GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 39 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 89 139 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #1141
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Pikaliima
    totahan miä en usko ennenku kokeilen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe940 Katso viesti
    tubeless kokeilusta Sun Ringlen Charger Pro:t ilman ongelmia.
    Nui on kyl hyvät kiekot, pitää ilmaa vaik muutamankin kerran on jo joutunu takavanteesta oikomaan lommoja jakoavaimella. Viel ku sais yhtä kestäviä renkaita
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  2. #1142
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Tosta nimenomaisesta kalvottumisvaivasta pääsee sillä että pyyhkii sen kumin sisuksen bräkleen-rätillä. Kovat jätkät käyttää
    myös asetonia. Kylkien kestävyyttä se ei paranna - jos sulla(kin) on kiaro viähtymys noihe Racekingeihin, niin ota ne kerrasta
    UST-versioina. Sen mitä painossa häviit, voitat tuplana muissa ominaisuuksissa.
    Tuota brakleenia olinkin tässä asennuksessa käyttänyt, pitänee siirtyä vahvempiin aineisiin
    On ne vaan pirun nopean oloiset nuo RKt jopa miunkin alla, pitää sitten joskus harkita se ust juttu tai ehkä vaan parempi hommata varakiekot jossa toisissa vähän jykevämmät kumit kun haluaa leikkiä kivien kanssa.
    http://www.pellossalo.fi/

  3. #1143
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    Milläs hitolla nuo tubeless-renkaitten isommat reiät saa paikattua? Sisäpintaan liimatut perus tiptop-paikat näemmä pullauttavat ennemmin tai myöhemmin mukavan pikku kuplan siitä reiästä...
    Ensin peset renkaan sisäpuolen reiän kohdalta asetonilla ja paikkaat isolla TipTop-paikalla. Tämän paikkauksen jälkeen painat reiän kohdalta sisäpuolelta sen verran ulospäin, että reiän reunat ja mahdolliset rispaantuneet kudokset antavat periksi. Sitten reikään reilusti kumivahvisteista ja sopivalla pienellä pahvinpalalla painat reiän kiinni ja pidät jonkun aikaa. Liimaa pitää olla niin reilusti, että pahvi liimaantuu ulkokumiin kiinni. Sitten vain pahvi pois ja homma on valmis. Pahvia jää tietysti renkaaseen vähän kiinni, mutta se lähtee kosteuden vaikutuksesta pois ajan myötä. Pahvinpalalla painamisen ideana on saada kunnolla liima leviämään joka paikkaan reiässä, jolloin kohta alkaa oikeasti kestämään.

    Rocket Ron UST:n käyttäjänä minulle valitettavasti on kokemusta kertynyt noista isommista paikkauksista.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  4. #1144
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    kumivahvisteista
    Jotain tämmöstä?
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  5. #1145
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH
    ....Off_topic - tietääks kukaan miten lateksisisurista (sen pinnasta) saa geaxin litkunjämät irti?
    Kosanilla varovasti lämmittäen? *grin*
    Jos ei hiukan täytettyä kumia talkin kanssa hieromalla jämät irtoa niin sitten se lateksi on mallia reppuvarakumi.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  6. #1146
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    Jotain tämmöstä?
    Juuri tuolla aineella olen paikkaillut. Motonetistä muistaakseni ostin tai sitten jostain marketin rautaosastolta.

  7. #1147
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Tänään kisassa viimeisessä alamäessä löi vanteelle niin että kumi tyhjeni. Paitsi että jotain ilmaa sinne jäi. Hyvin pystyi ajamaan maaliin asti vanteella, ei irronnut kumi.

    Maalissa tarkistin vauriot. Vanteessa dentti, rengas oli burpannut mutta litku tukkinut välin. Laitoin lisää ilmaa ja kumi oli kunnossa. Näin sen kuuluu mennä.

  8. #1148
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    373
    Olisiko vinkkiä kestävästä maratoneille sopivasta renkaasta?

    Tänä kesänä olen ajellut Racing Ralpheilla (kokeiltu tubeless sekä tl-ready versiot), mutta ongelmia ollut enemmän renkaiden kestävyyden kanssa kuin koskaan. Joka toinen kisa mennyt rengasrikkojen takia pieleen, yleensä renkaan keskelle tullut viilto jota ei litku paikkaa. Aiempina vuosina käytössä NBX-lite sekä mountain king, näissä ei ole ollut mitään ongelmia kun on kerran saanut litkulla tiivistettyä.

