ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 20 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 70 120 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

tempokisu Guest

Hymy työmatkapyöräily kivaa

Koulumatka-survival-ajo. Koululaisten ohitus ja kohtaaminen, ne on vaativia tilanteita.
    Tänään kieltämättä nyppi ( aluksi) kun olin ohittanu jonkun nuoren neitokaisen, mutta jäin punaisiin valoihin ja neitokainen jatkoi punaisia päin. Sain hänet kuitenkin nopeesti kiinni ja ohitin, neitokainen pyrki ajamaan aika keskellä ja enempi vasemmalla reunalla, ohitin vasemmalta ja huikkasin jotta "ajapa oikeaa reunaa?" ähäkutti, ei auttanu punaisia päin ajo
    Ihme kyllä, aika monta työmatkailijaa on tullu ohitetuksi, mutta ei häiritse jos joku ohittaa. En uskalla kaupungilla ajaa yhtään reippaasti.

Mutta olen alkanut tykätä työmatkat pyöräillen. Nyt kun ajaa vain pientä "lenkkiä" niin saan ajettua ensin pienen kierroksen Pirkkalassa ja jatkan töihin, tulee samalla pitempi se lenkki ja ulkoilu. Bensaa säästyy, ja on ollut paljon parempi olo kun tulee kotia kun että autolla olisi ajanu. Pienempien pakettien haun postista saa hoidettua pyörällä ja pienemmät kauppa-asiat. Tarvittaessa käy töitten jälkeen autolla.
    Ehkä jatkossa autoilen töihin ( sitten kun parkkialueelle pääsee) vaan oikein huonolla kelillä ja pyrin pyöräilemään!

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Blaa blaa blaa...
    Taisit nyt taas kerran eksyä väärään topiikkiin. Työmatkapyöräilystä on omansa. Täällä pitää olla veren maku suussa ja tempoilla!
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

-Cube- Guest
    Tänä aamuna ohitin jonkun maastopyöräilevän naisen Puistolan urheilukentän vieressä iso oranssi Stadiumin muovikassi roikkuen stongassa ja siellä oli Sacherkakku sekä selässä 35 litran laukku täynnä pullaa, karkkeja sekä sipsejä koska pidin pikku kahvituksen työkavereille mun 40-v. synttäreiden kunniaksi.

Saako tommosesta suorituksesta bonuspisteitä vai meneekö ihan vaan reteen ohituksen puolelle?

No niin; työmatkatempotyylipoliisi peliin!

Näytin aamulla nopeusvalvontanäytön avustuksella eräälle wannabetyömatkatempoilijalle että mikä on meiniki, ei yrittänyt mennä ohi.

Laitan tän joka aamu pyöriin ekaks kun selviän töihin asti..

Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Tänään on taas se päivä, kun aamun työmatkapolkija muuntuu päivän aikana työmatkatempoilijaksi kotimatkalle. Peter Selin (ei ole ikinä tunnustanut seuraavaansa foorumia, mutta merkit seuraamiseen ovat selvät...) antoi kullanarvoisen vinkin työmatkatempojille: kypärän jäähdytyssälekköjen aiheuttamat jarruttavat pyörteet pystyy näppärästi eliminoimaan vetämällä tuorekelmun kypärän päälle. Silmä kovana olen tarkkailut työmatkatempojia. Itseni kanssa käydyn neuvottelun jälkeen päätin ottaa kelmun käyttöön vasta niiden yleistyttyä.
    Hääppönen muokkasi tätä : 03.10.2012 at 15.01 Syy: sanan lisäys

^^ Mitä jeesustelua tuo nyt on?

[QUOTE=Halloo halloo;1917332]^^ Mitä jeesustelua tuo nyt on?[/QUOTE
    Ai mää vai?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Tänään on taas se päivä, kun aamun työmatkapolkija muuntuu päivän aikana työmatkatempoilijaksi kotimatkalle. Peter Selin (ei ole ikinä tunnustanut seuraavaansa foorumia, mutta merkit seuraamiseen ovat selvät...) antoi kullanarvoisen vinkin työmatkatempojille: kypärän jäähdytyssälekköjen aiheuttamat jarruttavat pyörteet pystyy näppärästi eliminoimaan vetämällä tuorekelmun kypärän päälle. Silmä kovana olen tarkkailut työmatkatempojia. Itseni kanssa käydyn neuvottelun jälkeen päätin ottaa kelmun käyttöön vasta niiden yleistyttyä.
    Plääh, alumiinifolio ois parempi, sen avulla vois muotoilla aeromman kypärän

IncBuff Guest
    Tänä aamuna törmäsin oikeaan työmatkatempoilijaan. Adidaksen kolmiraitaverkkarit, hybridi ja hitaalla kadenssilla lujaa ja mistään mitään välittämättä kaikesta liikkuvasta ohi. Pitihän se kiinni ajaa ja ohittaa. Yritti peesiin mutta ei onnistunut. Myöhemmin tosin koukkasi jalkakäytävän kautta ohi kun odotin ajoradalla valojen vaihtumista. Tällä ei väliä kun olin hävinnyt jo aikaisemmin nysväämällä valoissa, mutta hävisipähän tuokin.

[QUOTE=Hääppönen;1917335]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    ^^ Mitä jeesustelua tuo nyt on?[/QUOTE
    Ai mää vai?
    Eikun tuo Herra Kädellä. Nojoo, OT-tuokio meni.

Pysähdyin aamulla valoihin. Muitakin siinä oli. Vaihtuivat, ja lähdettuun: Hirveää rusahtelua, kun Ladyn umpituosteiset ketjut alkoivat hakea vaihdetta. Lenkkarit ja kaamea kadenssi, säilytin tyylini, enkä lähtenyt peesiin, mutta:

Sitten kaamean kitinän säestyksellä syöksyi Toinen Lady ensinnä mainitun perään, ketjut lähes yhtä ruosteessa. Menivät 500m aivan hirmuista vauhtia. Pääsin onneksi kuittaamaan, koska parin peräkkäisen hidasteen kohdalla he keskeyttivät pyörittämisen ja minä en.

Ehkä kyseessä oli vain allekirjoittaneen kuiva aamu-uni, mutta mielestäni nuo olivat Tempoladyjä! (ei tosin mitään kissimirrejä sentään).
    Huonoilla teillä tarvitaan paksut kumit.

Oli pyörä sitten kuitua, titaania tai terästä,
    niin kuntoni on perästä.

Last man out of the water.

Re: Työmatkatemmon säännöt?

Minä taas en ollut skarppina tänään. Pysähdyin vastaamaan puhelimeen ylämäessä. Puhelun jälkeen lähdin kiihdyttämään ja samalla tempolady ( ehkä jopa sellainen kissimirri...) ohitti minut. Lady piti vauhdin yllä mäen loppuun asti mutta jätti jostain syystä koiidyttämättä sen jälkeen.
    Ensin ajattelin että on herrasmiesmäistä olla tekemättä ns. tuplakuittausta. Sen jälkeen tajusin että ehkä lady pitää minua jonain pervona joka jää tuijottamaan nättiä hanuria siihen...

Onneksi vaikea tilanne helpotti kun musta syslokrossi kääntyi pois edestäni vieden neidin mukanaan. Huh!

Tämän päivän työmatkatempo lässähti. Jouduin viettämään töissä aikaa liian pitkään (missassin klo 16 paukun parillakymmenellä minuutilla). Lisäksi lähdin hakemaan tempojia ei-normaalille reitille (kuvio oli ensin työmatkatempo ja sitten jatkaa iltalenkkinä kotiin pienellä lisäkiekuralla). Jokunen fillari tuli vastaan selkä edellä, mutta ei kysettäkään tempoilusta (eli max. työmatkapyöräilijöitä). Kunnes tappio oli jäätävän lähellä... Sinä työmatkatempoilija, joka matkallasi Liedon suuntaan saavutit minut kääntyessäni Ohikulkutien laitaan (asiaankuuluva käsimerkki tuli minulta ajoissa keskelle ryhmittymisen ohella), voit pyyhkiä pisteen tilastoistasi. Olin ehtinyt kääntyä jo yli 45 astetta 90:n mutkaan ennen kohdalla oloasi, joten piste livahti. Eihän sellaista voi laskea ohitukseksi, jos toinen on jo suorittanut käännöksen reitiltä lähes valmiiksi?

Tämän päivän työmatkatempo lässähti. Jouduin viettämään töissä aikaa liian pitkään (missassin klo 16 paukun parillakymmenellä minuutilla). Lisäksi lähdin hakemaan tempojia ei-normaalille reitille (kuvio oli ensin työmatkatempo ja sitten jatkaa iltalenkkinä kotiin pienellä lisäkiekuralla). Jokunen fillari tuli vastaan selkä edellä, mutta ei kysettäkään tempoilusta (eli max. työmatkapyöräilijöitä). Kunnes tappio oli jäätävän lähellä... Sinä työmatkatempoilija, joka matkallasi Liedon suuntaan saavutit minut kääntyessäni Ohikulkutien laitaan (asiaankuuluva käsimerkki tuli minulta ajoissa keskelle ryhmittymisen ohella), voit pyyhkiä pisteen tilastoistasi. Olin ehtinyt kääntyä jo yli 45 astetta 90:n mutkaan ennen kohdalla oloasi, joten piste livahti. Eihän sellaista voi laskea ohitukseksi, jos toinen on jo suorittanut käännöksen reitiltä lähes valmiiksi?
    Silloin, kun selitys on tätä laatua, on hävinnyt. Ja hiukan tavanomaista häviötä häpeällisemmin. Vähän niin kuin noi ladytappiot yllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Detergent Katso viesti
    Silloin, kun selitys on tätä laatua, on hävinnyt. Ja hiukan tavanomaista häviötä häpeällisemmin. Vähän niin kuin noi ladytappiot yllä.
    Ok. Kirjaan tappiosarakkeeseen. Vaikka..............

...antoi kullanarvoisen vinkin työmatkatempojille: kypärän jäähdytyssälekköjen aiheuttamat jarruttavat pyörteet pystyy näppärästi eliminoimaan vetämällä tuorekelmun kypärän päälle. Silmä kovana olen tarkkailut työmatkatempojia. Itseni kanssa käydyn neuvottelun jälkeen päätin ottaa kelmun käyttöön vasta niiden yleistyttyä.
    Mä käytän tuota aina talvisin, kun päähän käy viima tulee helposti kylmä. Kesäkaudella taas tositempoilijalle tulee niin kuuma, että jäähdytystä ei voi rajoittaa. Aerodynaamista etua en ole huomannut, ainakaan talvikaudella hangessa polkiessa.
    --
    2pv ilman häviöitä ja laskenta jatkuu

Vaikka..............
    Tästä seurannee seuraavaan tempoon, jossa et tule ohitetuksi, tappio, sillä kyseenalainen tappion myöntäminen laskee arvostusta tappion verran.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Kestän sen, VAIKKA olinkin jo kymmenen metriä ennen kääntymistäni potkaissut jalan suoraksi ja nostanut selän pystyyn, vilkaissut taakse ( lähestyvä kuski n. 15m takana), nostanut käden vasemmalle kääntymisen merkiksi ja ryhmittynyt keskelle kelviä jättäen oikealle n. metrin vapaata tilaa ohittaa turvallisesti. Tappiota kuittaamaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    ^^ Mitä jeesustelua tuo nyt on?
    Ei kun se on ihana Jenni vaan...sen kanssa olis kiva ajaa tempoa ja vähän muutakin.. :P
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jumo Katso viesti
    Plääh, alumiinifolio ois parempi, sen avulla vois muotoilla aeromman kypärän
    Lisäksi alumiinifoliolla voisi myös suojata itsensä mahdolliselta vastustajan ajatuksenluvuluta tai etämielenhallinnalta (http://hikipedia.info/wiki/Foliohattu)! Eli kannattaa pitää päässä myös tempoilun ulkopuolella esim vastakkaisen sukupuolen kanssa kommunikoitaessa.

Sinkulamiehet kaupungilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Irmeli Katso viesti
    Sinkulamiehet kaupungilla
    Jahas. On tainnut tulla tappioita taas.

Amusella kun lähdin kotoa olin jo päättänyt että ajelen rauhallisesti tämän orastavan flunssan takia mutta mitä sitä pasxxx. Ajettuan sen 500m näen hämärässä edessäni työmatkatempoajoasun kaukaa, Niken verkkarit, Addun lankkarit ja tuulipuvuntakin. Ajattelen siinä että "ajele ihan normaalisti" nooo... saattaa vähän vauhti vähän noustakki ja miehen selkämys lähestyy uhkaavasti hänen kovasta kuikuilusta taakse huolimatta. No jatkan samaa vauhtia ja yhteensä n. kilsan ajon(ei takaa-) olen jo lähes takalokarissa kiinni ja maastopyöräni kumien hurinan takia työmatkatempokoneen pää alkaa pyöriä, just kun hän katsoo että ohitanko oikealta isken ja menen vasemmalta ohi, ei edes sieraimia ehtinyt tyhjentää päälleni. Minä jatkan samaa vauhtia (kokoajan olen ajanut samaa vauhtia) ohituksesta tyytyväisenä ja yhtäkkiä tuulipuvun kahina takaa vasemmalta yllättää ja menee ohi, ja tällä tyypillä on uus temppu. Mies ottaa ja alkaa kiilaan minua pyörätien vierustalla menevälle autotielle ja eihän se auta kuin jarruttaa että tämä Fabio Cansellaranen pääsee ohi. Naureskelen leukapartaani tempusta ja ajelen perässä kun tulee alamäki jonka päässä on jyrkkä mutka vasemmalle, kaksi pyöräilijää samaan suuntaan menossa ja sen jälkeen pieni mäki. Sinne ylämäkeen jäi tämä Fabian tuhiseen jonon taakse kun polkasin ohi(ok. myönnetään tässä käytin jo vähän voimaa ja iskin). Nyt tästä lähtien lähden samaan aikaan töihin jos mahdollista niin saa vähän mielenkiintoa työmatkapyöräilyyn.

Toissapäivänä mää hävisin.
    Olen ollut niin hajalla tästä että en ole pystynyt aiemmin tätä tunnustamaan kenellekään. Perhe on ollut kummissaan kun iskä istuu vaan hiljaa ja tuijottaa tyhjyyteen.
    Tämä tapahtui siis toissapäivänä kun ajelin töihin. Olin liikkeellä tavarapyörällä koska oli vietävänä hieman normaalia enemmän tavaraa töihin enkä kehdannut autolla lähteä. Ensimmäistä kilometriä rullasin rauhallisesti vastatuuleen kun takaa tuli yllättäen nainen hybridillä, onneksi hänellä sentään oli valot ja kypärä ettei ihan untolle hävinnyt. Olin niin tyrmistynyt tuosta oikein ajoitetusta iskusta että oma ajo hajosi ihan täysin ja meinasin kääntyä takaisin kotiin saman tien.
    Kun sain koneen käyntiin päätin että koetetaan jos voisin hieman saada hyvitystä ja antaa naisihmiselle myös tappion tunteen. Lisää kierroksia koneeseen ja takaa-ajoon, onnistuinkin saavuttamaan hänet reilun kilometrin jälkeen. Hetkeksi notkumaan peesiin ajatuksena iskeä liikennevalojen jälkeen, mutta mitäs sitä suotta. Nainen hurautti punaisia päin ja minä jäin uudestaan takaa-ajajaksi. Hurjasti kiekkoja koneeseen ja ehdin saada pyörän uudestaan kiinni ennen kaupunkia vaikka nainen käytti säälimättä hyväksi jalkakäytäviä.
    Toivoin ensimmäisten valojen olevan vihreänä että pääsisin iskemään keskustan alueella mutta aamulla ei olleet tähdet kohdillaan. Punaiset siellä paistoivat ja nainen pääsi jälleen karkuun. Tästä pettyneenä menin kuitenkin töihin ja yritin unohtaa koko tapahtuman. Nyt olen päässyt toivottavasti yli tästä ikävästä tapahtumasta.

Tästä tulikin mieleeni: Työmatkatempossa pitäisi mielestäni olla selkeä perussääntö; Tempon tarkoituksena tulee olla toisten työmatkapyöräilijöitten itsetunnon lannistaminen kaikilla mahdollisilla keinoin. Minkäänlainen harjoittelu toteuttaminen ei kuulu työmatkatemmon luonteeseen.

n.4kk työmatkatempoilua fiksipyörällä takana ja olen koko ajan odotellut koska joku kuittaa alamäessä ohi, oman kadenssin hakatessa kierroslukurajotinta vasten. No, sitä ei ole toistaiseksi tapahtunut, mutta ensimmäinen tappio kirjattiin tällä viikolla kun joku sankari hiipi äänettömällä retrohenkisellä sinkulalla ohi loivaan ylämäkeen kehä III:n varrella. Kaverilla vielä kaiken lisäksi herrasmiesmäisen ryhdikäs ja pysty ajoasento, joka maksimoi tappion aiheuttaman henkisen romahduksen. Olin niin lyöty, ettei huvittanut edes lähteä hakemaan kuittausta.

[QUOTE=timoe;1917363]Pysähdyin aamulla valoihin. Muitakin siinä oli. Vaihtuivat, ja lähdettiin: Hirveää rusahtelua, kun Ladyn umpituosteiset ketjut alkoivat hakea vaihdetta. Lenkkarit ja kaamea kadenssi, säilytin tyylini, enkä lähtenyt heti peesiin,

sama mimmi iski eilen taas: edessä punaiset valot, hiljensin jo varoen risteävältä pyörätieltä tulijoita, jolloin aivan viime metreillä ennen valoihin pysähtymistä hän niittasi mut ja joutui jarruttamaan vielä lopuksi voimakkaasti, luonollisesti kiihdyttäen rajusti valojen vaihduttua, ja kääntyen heti vasemmalle kadunylityksen jälkeen posi reitiltäni. Mulle alkaa kehittyä ennakoivia pelkoreaktioita.

Tänään tulin bussilla.
    Huonoilla teillä tarvitaan paksut kumit.

Oli pyörä sitten kuitua, titaania tai terästä,
    niin kuntoni on perästä.

Last man out of the water.

Viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kenaattori Katso viesti
    Näytin aamulla nopeusvalvontanäytön avustuksella eräälle wannabetyömatkatempoilijalle että mikä on meiniki, ei yrittänyt mennä ohi.
    Hyvä Kena! Hyvä meininki!

Mun ohitse huristi eilen Cervelo-kuski, todellinen työmatkatemmon asiantuntija. Kaikissa valoissa päin punaista ja kaupan päälle vielä pujotteli autojen seassa. Totesin, että minusta ei ole vastakuittaajaksi. Häviökin oli jo taskussa, joten jatkoin huristelua omaan tahtiin ja ohittelin vain mummeleita

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •