FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 61 / 203 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 51 59 60 61 62 63 71 111 161 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.801 - 1.830 / 6086

Aihe: MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Mahtaisko 13.10. olla hyvä lauantai Kalliobaana-ajolle?

Kuutisen tuntia vaativaa maastopyöräilyä ja makkaranpaistonuotiotauko laavulla.
    Missä on kalliobaanat? Ja laavut!? Kertokee kertokee.

En pääse itse paikalle tuolloin, joten voisin käydä omatoimisesti kaatuilemassa reitillä. Ja hitto lamppukin uupuu vielä niin ei pääse tänään Hirvensaloon.
    (Saako Turusta jostain kivijalkaliikkeestä laadukkaita ja kilpailukykyisesti hinnoiteltuja (ja tehokkaita) lamppuja? Kiina-ihme-riistovalot sopisivat niin mainiosti vaikkapa Honkkarin hyllylle hintaan 50€, mut ei...)

---
    Kullaanvuorta ja Haunisten altaan ympäristöä nyt vähän raaputettu, kiitokset Makkelille. Pitää palata vielä uudestaan alueelle niin ei tarvii raapii päätä seuraavalla kerralla jokaisessa käännöksessä.

Lasten picnicpyöräily 6.10

Lähtö klo 13 Katariinanlaakson parkkippaikalta.
    Reitti on helppoa maastoa, osa matkasta hiekkatietä ja hieman asfalttia.
    Matkalla pysähdymme grillaamaan Vaarniemen kalliolle jonne matkaa lähdöstä on 8 km.
    Mukaasi tarvitset pyörän, kypärän ja tietenkin eväitä.
    Grillipaikalta löytyy wc ja huoltoauto tuo mukanaan paikalle puita, käsipaperia, sinapit ja ketsupit niin ja tietenkin juomavettä.
    Sateensattuessa paikalta löytyy pieni laavu ja lisäksi viritetään pieni pressukatos.
    Fillaroinnon jälkeen saavumme takaisin Katariinan parkkikselle, josta jokaisella mahdollisuus mennä Ispoisten uimarannalle saunaan ja uimaan (suosittelen) Aikuiset 4.50 ja lapset 1.00 e. Sauna ja pukutilat sekä kanttiini avoinna klo 19.45 asti.
    Joten ei muuta kun kaikki reippaasti mukaan.

Annas ku isi näyttää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    Ja hitto lamppukin uupuu vielä niin ei pääse tänään Hirvensaloon.
    (Saako Turusta jostain kivijalkaliikkeestä laadukkaita ja kilpailukykyisesti hinnoiteltuja (ja tehokkaita) lamppuja? Kiina-ihme-riistovalot sopisivat niin mainiosti vaikkapa Honkkarin hyllylle hintaan 50€, mut ei...)
    Ei Hirpparissa tarvii tänään lamppua kun muilla on .

Foxcomp Oy Satakunnantie Lupine Piko 3 (265,-).

Jos oot fbssä, katso MTB-Turku lamppukeskustelua ja liity muutenkin ryhmään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    Missä on kalliobaanat? Ja laavut!? Kertokee kertokee.
    Kalliobaana-ajelu on jo vuodesta 2002 ajettu Mynämäellä. Reitti alkaa urheilukeskuksesta ja käy Nousiaisten Paijulassa. Laavu on yksityinen, mutta olen joskus kauan sitten saanut luvan käyttää sitä. Ajelun jälkeen on ollut sauna urheilukeskuksessa ja lopuksi osa on lähtenyt pizzalle Oscariin.

Reitti on pienipiirteistä kalliopolkua ja sanoisin, ettei sitä pysty edelleenkään omin päin löytämään. Hyvällä gps-karttaploterilla ehkä, mutta mulla ei ole antaa tuoretta träkkiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HAK Katso viesti
    Ei Hirpparissa tarvii tänään lamppua kun muilla on .

Foxcomp Oy Satakunnantie Lupine Piko 3 (265,-).

Jos oot fbssä, katso MTB-Turku lamppukeskustelua ja liity muutenkin ryhmään.

Phuuh... 265 € yks lamppu, no way. Taidan laittaa tilaukseen Sigma Powerled Evon + Karma Evon hintaan 210 €. Pitää sitte vaa odotella kärsivällisesti niiden saapumista.

FB on boikotissa

Eihön tossa ole mitään hintaeroa Pikoon. Tilaa kiinasta vaan niitä 50 € lamppuja tai osta Lupine.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Eihön tossa ole mitään hintaeroa Pikoon. Tilaa kiinasta vaan niitä 50 € lamppuja tai osta Lupine.
    Ihan olen samaa mieltä. Osta varmasti hyvä ja kallis tai halpa ja todennäköisesti toimiva. Siinä välissä on pelkkää tyhjää.
    ÖRM 2021

^^

Siis mjötäh!? Jos laitan 210 € tiskiin, saan SEKÄ tankoon 900 lumenia ETTÄ kypärään 320 lumenia laadukasta tavaraa (kaksi valaisinta) vs. 265 euroa ja saan 750 lumenia VAIN joko tankoon tai kypärään (yksi valaisin), niin minun mielestäni siinä on suuri ero.

Maastossa valot laitetaan päähän. Tankovalosta ei silloin ole hyötyä. Valon täytyy olla kevyt, koska usein valoa tarvii vain lenkin viimeisillä tunneilla, eikä painvaa valoa huvita ottaa mukaan vain "varalle". Kaksi kiinavaloa kypärässä on ainakin liikaa varavaloksi. Silmä mukautuu vallitsevaan valoon ja uskaltaisin näkemättä väittää, ettei ton sigman ja pikon välillä ole merkittävää eroa, ainakaan sigman eduksi. Pikon hankinnan jälkeen on aikaa odotella kiinasta tankovaloa, jos vielä sellaista kaipaa.

Laadulla on tekijänsä

Kiinaihmeet toimivat toisinaan ihan hyvin ja ovat aina halpoja. Niitä ostaa Wilman ja Pikon yhteishinnalla varmaan 15 ... 20 kpl. Kyllä niistä suurin osa toimii.

Lisäys: Minulla on kaapillinen kaikenlaisia valoja, joita en käytä niiden tehottomuuden, epäluotettavuuden tai painon takia. Lupine oli ensimmäinen valo, johon olen ollut tyytyväinen. Ei siitä voi pois vaihtaa.

Itse ajan mieluiten kevyellä ja tehokkaalla kypärävalolla ja laajakeilaisella tankovalolla.

Jos valoja ei paljoa käytä, niin sitten hinta on merkitävä tekijä. Paljon käyttävälle tuntihinta Lupinella ei ole korkea.
    ÖRM 2021

Itse olen kyllä kokenut tankovalonkin hyödylliseksi. Juurakot ym. irtaimisto hahmottuu mielestäni selkeämmin, kun valoa tulee kehdesta kulmasta. Mutta tanko- ja kypärävalojen kannattaa olla suunnilleen samaa teholuokkaa, muutoin himmeämpi valo tuppaa hukkumaan. Korostuu etenkin, jos se himmeämpi on kypärässä.

Sigman Led valoista ei ole kokemusta, mutta eivät nuo ainakaan mielestäni kamalan painavilta kuulosta (140 + 70 g) Painot varmaan ilman akkua tosin.
    Suo, kalja ja läski.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TANUKI Katso viesti
    Huomenna pitäisi olla hyvä ajokeli, joten lenkkiä hirpparissa klo 18.00. Lähtö slalomparkilta. Tulijoita?
    Valot testattu, olen tulossa.

Sanon sen taas: Kaksi valoa kypärän molemmilla sivuilla on paras vaihtoehto syvyysvaikutelman havainnointiin. Ihmisellä on stereonäkö ja silmät rinakkain, ei päällekkäin.

"Mää olen vissiin lahna kun mul on silmät pinos. Tulkaa onkel poja!"

Saattaahan se olla noinkin.
    Suo, kalja ja läski.

Mulla on Sigman PowerLED Evo tangossa, työmatkakäytössä 'säästöliekki' (11h) riittää vallan mainiosti joka paikkaan. Mettässä voi tarvittaessa lisätä tehoa standardiksi (5 h) tai tehopoltolle (3 h). Käytössä tuo on ollut noin vuoden. En ole malttanut vielä kertaakaan ajaa akkua tyhjäksi asti, joten en pysty vahvistamaan valmistajan antamia paloaikoja. Työmatkakäytössä ei kuitenkaan ole tarvinnut joka viikko akkuja latailla.

Karma Evo on tosi näppärän kokoinen, vielä testaamatta käytännössä.

Sigman tankokiinnike on tähän mennessä yksinkertaisin ja paras testaamistani.

Akkukiinnikkeenä käytetään Sigman mittareista tuttua twistlock-mittaripohjaa, jonka tankoa vasten tuleva osa ei Evon 210 g:n XL-akulla välttämättä pysy ehjänä röykkyisessä maastokäytössä, yhden olen saanut rikki. Varaosat rikkinäisen mittarin kiinnikkeestä ja nyt mulla on ylimääräinen velcro-hihna akun ja stemmin ympäri lisätukena > ei ongelmia. Akku on mulla tankovalo-setupissa yleensä stemmin alapuolella.

Karman 140 g normiakulla voisi kiinnike kenties jo pysyä ehjänä ilman tuota lisävarmistustakin.

Joskus pimeällä voitaisiin vaikka vertailla käytännössä tuota 'keskihintaista' Evoa näihin edullisiin kiinanihmeisiin ja 'ökykroisosvaloihin', jotta se lopullinen totuus paljastuisi. Karmankin varmaan saisin mukaan samaan kokeeseen.

Entä saiko joku jo uuden Fenixin testiin?

Tuosta testistähän voisi vaikka sorvata porukalla Fillari-materiaalia, 'MTB-Turku testaa...'
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki
    Jos laitan 210 € tiskiin, saan SEKÄ tankoon 900 lumenia ETTÄ kypärään 320 lumenia laadukasta tavaraa (kaksi valaisinta)...
    Mistä löytyy noin edukkaasti?
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Onks toi Juha teoria vai käytännössä todettu? Mun maalaisjärki väittäisi, että valoilla valaistaan maastoa. Mitä paremmin maasto on valaistu, niin sitä paremmin siitä näkee pinnan muotoja. Korkeussuuntaisten heittojen näkeminen on yleensä pyöräilyssä oleellisinta ja ne tullevat parhaiten näkyviin eri korkeudella sijoitetuilla valoilla. Lisäksi kun heiluu siinä pyörän päällä kuin heinämies, niin eihän ne tanko- ja kypärävalot samalla pystylinjalla edes pysy. Ja toisekseen - onko sillä paljoakaan väliä katsooko asioita pää pystyssä vai pää kallellaan. Enpä tiedä.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Ainakin mulla klasipäisellä kevyesti näkövammaisella kypärävalon ongelmana on se, että silmien tasolta tuleva valo jättää varjojen puuttuessa monttujen syvyysvaikutelmat muodostumatta, jolloin alustan epätasaisuus pääsee välillä yllättämään.

Pelkkä alempana sijaitseva tankovalo puolestaan muodostaa kyllä varjoja, mutta näyttää sinne, minne pyörä on parhaillaan menossa, ei sinne, minne kuski-pyörä-yhdistelmä olisi seuraavaksi suuntaamassa.

Nuista syistä molempi parempi, miun miälest. (Tuplavaloteoria on tosin vielä testaamatta käytännössä, kun ei ole ollut näitä nykyaikaisia yhdistelmävaloja vielä käytössä. )

Mutta nämähän ovat näitä yksilöllisiä makutottumuksia, turha näistä on kiistellä...

[edit] Pahus, Aki vei multa Triplan... [/edit]

Olen testannut ja yllättävän havainnon takia uudelleen testattu muutamaan kertaankin. Testannut jopa kolmatta samantehosta tankoon, mutta se lisäsi vain vilkkumista ja levottomuutta. Mikään uusi asia tämä ei ole, vaan havaittu jo aikana, jolloin parasta oli 20 W 12 V sisustushalogeenit ja 2,7 kg:n lyijyhyytelöakku repussa.

Nyt kamppeet vaihtoon ja testaamaan, jotta onko siitä paljon puhutusta kaksysistä nyt sitten yhtään mihinkään...

Mää valoista mittään tiedä, mutta sen verta on pimeessäkin ajettu että molempii on kokeiltu, valoa tangossa pelkästään ja valoa päässä pelkästään. Ei itelle ainakaan kumpikaan tapa riittävä jos meinaa maastossa ajaa muutenkin kuin vain selviytyen kotiin.. Vuan kun tempassoo yhen tuikun lissee, ja er korkeuvelle nij johan rupes maaston muovot erottummaan. Ite liputan kahden saman tehoisen valon yhdistelmää aseteltuna eri korkeuksille, esim tankoon ja kypärään. Mutta kukin tosiaan ajaa niinkuin parhaiten näkee tietysti.
    Juoksen Cooperin testin kahteentoista minuuttiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    Nyt kamppeet vaihtoon ja testaamaan, jotta onko siitä paljon puhutusta kaksysistä nyt sitten yhtään mihinkään...
    Kommenttia sitten odotellaan...
    Juoksen Cooperin testin kahteentoista minuuttiin.

^^ Mä en tiennytkään, että meillä on tehty uuden pyörän hankintaan oikeuttava vanhan myynti... Tai siis minä kyllä myin muutama viikko sitten, mutta että uuden hankintaoikeus siirtyi toiselle...?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulla Katso viesti
    ^^ Mä en tiennytkään, että meillä on tehty uuden pyörän hankintaan oikeuttava vanhan myynti... Tai siis minä kyllä myin muutama viikko sitten, mutta että uuden hankintaoikeus siirtyi toiselle...?
    Joo... Kato mä ostin Pavelta yhden pyörän, mutta sovittiin että säilytetään sitä teidän tallissa niin kauan että yletyn ajamaan sillä. Melko reilua.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Hyvä pelastus Aki. Pave jäi melkein kiinni.
    Suo, kalja ja läski.

Mulla on yks kiina-ihme ja seuraava valo on kyllä hiukan kalliimpi ja laadukkaampi. Vajaassa vuodessa kyrvähti akku, toisena vuonna hajos itse lamppu, meni elektroniikka. Virta tulee kyllä katkaisijalle mutta ei jatka eteenpäin.

Joskus alkuun ajoin itse rakennetulla halogeenilla ja pidin sen antamasta kellertävästä valosta enemmän kuin ledien valkoisesta. Ainoa miinus oli se akku. Jos halus ajaa pari-kolme tuntia piti akku olla ihan jumalattoman iso ja painava. Halogeeneja oli kypärässä kaks, kapea-ja leveäkeilainen, toimi kyllä hyvin.
    Maailmassa on kaksi ääretöntä asiaa, avaruus ja ihmisten typeryys-ensimmäisestä ei olla ihan varmoja (A.Einstein)

Ensimmäiset maastovaloni, Sigman 10 ja 5 w halogeenit ovat aika huvittavat verrattuna nykyiseen lupiinipatteristoon. Edelleenkään en, hämäränäön heikettyä yllättävästi lähiaikoina näe silti mitään. Kiinteään esteeseen osuttuani ohjaan piirun sivuun ja etenen maastossa flipperikuulan lailla.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fillaristi Katso viesti
    Kommenttia sitten odotellaan...
    On se hottia, usko pois Mika! Miten muuten tämmöinen tumpelo pärjäisi maastossa edes tuolla tavalla kuin nyt?

Kuhis mielessäin kuuklailin, ja huomasin että tuon upean Masku-Kuhis retken video on luokiteltu aikuisviihteeksi... hieno homma! Kenenkähän karvaset sääret siellä näkyy liikaa?

http://glosslip.com/videos/youtube.c...%3DoInckB5IU9o

No jo meni himmeeks ... on lyijyakkuja, stereonäköisiä lahnoja ja ties mitä... ja heti ku silmä välttää!

Hibike.de myy noita Sigman lyhtyjä kilpailukykyiseen hintaan (omassa laskelmassa voucher -10 €). Sellaiset laitan huomenna tilaukseen niin säästyy rahaa vielä lokareihin ja muuhun tarpeelliseen. Muut voivat sitten pantata rahansa sinne Lupinen markkinointiosastolle toivoen parempaa huomista - Kiinalyhdyt saavat myös jäädä sinne kiinanmaalle. Tarvinnee niitä enemmän ku minä jos saarikiista eskaloituu.

Toivottavasti tulevat nopeasti kun tällä hetkellä pitää mettästä suunnata pois jo seiskan jälkeen. Perspimeessä noilla tuikuilla ois tarkotus ajaa ja ilman sen suurempia kokemuksia väitän mutun suurella rintaäänellä, että kaksi valoa eri pisteissä on parempi. Noiden kahden paikkaa voi tietenkin sitten vaihtaa kypärän ja tangon välillä kun kiinnikkeet ovat samat - mikäli tapahtuu myös tuollainen kampelalle tyypillinen stereonäön pinoutuminen - hmmm... eli matriisinäkö? Kärpänen? ... noni ja sit koisii...

kiitos ja anteeks.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •