Minä en edes löydä valmistajan sivuilta noita "SUN Ringle RAdium MA QR/QR" -vanteita.
Mikähän se näistä on:
http://www.sun-ringle.com/mtb/
SRAM-versiossa erona näyttävät olevan sen odotettavn lisäksi vain jarrut 6.0:n Shimano-versioon.
Minä en edes löydä valmistajan sivuilta noita "SUN Ringle RAdium MA QR/QR" -vanteita.
Mikähän se näistä on:
http://www.sun-ringle.com/mtb/
SRAM-versiossa erona näyttävät olevan sen odotettavn lisäksi vain jarrut 6.0:n Shimano-versioon.
No voe perskules! Näinhän se on, kun Schwalben sivuilta kaivelee: "Driving and braking forces operate in different directions. That is why certain tires are fitted in opposite rotating directions when used as front and rear tires." -Hyvä etten seineille hyppinyt!! Hyvä, että täällä on osaavaa porukkaa...
Stage 6.0:n vaihteet eivät toimineet kunnolla. Ketjut pomppi pois rattaalta pakan ja rungon väliin ja vaihteet vaihtuivat viiveellä ja rutisten. Vaijerin kireyttä muuttamalla ei löytynyt optimaalista säätöä, vaan kaiken laista ihmeelistä toimintaa ilmeni esim. ketjut saattoivat pomppia kahden rattaan välillä vaikka ei vahdetta vaihtanut. Rupesin tutkimaan asiaa niin selvisi että vaihtajat eivät olleet säädetty oikein. Äärirajojen rajoitus oli pielessä edessä ja takana. Myös takavaihtajan etäisyys ratas pakasta(säätö b, sram x9:ssä) pitäisi olla n. 6 mm mutta olikin n. 25 mm. Tuli negatiivinen kuva pyörän kasaushuollosta, jossa mm. pitäisi vaihteet piti säätää. Kolmas ongelma oli, että etuvaihtajan vaijeri hankasi runkoon, jonka sain ohjuria kääntämällä korjattua. Toivottavasti ei muuta ilmene. Radonista on muodostunut kuva, laadukkaista osista välttävästi kasattu pyörä. Tilasin vielä varuille Shimanon teflon pinnoitetut vaihdevaijerit ja niiden suojakuoret, jotka ajattelin vaihtaa jos vaihteissä edelleen ilmenee jotain. Kysyin valmistajalta minkä tasoiset alkuperäiset vaijerit (jagwire merkkiset) ovat, mutta eivät ole vielä vastanneet.
Jagwiret pitäisi olla ihan hyvät perustason vaijerit, ei todellakaan mitään kaikista halvinta sontaa. Esimerkiksi Spessun pyörissä kuuluvat perusvarusteluun ilmeisesti kautta linjan. Omassa Spessussa kumpikin vaihdevaijeri kulkee keskiön alta ja olen jossain kohtaa kesää saanut toisen vaijerikuoren uloimman kierroksen rikottua johonkin. Toistaiseksi toimii vielä mukisematta mutta uudet kuoret on jo ostoskorissa odottamassa Tilaa-painikkeen painallusta.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...63#post1909463 Tämänkö takia huoltoja tarviikin osata, kun pyörä on jo uutena huoltokunnossa? Onko laatu näin huonoa kuinka usein radoneissa?![]()
jamoo muokkasi tätä : 19.09.2012 at 21.50
^ite ostin vuosi sitten Slide 6.0:n ja ei ole vieläkään tarvinut vaihteistoa säätää. Ajettu kuitenkin noin 2000km. Muutenkin kaikki oli hyvässä kuosissa jo pakasta vedettäessä.
"On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"
Itse tilannu pari Radonia suoraan bike-discountista ja molemmissa olleet säädöt hienosti kohillaan. Ei moitittavaa.
Paljonko toimitusaika on ollut viime aikoina? aikoinaan se oli jopa 6 viikkoa....., olen katsellut jo puolivakavasti tuota Radon ZR Race 29er 6.0 SRAM....
Onko tuosta Bike-discountin Radon Bike Box - Special Cardboard Box 7,95€ -spesiaali laatikosta jotain hyötyä?
Käykös noihin ZR Raceihin normaalit ketjunsuojukset? Eli siis jotkut tämmöset muovirimpulat mitkä estää ettei housun lahje mene niin helposti ketjun väliin: http://www.bike-discount.de/shop/k11...ion-rings.html
Tossa ZR Racessa mitä oon katellu on "SRAM XO, 10-speed crankset".
Terve,
Olen tutkiskellut samaa asiaa ja linkkisi mukaiset eivät käy, koska sram:ssa ei ole ulkokehällä kiinnitysreikiä. Tämmöisen pitäisi toimia, mulla samat kammet omassa pyörässä, mutta ei kylläkään vielä ketjusuojaa. http://www.bikeshop.fi/Atran_eturata...060/&listpos=0
Minä pidän muovirimpulaa siksi, että ajan sateisemmilla ilmoilla tuulipuvun housuilla, kun trikoot eivät pidä vettä. Joskus on vähän meinannut tarrata kiinni isoimpaan rattaaseen, kun ketju on ollut pienemmillä, vaikka onkin lahkeet tiukalla. Toinen asia, jossa itse olen kokenut hyötyä muovilärpäkkeestä, on se, että joskus sääri on kolahtanut rattaaseen maastossa telutessa ja auennut. Muovirimpulaan kolauttaminen on paljon mukavampaa.
Hommaa bash ring ison rattaan tilalle.
Nyt kun sain vaihteen säädettyä kohdilleen, pelaa pyörä (stage 6,0) kuin Sveitsiläinen kello. Napsahtelee todella miellyttävästi päälle. Sram:n x9 kahvat ja vaihteet tuntuvat todella hyviltä. Jousitukseen olen myös erittän tyytyväinen, erittäin hienostunut käytös. Ikävää oli kun jouduin itse ruuvaamaan vaihteet, vaikka kasaushuollosta maksoin, mutta joutuuhan niitä jatkossakin säätämään. Muuten pyörä oli ok kunnossa. Ai niin valmistaja ilmoitti, että käyttävät perus sram vaijereita ja saattaa olla, että ne vielä vaihdan teflon liukasteisiin, kun tuli tilattuakin jo. Pyysivät myös kuvia runkoon hankaavasta etuvaihtajan vaijerista, mutta sekin kun jo tuli fiksattua, niin antaa olla.
Radon Slide ED 8.0 tuli tilattua ja neitsyt lenkki takana. Pientä tuntumaa laitteeseen saatu. No ensinnäkin onhan tuo aivan eri planeetalta kun entinen Cube XMS, no toki erisarjoissahan nuo painii mutta kumminkin. Pahin pelkoni oli, että Radon olis helevetin raskas peruspolkuajossa pitkine joustouneen ja loivine kulmineen. Mutta pelot oli aiheettomia, Radon menee paljon kevyemmin kuin Cuutio, eikä pitkät joustot syö poljettavuutta ainakaan mulla. Toki osansa on varmaan kiekoissa tuntus olevan kevyemmän kun edeltäjässä, vaikka nuo on DH kiekot. Ja taitaa koko fillari olla kevyempi kuin entinen. Mutta ajoltaan Radon on kyllä todella hyvä, aika eleetön vois kai sanoo. Ei tarvitse ajolinjoja ihan niin tarkkaan valita. Ihan hirveän laajaa käsitystä pyörästä ei tietysti vielä saanut kun oli noin tunnin testailu ja ja niljakkaan märät juuret yms. Mutta se pitää paikkansa mitä täälläkin on sanottu tämmösistä pyöristä, että mitä enempi vauhtia sitä hauskemmaksi homma muuttuu
! Kyllä hymy oli herkässä! Hieno laite! Ja ne jarrut! Ah ihanat!
.
Otin pyörän suoraan himaan, enkä Fillarosan kautta. En nähnyt syytä miksi olisin, kun ei tuossa nyt suurta hommaa kasaamisessa ole, ja huoltotoimet luonnistuu muutenkin. Eipä siinä kummempaa säätämistä ollutkaan, mitä nyt etuvaihtajan vaijeri oli löysällä. Ketjuohjurin asentoa muutin, ja siinä samalla joutu etuvaihtajaa vähän nostamaan ylöspäin. Niin ja etujarrua tartti vähän keskittää.
Eli aika hukkaan olis mennyt jos Nokialta Vantaalle asti olis lähtenyt hakeen. Mutta hyvähän se on, että on mahdollisuus saada myös kasattuna ja säädettynä niille jotka semmoista tarvitsevat! Laskee varmasti monella kynnystä tilata postimyyntipyörä.
Pari hassua juttua muuten Sliden "markkinoinnista" . Kuvissahan on selvästi eri mallisarjan keula kun osa luettelossa!. Muutenkin kelailin että mikäköhän Fox tuo oikein on, kun eikös Performanse sarjan keulat ole Floatteja eikä Talaksia? No tossa missä lukee Talas niin mulla lukee Float, vaikka Talas säätö löytyy
. Onko tullu tehtaalla väärä tarra, vai onko toi joku Radonille varta vasten tehty malli? Onko jollain tietoa? Mutta mulle joka on todella laiska noissa säätöhommissa toi keula on hyvä! Ei ole kun rebound ja ilmanpaine ja that's it! Mutta joka tapauksessa joka euron arvoinen fillari ja enemmänkin!
Päivän tuotteena Skeen Carbon 8.0 2099€: http://www.bike-discount.de/shop/a58...arbon-8-0.html
Stage 6:lla takana n. 70 km totutteluajoa poluilla, savessa ja kurassa. Mun kohdalla tuntuis iskarisäädöt löytyneen, ainakin tuollaiseen juurakkoisella/kivikkoisella polulla kolisteluun, kun säädin molempien pumppujen nopeuden kohtuu hitaalle. -Miten lie sitteen pysyy perässä, kun rymistellään high speed mäkeä?
Jarrujen kanssa en ole vielä ihan sinut. Ekalla lenkillä heitin pannut johon ärhäkällä etujarrulla oli oma osansa(Taisin tuossa aikaisemmin toisessa ketjussa kehuskella ekan lenkin jälkeen jarrujen tunnokkuuta -olin varmaan lyönyt pääni!). En sitten tiedä vääntyikö etulevy rytäkässä millin osia, koska siitä lähtien jarru ääntää kylmänä kuin ruisrääkkä ja pientä jaksottaista hankaavaa ääntäkin pitää. Kun jarrut lämmittää jarruttelemalla, toimii se kuten pitääkin, mutta jäähdyttyään ääntää taas. Pitokaan ei ole kylmänä ihan parasta. Kuuluu varmaan orgaanisten palojen ominaisuuksiin?
Päivän tuote Radon Skill 7.0 699€: http://www.bike-discount.de/shop/a58625/skill-7-0.html
Millaisia lmanpaineita olette pyörissä käyttäneet?
Mulla Stage 6.0.
Painan 85kg.
Takana 150 Psi ja
Edessä (ylhäälllä) 85 Psi
Edessä (alhaalla) 85 Psi
Paluuvaimennus 6 (0=ei paluuvaimennusta)
Toimii hyvin tiellä ja maastossa poluilla. Eli olosuhteissa joissa ajelen.
Näillä asetuksilla jouset ei tiellä juurikaan jousta ja poluilla käyttäää lähes koko iskarin liikeradan hyväksi, suurimmissa töyssyissä.
akottila muokkasi tätä : 23.09.2012 at 08.54
Onko noiden ZR Race 29er 6.0 SRAM ja Shimano versioiden välillä jotakin merkittävää eroa vai onko se enemmänkin makuasia?
Jaa-a ikuisuus kysymys ehkä, noiden kahden merkin vertailu. Mutta molemmista XT:stä ja X9:stä kokemusta omaavana kallistuisin Srammin puoleen. Jotenskin herkemmin toimii ainakin takavaihtaja Srammissa verrattuna Shimanoon. Mutta hyviä molemmat. Jarruista en osaa sanoa onko Sramm version Magurat paremmat kun Shimppa version Avid....
Mäkin kallistun X9 puoleen. Kun oikein säädetty, toimii täysin moitteetta. Mulla on 2 pyörää ja molemipia vaihteita tulee käytettyä. XT:ään ei kyllä ole huono. No toisaalta kyllä, jotta vertailu olisi tasapuolista, pitäisi olla vastaavat kahvatkin. XT vaihteisessa fillarissa on SRAM X7 kahvat, joissa muoviset vivut. Toisessa alumiiniset X9 kahvat ja ne ovat kyllä paljon jämäkämmät ja tunnokkaammat. Ero saattaa johtua kahvoistakin. Mutta kumman vain valitsetkin, hyvin toimii.
Käytettävyyttä verratessa XT:n ja X9:n suurin ero on juurikin kahvoissa. Ja juuri nämä viimeisimmät XT kahvat ovat ainakin minun mielestäni paremmat.
Joku ajeli eilen Tuusulan Ruotsinkylän Metsäntutkimuslaitoksen kohdilla valkoisella Raadolla sen näköisesti, että oli totuttelulenkki menossa.... Kuka tunnustaa?![]()
Itse ajelen viikottain Tuusulan tien toisella puolella, valkoisella "raadolla". Onko toisellakin puolella hyviä polkuja?
Kirjanmerkit