  9. #1149
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esaak Katso viesti
    ...Aiempina vuosina käytössä NBX-lite sekä mountain king, näissä ei ole ollut mitään ongelmia...
    Miksi haluat vaihtaa näistä pois jos kerran on hyvät kokemukset?


  10. #1150
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    373
    NBX-liten saatavuus taitaa olla tänä päivänä melko heikko ja Mountain Kingistä on se painavin tubeless versio käytössä, eli kestävyys varmasti hyvä mutta voisi olla vähän köykäisempi ja paremmin rullaava.

  11. #1151
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Mulla oli myös kestävyysongelmia Schwalben TLR-rokettironien kanssa, vaikka välillä toimivat kuin unelma. Ensi kaudeksi on mietinnässä kaksi vaihtoehtoa.

    1) Rokettironi-TLR-Snakeskin parantaisi kestävyyttä ainakin kyljistä, ja muut ominaisuudet säilyisivät ennallaan, painoa vain vähän lisää.
    2) Contin Raceking tai X-King Protectionilla olisi myös kestävä, hyvin litkuttuva ja melko kevyt. Luultavasti X-King, koska pitoa tarvitaan.

  12. #1152
    Näyttää Schwalbekin päivittäneen tubeless ready ohjeitaan. Vielä puoli vuotta sitten ei ollu mitään näkyviä painerajoituksia renkaiden tiedoissa ja yleisessä tubeless ready ohjeessa käskettiin laittaa 3 baaria.

    Nyt sanoo lihavoidulla vähän joka paikassa:
    Never exceed 35 PSI during tubeless installation or use!!
    http://www.schwalbetires.com/bike_ti...res/rocket_ron
    http://www.schwalbetires.com/tech_info/tubeless_ready

    Eli älä koskaan ylitä -raja on 2,4 baaria Schwalben TLR-kumeille.

  13. #1153
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Ensi kaudeksi on mietinnässä kaksi vaihtoehtoa.
    1) Rokettironi-TLR-Snakeskin parantaisi kestävyyttä ainakin kyljistä, ja muut ominaisuudet säilyisivät ennallaan, painoa vain vähän lisää.
    Ei nyt suoranaisesti liity tubeless-ongelmiin, mutta tuo uudistuva snake skin rokettironi vaikuttaa myös omaan xc-29eriin kiinnostavalta renkaalta. Vahvistetulla kyljellä olevia xc-renkaita kun ei ole liikaa markkinoilla. Kesällä takana oli exo-ikon, mikä on kuitenkin aika puhdas kuivan kelin rengas. Tuo X-king protection on kanssa vähän houkutellut, mutta siitä on kuulunut aika ristiriitaista palautetta märkäpidon ja tubeless-käytön suhteen.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  14. #1154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    mutta tuo uudistuva snake skin rokettironi vaikuttaa myös omaan xc-29eriin kiinnostavalta renkaalta. Vahvistetulla kyljellä olevia xc-renkaita kun ei ole liikaa markkinoilla.
    Odotan kans kuola valuen, mutta ei ole tuon mukaan kuin 26" snakeskin olemassa.
    http://www.schwalbetires.com/bike_ti...res/rocket_ron

    Nyt on kesän ollut Racing Ralph SnakeSkin 29" takana ja hyvin on kyljet kestäneet. Massaa on 588g joka on vain 50g painavampi kuin perus rallirane TLR joka mulla myös on. Tämä sama kylki näin pienellä massanlisäyksellä Rocket Roniin ja äkkiä!

  15. #1155
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Odotan kans kuola valuen, mutta ei ole tuon mukaan kuin 26" snakeskin olemassa.
    Tuolta sivulta näkyisi, että 2013 mallia saisi snake skinillä. Vielä ei ole tosin näkynyt myynnissä.


    57-622 (29 x 2.25) SnakeSkin, Evolution Line, TL Ready PaceStar Black

    605g
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  16. #1156
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    373
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Mulla oli myös kestävyysongelmia Schwalben TLR-rokettironien kanssa, vaikka välillä toimivat kuin unelma. Ensi kaudeksi on mietinnässä kaksi vaihtoehtoa.

    1) Rokettironi-TLR-Snakeskin parantaisi kestävyyttä ainakin kyljistä, ja muut ominaisuudet säilyisivät ennallaan, painoa vain vähän lisää.
    2) Contin Raceking tai X-King Protectionilla olisi myös kestävä, hyvin litkuttuva ja melko kevyt. Luultavasti X-King, koska pitoa tarvitaan.
    X-King Protectionilla voisi olla hyvä vaihtoehto, painoakaan ei mahdottomasti näyttänyt olevan. Kyljet ovat pääsääntöisesti kestäneet minun käytössä hyvin renkaasta riippumatta, joten nuo TLR-Snakeskin mallit eivät taida ratkaista minun ongelmaa..

  17. #1157
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Näyttää Schwalbekin päivittäneen tubeless ready ohjeitaan. Vielä puoli vuotta sitten ei ollu mitään näkyviä painerajoituksia renkaiden tiedoissa ja yleisessä tubeless ready ohjeessa käskettiin laittaa 3 baaria.

    Nyt sanoo lihavoidulla vähän joka paikassa:
    Never exceed 35 PSI during tubeless installation or use!!
    http://www.schwalbetires.com/bike_ti...res/rocket_ron
    http://www.schwalbetires.com/tech_info/tubeless_ready

    Eli älä koskaan ylitä -raja on 2,4 baaria Schwalben TLR-kumeille.

    No jopas, kyllä mä noin 3 baria olen laittanut kun pari kertaa olen täpärillä lähtenyt työmatkaa ajamaan mun RacingRalph ja RocketRon TLR-kumeihin. Normaalisti ajossa ja säilytyksessä niissä on 1,8-2 baria.

    edit2: Schwalben saksan sivuilla (myös englannin kielellä luettavissa) ei näitä uusia ohjeita ole. Siellä suositellaan edelleen 3 baria asennettaessa:
    http://www.schwalbe.de/gbl/en/techni...nPoint=Technik

    Ja tässä "vastaava" Rocket Ron etusivu Saksan versiossa:
    http://www.schwalbe.de/gbl/en/produk...ID_Produkt=175

    KH74-linkit oli siis Pohjois-Amerikan sivuille.
    kauris muokkasi tätä : 18.09.2012 at 16.08 Syy: lainaus oli jäänyt

  18. #1158
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Amerikkalaiset ei saa edes pumpata renkaisiin ilmaa jos ole lääkäri, insinööri, pappi ja lakimies paikalla. Euroopassa saadaan pumpata huoletta kolmeen bariin ihan yksin autotallissa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  19. #1159
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Mutta mulla on kokemusta, että schwalbettimissa reunalanka voi katketa ja rengas jysähtää siellä 3 barin kohdalla. Ihan hyvä varoitus. Ei ole mitään järkevää syytä ylittää 2,4 baria juuri missään olosuhteissa. Jos se ei asetu suoraan, ensi kerralla lisään liukastetta...

  20. #1160
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Juu sen verran paljon noita reunalankoja kuuluu schwalbella katkeilleen että ihan aiheellinen varoitus.

  21. #1161
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    En tiedä onko tätä jo aikaisemmin kysytty täällä, mutta kuinka kestävän/tiiviin paketin saa aikaan 20mm leveällä sähköteipillä? Kyselen tätä ihan siitä syystä, että tuo Stan's:n vanneteipin hinta on ihan älytön. Jos sähköteippi ei tule toimimaan, niin onko jotain parempaa vaihtoehtoa
    Still rides with 26er

  22. #1162
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Sähköteippi saattaa äkkiseltään arvattuna olla liian löysää kamaa, tai siis luultavasti tulee venymään liikaa nippelin reikien kohdalta vaikka laittaa useemman ringin. Ainakin Motonetistä pitäisi saada Gorilla teippiä, mikä on paksumpaa kuin sähköteippi ja siellä on jonkinsortin "kuituvahviketta" sisällä, tuo toimii ihan hyvin samaan tarkoitukseen kuin Stanin teippi... Tuo gorillateippi on muutenkin melko yleiskäyttöistä, se liima on aika äkäistä niin tarttuu ja pysyykin aika hyvin, melkein niinkun Jesari v2.0
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  23. #1163
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Työkseni touhunnut teippien kanssa reilun neljännesvuosisadan ja erinäisten kokeilujen jälkeen katsoin huomattavasti helpommaksi laittaa stanin keltaista vanteelle.
    Kyllä lasikuituteippi pohjalla ja parikierrosta merkintäkalvoa päällä toimii ihan hyvin, kunhan katsoo ettei kerrosten väliin pääse litkua.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    En tiedä onko tätä jo aikaisemmin kysytty täällä, mutta kuinka kestävän/tiiviin paketin saa aikaan 20mm leveällä sähköteipillä? Kyselen tätä ihan siitä syystä, että tuo Stan's:n vanneteipin hinta on ihan älytön. Jos sähköteippi ei tule toimimaan, niin onko jotain parempaa vaihtoehtoa
    Sähköteipillä tuskin kovin pitkälle pääsee, eikä tuo 14e kai kauhean paha ole / 4-5 kiekkoa.

  24. #1164
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Olen myös joskus kokeillut sitä mustaa ilmastoiniteippia mutta minusta se ei se ole niin hyvä: ohuempi, ilma painaa kuopat nippelireikien kohdalla ja ei niin tiivis kuin stans. Hinnan takia on turha jättää käyttämättä stansia ja se on oikean leveinen, tosin kuin gorillateippi jota joutuu halkaisemaan mikä onkin oikein hauska homma...
    http://www.pellossalo.fi/

  25. #1165
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Sähköteipillä tuskin kovin pitkälle pääsee, eikä tuo 14e kai kauhean paha ole / 4-5 kiekkoa.
    Saako tuosta noin monta kiekkoa? :O Meneekö tuon laittaminen niin, että ensin yksi kerros (peittää nippelien reiät), venttiili läpi ja toinen kierros päälle?

    Niinhän tuossa paketissa näyttää lukevan 5x26" tai 4x29"... Myyjä vaan sanoi, että tuosta saa pari kiekkoa. Miinusta Sellon Pyörän nuorelle myyjälle
    Still rides with 26er

  26. #1166
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Saako tuosta noin monta kiekkoa? :O Meneekö tuon laittaminen niin, että ensin yksi kerros (peittää nippelien reiät), venttiili läpi ja toinen kierros päälle?

    Niinhän tuossa paketissa näyttää lukevan 5x26" tai 4x29"... Myyjä vaan sanoi, että tuosta saa pari kiekkoa. Miinusta Sellon Pyörän nuorelle myyjälle
    Itse olen laittanut yhden kerroksen vaan, taisi tulla venttiilin kohdalla vähän overlappia. Mitään ohjeita en ole tosin lukenut eli voi olla ihan päin v..... mutta tiivis on ollut. Vielä tuosta gorillateipista, jos se nyt oikein hinnsta kiinni on, taisin joskus huvikseni laskea että yhdestä rullasta 5 m / 5cm saa yks pari 29 kiekkoo ainakin jos laittaa kaksi kerrosta. Hinta tuolloin tulee noin samaa ostaako sittarista gorillaa tai saksasta stansia n 10e rullaa/ neljä kiekoo...
    http://www.pellossalo.fi/

  27. #1167
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Yks kierros teippiä. Tuossapa nuo asennusohjeet.


    - Fear is a mindkiller -


  28. #1168
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Saako tuosta noin monta kiekkoa? :O Meneekö tuon laittaminen niin, että ensin yksi kerros (peittää nippelien reiät), venttiili läpi ja toinen kierros päälle?

    Niinhän tuossa paketissa näyttää lukevan 5x26" tai 4x29"... Myyjä vaan sanoi, että tuosta saa pari kiekkoa. Miinusta Sellon Pyörän nuorelle myyjälle
    Riippuu. Maastokiekkoihin riittää yksi kierros, joka Stanin ohjeiden mukaan aloitetaan venttiilin vastapuolelta niin, että päällekkäin menevä osa teippiä on vanteen sauman kohdalla. Kovempipaineisiin maantiekiekkoihin kannattaa laittaa pari kierrosta, jolloin yhdestä rullasta riittää vain kiekkoparin verran. Oon saanut juurikin tubeless-hommiin liittyen sen verran hyvää opastusta Sellon Pyörästä, että ongelmia on litkuleikeissä tullut toistaiseksi pyöreät nolla.

  29. #1169
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Iso kiitos kaikille vinkkejä antaneille! Tänään olisi sitten vuorossa vanteen teippaaminen ja märkien kelien kunniaksi kokeillaan nostaa Hansseja T-pumpulla.
    Still rides with 26er

  30. #1170
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Iso kiitos kaikille vinkkejä antaneille! Tänään olisi sitten vuorossa vanteen teippaaminen ja märkien kelien kunniaksi kokeillaan nostaa Hansseja T-pumpulla.
    Siinähän tulee 2 kärpästä yhdellä iskulla kun ekaks laitat ne hanssit sisureilla vaikka tunniks ,että ilmanpaine painaa teipin tiiviisti kiinni.
    Nimittäin itse en saanut hansseja nousemaan T-pumpulla suoraan paketista vaan ekaks piti käyttää paikoillaan sisureiden kanssa niin sit vasta nousi.
    - Fear is a mindkiller -


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •