GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 37 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 87 137 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #1081
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Mihinkäs vaihtoehtoon se vaaka kallistui?
    Mitäs veikkaat? Minkä olisit itse valinnut?
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  2. #1082
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Mukavaa luettavaa. Process kyllä mielenkiintoinen pyörä eikä tarvii ryöstää pankkia sen saadakseen.
    - Fear is a mindkiller -


  3. #1083
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Mitäs veikkaat?
    Process.
    Minkä olisit itse valinnut?
    Processin.

  4. #1084
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Mitäs veikkaat?
    d) joku muu.

  5. #1085
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Mitäs veikkaat? Minkä olisit itse valinnut?
    En tiedä, tuskin ainakaan kaksysiä. Abracadabra on todistetusti kulkenut aika lujaa hissienskassa, mutta toisaalta juuri hyvin samantyyppisestä fillarista pääsin eroon. Piti hankkia pykälää skrodimpi vehjes.
    Mud, sweat and beers.

  6. #1086
    Liittynyt
    01/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.451
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Mitäs veikkaat?
    Process kisoihin JA 29" lenkkiajoon?

  7. #1087
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Mitäs veikkaat? Minkä olisit itse valinnut?
    Sen mikä tuntuu nopeimmalta, eli ilmeisesti 29"(?)

  8. #1088
    Veikkaan että Prestige valitsee kaksysin.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  9. #1089
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Mitäs veikkaat? Minkä olisit itse valinnut?
    "Olin kuvitellut tuollaisen 29″ olevan paljon kankeampi."

    näin se menee..

  10. #1090
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    d) joku muu...


    ...olikos Konalla jotaki 27.5" malleja tulossa..?
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  11. #1091
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Laitetaan nyt tännekkin kun kävin viikonloppuna Konan 2013 Enduropyöriä testaamassa Laajavuoressa. Tällä höpinöitä ja vähän pätkäaikojakin http://konafoxmtb.wordpress.com/2012...-valitsemassa/
    Mites, tuntui ettei Processista juuri pahaa sanaa ollut sanottavana? Voisiko tuollasta kuvitella polkevansa eteläsuomen(kin) poluilla hymyissä suin?
    Rennosti paikat jäykkänä

  12. #1092
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukhaha Katso viesti
    Mites, tuntui ettei Processista juuri pahaa sanaa ollut sanottavana? Voisiko tuollasta kuvitella polkevansa eteläsuomen(kin) poluilla hymyissä suin?
    Kyllähän siitä kovasti sellainen olo jäi että kyllä sellaisella täällä polkisi mielellään.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  13. #1093
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Laitetaas tänne kyssäri kun ajattelin vaihtaa chain guidee enskapyörään.

    Tällähetkellä pyörässä siis kiinni gamutin P30 dual ring joka on toiminut loistavasti ,mutta muutaman kerran pudottanut ketjun kuunnon rytkytyksessä.
    Siis tälläinnen.http://www.gamutusa.com/products/P30-Dual-Ring-.html

    Nyt ajattelen vaihtaa truvativin x guideen joka on myös 2 rarraan systeemi. Vaihto osaksi ulkonäkösyistä ,mut pikkasen enemmän toimintavarmuutta ei ois pahaks. Asun mäkisellä seudulla ja tarvitsen välttämättä 2 eturatasta.

    Ajattelinkin kysyä onko kellään kokemuksia tästä x-guidesta kovemmassa ryskytyksessä ja yleensäkin. Kiinitys mulla on ISCG
    http://www.sram.com/truvativ/products/truvativ-x-guide




    syklopaatti muokkasi tätä : 17.10.2012 at 17.31
    - Fear is a mindkiller -


  14. #1094
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Truvativin x-guide on sama mikä MRP X2 on ja niitä mulla on ollu kahdessa pyörässä, ei ongelmia.

    MRP X2sia saa fillariosasta.

  15. #1095
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Truvativin x-guide on sama mikä MRP X2 on ja niitä mulla on ollu kahdessa pyörässä, ei ongelmia.

    MRP X2sia saa fillariosasta.
    Kiitti tiedosta. Paikallinen pyöräliike vielä selvittää sramin maahantuojalta hinnan truvativille ,mut jos se on kovin kallis niin pitää tilata tuolta fillariosasta.
    Pitää suosia suomalaista.
    - Fear is a mindkiller -


  16. #1096
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    kiskot ne on täälläkin
    Viestit
    557
    Mä ehdottaisin että vaihdat takavaihtajan Shimanon Shadow+ tai SRAM:n type2 malliin. Voit sitten jättää ohjurin kauppaan.
    "I think a bike is a major part of anybody winning races." Steve Peat

  17. #1097
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Ite vaihdoin normi XT:n tilalle plussa mallin mutta silti jätin blackspiren alaohjurin paikalleen enkä siitä kyl ole ajatellut luopua.. tuntuu ihan hyvältä kombinaatiolta..
    The end of the road is just the beginning...

  18. #1098
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    MRP/SRAM tacomallinen bashi on myös parempi mitä kammissa kiinni oleva bashi on, sitä pelkkä shadow vaihtaja ei tarjoa.

    Varoitus tosin: jos etuvaihtajan häkin koko on valittu pyörässä tyyliin 'no kampien bashi estää ulostippumisen enivei' saattaa olla myös etuvaihtajan päivittäminen ajankohtaista.

  19. #1099
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    MRP/SRAM tacomallinen bashi on myös parempi mitä kammissa kiinni oleva bashi on, sitä pelkkä shadow vaihtaja ei tarjoa.

    Varoitus tosin: jos etuvaihtajan häkin koko on valittu pyörässä tyyliin 'no kampien bashi estää ulostippumisen enivei' saattaa olla myös etuvaihtajan päivittäminen ajankohtaista.
    Millätavalla tacobash on parempi käytössä? Itse ajattelin lähinnä ulkonäkösyistä.

    Etuvaihtaja näytti olevan sramin X7 2x10. Etuvaihtaja on integroitu runkoon ,eikä ole pantamallia eli esim. vaihtajan korkeuden säätäminen voi olla ongelmallista.
    En ole tutkinut tarkemmin voiko tuota vaihtajan häkin korkeutta säätää.
    Vähän korkemmalla tuo vaihtaja näytti olevan juurikin bashin takia kuin mikä olisi optimaalinen korkeus pelkälle rattaalle.
    - Fear is a mindkiller -


  20. #1100
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakke Katso viesti
    Mä ehdottaisin että vaihdat takavaihtajan Shimanon Shadow+ tai SRAM:n type2 malliin. Voit sitten jättää ohjurin kauppaan.
    Onko tollanen setuppi oikeasti luotettava ryskytyksessä? Siis ketjun rattaalla pysymisen kannalta.
    Mud, sweat and beers.

  21. #1101
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Onko tollanen setuppi oikeasti luotettava ryskytyksessä? Siis ketjun rattaalla pysymisen kannalta.
    Hyvä kysymys. On ja ei ole. Pelkkä shadow-2 / type 2 auttaa asiaa, mutta ei tee itsessään vielä kesää. Muuttujia on muitakin.
    Yhdellä eturattaalla kestää paremmin kun jos niiton useempia, ketjun pituuden kun saa optimoitua vähempien ratasyhdistelmien
    ehdoilla. Myös perän jouston geometria vaikuttaa - jos taka-akselin ja keskiön välimatka ei jouston aikana muutu, ketjun kireellä pito on
    helpompaa kun niissä virityksissä joissa se kutistuu / venyy.

  22. #1102
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Millätavalla tacobash on parempi käytössä? Itse ajattelin lähinnä ulkonäkösyistä.
    Taco-mallisessa bäshissä on montakin etua, vallankin jos se on ISCG-kiinnikkeissä kiinni. Kovakin ventti välittyy kolmen kiinteän
    ja kestävän kiinnityspisteen kautta runkoon eikä kuormita kammen spideria tai keskiötä. Taco on ketjulinjan ja rungon keskilinjan
    välissä ja näinollen enempi keskellä kun ratas-rockring, eron huomaa vaikka niljaisen tukin yli liukuessa. Suojaa myös paremmin
    sitä vaijerinkuori- + letkuhässäkkää mikä jostain mystisestä syystä joissain fillareissa kulkee keskiömuhvin alta.
    Ja voi käyttää spiderittomia kampia.

  23. #1103
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Taco-mallisessa bäshissä on montakin etua, vallankin jos se on ISCG-kiinnikkeissä kiinni. Kovakin ventti välittyy kolmen kiinteän
    ja kestävän kiinnityspisteen kautta runkoon eikä kuormita kammen spideria tai keskiötä. Taco on ketjulinjan ja rungon keskilinjan
    välissä ja näinollen enempi keskellä kun ratas-rockring, eron huomaa vaikka niljaisen tukin yli liukuessa. Suojaa myös paremmin
    sitä vaijerinkuori- + letkuhässäkkää mikä jostain mystisestä syystä joissain fillareissa kulkee keskiömuhvin alta.
    Ja voi käyttää spiderittomia kampia.
    Kiitoksia. Selvensi paljon ja mulla nimenomaan epäloogisesti vedetty letkut keskiömuhvin alta. ISCG kiinnikkeisiin juurikin on tulossa.
    - Fear is a mindkiller -


  24. #1104
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Taco-mallisessa bäshissä on montakin etua, vallankin jos se on ISCG-kiinnikkeissä kiinni. Kovakin ventti välittyy kolmen kiinteän
    ja kestävän kiinnityspisteen kautta runkoon eikä kuormita kammen spideria tai keskiötä. Taco on ketjulinjan ja rungon keskilinjan
    välissä ja näinollen enempi keskellä kun ratas-rockring, eron huomaa vaikka niljaisen tukin yli liukuessa. Suojaa myös paremmin
    sitä vaijerinkuori- + letkuhässäkkää mikä jostain mystisestä syystä joissain fillareissa kulkee keskiömuhvin alta.
    Ja voi käyttää spiderittomia kampia.
    En oo tacomallista bäshiä omistanut, mutta näin mutuspekuloiden on siinä pari huonompaakin juttua kuin normi "ratasbäshissä". Jos/kun tacomallisella bashilla rysäyttää miltei koko painollaan esim johonkin kiviportaan reunaan, niin siihen kohdistuva voima on melko iso ja lienee vähän kyseenalaista miten tuollainen parin millin alumiinirunko kestää iskun vääntymättä, toinen kysymysmerkki on miten hyvin ISCG kiinnikkeissä olevat pultit kestää ja miten pultit pystyy pitämään tacobashin rungon oikeassa asennossa isossa tällissä. Ratasbäshissä voima tulee paksua pleksistä bäshiä pitkin rattaan pulteille ja voima ei välity yhtä suuressa määrin runkoon, koska kuskin paino kuitenkin on niillä polkimilla/kammilla. Mututuntumalla sanoisin että 10mm pleksi(jollaista ratasbashit usein ovat) kiinnitettynä rattaan pultteihin kestää paremmin taipumatta kuin 2-3mm alumiinista tehty tuki/runko tacobashille.

    Toinen skenaario sellainen että hitaassa vauhdissa ylittää kiveä ja bash ottaa kunnolla kiveen, tacomallisessa vauhti pysähtyy kuin seinään, siinä missä ratasbashin kanssa pääsee etenemään koska se pyörii. Puita ylitettäessä ero lienee pienempi, siinä tacokin pääsee "liukumaan" eikä tarraa samaan tapaan kuin kiveen...


    Kyllä, yllämainitut ovat ääritapauksia ja harvemmin normaalissa elämässä eteen tulevia, mutta toimpahan tämänkin pointin esille. Käytännössä ei liene eroa onko hyvä taco- vai ratas bash, jonkinlaista suojaa rattaalle kuitenkin suosittelen.

    2-rattaan ohjureista sellainen huomio, että itse hommaisin sellaisen joka estää ketjun tippumisen pikkurattaan "sisäpuolelle", se kun lienee todennäköisempää että ketju tippuu pienemmällä rattaalla kuin isolla, koska pikkurattaalla ketju on löysemmällä...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  25. #1105
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Hyvä kysymys. On ja ei ole. Pelkkä shadow-2 / type 2 auttaa asiaa, mutta ei tee itsessään vielä kesää. Muuttujia on muitakin.
    Yhdellä eturattaalla kestää paremmin kun jos niiton useempia, ketjun pituuden kun saa optimoitua vähempien ratasyhdistelmien
    ehdoilla. Myös perän jouston geometria vaikuttaa - jos taka-akselin ja keskiön välimatka ei jouston aikana muutu, ketjun kireellä pito on
    helpompaa kun niissä virityksissä joissa se kutistuu / venyy.
    Sen mitä pari päivää hissipyöräilyssä noita eri pyöriä testasin joissa kahdessa oli shadow+ ja yhdessä type 2 ratkaisut, niin kertaakaan ei ketju tippunut eturattaalta. Veikkaisin että 2 rattaan setupissa voisi toimia fiksuiten se että vaihtaisi vielä sen isomman rattaan rampittomaksi.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  26. #1106
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    En oo tacomallista bäshiä omistanut, mutta näin mutuspekuloiden on siinä pari huonompaakin juttua kuin normi "ratasbäshissä". Jos/kun tacomallisella bashilla rysäyttää miltei koko painollaan esim johonkin kiviportaan reunaan, niin siihen kohdistuva voima on melko iso ja lienee vähän kyseenalaista miten tuollainen parin millin alumiinirunko kestää iskun vääntymättä, toinen kysymysmerkki on miten hyvin ISCG kiinnikkeissä olevat pultit kestää ja miten pultit pystyy pitämään tacobashin rungon oikeassa asennossa isossa tällissä. Ratasbäshissä voima tulee paksua pleksistä bäshiä pitkin rattaan pulteille ja voima ei välity yhtä suuressa määrin runkoon, koska kuskin paino kuitenkin on niillä polkimilla/kammilla. Mututuntumalla sanoisin että 10mm pleksi(jollaista ratasbashit usein ovat) kiinnitettynä rattaan pultteihin kestää paremmin taipumatta kuin 2-3mm alumiinista tehty tuki/runko tacobashille.

    Toinen skenaario sellainen että hitaassa vauhdissa ylittää kiveä ja bash ottaa kunnolla kiveen, tacomallisessa vauhti pysähtyy kuin seinään, siinä missä ratasbashin kanssa pääsee etenemään koska se pyörii. Puita ylitettäessä ero lienee pienempi, siinä tacokin pääsee "liukumaan" eikä tarraa samaan tapaan kuin kiveen...
    ...
    Pari kommenttia tuohon jatkoksi kun olen molempia systeemejä käyttänyt. Noita takalevyllisiä taco-bashejä tehdään sekä hiilarirunkoisina,
    amuliinista että teräksestä. Mulla olleet on kaikki olleet alumiinisellä rungolla. Yksikään ei ole vääntyillyt enkä myöskään ole muilta niiden
    vääntyilystä kuullut, ainakaan täälläpäin. Mutuna sanoisin siis että jo alumiinivalu kestää sen mitä tarttee. Hiilarista en tiedä ja teräksen
    luulisin olevan vielä huonompaa taipumaan. Pultit kestää kyllä, jos niiden tarkoitus olisi toimia heikoimpana lenkkinä niin varmaan ne olisivat
    sit alupultteja, mut eipä ole. Eikä nuo käyttämäni MRP:n ja E13:n tacot minnekään ole liikkuneet, vaikka periaatteessa pultinaukot kierron
    mahdollistaa.

    Olen käyttäny myös montaa erilaista ratasbashiä. Ainakin kolmesta paksusta lexan-rinkulasta on sen rataspultin reikä haljennut vastaavassa
    ventissä mistä taco ei oo ollu moksiskaan, tosin se on enempi kosmeettinen ongelma. Ja kaksi paria kuitukampia olen saanut spideristä p*skaks ratasbashin kanssa, mut samat kammet kesti/ kestää tacollisessa kokoonpanossa. Alu-kammet kyllä kestää ratasbäshinkin kanssa.

    Otan itse silti nuo tilastotappio-hitit portaan kanttiin mieluummin tacolla (=rungolla) kun kammilla + keskiön lakruilla, mut mielipiteitä on
    jokaisella omansa.

  27. #1107
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    kiskot ne on täälläkin
    Viestit
    557
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Onko tollanen setuppi oikeasti luotettava ryskytyksessä? Siis ketjun rattaalla pysymisen kannalta.
    Viimeiset pari kuukautta on ketjut pysynyt päällä ilman alarissaa. Ottaa vaihtajasta kytkimen pois päältä niin ei pysy, laittaa kytkimen päälle niin pysyy.

    Helppo testailla jos pyörässä jo ohjuri on, ruuvaa alarissan pois ja katsoo miten käy.

    Mä karsastan bashringiä ihan sen takia, että tuo pyörivää massaa voimansiirtoon ihan hirrrrrveesti.
    "I think a bike is a major part of anybody winning races." Steve Peat

  28. #1108
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakke Katso viesti
    Mä karsastan bashringiä ihan sen takia, että tuo pyörivää massaa voimansiirtoon ihan hirrrrrveesti.
    Onko tää vitsi?

  29. #1109
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Millätavalla tacobash on parempi käytössä? Itse ajattelin lähinnä ulkonäkösyistä.

    Etuvaihtaja näytti olevan sramin X7 2x10. Etuvaihtaja on integroitu runkoon ,eikä ole pantamallia eli esim. vaihtajan korkeuden säätäminen voi olla ongelmallista.
    En ole tutkinut tarkemmin voiko tuota vaihtajan häkin korkeutta säätää.
    Vähän korkemmalla tuo vaihtaja näytti olevan juurikin bashin takia kuin mikä olisi optimaalinen korkeus pelkälle rattaalle.
    Saattaapi toimiakkin, oman ongelmani korjasin nimenomaan SRAM x9 2x10 etuhäkillä, se on abuut 5mm kapeampi mitä 3 rattaan etuvaihjtajan häkki on...

    Omana kokemuksena gamutista on bashin halkeilu osumissa, pari palasta sain irti, MRP'n 1X tacoa olen juntannut latauslaiturin teräskanttiin parikymmentä kertaa ja pari pientä naarmua panssarissa.

  30. #1110
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    273
    Syklopaatin tuumailuun sen verran, että itselläni oli aiemmassa pyörässä MRP:n 2X ja kahden rattaan setti SRAM:n X9-sarjan 3x10-etuvaihtajalla. Ketju tippui muutamia kertoja, mutta yleensä aina silloin, kun sitä ei toivonut Uuden pyörän myötä etuvaihtaja vaihtui X9:n 2x10:ksi, eikä ketju ole tuon jälkeen tipahtanut kertaakaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •