FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 39 / 53 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 1580

Aihe: Tunnustus ihanasta hetkestä kevyen liikenteen väylällä

Eilen oli harvinainen tapahtuma kun oli kotiinmennessä kunnon myötätuuli. Olisi ollut hyvä tilaisuus rikkoa ennätyksiä, jos niitä kellottelisi.

Toissapäivänä kun lähdin duuniin satoi kaatamalla ja oli navakka, puuskainen tuuli. Silti on mahdottoman tyytyväinen ettei tarvitse autolla jonottaa töihin.

Espoossa Kotikyläntien ja Kirkkojärventien risteyksessä olevat puskat on poistettu. Pyysin tekniseltä keskukselta näiden puskien poistamista koska toimivat todella pahoina näköesteinä. Pari viikkoa meni siitä kun ilmoituksen tein ja puskat lähti.
    suunnalta tulevia pyörälijöitä, eikä pyöräilijät Kotikyläntieltä tulevia autoja.
    Terveisin nimimerkki : Muutaman kerran auto meinannut ajaa päälle tuossa risteyksessä.

Yliajo ei ollut törkeä pahoinpitely

Jalankulkijan päälle tahallaan henkilöautolla ajanut raumalaismies tuomittiin 4 kuukauden vankeusrangaistuksen sijasta 120 tunniksi yhdyskuntapalveluun Satakunnan käräjäoikeudessa Raumalla.

Tuomittu, vuonna 1974 syntynyt raumalaismies näki toukokuussa uhrinsa Valtakadun jalkakäytävällä. Luoteisväylän risteyksessä hän ohjasi autonsa jalkakäytävälle, jossa törmäsi ensin liikennevalopylvääseen ja peruutuksen jälkeen uhriinsa. Törmäyksen estääkseen uhri hyppäsi auton konepellille ja paiskautui siitä maahan, mutta hän kuitenkin välttyi vakavilta vammoilta.

Oikeus hylkäsi syytteen törkeästä pahoinpitelystä, koska teossa oli käsillä vain hengenvaaran ja vakavien ruumiinvammojen vaara, eikä niitä konkreettisesti aiheutunut. Henkilöautoa ei myöskään voitu pitää hengenvaarallisena välineenä.

Satakunnan Kansa / 15.10.12
    Se ainoa oikea ja alkuperäinen - PPP

Nyt kelpaisi kolmipyöräinen taas, kun jalka alkaa jo painaa ...

PPP:

Tämä ketju on tarkoitettu ihan oikeasti hyville hetkille klv:illä, avautumisille ja suru-uutisille on omat ketjut.

Aivan upea auringonnousu aamulla, harmaa sadekeli takaisin palatessa. Hyvä pyöräilykeli kuitenkin eestaas. Hävisin ja voitin temmossakin.

Torstaina, kuten eilen perjantainakin, oli mitä fantastisin lämpötila ajella kesävermeillä! Lyhythihainen Liquigasin fillaripaita sekä shortsit. Vähintään yhtä paljon mua hymyilyttää kanssaihmisten pukeutuminen kuin heitä mun.. Mutta leveimmän hymyn sain, kun pari vanhempaa rouvashenkilöä käveli jalkakäytävää pitkin mun kääntyessä ajoradalla heitä vastaan.. "Katso, lyhythihainen pyöräilypaita ja shortsit..." kommentoi toinen rouva toiselle samalla osoittaen, kuin pikkulapsi, käsi ojossa sormellaan mua.. LooooooL.. nostin peukkua takaisin ja hymyilin leveästi! 11 astetta ON mulle vielä "kesäkeli".. jopa noissa tuulissa! Ilman tuulta vielä alta 10 asteenkin... noissa lämmöissä voi ajaa..... =)

Kun tuulikin oli kuin lehmän henkäys, kesäajoasu olisi tosiaan ollut ainoa oikea valinta, mutta tuijotin liikaa kalenteriin joten tuli harjoitelluksi dehydraatiota...

Ihana hetki oli se kun edessä kulki rinnan kolme äiti+lastenvaunut -yhdistelmää iloisesti seurustellen, Huusin kauempaa "Hep!" ilman vaikutusta, joten hiljensin alle kävelyvauhtiin ja sanoin noin viiden metrin päästä reippaalla mutta ystävällisellä äänellä "Hei!", jolloin sain nähdä hienon koreografisen kuvion jossa kaikki kolme vaihtoivat paikkaa kerran jos toisenkin ilman että takaa tulevalle pyöräilijälle avautui asiallista ohitusmahdollisuutta.

Nuoret äidit pyysivät vielä anteeksi niin kauniisti ja vilpittömän oloisesti että hämmennyin hieman ja yritin antaa vastaisuuden varalle sellaisen ohjeen että jos takaa tulee tällainen lycrapelle niin riittää että yksi väistää johonkin suuntaan muuttamatta mieltään kesken väistöliikkeen ja muut jatkavat suoraa kulkuaan "sillä emmehän me kenenkään päälle aja".

Flunssan jälkeen ekaa päivää mankelilla töihin. Raikas keli, pimeää, mutta niin hyvä fiilis olla taas pyörän päällä. Välillä Vallikallio-Ymmersta vastaan polki 19 työmatkapolkijaa, joista 17:llä ihan oikeat valot! Wau!

Hyvä meno, pyörä kulki eikä ollut kylmä!

Ei varsinaisesti tapahtunu kelvillä mutta laitampa silti. Aamulla kuuden huiskeilla viitostiellä variksen korjaamon huiskeilla joku pyöräilijä tuli vastaan ja pitkästä matkaa oli havaittavissa fillaristi. Erinomainen valaistus kyseisellä polkijalla toisin oli sitten juvalla tryffelitarhan kohilla ajavalla nais henkilöllä joka polki vielä vastakarvaan ilman minkää laista tuikkua tai heijastinta...

Tänään oli hienoa ajella alkuillasta pimeällä metsätiellä, kuun valaistessa maisemaa taivaalta. Oma lamppu tosin vähän vielä avitti siinä valaisussa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Minulla on hieman samantapainen kommentti kuin TimppaK:lla eli ainakin tällä minun käyttämälläni työmatkareitillä Pohjois-Haagasta Vanhaankaupunkiin kiitettävän suuri enemmistö ajaa edes jotenkin valaistulla pyörällä. En ole ihan laskemaan ruvennut, mutta saatetaan päästä kyllä TimppaK:n suhdelukuihin. Se on hienoa. Myös kypärät löytyy päästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Riina Katso viesti
    Minulla on hieman samantapainen kommentti kuin TimppaK:lla eli ainakin tällä minun käyttämälläni työmatkareitillä Pohjois-Haagasta Vanhaankaupunkiin kiitettävän suuri enemmistö ajaa edes jotenkin valaistulla pyörällä. En ole ihan laskemaan ruvennut, mutta saatetaan päästä kyllä TimppaK:n suhdelukuihin. Se on hienoa. Myös kypärät löytyy päästä.
    Vielä on toivoa..... : )

Tänään oli kyllä aamupäivällä harvinaisen hienoa ajella, kun sää oli melko tyyni sekä kuiva ja aurinko mollotti pilvettömältä taivaalta. Kuumakaan ei päässyt tulemaan.

Saa nähdä millaista se huomisessa lumipöpperössä painaminen sitten on.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Ensilumi tuntui hienolta crossarin renkaiden alla!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sianluca Katso viesti
    Ensilumi tuntui hienolta crossarin renkaiden alla!
    Komps! Vaikkei lunta ollutkaan kuin pari senttiä.
    - pyörä kulkee, kun sitä polkee -

Työkavereita alkaa valua hiljalleen töihin; itkevät kun oli niin hirveä keli aamuruuhkassa. Ei ollut ruuhkaa klv:llä! Se pari senttiä lunta teki ihmeitä myös äänimaailmalle. Kuuli melkein oman sydämensä sykkeen. Tai ainakin tuulipukunsa kahinan!

Olipa se hienoa ajella kevliä pitkin loivassa ylämäessä, kun samaan aikaan vieressä ollut autoletka pysyi melkein paikallaan kesärengas-sankarin suditellessa tönääjän avulla jonon kärjessä

Hieno työmatkapyöräilyviikko takana. Tiistaina näin illalla ketun hiekkatiellä Viikin ja Herttoniemen välillä. Torstai aamuna tien yli pyyhälsi kauriin vasa.

Pakkanen ja lumi karkottaa ninja-pinjat.

Lampulliset kuskit tänä aamuna 15/18. Olivat muutenkin asiallisesti varustautuneita kansalaisia (kypärät, takavalot, heijastimet...).
    "Teknik sanoi maastismies kun kiven näki"

Voi kun olis joku kaveri, mikä harrastais talvella pyöräilyä. Tuntuu, että kun nöösinä lähtee tuollaisen paneutumaan, niin tekee/menee kaikki päin honkia. No tietenkin kantapään kautta oppii...

Miten voi olla hieno loka-marraskuun vaihteen kuutamo... maisemarantareitin valitseminen kannatti, koska oli vielä tyyntäkin ja saattoi ihalla kuunsiltaa. Ainoa harmi oli, että ledilampun kylmä valo ei oikein sopinut yhteen lämpimänsävyisten kuunsäteiden kanssa. Pitää yrittää elvyttää vanhaa Mirage Evo -halogeenia vastaaviin tilanteisiin .

Duunimatka maanantaina: Larun mäki jäässä, maantienakit alla. Just kun alkoi pelottaa, huomasin että ovat ehtineet hiekoittaa (eikä ollut edes tappajasepeliä, olisko joku vähemmän renkaanpuhkomiseen soveltuva raemuoto testauksessa).

Duunimatka tiistaina: sama paikka, nyt sulaa ja ta-daa, hiekat lakaistu pois. Aika överiä!

Tänään meni rengas Kolmionkadulla. Pysähdyin toteamaan tilanteen ja tekemään tarvittavat toimenpiteet matkan jatkamiseksi. Siinä pyörän kanssa kuulokkeet päässä touhutessani olin kuulevani että joku jostai yrittää huudella minulle jotain... ja niin todellakin yritti... viereisen kerrostalon parvekkeelta huudeltiin että onko minulla työkaluja ja tarvitsenko apua.

Työkalut oli (en aja yhtikäs mihinkään ilman työkaluja, varasisuria ja/tai paikkapulloa) ja apuakaan en tarvinnut, mutta moinen avuliaisuus lämmitti mukavasti mieltä tuhruisena syysaamuna.

Tänään iltapäivällä pääsi kokemaan lähes maagillisen upeita hetkiä hienossa syyssäässä, kun usva leijaili tyynessä ilmassa peltojen yllä ja aurinko kurkki pilvien välistä puunlatvojen yläpuolelta.

Tänä iltana voi kanssa olla ulkosalla jännän oloista, näyttäisi tyyntä ja usvaa riittävän.

Kuten yläpuolella todettiin, tänään oli todella maagisen hieno pyöräilysää. Minäkin olin liikkeellä iltapäivällä ja jatkoin illan jo kääntyessä pimeydeksi... Siistiä. Luultavasti viimeisen kerran tänä syksynä minä (tyhmä) lähdin liikkeelle maantiepyörällä. Ei harmittanut pahasti, vaikka tuli kesän toinen rengasrikko lenkillä. Niin, ja se ensimmäinenkin itse asiassa tuli tänään - onneks oli mukana kaksi varasisuria....

BEMARI antoi tietä risteyksessä. Once-in-a-lifetime experience?

Sairaan siisti keli: ei sada, aurinko pilkistää ja nastat rallattaa Kun parina päivänä on olosuhteiden pakosta joutunut käyttämään julkisia, niin kyllä paluu fillarin selkään on mannaa
    Täysillä keskelle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sirkkusofia Katso viesti
    Sairaan siisti keli: ei sada, aurinko pilkistää ja nastat rallattaa
    Jes sama täällä, sekä lisäksi myötäinen tuuli, kolme autoa ja yks rekka antoi ylittää risteyksen ensin, vihreä aalto niissä ainoissa valoissa ja muutenki ok fiilis.

Tossa tänään iltapäivästä kotiin töistä ajellessa oli jo ihan hyvä fiilis kun päivällä korjattu vienosti laahava takajarru ei enää jarruttanut menoa niinkuin menneinä viikkoina, mutta ei tässä vielä kaikki.. bussi ajoi ohitseni ja alkoi pysähtymään pyörätien varrella olevalle pysäkille ja minä tietysti pysäytin pyöräni bussin taakse ettei satu mitään kun matkustajat sinkoilee ulos ovista. Siinä ootellessa yksi nainen kiittää kun jäin odottamaan enkä ajanut päälle. Olin eka hämilläni (enhän mä koskaan kenenkään päälle aja!) ja sitten vain nyökyttelin että eipä kestä ja jatkoin matkaani bussin taas lähdettyä. Tuosta pienestä eleestä vain jäi mielettömän hyvä fiilis pitkäksi aikaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •