[ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]
Tuota brakleenia olinkin tässä asennuksessa käyttänyt, pitänee siirtyä vahvempiin aineisiin
On ne vaan pirun nopean oloiset nuo RKt jopa miunkin alla, pitää sitten joskus harkita se ust juttu tai ehkä vaan parempi hommata varakiekot jossa toisissa vähän jykevämmät kumit kun haluaa leikkiä kivien kanssa.
http://www.pellossalo.fi/
Ensin peset renkaan sisäpuolen reiän kohdalta asetonilla ja paikkaat isolla TipTop-paikalla. Tämän paikkauksen jälkeen painat reiän kohdalta sisäpuolelta sen verran ulospäin, että reiän reunat ja mahdolliset rispaantuneet kudokset antavat periksi. Sitten reikään reilusti kumivahvisteista ja sopivalla pienellä pahvinpalalla painat reiän kiinni ja pidät jonkun aikaa. Liimaa pitää olla niin reilusti, että pahvi liimaantuu ulkokumiin kiinni. Sitten vain pahvi pois ja homma on valmis. Pahvia jää tietysti renkaaseen vähän kiinni, mutta se lähtee kosteuden vaikutuksesta pois ajan myötä. Pahvinpalalla painamisen ideana on saada kunnolla liima leviämään joka paikkaan reiässä, jolloin kohta alkaa oikeasti kestämään.
Rocket Ron UST:n käyttäjänä minulle valitettavasti on kokemusta kertynyt noista isommista paikkauksista.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Jotain tämmöstä?
[ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]
Kosanilla varovasti lämmittäen? *grin*Alkujaan tämän lähetti PaH
Jos ei hiukan täytettyä kumia talkin kanssa hieromalla jämät irtoa niin sitten se lateksi on mallia reppuvarakumi.
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Tänään kisassa viimeisessä alamäessä löi vanteelle niin että kumi tyhjeni. Paitsi että jotain ilmaa sinne jäi. Hyvin pystyi ajamaan maaliin asti vanteella, ei irronnut kumi.
Maalissa tarkistin vauriot. Vanteessa dentti, rengas oli burpannut mutta litku tukkinut välin. Laitoin lisää ilmaa ja kumi oli kunnossa. Näin sen kuuluu mennä.
Olisiko vinkkiä kestävästä maratoneille sopivasta renkaasta?
Tänä kesänä olen ajellut Racing Ralpheilla (kokeiltu tubeless sekä tl-ready versiot), mutta ongelmia ollut enemmän renkaiden kestävyyden kanssa kuin koskaan. Joka toinen kisa mennyt rengasrikkojen takia pieleen, yleensä renkaan keskelle tullut viilto jota ei litku paikkaa. Aiempina vuosina käytössä NBX-lite sekä mountain king, näissä ei ole ollut mitään ongelmia kun on kerran saanut litkulla tiivistettyä.
NBX-liten saatavuus taitaa olla tänä päivänä melko heikko ja Mountain Kingistä on se painavin tubeless versio käytössä, eli kestävyys varmasti hyvä mutta voisi olla vähän köykäisempi ja paremmin rullaava.
Mulla oli myös kestävyysongelmia Schwalben TLR-rokettironien kanssa, vaikka välillä toimivat kuin unelma. Ensi kaudeksi on mietinnässä kaksi vaihtoehtoa.
1) Rokettironi-TLR-Snakeskin parantaisi kestävyyttä ainakin kyljistä, ja muut ominaisuudet säilyisivät ennallaan, painoa vain vähän lisää.
2) Contin Raceking tai X-King Protectionilla olisi myös kestävä, hyvin litkuttuva ja melko kevyt. Luultavasti X-King, koska pitoa tarvitaan.
Näyttää Schwalbekin päivittäneen tubeless ready ohjeitaan. Vielä puoli vuotta sitten ei ollu mitään näkyviä painerajoituksia renkaiden tiedoissa ja yleisessä tubeless ready ohjeessa käskettiin laittaa 3 baaria.
Nyt sanoo lihavoidulla vähän joka paikassa:
Never exceed 35 PSI during tubeless installation or use!!
http://www.schwalbetires.com/bike_ti...res/rocket_ron
http://www.schwalbetires.com/tech_info/tubeless_ready
Eli älä koskaan ylitä -raja on 2,4 baaria Schwalben TLR-kumeille.
Ei nyt suoranaisesti liity tubeless-ongelmiin, mutta tuo uudistuva snake skin rokettironi vaikuttaa myös omaan xc-29eriin kiinnostavalta renkaalta. Vahvistetulla kyljellä olevia xc-renkaita kun ei ole liikaa markkinoilla. Kesällä takana oli exo-ikon, mikä on kuitenkin aika puhdas kuivan kelin rengas. Tuo X-king protection on kanssa vähän houkutellut, mutta siitä on kuulunut aika ristiriitaista palautetta märkäpidon ja tubeless-käytön suhteen.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Odotan kans kuola valuen, mutta ei ole tuon mukaan kuin 26" snakeskin olemassa.
http://www.schwalbetires.com/bike_ti...res/rocket_ron
Nyt on kesän ollut Racing Ralph SnakeSkin 29" takana ja hyvin on kyljet kestäneet. Massaa on 588g joka on vain 50g painavampi kuin perus rallirane TLR joka mulla myös on. Tämä sama kylki näin pienellä massanlisäyksellä Rocket Roniin ja äkkiä!
Tuolta sivulta näkyisi, että 2013 mallia saisi snake skinillä. Vielä ei ole tosin näkynyt myynnissä.
57-622 (29 x 2.25) SnakeSkin, Evolution Line, TL Ready PaceStar Black
605g
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
No jopas, kyllä mä noin 3 baria olen laittanut kun pari kertaa olen täpärillä lähtenyt työmatkaa ajamaan mun RacingRalph ja RocketRon TLR-kumeihin. Normaalisti ajossa ja säilytyksessä niissä on 1,8-2 baria.
edit2: Schwalben saksan sivuilla (myös englannin kielellä luettavissa) ei näitä uusia ohjeita ole. Siellä suositellaan edelleen 3 baria asennettaessa:
http://www.schwalbe.de/gbl/en/techni...nPoint=Technik
Ja tässä "vastaava" Rocket Ron etusivu Saksan versiossa:
http://www.schwalbe.de/gbl/en/produk...ID_Produkt=175
KH74-linkit oli siis Pohjois-Amerikan sivuille.
kauris muokkasi tätä : 18.09.2012 at 16.08 Syy: lainaus oli jäänyt
Amerikkalaiset ei saa edes pumpata renkaisiin ilmaa jos ole lääkäri, insinööri, pappi ja lakimies paikalla. Euroopassa saadaan pumpata huoletta kolmeen bariin ihan yksin autotallissa.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Mutta mulla on kokemusta, että schwalbettimissa reunalanka voi katketa ja rengas jysähtää siellä 3 barin kohdalla. Ihan hyvä varoitus. Ei ole mitään järkevää syytä ylittää 2,4 baria juuri missään olosuhteissa. Jos se ei asetu suoraan, ensi kerralla lisään liukastetta...
Juu sen verran paljon noita reunalankoja kuuluu schwalbella katkeilleen että ihan aiheellinen varoitus.
En tiedä onko tätä jo aikaisemmin kysytty täällä, mutta kuinka kestävän/tiiviin paketin saa aikaan 20mm leveällä sähköteipillä? Kyselen tätä ihan siitä syystä, että tuo Stan's:n vanneteipin hinta on ihan älytön. Jos sähköteippi ei tule toimimaan, niin onko jotain parempaa vaihtoehtoa![]()
Still rides with 26er
Sähköteippi saattaa äkkiseltään arvattuna olla liian löysää kamaa, tai siis luultavasti tulee venymään liikaa nippelin reikien kohdalta vaikka laittaa useemman ringin. Ainakin Motonetistä pitäisi saada Gorilla teippiä, mikä on paksumpaa kuin sähköteippi ja siellä on jonkinsortin "kuituvahviketta" sisällä, tuo toimii ihan hyvin samaan tarkoitukseen kuin Stanin teippi... Tuo gorillateippi on muutenkin melko yleiskäyttöistä, se liima on aika äkäistä niin tarttuu ja pysyykin aika hyvin, melkein niinkun Jesari v2.0![]()
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
Olen myös joskus kokeillut sitä mustaa ilmastoiniteippia mutta minusta se ei se ole niin hyvä: ohuempi, ilma painaa kuopat nippelireikien kohdalla ja ei niin tiivis kuin stans. Hinnan takia on turha jättää käyttämättä stansia ja se on oikean leveinen, tosin kuin gorillateippi jota joutuu halkaisemaan mikä onkin oikein hauska homma...
http://www.pellossalo.fi/
Saako tuosta noin monta kiekkoa? :O Meneekö tuon laittaminen niin, että ensin yksi kerros (peittää nippelien reiät), venttiili läpi ja toinen kierros päälle?
Niinhän tuossa paketissa näyttää lukevan 5x26" tai 4x29"... Myyjä vaan sanoi, että tuosta saa pari kiekkoa. Miinusta Sellon Pyörän nuorelle myyjälle
Still rides with 26er
Itse olen laittanut yhden kerroksen vaan, taisi tulla venttiilin kohdalla vähän overlappia. Mitään ohjeita en ole tosin lukenut eli voi olla ihan päin v..... mutta tiivis on ollut. Vielä tuosta gorillateipista, jos se nyt oikein hinnsta kiinni on, taisin joskus huvikseni laskea että yhdestä rullasta 5 m / 5cm saa yks pari 29 kiekkoo ainakin jos laittaa kaksi kerrosta. Hinta tuolloin tulee noin samaa ostaako sittarista gorillaa tai saksasta stansia n 10e rullaa/ neljä kiekoo...![]()
http://www.pellossalo.fi/
Yks kierros teippiä. Tuossapa nuo asennusohjeet.
- Fear is a mindkiller -
Riippuu. Maastokiekkoihin riittää yksi kierros, joka Stanin ohjeiden mukaan aloitetaan venttiilin vastapuolelta niin, että päällekkäin menevä osa teippiä on vanteen sauman kohdalla. Kovempipaineisiin maantiekiekkoihin kannattaa laittaa pari kierrosta, jolloin yhdestä rullasta riittää vain kiekkoparin verran. Oon saanut juurikin tubeless-hommiin liittyen sen verran hyvää opastusta Sellon Pyörästä, että ongelmia on litkuleikeissä tullut toistaiseksi pyöreät nolla.
Iso kiitos kaikille vinkkejä antaneille!Tänään olisi sitten vuorossa vanteen teippaaminen ja märkien kelien kunniaksi kokeillaan nostaa Hansseja T-pumpulla.
Still rides with 26er
Siinähän tulee 2 kärpästä yhdellä iskulla kun ekaks laitat ne hanssit sisureilla vaikka tunniks ,että ilmanpaine painaa teipin tiiviisti kiinni.
Nimittäin itse en saanut hansseja nousemaan T-pumpulla suoraan paketista vaan ekaks piti käyttää paikoillaan sisureiden kanssa niin sit vasta nousi.
- Fear is a mindkiller -
Kirjanmerkit