Kymmeneltä sunnuntaisin ja 17:30 keskiviikkoisin. Lähtöpaikka Varastomaalilta Pohjoisväylän ja Jäppilänkadun kulmassa.
Liikaa ryysistä lenkillä ei ollut, harmi S.S kun meni ajat solmuun. Kolmistaan pyörittiin Flisbergetillä ja Lemmenlaaksossa.
Olisko haluja lähteä ensi tai jonain seuraavana viikonloppuna Espoon keskuspuistoon ajelemaan? Voisi ajella paljon kallioita painottaen vaihtelevaa teknisempää pätkää. Mä oon ajellu siellä paljon 100 - 120 mm joustavalla täpärillä ja täysjäykällä sinkulalla eli kaikilla laitteilla pärjää. Matkaan menee 45 minuuttia suuntaansa, joten ajaa voisi vähintään 3 tuntia. Ajatuksena olisi ajella ihan normaalien porukkalenkkien tavoin odottaen hitainta ja välillä ehkä hieroen teknistä kohtaa.
Jos jotakuta kiinnostaa niin yritetään sopia ajoissa, mun täytyy vielä sopia asia vaimon kanssa.
Tääkin kuullostaa hyvälle setille. Uutta reittiä on tullu opiskeltua Vuosaareen ja bäks(noinniinku ehdotuksena/vaihtoehtona) jos eteläänpäin oli hinkuja.
Tai sit mihkä vaan,mikä parhaiten passaa lähtijöille(jää sit tuo viikinkicruisailu varastoon seur viikonloppuun, ajan sen kyllä, 100km tavoite on tällekin syksylle asetettu), pääasia että ajetaan.
Katotaan nyt ajetaanko ollenkaan. Viime viikonlopun "maastopyöräilyn" jälkeen koko kroppa on ollut kuvainnollisesti ihan "paketissa" v.....aa ja väsyttää aivan vietävästi. Hyvinkäällä ajelin peräti 1:n kierroksen ja tuli keskeytys, ei kertakaikkiaan jaksanut ei sitten millään >>> Heti kun syke nousi yli 150:n oli verenmaku jo suussa ja redet hapotti. No en tiedä tuntuko tämä yhtä "mukavalta" kuin Petterillä joka taisi istua yhden kierroksen ajan pöntöllä![]()
^Katellaanpa sit tuonnenpana, kelitkin kun tuohon vaikuttaa oleellisesti.
Vaimon kanssa asiat tarkentuu. Lapsilla jotkut synttärit lauantaina eikä lauantai siis käy. Sunnuntaille lupa olemassa ja kelikin lupaa hyvää. Olisko lähtö sitten aamusta hyvissä ajoin?
Vaihdoin RalliRanet Rampageen ja voi sitä rullauksen riemua, tuntuu kuin alamäkeenkin saisi työntää. Samalla kävi sellainen ihme että litkujen kanssa puljatessa jouduin paikkaamaan kumin, ja vielä kyljestä. Reikä tuntui paikkaantuvan kun litkutin kumin mutta ajaessa aukesi uudestaan. En tiedä laitoinko liian niukasti litkua vai mikä mahtoi olla. Joka tapauksessa paikkaus piti tehdä polulla ja paikan laitoin tietysti tyylikkäästi ulkopintaan. Ylimääräisen horinan jälkeen pääsen asiaan: tuhratessani riisuin ajolasit päästä ja kas kummaa, sinne polunvarteen jonnekin ne unohtuivat. Jos löydät kirkkaat (Pron tms.) ajolasit täältä http://kansalaisen.karttapaikka.fi/k...rkitse&lang=fi, ilmoittele mulle
Sunnuntaille lupaileekin sitten ihan pikkiriikkisesti vettä. Tsiigataan Tuomas tuota EKP:n lähtöä vielä la illalla, kastumaan ei viittis vasiten lähteä kun naatiskella pitäis.
![]()
Joo, sadekelillä voi kurjistella täälläkin. Katotaan vielä huomenna ja mennään kelin mukaan.
Huomenna sataa vettä näköjään riittävästi
Onko tänään lenkille lähtijöitä iltapäivällä?? Vauhti todella maltillinen, selainen että hyrrävoimat pitää kuitenkin pystyssä.
2...2,5 tuntinen vaikka kello: 15:00. Olo on vielä viikonkin 100% huilinkin jälkeen ihan luokaton eli ihan paska, mutta on kai sitä nyt jotain yritettävä ulkoilla ettei vaan kessi ala kasvamaan.
Jahas, RIPin voimansiirto paukkuu ja hyppii siihen malliin, että se saa nyt odottaa tilannetta korjaavia pulikoita ennen kuin sillä taas ajan. Tänään ei ehdi ja huomenna tulee siihen malliin vettä, etten viitsi sinkulalla liikkeelle lähteä. -> kiipeilyä kokeilemaan siis. Huomenna lähtö öpaut 9:30 kohti Tapanilaa, pari tuntia kiipeilyä ja kotiin. Lähtijöitä?
Voimansiirtohuolia myös täällä. Mikä onkaan nykyisin foorumin virallinen suositus 9-voimansiirrolle? Joskus muinoin se oli C9-ketju, Specialites TA:n eturattaat ja XT-pakka. Onko suositukseen tullut muutoksia? Pitäisikö ostaa peräti SRAMin pg-980 / 990 pakka?
Tänään taitaa olla viikonlopun ainoa mahdollisuus ajaa ilman yläpuolelta roiskuvaa vettä, ajaessa kastuu kuitenkin varmasti. Mäkin saatan lähteä ajamaan, mutta mulla menee myöhemmäksi kuin klo 15.
Alkaa 9-pakkojen/osien saatavuus olla huonoa ja hinnat jääneet 10-vaihteisia korkeammaksi (tarjouksista saattaa tehdä löytöjä). Tästä syystä kaikki muutettu 10-vaihteisiksi ja 9-osat laitettu jälkikasvun pyöriin loppuunajettavaksi. Muutama lenkki ajettu uudella Shitmanon vaimentimella varustetulla (SS häkki) takahäkillä ja vaikuttaa hyvältä.
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Kaikki mukaan, ketkä pääsee, huomenna sataa.
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Jukka: täytynee perua huominen EKP. Foreca ja Ilmatieteenlaitos lupaavat molemmat koko päiväksi sadetta. Haluaisin käydä vielä tänä syksynä EKP:ssa joten yritetään toista viikonloppua.
Jos vaan aikataulut sopii ja jalat toimii, niin minäkin lähden mielelläni mukaan Espooseen. Uudet polut ovat aina tarpeen.
Tänään oli kolme meitä. Reitti oli tällainen: http://www.sports-tracker.com/#/work...4jid7koe2cvs92
Lopussa tosin keräilin sieniä itsekseni (ks. reitin ainoa valokuva). Huomenna tässä taloudessa syödään suppilovahveroita!
Talousmetsänhoito on nyt sitten pilannnut kaksi perusreittiä: Pellonkulmasta osan ja K-Raudan mäen reitit. Jälkimmäinen on itse mäkeä lukuun ottamatta ajokelvoton, jos ei sitä mennä joskus siivoamaan.
Mitäsähöpötät? Kiipeilyhän on olennainen osa maastopyöräilyä:
Ja mitä noihin muihin lajeihin tulee, niin ratsastuksella ja baletilla ainakin on paljon yhteistä pyöräilyn kanssa. Ratsastaessa pidetään sukkahousuja sekä kypärää ja balettia tanssiessa pidetään sukkahousuja sekä tukalia kenkiä. Postimerkkien keräilystä en tiedä, mutta kai sitäkin voi tehdä sukkahousut, kypärä ja tukalat kengät jalassa vai hähNiin ja kiipeilläkin voi sukkahousuissa ja ne kengät, ne ne vasta tukalat ovatkin!
Tom1n kanssa käytiin kapuilemassa ja hauskaa oli. Todennäköisesti menen ensi viikonloppuna uudestaan. Kyllä se mutavellissä veivaamisen voittaa
![]()
En raaski korvata hyviä 9-kamoja. Mulla on pari kuukautta ajettu takavaihtaja eikä vivuissa ole mitään vikaa. Täytyy kompensoida kalliimmat varaosat vaikka jättämällä toinen eturatas pois
Kannattaa lähteä, et varmasti pety. Mun mielestä EKP:n polut ovat parhaita mitä olen ajanut: käytännössä ilman siirtymiä voi ajella 3-4 tuntia kallioita ja hiihtomajan-tyylisiä pätkiä. Ja jos vaivautuu ajamaan vähän siirtymää, saa paljon lisää.
K-Raudan mäkeä voisi jollain sunnuntailenkillä siistiä.
Kirjanmerkit