ulos, kerätä vähän budjettia ja sitten vuodenvaihteen jälkeen alkaa odottelemaan KICKRin julkaisemista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hoohoo Katso viesti
    Hankin tänä syksynä trainerin ja tuohon pään hajoamiseen autotallin seiniä katsellessa olen alkanut hakea ratkaisuja. Tähän asti kokeiltuja:

Ei mitään viihdykettä: minuutit tuntuvat tunneilta
    Musiikki: hyvä musiikki helpottaa vähän, mutta siitä huolimatta homma alkaa pian puuduttaa
    Lukeminen: ei ainakaan minulta onnistunut, hiki valuu kirjalle, hämäryys ja liike saavat kirjaimet hyppimään
    Äänikirjat: tähänastinen suosikkini. Silmät kiinni, jalat liikkeelle ja tarina pyörimään. Jos on dekkarissa hyvä paikka niin treenin lopettaminen on hankalaa.

Seuraavaksi kokeilen Netflixiä ja elokuvia...
    Itse kun olen pyöräillyt vastuksen kanssa, niin olen katsonu telkkaria, yleensä jääkiekkoa. Eilenkin tuli poljettua 2h 30min ja samalla katsoin Ässät - Kärpät pelin. Mutta jossei urhotv:tä löydy tai jääkiekko kiinnosta niin kyllä olen myös leffoja katsonut.

AriT Guest
    Oma suosikkini ajankuluksi on ehdottomasti äänikirjat, niitä on ripattu MP3-muotoon ja kuunneltu >200 kpl. Kuuntelu hoituu kätevästi samalla puhelimella, joka hoitaa sykemittauksen SportsTrackerilla. Harjoitustunteja tulee viikossa 8-9, viime talvena (09/2011-04/2012) tosin vain reilut 200 h. Kun jaksaa tahkota riittävän alhaisella sykkeellä, niin PK ainakin on kehittynyt huimasti. Tylsää touhuahan tuo paikallaan pyörittäminen on, mutta ei voi ainakaan käyttää "liian kylmä/sateinen ilma" tms. tekosyitä harjoituksen väliin jättämiseksi...

Itse uskon että motivaatio kasvaa harjoitusvastuksellakin treenaamisen kanssa sitä mukaa kun kunto kohenee. Itse olen lähtenyt treenaamaan samalla ajatuksella mitä AriT tuossa sanoo eli riittävän maltillisella sykkeellä liikkeellä. Toki pieniä spurtteja aina joskus.

Sori että en jaksa kaivaa toppiccia syvemmälle. Pari sivua pakitin mutta kun ei tullut mulle sopivaa juttua niin kysytään. Eli mulla on Bilteman traineri ja parina talvena on sitä satunnaisesti tullut käytettyä. Kun ei paremmasta tiedä niin ihan kohtuu tyytyväinen olen ollut. Upgreidaus kuitenkin kiinnostais niin viitsiikö joku kertoa miten tuo käytännössä paranee? En kaipaa mitään lisukkeita ja ääni ei ole ongelma. Saako kalliimmilla esim realistisemman tunnon vastuksesta vai mikä siinä paranee? Onko säätö laajempi/tarkempi jne? Ja paljonko pitäisi sijoittaa että parannuksen käytännössä huomaisi? Kiitos etukäteen!
    - Marko -

Jallu74 Guest
    Kyllä nyt ottaa päähän! Ostin Tacxin Ergotrainerin ja parin pyörittely kerran jälkeen on alkunut sisäkumit puhkeamaan. Eilen puhkesi kolmas kumi noin 40min pyörittelyn jälkeen. Kattelin oikein että millä kohtaa reikä on ja mihin kohtaan se suunilleen sijoittuu trainerinrengasta mutta enpä mitään sieltä löytänyt. Alkaa olemaan vähän turhan kallista jos joka toisella kerralla joutuu uuden sisäkumin ostamaan.

J. Conrad Guest
    Tarkista vannenauha. Ettei ole reuna pystyssä, tai nipan reikä näkyvissä vähääkään. Ja ettei ole liian kapea joka sitten tiukkaa päällirengasta paikalle kammetessa liikkuu sivulle ja paljastaa nipan reiän, sekä renkaan poisottaessa menee takaisin keskelle, jolloin syyllistä ei meinaa löytyä. Älkää sitten käyttäkö paikattua takarengasta (sisäsellaista), voi meinaa vulkanointi lämmetä, laskea ilmat paikan ja sisurin välistä, sekä vitutuksen laannuttua, paikan uudelleen jäähdyttyä olla hankala löytää syyllinen...

Re: harjoitusvastus??!!

Pyörä-Suvalassa myyjä sanoi, että maantielenkeillä maantiekumeilla "se voi olla lenkki ja sisuri". Trainerilla olet päässyt puolet halvemmalla. Mikset paikkaa?

Siinä renkaassa, vanneteipissä tai kehässä on oltava vikaa. Onko reikä aina samassa kohdassa?

Itse olen miettinyt ihan perus harjoitusvastusta ilman mitään ylimääräisiä elektronista laitetta.

En ole koskaan tälläistä käyttänyt.

Kysynkin, onko vastuksen säätö tarpeellinen vai toimiiko sellainen jossa ei ole laisinkaan säätöä?

r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sathamoth Katso viesti
    DC Rainmaker julkaisi juuri pari päivää sitten aika hyvän katsauksen uusimpiin trainereihin.
    Tänks, tää oli hyvä kirjoitus. Olen itse hankkimassa uutta traineria. Olen ajellut nyt kolme talvea Eliten Crono Mag- vehkeellä. Pitkällisen pohdinnan jälkeen olen kaventanut mahdollisen hankinna joko LeMondiin tai Tacx Bushidoon.

Luettuani linkin jutun taidan tiputtaa tuon LeMondin. Siksi, että: Siihen ei saa "tehonäyttöä" kuin omalla kikkulalla, joka maksaa 300. Jos valmistus lopetetaan, kuten DC:n jutusta voi käsittää, varaosia traineriin tai teknistä tukea tehonäytön käyttöön ei saa mistään. Vähän harmi, koska tuo paljon puhuttu "aito tiefiilis" houkuttaisi.

Jäljellä olisi Bushido, josta löytyy dataa ja ilmeisesti mainosten mukaan paljon vastusta, myös hitailla nopeuksilla simuloimaan nousuja. Geniuksen hinta hieman pompsahtaa liian korkealle. Lisäksi sitä on pakko käyttää tietokoneen kanssa. Vortex olisi muutoin ok, mutta siinä ei tule vastusta kovin paljoa matalissa nopeuksissa.

Nyt tuo KICKR kuitenkin tuli sotkemaan pakkaa. Avoin ANT+ protokolla houkuttaa, koska Edge 800 on. Lisäksi tuo vaikuttaisi olevan samantyyppinen kuin LeMond toimintaperiaatteeltaan. Onkohan siinä vielä lisäksi jokin säädettävä vastus? Euroopan hinta tietysti voi valitettavasti olla vähän korkea, jos USA:ssa myydään 999 taalaa.

Taidan kuitenkin varmuuden vuoksi ajella vielä tuolla vanhalla ja katsella tuont KICKR julkaisun...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Nyt tuo KICKR kuitenkin tuli sotkemaan pakkaa. Avoin ANT+ protokolla houkuttaa, koska Edge 800 on. Lisäksi tuo vaikuttaisi olevan samantyyppinen kuin LeMond toimintaperiaatteeltaan. Onkohan siinä vielä lisäksi jokin säädettävä vastus? Euroopan hinta tietysti voi valitettavasti olla vähän korkea, jos USA:ssa myydään 999 taalaa.
    Itselläni on Forerunner 910XT, joten tuo Ant+ myös kiinnostaa. Käsittääkseni KICKRin vastuksen säätö on yksi osa sitä avointa rajapintaa, eli sille kirjoitetut softat voivat ohjelmallisesti säätää sitä mielensä mukaan (esim. intervallitreenejä ajettaessa tai virtuaalista maastoa simuloidessa). Kyllä nörtin silmät alkavat kiilumaan kun alkaa ajattelemaan mahdollisuuksia. while(hr.getValue() < user.getLactateThreshold()) trainer.resistance++

Jallu74 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J. Conrad Katso viesti
    Tarkista vannenauha. Ettei ole reuna pystyssä, tai nipan reikä näkyvissä vähääkään. Ja ettei ole liian kapea joka sitten tiukkaa päällirengasta paikalle kammetessa liikkuu sivulle ja paljastaa nipan reiän, sekä renkaan poisottaessa menee takaisin keskelle, jolloin syyllistä ei meinaa löytyä.
    Tämä saattaa olla ongelman ydin meikäläisen tapauksessa. Tässä puhkeamis kohdassa jos vannenauhaa siirtää millin tai kaksi niin jo on reikä näkyvissä. Vannenauha on muutenkin hieman koholla reijänreunan kohdalta niin voisiko jo tämä aiheuttaa sisurin puhkeamisen ?

Pari/Kolme ensimmäistä puhkeamista oli jokseenkin samassa kohdassa ja eilen vihdoin löysin trainerinrenkaasta sellaisen pienen kohdan jossa näkyi "metallilankoja" joita siellä trainerinrenkaan sisällä menee eli siltä osin voisi olla kyseessä valmistusvirhe. Pyöräliikkeessä kävin trainerinrengasta näyttämässä ja kaveri siellä sanoi mitä nuo "metallilangat" oikeasti ovat mutta ohihan se tälläiselta hönöltä meni... No ei muuta kuin uusi trainerinrengas ja sisäkumi ostoon ja kas kummaa johan oli 30min poljennan jälkeen kumi taas puhki. Täytyy käydä huomenna tuota vannetta näyttämässä liikkeessä josta fillarin ostin. Eli tämä viimeisin puhkeaminen on eri kohdassa kuin nuo pari aikaisempaa.

Onkohan tämä helvetin huonoa tuuria vai aloittelijan sähläystä...PERKELE...
    Jallu74 muokkasi tätä : 21.10.2012 at 14.49 Syy: virheitä

J. Conrad Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jallu74 Katso viesti
    Täytyy käydä huomenna tuota vannetta näyttämässä liikkeessä josta fillarin ostin. Eli tämä viimeisin puhkeaminen on eri kohdassa kuin nuo pari aikaisempaa.

Onkohan tämä helvetin huonoa tuuria vai aloittelijan sähläystä...PERKELE...
    Veikkaan juuri sitä vannenauhaa, jos vielä sitä vihreää Vittoria "High pressure" mallia niin lähes varma (yleensä liian kapeaa, reuna nousee pystyyn jne.). Sitten se muutaman vuoden vanha keltainen Mavicin muovinauha on hyvää, mutta vanhetessaan kovettuu, venttiilinreikä liian terävä yms.

Nykyään en suostu/käytä muuta kuin tätä:

Kun tekee kaikki virheet itse, niin oppii...

Tämän kanssa mulla on ollut liikaa ongelmia...

Ensimmäistä harjoitusvastusta hankkimassa ja ihan pihalla niistä. Jokatapuksessa perusvastusta hankkimassa ja pari mallia ollut päälimmäisenä mielessä. Hintaluokka olisi n. 300-400€.
    Molemmista löytyisi näytöllinen ohjausyksikkö mihin saisi varmaankin kaiken riittävän datankin, Eliten etuna tuo langattomuus.

Elite Qubo Digital
    http://www.bike24.com/1.php?content=...69;mid=0;pgc=0

Tacx Flow T2200

Vähän olen koittanut selata näitä tämän topicin kommentteja ja Tacxista jonkin verran löytyykin. Onko kokemusta tuosta Elitestä tai vastaavista vanhemmista? Tämä langaton versio lienee uusi malli mutta tekniikka varmaan aikalailla sama kuin vanhemmissa tuon hintaluokan vehkeissä.

Hankin muutama viikko sitten Tacx flown, muutama 30-60 min treeni takana ja vaikuttaa ihan asialliselta laitteelta. Hinta oli hiukan yli 400 CRC:stä tilattuna+ continentalin trainerrengas. Alumiinirunkoinen Trek 2,3 laitteessa kiinni. Kasaaminen oli mielestäni helppoa, eka käyttökerralla vastus kalibroi itsensä kun polkee yli 30km/h ja sitten lopettaa polkemisen. Vastusta voi säätää -4 - +9 (vastaa noin 4% alamäki vs 9 % ylämäki) Toistaiseksi poljettu enimmäkeen "tasamaata" ja pyörän vaihteet siten että noin 80 cadenssilla ja vajaan 30 km/h vauhdissa teholukema noin 200 W. Laite mittaa myös sykettä, tunnistaa polarin sykevyön. Toimintoja siis itselle riittävästi. Muista trainereista ei mitään kokemusta mutta voin kyllä suositella.

Sähköteippi toimii kans oikein hyvin vannenauhasta.

J. Conrad Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jartsuli Katso viesti
    Sähköteippi toimii kans oikein hyvin vannenauhasta.
    Se on väliaikainen/hätä ratkaisu. Se kovettuu ja kuivaa vanhetessaan, nousee pystyyn ja yllätys, yllätys! Puhkaisee sisurin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joni.O Katso viesti
    Ensimmäistä harjoitusvastusta hankkimassa ja ihan pihalla niistä. Jokatapuksessa perusvastusta hankkimassa ja pari mallia ollut päälimmäisenä mielessä. Hintaluokka olisi n. 300-400€.
    Molemmista löytyisi näytöllinen ohjausyksikkö mihin saisi varmaankin kaiken riittävän datankin, Eliten etuna tuo langattomuus.

Elite Qubo Digital

Tacx Flow T2200

Vähän olen koittanut selata näitä tämän topicin kommentteja ja Tacxista jonkin verran löytyykin. Onko kokemusta tuosta Elitestä tai vastaavista vanhemmista? Tämä langaton versio lienee uusi malli mutta tekniikka varmaan aikalailla sama kuin vanhemmissa tuon hintaluokan vehkeissä.
    Tuo Elite näytti voittaneen traineritestin uusimmassa Cycling Plussassa. Kehuivat mm. tehomittauksen tarkkuutta sekä tylsyyden tappamista iPadiin jne saatavalla olevalla softalla (traineriin integroitu?). Taitaa mennä minulla juuri tämä vimpain tilaukseen.

Alkoi tuo Qubo Digital himottamaan. Mistäköhän ton löytäis halvimmalla ? Eroaako Wireless normaaliversiosta muutenn kuin langattomuuden osalta ?

Tukeeko mikään harjoitusvastus hintaluokassa max 500€, ant+ protokollaa siinä mielessä, että saisi tehotiedot suoraan Garminin laitteisiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Tukeeko mikään harjoitusvastus hintaluokassa max 500€, ant+ protokollaa siinä mielessä, että saisi tehotiedot suoraan Garminin laitteisiin?
    http://www.trainerroad.com/
    Tolla softalla saa tehokäppyrät läppärin ruudulle kohtuu kustannustehokkaasti. Tätähän sä et tosin kysynyt
    Niin näin alamäessä, ylämäessä ei ollenkaan

Joo en. Kyllä mä noista tietokoneohjelmista pysyn erossa.
    Mikään ei ota päähän niin paljoa, kun laitat saunan lämpiämään ja ajattelet vetäväsi tunnin treenin ja 45minuuttia säädät ohjelmistoja ja
    laitteita. Kun niillä on taipumus käyttäytyä omituisesti, vaikka ne edellisellä kerralla toimivatkin oikein.

En tiedä onko trainerin syy mutta nilkat on nyt pirun kipeät. Itse asiassa sattuu enemmän kävellessä kun polkiessa. Kipu on nilkan etupuolella kello yhdessätoista. Aikaisempina vuosina muistan että polvet ei ole tykännyt kun siirryn traineriin. Taitaa vaivihkaa vastukset nousta liian suuriksi. Eli nyt treenitauko, katsotaan sitten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warfe Katso viesti
    Alkoi tuo Qubo Digital himottamaan. Mistäköhän ton löytäis halvimmalla ? Eroaako Wireless normaaliversiosta muutenn kuin langattomuuden osalta ?
    Mun KVG-taidoilla ei tuota ylempänä linkattua bike24.comia halvempaa mestaa löytynyt. Eli sieltä tuli tilattua ja alkuviikosta pitäisi kotiin laskeutua. En tiedä, mihin viittaat tuolla "normaaliversiolla", mutta käsittääkseni qubo digital on magneettivastuksella, qubo fluid nestevastuksella ja qubo hydromagissa molemmat mukana.

Joo en. Kyllä mä noista tietokoneohjelmista pysyn erossa.
    Mikään ei ota päähän niin paljoa, kun laitat saunan lämpiämään ja ajattelet vetäväsi tunnin treenin ja 45minuuttia säädät ohjelmistoja ja
    laitteita. Kun niillä on taipumus käyttäytyä omituisesti, vaikka ne edellisellä kerralla toimivatkin oikein.
    Näin on, tänään taas vaihteeksi sauna lämpiämään ja siinä samalla tacx TTS4.3 ja bushido yhdistelmällä ajamaan. Ensimmäinen lenkki päätyi 2.3km jälkeen siihen että ohjelmisto kaatui ja ctrl-alt-del yhdistelmällä uutta matoa koukkuun ja uusi yritys ja tällä kertaa päästiin ajamaan 25km kunnes kaatui. Onneksi oli edes tuo garmin tuossa systeemissa kiinni niin edes jotain dataa sai talteen mutta TACX:n softaan ei saannut mitään taltioitua kun taas piti tappaa ohjelmisto ctrl-alt-del yhdistelmällä. Sitten saunakin jo kutsui, muuten meni ihan hyvin mutta vähän harmittaa. Mitenköhän tuo käyttäytyy windows 8:n kanssa, tuli ostettua tuokin tänään kun halvalla sai netistä ostettua 15€. En vielä uskaltannut asentaa, luottamus on sen verran korkealla
    http://fillari.toimii.net/ - fillarointi päiväkirja netissä..
    http://fillari.toimii.net/index.php?alasivu=kayttaja&id=407 - mun päiväkirja

Mä ajelen Tacxin TTS 3.10 ja Fortius (+Windows 7) yhdistelmällä ilman minkäänlaisia jumiongelmia helposti kolmatta tuntia (rajoittavana tekijänä on oma kunto ja harjoitukseen käytettävä aika...) Mä ajalen sekä real life -videoita, että gepsi-reittejä ja nautin suunnattomasti videon (/ google earth seurannan) tuomasta lisäilosta
    A.B. muokkasi tätä : 28.10.2012 at 06.50
    Sometimes you need to wander off from the path to find what you are really searching for

Tälläkin on Tacxin softa toiminut ilman ongelmia nyt. Piti muuttaa Windowsista (Windows 7) Aero työpöytä perinteiseen malliin niin sen jälkeen ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa.

Ainakin tuo Elite Qubo Digital käyttää ANT+ teknologiaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •