paineet on kyllä hurjat, itellä 115kg about ja 150psi rp23sessa, se on tosin r-tech protune.. Runkona canyon nerve, vipusuhteella 2,3:1
edit: mikäs tollasen fuelin teoreettinen vipusuhde on? Siis joustomatka/iskunpituus..? Eihän noi ihan vertailukelpoisia ole missään tapauksessa.. Intensessä mulla esimerkiksi on about 3,2:1 suhteella dhx5airissa 260psi..
Kemizti muokkasi tätä : 18.09.2012 at 13.14
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Älkää nyt noita paineita katselko niin tarkkaan. Kaverilla on jotain 240 psi foksissa ja se on jo käynyt Markuksella hoidossa (ja toimii kuin unelma). Minullakin oli Radonin XC-kihnuttimessa jotain 220 psi vakioiskarissa eikä se mihinkään hajonnut. Jos keppi toimii oikein niin samahan se mitä mittari näyttää, kunhan ei paljon yli 300 psi mene (virallinen maksimi, mutta onhan siinä aina varmuuskerroin mukana, koska koska ameriikassa saa miljardin rahaa kun tyhmyyttään pannuttaa lyhtypylvääseen ja syyttää siitä iskarin hajoamista maksimipaineella).
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Jollain 3,1-3,2 vipusuhteilla (C-dale Super-V:eessä n. 120 mm joustoa 38 mm iskarista) painetta piti olla se 200 psi jopa tällaisen ruipelon alla. Ilma-Foxeja en ehtinyt tuossa edes kokeilla, sillä RockShox Sid Duall Air ei tuollaisia paineita kestänyt sekoittamatta + ja - paineita keskenään ja rikkoi samalla rungon hallitsemattomassa pohjaanlyönnissä.
Nykyisissä pyörissäni mennään pidemmillä iskuilla ja kevyemmillä vipusuhteilla, joten paineet jäävät huomattavasti 'terveellisemmälle' tasolle, jotain 150-180psi.
Oletteko muuten koskaan testanneet, että jos/kun iskarissa on jo lepotilassa se 200+psi, niin paljonko siellä on silloin, kun iskari on pohjassa?
Helppo testata ruuvaamalla pumppu kiinni venttiiliin ja ei kun droppaamaan (harmi kun ei ole max-viisaria pumpuissa, videotallennus?)...
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Pahoittelut seuraavasta nöösi kysymyksestä:-( :
Hankin Kona Tanuki deluxen ja kysyisin että kuinka porukka putsaa haarukan yläputket? Ohjeessa käskettiin voitelemaan ne mutta se ei oikein 'auennut'..
pyyhin vaan paperilla kakat pois.. omasta mielestä turha niihin on mitään öljyjä hieroskella ku kerää vaan lisää sitä kakkaa.. voihan sitä rättiin hieman keulaöljyä lorauttaa ja sillä hinkata jos haluaa..
The end of the road is just the beginning...
Milläs öljytä niitä ala/yläputken välisiä o-renkaita? Toiminee siten että laittaa hieman siihen juureen ja painelee haarukkaa muutaman kerran. Jossain ohjeessa laittoi tuohon ihan ketjuöljyä.
Tiiwistettä raottanut ja silicon spreitä suihkassu vähän....ai kun makiasti herkistyy tai sitten pyörä katolleen vahäksi aikaa tai anna olla vaikka yön yli selällään.
ehkä ajoin,ehkä en....
Pahat sedät 50/60
itseasias toi siliconispray on ihan hyvää tavaraa eikä eikä kerää sitä sontaakaan niihin liukuputkiin..
The end of the road is just the beginning...
http://www.amazon.com/Buzzys-Slick-H.../dp/B001CJV7PU
Tollasta keulaputkiin/iskarinvarteen, pumppailua, pyyhkii ylimääräset pois, parin minuutin operaatio.
^ MäkMarkukselta Fillariosasta omani ovat. Kai se niistä rahaakin suostuu ottamaan, mut varastosaldosta en osaa nyt sanoa.
Jotennii tuo silikoonin laitto arveluttaa haarukkaan?
Ei sitä silikoonia laiteta haarukan sisään, vaan pölytiivisteille. Silikoni tekee kumille ainoastaan hyvää, itse käytän auton ovenkarmien voitelemiseen tarkoitettua puikkoa noiden tiivisteiden sivelemiseen. Reiluhkosti silikonia tiivisteille/liukuputkiin, hetki keulan pumppailua, ylimääräisen tavaran pyyhintä pois ja keula toimii liukkaammin kuin ikinä.
http://finfit.fi/tlube-juoksumaton-v...ine-p-339.html
Tuota myyjä liike suositteli laittamaan. Litrahinta alkaa olemaan kohdillaan
Eli tuota silikonia voi laittaa oli sitten ilma tai öljytäytteinen haarukka?Ja takaiskariin kanssa?
edukkaasti saa biltemasta jos paikkakunnalta löytyy..
The end of the road is just the beginning...
On mulla wurthin samaa kamaa. Sain töistä,ilmaseks.Vien tyhjän pullon sitten takas hyllyyn sinne![]()
oon tuota slikonia suihkinu myös reverbin tolppaan niin on hyvin lähteny ylimääräiset rutinat pois...
The end of the road is just the beginning...
Mikä olis hyvä 160mm joustava keula? kaulaputki mielellään tapered ja enduroon. ja mistä semmoinen kannattaa hankkia? tällä hetkellä fox 140mm 32 float rl fit.
X-Fusion ja Fillariosasta mulle tulossa,ensivuoden malli.![]()
ehkä ajoin,ehkä en....
Pahat sedät 50/60
kiitos, kävin markuksen kanssa juttelemassa ja tilaukseen meni x-fusion vengeance![]()
sori2012 Foxy R:ään tulee kiinni.
Nyt tarttis tietämätön ja osaamaton apua Marzocchin vuoden 2009 44 ata-keulan kanssa. Keula ollut käytössä reilun vuoden. Ei mahdottomasti ajoa, eikä huollettu. Liikekään ei suostunut keväällä huoltamaan, kun ei ole varaosia.
Eilen lenkillä tuntui keulassa olevan liian vähän ilmaa, joten pumppu esiin ja hommiin. Kun sain pumpun keulaan kiinni, niin loputkin ilmat tuli pihalle enkä sen jälkeen saanut enää ilmaa sisään. Ensimmäisenä tarkistin pumpun ja se oli ok. Onko vika tiivisteissä vai missä? Täytyy varmaan alkaa opettelemaan tuota keulan huoltoa. Vai pitääkö alkaa säästämään uuteen keulaan? Fillariosa-liikkeen nimi tullut esiin useammassakin ketjussa ja ilmeisesti sieltä vois löytyä apua.
Kuullostaa siltä, että vika voisi olla ilmanotossa? Saiskohan sen sydämmen jotenkin irti ja putsattua? Jos keulaa ei ole vielä huollettu voisi kyllä olla sen aika, ja tuon saisi varmasti samassa yhteydessä kuntoon.
Ja joo, fillariosa varmasti voi auttaa.
Onko venttiilin sielu vaihdettu ilmapuolelta joskus?
Jos kyllä, varmista ettei edellisestä venttiilinsielusta ole jäänyt tiivisterengasta kierteisiin ja uusi venttiilli ruuvvattu päälle jos näin on käynyt -> neula jää liian ylös ja ilma vuotaa pumpusta ohi koska venttiili ei ole kiinni siinä vaiheessa kun letku irroitetaan.
Mulla on sellainen pumppu sain sen PMT-sedältä,siinä ruuvataan se pää ensin siihen venaan ja sitten kierretään pumppua että tulee näkyviin paljonko on painette ja pumputus kiertäminen pumppua takaisin ja suutinosan kiertäminen pois ja vaikka olis korkea vena niin ei tussauta ilmaa ulos ja on tarkka.
ehkä ajoin,ehkä en....
Pahat sedät 50/60
Taitaa vika olla kuitenkin pumpussa. Keulaan ei ole tehty mitään huoltoa eikä vaihdettu mitään osia. Kokeilin pumppua iskariin ja tekee saman homman, eli päästää ilmat pihalle eikä sisään saa enää ilmaa. En vaan keksi mistä falskaa, varmaan pumpun suulakkeen tiivisteestä. Täytynee hakea paree pumppu ja kokeilla uudestaan.
Kirjanmerkit