FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 69 / 203 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 59 67 68 69 70 71 79 119 169 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.041 - 2.070 / 6086

Aihe: MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB 50+ Katso viesti
    MarMar, piirtelin joskus jollekin karttapohjalle ison osan itäpuolen poluista. Yritän etsiä ne koneelta ja laittaa sinulle sähköpostiin.
    Kyllä ne yhä edelleen suurinpiirtein oikein ovat.
    Mulla on edelleen tallessa puhtaaksi piirrettynä sun, mun ja monelta muultakin saadut polkukartat melkein koko Turusta. Saa sähköpostilla paluupostina: juha.jokila@dnainternet.net
    Vanhojahan nuo ovat, mutta se lisää vaan seikkailua kun polku päättyy jonkun omakotitalon seinään tai häviää heinikkoiselle harvennushakkuulle.

Lamppu syttyi GPX seurannat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti

Tavoitteena on alkaa kartoittamaan polkuja järjestelmällisesti openstreetmapin avulla. Joku onkin laittanut sinne Turun polkuja, joita on ajettu porukkalenkeilläkin mutta paljon, hyvin paljon puuttuu varsinkin kun mennään ympäristökuntiin. Mitä useampi lähtisi talkoisiin mukaan, niin sitä nopeammin saataisiin kattava polkukartta aikaiseksi.
    Jep hieno homma, itsekin pistin heti ensimmäiset kaksi Torstailenkkiä sinne jakoon. Kävivät Heiaheian kautta, mutta näyttivät kohtuu ehjiltä edelleen. Onko jotain Tagia tai hakukeinoa, jolla tuolta voisi löytää ko polut. Itse laitoin tageiksi paikkakunnan ja maan sekä "MTB trails". Ehkä joku parempi keino on löytämiseen.

Mä tuossa juuri harjoittelin 60:n gpx-filun pyöritystä. Nyt taisi löytyä softat, joilla saa mergettyä erilliset fileet ja softa jolla editoida turha tauhka pois. Lopputulos oli silti 10 megainen gpx-jättiläinen. Oli muuten aika kivan näköinen kartalla, ei paljon karttaa alta näkynyt.

Ajattelin tässä pikku hiljaa exportata noin 180 täpärillä ajettua reittiä ja tehdä ne megareitiksi. Niin mikähän hyöty tästä olisi? Varmaan ainoa hyöty, että näkisi missä ei ole polkuja

Helsingissä kelpaa ajella kartankin kanssa.
    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

En muista enää kuka, mutta joku foorumilta oli todella ansioituneesti piirtänyt itäisen Turun polkuja OpenStreetMapsiin.

Mä oon pitkään sitä karttapalvelua mietiskellyt ja vähän puuhastellutkin maastokartan päälle, mutta se on jäänyt edellisen työnantajani haltuun, että pitäisi taas pystyttää ympäristökin uudestaan, jos sitä haluisi jatkokehittää (PostgreSQL, PostGIS, Tomcat, Geoserver, OpenLayers). Nyt olisi se MML:n maastokarttakin lisenssimaksutonta, niin voisi huoletta käyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JanneR Katso viesti
    En muista enää kuka, mutta joku foorumilta oli todella ansioituneesti piirtänyt itäisen Turun polkuja OpenStreetMapsiin.

Mä oon pitkään sitä karttapalvelua mietiskellyt ja vähän puuhastellutkin maastokartan päälle, mutta se on jäänyt edellisen työnantajani haltuun, että pitäisi taas pystyttää ympäristökin uudestaan, jos sitä haluisi jatkokehittää (PostgreSQL, PostGIS, Tomcat, Geoserver, OpenLayers). Nyt olisi se MML:n maastokarttakin lisenssimaksutonta, niin voisi huoletta käyttää.
    Juu sitä katsoinkin ja ajattelin jatkaa pidemmälle itään. Toisaalta openstreetmapin taitaa saada esim. androidilla sopvalla softalla reitittäväksi, eli autonavin tyylin opastusta seuraavasta oikealle. En ole vielä päässyt kokeilussa niin pitkälle. Ideana saada openstreetmapilla polkukartta, johon PC:llä mukavat reitit pohjalle ja kännykkä tankoon naviksi. Ei tarvi sitten enää miettiä, että mihin tästä risteyksestä mentiinkään. Helpottasi kummasti nöösiä pimeässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HAK Katso viesti
    Heh, heh, Heccu.
    Me täällä reservaatissa yritetään suojella kaikenlaisia ötököitä, jotta turvataan teille pääkaupunkilaisille geeniperimää.
    huoh! sitähän me täällä just pelätään.

Kiitoksia tarjouksesta kaikille reittejä tarjoillelle. Reittejä ja mahdollisia GPX-filuja voi lähetellä osoitteeseen maastopyoraily[a)gmail.com. Gmailiin taitaa mahtua aika isojakin tiedostoja, eli koon ei pitäisi olla ongelma. OPenstreetmappiin en tuuttaa mitään ennekuin kuin käyn ajamassa jäljet itse. Samalla arvoin polun tason, eli onko karttaan pirrettävän arvoinen. Eli projektini on vasta käynnistymässä ja jatkunee mahdollisesti vuosia. Tosiaan ei haittaa, jos on tiedot on vahoja tai puutteellisia. Umpikujaan ajetutkin tulee aikanaan kartalle. Helpottaa suunnistusta. Paperiversiosta skannatut tai valokuvatut kelpaa myös maniosti. Projekti tulee edistymään kohtuu hitaasti, koska käytettävissä oleva aika on varsin rajallinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti heccu Katso viesti
    huoh! sitähän me täällä just pelätään.
    Teillä on idän ja lännen uhat ja pohjoisen jääkarhut, ei ole helppoa. Mutta
    tosipaikan tullen me joudutaan Ruotsiin, te pääsette sentään Viroon.

PS. Lupasit muuten liittyä fb-MTBO-ryhmään, kun sellainen syntyy. Nyt on, jos et ole vielä kuullut.

Oho täällähän lähti noi Ruissalon keskustelut oikeen lentoon. Siis täysin vitsillä heitin, että menen sinne tarkastelemaan kylttejä kun ei oo silmään osunut nuo ko. tekstit fillaroinnista. Eikä kiinnosta lähteä koittamaan bönthömiehen auktoriteettia. Pelottavan kuuloinen virkapönttö. Ja kun on tosiaan kerran nuo polut jo kolunnut niin eipä sinne nyt enää tarvitse mennä.
    Hyvä, että tuli puheeksi niin sieltä on yksi asiaan perehtymätön fillaristi taas pois. Kenties keskustelun myötä myös muutama muu uusi maastopyöräilijä.
    Asia loppuunkäsitelty.

---

Oon myös ite kyselly vähän sellaisen kollektiivisen reittipankin perään täällä muutamaan otteeseen, mutta en tiedä onko tärkeää välttämättä saada ihan tarkkoja piirtoviivoja kaikilta metsätaipaleilta. Niitä on kuitenkin todella hankala seurata ajon aikana kuten tässäkin jo mainittiin. Ja viehän se vähän hohtoa touhusta kun ajamisesta tuleekin navigointia. Olisikohan ideaa sellaisessa yksinkertaistetussa kartassa, mistä näkee vain polun alkupäitä, tärkeimpiä risteyksiä ja polun loppupäitä / liittymiä siirtymille? Eksyilemällä ne parhaimmat paikat kuitenkin yleensä löytyy, mutta olisi mielekästä löytää ne polkujen alkupäät. Polku vie useimmiten sitten perille ... tai eksyksiin. Näin vältyttäisiin överimäärältä dataa kartalla ja myös eri formaattien aiheuttamalta sekamelskalta. On varmasti myös niin montaa eri alustaa ja vempelettä joita käytetään niin tässä voisi mahdollisesti toimia sellainen keep-it-simple lähestymistapa.

Sitten kun on tarpeeksi monta kertaa eksynyt niin kyllä ne reitit jää sinne lihasmuistiin ja osaa hieman soveltaa eri reittejä...

Mutta mikäli tällaiseen yksityiskohtaiseen kartoitukseen ryhdytään iso peukku sille ja voin lähetellä myös omia eksymisiä.

---

Huomasin muuten, että nuo Vaarniemenkin mehtät on luonnonsuojelualuetta. Siellä saa kuitenkin toistaiseksi ajella ihan tavallisten säädösten puitteissa eli lyhyesti - huomioi luonnon. Toivottavasti bönthömies ei laajenna reviiriään naapurikuntiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti heccu Katso viesti
    olen suurella mielenkiinnolla lukenut tämänpäiväistä keskustelua palstallanne. ihmettelen että mitenkä luonnonsuojelualueelle saa ripustaa linnunpönttöjä, se ei ole mielestäni luonnonsuojelua että esim tässä tapauksessa kolopesijäkantaa yritetään kasvattaa keinotekoisesti.

onnea "taisteluunne".
    Kysyin pönttömieheltä miten hän onnistui viemään pöntöt polkujen ulkopuolelle alueella, jossa saa liikkua vain polulla, puihin, joihin ei saa ripustaa mitään... jne
    ÖRM 2021

Mää tajusin just, että peruskartta-aineistohan on vapautettu maksuista, joten tuolla voi käydä ihmettelemässä työttömyyspäivärahalla käsin koottuja ja piirrettyjä vanhoja polkukarttoja vuodelta 2006.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Mää tajusin just, että peruskartta-aineistohan on vapautettu maksuista, joten tuolla voi käydä ihmettelemässä työttömyyspäivärahalla käsin koottuja ja piirrettyjä vanhoja polkukarttoja vuodelta 2006.
    Nuo harjualueiden (Oripää, Hevonlinna) kartat herättää retkeilynhalua. Muistakko kun mä juttelin siitä suunnitelmasta pitkäksi ajeluksi harjanteita pitkin? ***** kun tuo karttapaikka lagittaa nykyään...
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Kitooos! Mä lähen näillä infoilla eksyilemään uusille poluille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    Nuo harjualueiden (Oripää, Hevonlinna) kartat herättää retkeilynhalua. Muistakko kun mä juttelin siitä suunnitelmasta pitkäksi ajeluksi harjanteita pitkin? ***** kun tuo karttapaikka lagittaa nykyään...
    En muista nyt mitään täsmällistä, mutta on jäänyt iteltäkin ajamatta vaikka ajamista varten nuo on aikanaan koottu. Säkylänharjulla olen käynyt pyörällä edes takaisin sen karttaan merkatun uran. Oli muutama hieno kohta, mutta muuten aika tylsää. Siis ei mitään varsinaista maastoajoa vaan polkee minkä jaksaa.

Kiitokset Juhalle hienoista kartoista. Pitäisköhän lähteä peräpyörän kanssa kalliobaanoille ihmettelmään mitä kaikkea on matkan varrella jäänyt näkemättä.

Moniko muuten bongasi kalliobaanoilla reitin viereisessä lammessa uiskentelevan (muovi?)joutsenen?
    En minä ainakaan ekalla kerralla. Toisella ajokerralla tarttui välittömästi silmään, kun oli aikaa katsella ympärilleen. Lampi ja joutsen näkyi erittäin hyvin reitille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti

Oon myös ite kyselly vähän sellaisen kollektiivisen reittipankin perään täällä muutamaan otteeseen, mutta en tiedä onko tärkeää välttämättä saada ihan tarkkoja piirtoviivoja kaikilta metsätaipaleilta. Niitä on kuitenkin todella hankala seurata ajon aikana kuten tässäkin jo mainittiin. Ja viehän se vähän hohtoa touhusta kun ajamisesta tuleekin navigointia. Olisikohan ideaa sellaisessa yksinkertaistetussa kartassa, mistä näkee vain polun alkupäitä, tärkeimpiä risteyksiä ja polun loppupäitä / liittymiä siirtymille? Eksyilemällä ne parhaimmat paikat kuitenkin yleensä löytyy, mutta olisi mielekästä löytää ne polkujen alkupäät. Polku vie useimmiten sitten perille ... tai eksyksiin. Näin vältyttäisiin överimäärältä dataa kartalla ja myös eri formaattien aiheuttamalta sekamelskalta. On varmasti myös niin montaa eri alustaa ja vempelettä joita käytetään niin tässä voisi mahdollisesti toimia sellainen keep-it-simple lähestymistapa.

Sitten kun on tarpeeksi monta kertaa eksynyt niin kyllä ne reitit jää sinne lihasmuistiin ja osaa hieman soveltaa eri reittejä...

Mutta mikäli tällaiseen yksityiskohtaiseen kartoitukseen ryhdytään iso peukku sille ja voin lähetellä myös omia eksymisiä.

---

Huomasin muuten, että nuo Vaarniemenkin mehtät on luonnonsuojelualuetta. Siellä saa kuitenkin toistaiseksi ajella ihan tavallisten säädösten puitteissa eli lyhyesti - huomioi luonnon. Toivottavasti bönthömies ei laajenna reviiriään naapurikuntiin.
    Itse olen niin huono suunnistaja, että vaikka tietäisin alkupään ja olisin ajanut polun vielä kerran aikaisemin läpikin, niin seuraavalla kerralla aja helposti jostain risteyksestä harhaan. Ja niitä risteyksiähän riittää. Esimmerkkina vaikka HMP. Olen olut porukkalenkeillä kesällä ainakin 4 kertaa mukana polun kiertämässä. Polkun on ajettu molenpiin suuntiin. Silti syksyisessä iltahämärässä oli pakko kaivaa navi taskusta parissa haarassa ja ihmetellä, että mihinkäs sitä nyt ja ilman navia olin ainakin kerran arvannut väärin ja päätynyt enneaikaisesti tielle.

Tuo openstreetmap on toistaiseksi paras tietämäni alusta, mille ainakin kuvittelen hetken harjoiteltuani osaavani tehdä polut asiallisesti ja se tukee hyvin montaa navigointialustaa. Loin tunnarit ja kävin illalla lisäämässä yhden uuden pyörätien ja poistamassa yhden rakentamisen alle jääneen tien. Korjaus oli päivittynyt yön aikana oikein julkiseen karttaan. Eli homma vaikuttaisi toimivan ja tiedon menevän jakoon helposti. Lisäksi simppeli viivakartta on luultavasti maastokarttaa parempi navigoinnissa. Siinä ei ole liikkaa informaatiota. Jos pitää alkaa lukemaan maastokartan informaatiota kännykän näytöltä, niin ei onnistu multa vauhdissa. Pysähdyttäessä maastokartan voi ottaa vaikka ilman polkuinformaatiota esille. Toki aina parempi, jos polut saa maastokartallekin, mutta sitä en näe välttämättömyytenä. Noi Juhan tulostettavat paperiversiot on loistavia oudommassa ympäristössä. Ne toimii senkin jälkeen kun akku on navista kyykännyt.
    ---
    Kaarinassa ollaan suvaitsevaisempiä maastopyöräilijöitä kohtaan. Tällä ei ole ulkoilureiteilläkään pyöräilyn kieltäviä merkkejä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Kaarinassa ollaan suvaitsevaisempiä maastopyöräilijöitä kohtaan. Tällä ei ole ulkoilureiteilläkään pyöräilyn kieltäviä merkkejä.
    Kaarinassa on myös muutama paikka, joissa maastopyöräilyn on syytä tapahtua erittäin hienovaraisesti. Esimerkkinä vaikkapa Rauhalinnan-Voivalan-Tuorlan rantalehtojen polut ja linnanraunioiden viereisen Kappelimäen luonnonsuojelualue. Ei menetetä olemassa olevia etuja. Pönttöhenkilöitä liikkuu näissäkin metsissä.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    Kaarinassa on myös muutama paikka, joissa maastopyöräilyn on syytä tapahtua erittäin hienovaraisesti. Esimerkkinä vaikkapa Rauhalinnan-Voivalan-Tuorlan rantalehtojen polut ja linnanraunioiden viereisen Kappelimäen luonnonsuojelualue. Ei menetetä olemassa olevia etuja. Pönttöhenkilöitä liikkuu näissäkin metsissä.
    Vaarniemen luonnonsuojelualueen kanssa vähän sama juttu. Olen kuullut pyöräilevien lasten törmäyksistä pyöräilyä vastustavien kanssa. On pidetty lapsille palopuheita kuinka alueella ei saa pyöräillä.

Jos joku kuulee huhuakin että Kaarinassa suunnitellaan kieltoja, niin ottaisin tiedon mielelläni vastaan. Tämä on kuitenkin niin pieni pitäjä, että täällä vielä kuuluu jonkin verran asukkaan ääni ja olen tarvittaessa valmis yrittämään tuon äänen kuuluville saamisessa.

Peruskartta-aineistohan on vapautettu maksuista, joten tuolla voi käydä ihmettelemässä käsin koottuja ja piirrettyjä vanhoja polkukarttoja vuodelta 2006.
    Tämä on jäänyt teiltä joiltain huomaamatta. Ei tarvi enää kysellä s-postilla kun voi kattoo suoraan tuolta. Ei sen puoleen, yli puolet porukasta ei ikinä kommentoinu mitään s-postillakaan kartat saatuaan...(: vaikka yli 50:lle ne olen lähettänyt vuosien varrella. Lämmin kiitos kiittäneille kuitenkin.

Tässä tulee vähän mainosta, missä torstailenkit pyörivät. Heitin kartalle tämän vuoden torstailenkit, voi olla lipsahti mukaan joku solo-lenkkikin.

Vaikka taitaa olla mulla lähtöjä enemmän impparista, niin olen näkevinäni, että impparissa olisi enemmän reittivaihtoehtoja, tai sitten sattuma on vain ohjannut reitit näin.

PS. Runosmäen metsässä taitaa olla joku polku ajamatta, pilkistää kartta alta.

En noilla porukkalenkeillä nyt liian montaa kertaa ole käyny, mutta semmoinen fiilis on, että Impparista lähdetään vähän rohkeammin kauemmas. Tuosta kartastakin näkyy, että esim. Halisiin asti ei tolpalta ole menty, vaikka sinne Hannunniityn tai Ravattulan kautta ihan inhimillisillä siirtymillä päästäisiinkin.

Aamujaos ajeli kukoistusaikoinaan usein lenkkiä tolppa - Hannunniitty - Halinen - Keiterinmäki - Satiaismäki - Tammi - Marketannotko - HMP - järvi. Avantin laajettua tämä reitti on jäänyt ainakin minulta unholaan.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Forecan vähäisestä sateesta huolimatta ilmeisesti poluilla polkimet vatkaa ja kalliolla kolisee tänään?

Itsellä on 17:00 - 17:45 kahvakuula ohjaus Hakapellonkatu 2 sella, joten siitä ajan sitten reippaasti Piispanristille. Eli en ihan kuuteen ehdi, mutta jos lähtijät voivat viitisen minuuttia odottaa niin matkaan haluaisin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mijura Katso viesti
    Forecan vähäisestä sateesta huolimatta ilmeisesti poluilla polkimet vatkaa ja kalliolla kolisee tänään?

Itsellä on 17:00 - 17:45 kahvakuula ohjaus Hakapellonkatu 2 sella, joten siitä ajan sitten reippaasti Piispanristille. Eli en ihan kuuteen ehdi, mutta jos lähtijät voivat viitisen minuuttia odottaa niin matkaan haluaisin.
    Älä nyt turhaan Piispanristin Prismalle aja, kun se lähtö on Itäharjun Prisman tolpalta!

Kurkussa kaktus ja autolla kauppareissun merkeissä liikkeellä, en ole tulossa tolpalle ainakaan ajoaikeissa.

Eilen kesken liukkaan kelin SS-harjoitustani tuli kaksi pariskuntaa (?) pyörineen vastaan Haunisteen altaan takasuoralla, en mielestäni tunnistanut?
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    Kurkussa kaktus ja autolla kauppareissun merkeissä liikkeellä, en ole tulossa tolpalle ainakaan ajoaikeissa.

Eilen kesken liukkaan kelin SS-harjoitustani tuli kaksi pariskuntaa (?) pyörineen vastaan Haunisteen altaan takasuoralla, en mielestäni tunnistanut?
    En myöskään, kaktusta vähän joka puolella, mutta paranemaan päin.

Jos ukoilla oli kiiltävät Spessun Endurot niin sitten voisin arvata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HAK
    Jos ukoilla oli kiiltävät Spessun Endurot niin sitten voisin arvata.
    Nada, toisella herroista Felt Compulsion Rhythm, toisella rouvista taisi olla valkoinen Commencal Meta, muut pyörät eivät jääneet mieleen, jäykkäperiä? Oli vähän kuraa ja usvaa linsseissä...
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    En noilla porukkalenkeillä nyt liian montaa kertaa ole käyny, mutta semmoinen fiilis on, että Impparista lähdetään vähän rohkeammin kauemmas. Tuosta kartastakin näkyy, että esim. Halisiin asti ei tolpalta ole menty, vaikka sinne Hannunniityn tai Ravattulan kautta ihan inhimillisillä siirtymillä päästäisiinkin.
    Fiilis saattaa olla hyvinkin oikea. Impparin suunnasta on ollut pidempiä siirtymiä niillä lenkeillä, joilla olen ollut mukana. Mulla on taas aika vähän lähtöjä impparista, joten mun fiilis on aika epätarkka. Tuosta itäpuolelta puuttui ainakin se torstailenkki, jolla tapahtui ja sattui keskimääräistä enemmän. Suuntautui Luolavuoren ja Ilpoisten suuntaan. Kohtuullisilla siirtymillä itäpuolella saisi Halisten lisäksi vielä Kuusiston ja Vaarrniemen polut 3 tunnin lenkin piirin ja jotain taitaa löytyä ohikulkutien takaakin. Kyllä molemmin puolin Turkua polkua riittää.

Kiitos lenkkiseurasta! Ruuhkaa ei ollut, vain mijura ja minä.
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TANUKI Katso viesti
    Ruuhkaa ei ollut, vain mijura ja minä.
    Hyvä meininki! Ite jouduin kököttämään töissä. Mieluummin olisin ollut lenkillä.

Yritin lähteä iltakymmeneltä töiden jälkeen tavoittelemaan kurjuutta pimeään metsään kaatosateeseen koiran ja otsalampun kanssa. Sekin matka katkesi alkuunsa kun koira loukkasi vissiin jalkansa, ei suostunut enää juoksemaan. Ei mennyt ihan putkeen päivä. Onneksi on pannukakkua.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •