Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
On sulla ainakin säännöt hallussa meinaan ohitit mut punaisissa valoissa, kun olit tai olimme matkalla hakemaan TdH-numeroaOnneksi kuitenkin pysähdyit heti erheen huomattuasi ja ajelimme yhtä matkaa Velolle. Muuten olisin taatusti tuominnut sinut armottomasti työmatkatempoilijaksi!
![]()
Säännöt ovat kieltämättä käyneet monimutkaisiksi, kun löytyy erilaisia näkemyksiä. Mummoilta pitänee alkaa kysyä työhön menosta ohitettaessa. (Rikkoo taas työmatkatempojan omertaa). Näkemykseni on, että jos ohittaa, ei tule ohitetuksi. Eli ei tule häviötä. Väärin pääteltykö? Ja ymmärrän hyvin, että on vain ajan kysymys, milloin tulee lunta tupaan.
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Suora lainaus uusimmasta Tekniikan maailmasta satunnaisen tarkkailijan kirjoittamana: "Paljon kiitosta saanut Helsingin Baana on varsinainen kilparata. Olen huolestuneena katsellut, miten urheiluhenkiset kuntopyöräilijät jyräävät siellä otsasuonet pullistuneina niin, että tavalliset pyöräilijät toimivat heille jonkinlaisina pujottelukeppeinä."
Pöljä vissiin tajua, että on kyse vakavaakin vakavammasta työmatkatempokisoista!
Kiitos muuten hauskimmasta keskustelusta! Tämä piristää! Varsinkin kun en nyt pääse osallistumaan työmatkatempoon : (.
Kysymys: Miten jaetaan pisteitä heinäkuussa. Vaimoni totesi olevansa kiistaton voittaja, kun hän heinäkuussa paineli Kuusisaari-Lehtisaari -reittiä lähes ainoana polkijana. Nyt raati pisteyttämään!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ty%C3%B6_%28fysiikka%29 eli kaikki pyöräily työtä?
""You miss 100% of the shots you don't take -Wayne Gretzky" -Michael Scott"
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Ei ---tana, tänään tuli takkiin. Inseramies lepattavassa tuulipuvussa meni hybridillään ohi Larun sillalla kun ajaa löntystin täysin omiin ajatuksiin vajonneena todella hiljaa. Menin niin puihin että en viitsinyt edes kuitata, hetkessä oisin pyyhkässyt siitä ohi, vaan ajoin kiertoreittiä yrittäen unohtaa mokoman.
Kyllä taas huomenna muistaa että täysiä on vedettävä koko ajan!
Ohittamalla ansaitset pisteitä määritellyn taulukon mukaan, tulemalla ohitetuksi häviät.
Tämä sotii asb:n omia sääntöjä vastaan, mutta on alkuperäinen ja ainoa totuus, piste.
En muista onko tämä "se alkuperäinen" säännöstö. Mutta nettiajassa se on jo ikiwanha: http://www.bikeradar.com/forums/view...012&t=12575770
Uhkaa näköjään tämäkin laji jakaantumaan eri alalajeihin kuten esim lentopallo/rantalentopallo, hiihto vapaa/pertsa, lotto jättämällä kuponki kiskalle/lotto jossa vain täytetään kuponki ja tarkistetaan olisiko tullut voitto.
Tänään kotimatkalla tuli bongattua takuuvarma työmatkatempoilija hybridillään, tyköistuvat ajovaatteet, kapeat renkaat fillarissa sekä säikky joka suuntaan vilkuileva katse ja ruumiinkieli kuin yöllä valokeilaan joutuneella jäniksellä. (tai sit se vaan ei luottanut autoilijoiden valppauteen ja hyväntahtoisuuteen) Kääntyi eri reitille. Olis tullut varmaan hiki kun mulla oli farkut jalassa ja vettäpitävä takki työvaatteiden päällä...
Oletko nahnyt varastettua fillariani?
Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
-hopeinen 70mm Marzocchi keula
-hollowtech keskio
-mustat DMR V8 avopolkimet
Ei mikään ihme, työmatkatempo on kuitenkin todellinen yksilölaji eikä varsinaisesti rohkaise puhaltamaan yhteen hiileen.
Ja monet niistä alalajeista saattavat olla häviäjien kehittämiä - kun riittävän monta viikkoa putkeen jatkuvasti häviää työmatkatempoajonsa, niin saattaa monelle tuulipukusankarille tulla mieleen, että vika on säännöissä eikä omissa jaloissa. Sitten lähdetään virittämään omia sääntöversioita, joilla toivotaan hävittävän vähemmän.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Näinkö tänään työmatkatemmon ammattilaisen, kun vastaan tuli kaupunkihyrpeksellä miespuolinen henkilö ? Epäilystäni nostivat seuraavat seikat: tuulipuku, tanko täynnä tarpeelisia lisävarusteita mukaanlukien peili (kukaan ei yllätä takaa) sekä 45 asteen erektiossa oleva aero-tanko, neonvärinen luonnollisesti (varoittaa muita tempoilijoita). Lisäksi henkilö meni joukon ensimmäisenä eikä edessä lähituntumassa ollut uusia ohitettavia.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Olisikohan aika miettiä Suomalaisen työmatkatemmon tilannetta? Ketjun alkuun listattu kansainvälisen työmatkatemmon pisteidenkeruu-järjestelmä on hiljalleen jäänyt suomalaisille, ah niin tärkeän, luterilaisen angstin varjoon: jos osallistut, häviät/ voit vain hävitä yms. Tällä menolla työmatkatempomme eriytyy sisäsiittoiseksi lajiksi (vrt. pesäpallo). Huomaan itsekin liukuneeni tähän, mutta palaan nyt alkuperäiseen kantaani pisteiden keruusta. Tätä ketjua lukiessa huomaa muillakin olevan alkukantaisen vietin ohittamisesta ja sen tuomasta tyydytyksestä. Mihin suuntaan työmatkatempoamme kehitetään? Nykysuuntauksella on turha odottaa kansainvälisten työmatkatempokisojen podiumille suomalaisväriä, kun jo osallistuminen merkitsee häviötä...
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Tästä aasinsiltana kysymykseen, että onko kukaan sopupelannut työmatkatempoa (eli ts. "tehnyt Vinokourovit"? Eli kun joku on ollut ohittamassa niin on maksanut esim 5€ jotta toinen jääkin peesiin? Tai vaihtoehtoisesti sitten huutanut edellä ajavalleen: "Heeeei, saat viitosen ku päästät ohi!!!"?
Koin eilen työmatkatempourani huippuhetken. Eteeni kääntyi ruokaketjun huippu (mopoauto), jolloin alkoi strategian luonti tuon luomakunnan kruunun voittamiseksi. Seuraavassa risteyksessä se ryhmittyi vasemalle, jonne minäkin olin menossa. Onnekseni oikealta tuli oikea auto ja tuo luomakunnan kruunu joutui hiljentämään. Nyt avautui mahdollisuus, oikealta ohi, tiukka kiihdytys alamäkeen ja 200 metrin jälkeen käännös oikeaan, jonne onneksi mopoauto ei kääntynyt. Tästä tyytyväisenä ajelin kotiin kaikessa rauhassa kuitenkin varmistuen, ettei tule ohitetuksi - matka ilman tappiota.
Nyt kun jokaisen työmatkatempoilijan märkä päiväuni on toteutettu, niin olen alkanut valmistautumaan ensi vuoden SM-kisoihin ja työpaikkakin on hommattu Tampereelta.
Onneksi ei tarvinnut auton eteen kiilata, vaan heti sen imuun ennen mopoautoa hyvällä takavauhdilla.
Ja tämä on vakavaa...
Todennäköisesti suomalainen työmatkatempo alkaa eriytyä moninaiseksi joukoksi ala-lajeja, joista jokaisen harrastajat pitävät sitä omaa ala-lajiaan Ainoana Oikeana Työmatkatempona, ja muiden alalajien harrastajia vääräoppisina.
Mahdollisia uusia ala-lajeja ovat mm:
- työmatkatemposuccistelu (ajetaan vain päällystetyillä teillä)
- työmatkatempoenduro (ajetaan vaativammilla reiteillä)
- työmatka-alamäkiajo (koti mäen päällä, työpaikka mäen alla)
- työmatkaratapyöräily (ajetaan luonnollisen työmatkareitin sijaan keinotekoisella radalla, mahdollisesti jopa sisällä)
- työmatkatempputempo (ohitettuja nöyryytetään heittämällä joka ohituksen jälkeen jokin temppu, jonka tuomaristo arvostelee)
- työmatkajopotempo (ainoastaan toiset Jopolla liikkujat lasketaan)
- työmatkatandemtempo (ainoastaan toiset tandemistit lasketaan)
Positiivisena sivuvaikutuksena tästä lajidivergenssistä saadaan suomen kieleen laaja joukko uusia upeita yhdyssanoja.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Työmatkatempputempo kuulostaa kokeilemisen arvoiselta lajilta![]()
Mielestäni työmatkatempo voitaisiin jakaa ammattilais- ja amatööritempoon. Amatööritempossa laskettaisiin pisteitä, kun taas ammattilaispuolella olisi tärkeämpää oman pään suojaaminen eli ohitetuksi tulemisen välttäminen. Vähän niin kuin nyrkkeilyssäkin, paitsi tässä ammattilaisetkin kisaavat paita päällä.
Työmatkatempputempo on lajin haudanvakavaan luonteeseen täysin sopimaton kauhistus, vähän niin kuin joku kumparelasku tai halfpipe verrattuna 50 km perinteiseen hiihtoon ylämäkeen, räkä poskella ja räntäsade vasten kasvoja, norjalaista hormonihirviötä ja wadan testaajia pakoon.
Työmatkatempo on totisten ihmisten totinen laji, jossa ainoan kevennyksen tuo vääjäämätöntä tappiota edes hetkeksi pakenevien polkijoiden tuulipukujen kahina ja rasvaamattomien ketjujen tuskanhuuto. Siinä ei jumalauta pelleilylle ole sijaa.
Nyt kun täällä Oulussa on Rotuaarin remontti saatu kuntoon niin saako siitä ylimääräisiä pisteitä jos siellä ohittelee hitaampia?
Mutta sillä saataisiin lajin pariin nuorta verta, joihin ei välttämättä perinteinen työmatkatempo tuulipuvut kahisten oikein uppoa.
Tosin noille yläasteikäisille ei ehkä tuo työmatkatempo ole vielä se oikea laji muutenkaan, vaan ehkäpä oikeampi nimi lajille olisi koulumatkatempputempo.
Eiköhän siellä Rotuaarilla päde ihan samat säännöt kuin muuallakin.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Oletko mahdollisesti tarkistanut työmatkatempoilun kansainväliseltä kattojärjestöltä lajivalikoimaa? Vai meneekö Suomessa järjestettävät työmatkatemmon MM-kisat Pohjois-Korealaisittain järjestetyksi? Vaikka eukonkannon MM:n oheistapahtumana. Jokaiselle oma laji ja sarja...joopa joo, alkaa haiskahtamaan torilla tavataan/kaikki me ollaan sankareita -jutulle. Brutalixilla oikeat näkemykset ja hyvät ehdotukset työmatkatemmosta! Komppaan!
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Kirjanmerkit