HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 75 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 65 73 74 75 76 77 85 125 175 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.221 - 2.250 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #2221
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Bike-components:llä lukee näin Bora One:sta:
    Maximal zulässiges Gesamtgewicht:
    109 kg (240 lb). Bei einem Fahrergewicht von über 82 kg (180 lb) sind kürzere Inspektionsintervalle zur Überprüfung der Speichenspannung etc. ratsam.
    Mietityttää kuinka nuo pitää muotonsa jos kuskilla on yli 70kg painoa.
    Bike-Components siteeraa saksaksi kohtaa, joka löytyy täsmälleen samassa muodossa Campagnolon jokaisen kiekkomallin ohjekirjan varoitussivulta. Englanniksi:

    * If you weight over 109 kg/240 lbs we advise you not to use this product. Non compliance with this warning can damage the product irreversibly.
    * If you weight 82 kg/180 lbs or more, you must be especially vigilant and haqve your bicycle inspected more frequently (than someone weighing less than 82 kg/180 lbs). Check with your mechanic to discuss whether the wheels you selected are suitable for your use, and to determine the frequency of inspections.

    Varoituksen sisältö on siis kiekkomallista riippumatta sama, jopa cyclocrossiin tarkoitetussa Vento Reaction CX:ssä. Oman näkemykseni mukaan nuo "painorajat" edustavat Campagnolon ohjeille tyypillistä varmistelua, sitä samaa, jonka seurauksena "VÄÄRIN asennettu Campagnolo-komponentti VOI JOHTAA PYÖRÄILIJÄN KUOLEMAAN!"

    Liian hauraina en Bora Onea lähtisi tuon perusteella sivuuttamaan, ulkomailla (erityisesti Weight Weeniesin foorumilla) Borilla on vankka maine pomminkestävinä hiilikuitukiekkoina. Toisaalta aerodynamiikaltaan ne eivät ole enää maailman huippua. Navat ovat toki huipputasoa.

  2. #2222
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Kaveri ajaa cyclocrossi lenkkiä FFWD:n F4:lla 34 millisillä tuubeilla ja paino lienee ajokamat päällä 85 kg ja hyvin on kestänyt.

    Itsellä painoa 95 kg ja hyvin on pelannut sekä Zippin 303:t ja FFWD:n F4:t conrol versiona (ei tosin cc käytössä). Etenkin F4:t tuntuu pomminkestävältä, tosin control versiota ei enään saa (F6:sta saattaa saada). COntrol versioissahan on 4 pinnaa enemmän.

    Kannattaa käyttää 25 mm rengasta jos epäillyttää painon puolesta kestävyys ja näihin pulleisiin (303) kehiin ne jopa istuu paremmin kuin 23mm.
    pikku-mihkali muokkasi tätä : 09.09.2012 at 15.21 Syy: selvennyksiä

  3. #2223
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    93
    "Varoituksen sisältö on siis kiekkomallista riippumatta sama, jopa cyclocrossiin tarkoitetussa Vento Reaction CX:ssä. Oman näkemykseni mukaan nuo "painorajat" edustavat Campagnolon ohjeille tyypillistä varmistelua, sitä samaa, jonka seurauksena "VÄÄRIN asennettu Campagnolo-komponentti VOI JOHTAA PYÖRÄILIJÄN KUOLEMAAN!" "

    Aa, että "varokaa vesi on märkää" -tyyppistä varottelua.
    Noh, painoa on kuskilla sen verta alle tässäkin puhuttujen ettei siitä ongelmia luulisi tulevan.
    Lähinnä kai jää pohdittavaksi, mikä malli tuntuu omalta.

  4. #2224
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Vilkasta tinkaa, urakuulalaakereiden ja irtokuulasysteemin välillä Tullee mulle mieleen että Shimanon resursseilla luulis firmalla olevan varaa kehittää mimmonen napalaakerisysteemi hyvänsä? Kummastihan nuo irtokuulanavoissa pysyvät. Täytyy panna nuo Ultegrat ( haave)listalle
    Campagnolokin käyttää edelleen irtokuulia, mutta navan lukitus on vähän fiksumpi kuin Shimanolla, joka edelleen käyttää perinteistä tuplamutteria. Campan napoihin ei ole vielä säätömielessä tarvinnut koskea, kun ovat olleet uudet kiekot (Zondat) vasta pari viikkoa käytössä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  5. #2225
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    366
    Täsä yks mielipide: olen hutkinut kiekkoasioita hartaasti nyt pari vuotta, käytössä on ollut omissa ja vuokrafillareissa 100-1500 € kiekkopareja (avokkaille kaikki) yli kymmentä eri sorttia ja erot ovat selvät:

    - 10 km tempo menee samassa ajassa kiekoista riippumatta.
    - Enemmän sattuu kun ajaa kanttikiviin 1500 € kiekóilla kuin 100 € kiekoilla.
    - Tuntumassa on eroja, mutta kunhan eivät notku, setin paino alittaa 1600g ja hintataso on edellen alle 400-500 € ei parannusta ole Pekka Pyöräilijän kohdalla ole luvassa muuten kuin fillarin ulkonäköön ja koppavuuskertoimeen.

    Shima Ultegra, RS80, Fulcrum R3 ja Campa Zonda ym vastaavat on suunnileen P.P:n rajahyötytaso.

    Säästyneet rahat suosittelen käyttämään vaikka pyörämatkailuun
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

  6. #2226
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Väljistyy nää teollisuuslaakerilliset. Tossa on keponen kiekkosetti josta takalaakerit kului 3300 kilsan matkalla, navan kiristys ei auta ja reilu viikko sitten emailasin
    myyjälle toiveessa saaha uudet laakerit takuuseen, ei vastausta toistaiseksi. Panin sunnuntaina uuden viestin... Kuski ja pyörä reilusti alle 80 kg.
    jyrkillä ihan asiallinen kiekkolistaus.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  7. #2227
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Väljistyy nää teollisuuslaakerilliset. Tossa on keponen kiekkosetti josta takalaakerit kului 3300 kilsan matkalla, navan kiristys ei auta ja reilu viikko sitten emailasin
    myyjälle toiveessa saaha uudet laakerit takuuseen, ei vastausta toistaiseksi. Panin sunnuntaina uuden viestin... Kuski ja pyörä reilusti alle 80 kg.
    jyrkillä ihan asiallinen kiekkolistaus.
    Se voi myös olla hintava jos huonosti käy. Minulla meni maasturista DT:n navan laakeri ja meinasi pieni itku tulla kun jouduin maksamaan yhdestä laakerista n.30€. Eipä ollut vaihtoehtoa kun piti päästä ajamaan eikä kiinnostanut tilailla halvempia jostain hämärämmästä puljusta.

  8. #2228
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kai_81 Katso viesti
    Joo, itse olen noita FFWD:n F4 -sarjalaista vertaillut ja niistä löytyisi myös kokonaan musta versio, olisin luultavasti kallistumassa niiden puoleen jo ihan nettikeskusteluiden perusteella
    Eipäs tullut nuo painorajat tosiaan mieleen ollenkaan..olettamus oli kyllä, että Bora:t olisivat kuitenkin kohtuu jämerää tekoa.
    Signaturessa näyttäisi olevan F4 dt240 setti 1040€ jos vaan löytyy enään. Muualta olen nähnyt FFWD:n omilla hubeilla vastaavaan hintaan (jedi-sport, evans).

    Itse kävisin poistamassa jos budjetti antaisi myöten. Itseänikin miellyttäisi kokonaan musta versio. Jos keväällä löytyisi ylimääräistä tuon verran tai sit hankin jotkin ei-aero vanteet. Tosin Fulcrum 5 riittäisi hyvin viellä ensi kevääksikin, mutta olishan se kiva kevennellä.

  9. #2229
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Irrotin viikonloppuna takapakan DT 240s navasta ja huomasin että pitää näemmä varata vähän lisärahaa ylläpitokuluihin. Vapaaratasrunko on aika huonossa hapessa jo n.2000km ajon jälkeen ja hinnat näyttäisi pyörivän n. 70-110€ välillä.

  10. #2230
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Tsekkasin oman napani ja siinä on pakka pureutunut vapaaratasrungon pykäliin niin, ettei pakka edes irtoa koko vapaaratas lähti irti ennen kuin pakka. Pitänee jututtaa myyjää onko tämä normaalia kuuden kuukauden ajoilla.

  11. #2231
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    ^ mulla ihan samat ongelmat DT 240 kanssa shimpan vapaarattaalla. Kyllä ne lehdet aina irti on lähteneet koputtelemalla mutta aika jäljet kyllä jääneet vapaarattaaseen. Nyt kun noi kiekot on kiinni maantiepelissä ja käytössä campan vapaaratas niin ei mitään ongelmia.

  12. #2232
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Tuttu juttu Hopen amuliinivapaarattaalla... seuraavaksi ostan teräksisen. Hopen pensiöt varoittivat asiasta ainoastaan myyntipakkauksen sisällä olevalla lapulla, josta sitä en tietenkään huomannut.

  13. #2233
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    34
    Jo jonkin aikaa on mieltäni hiertänyt ajatus aerokiekkojen hankkimisesta. Mitään järkevää syytä niiden ostamiselle ei ole, mutta ainahan itselleen tuommoisen pystyy perustelemaan siinä missä auton, prätkän tai minkä tahansa muun vempeleen tarpeettoman päivittämisen uudempaan ja parempaan (lue: kalliimpaan). Kai se vaan on niin, että hifistely kuuluu miehen perusluonteeseen. Joulukin alkaa pikkuhiljaa lähestyä, joten siihenkin voi vedota.

    Vaihtoehtoina olisi toiset jommasta kummasta parista:

    Fulcrum Red Wind h.50 (1755g.)/Mavic Cosmic Carbone SL (1750g)

    tai

    Fulcrum Red Wind h50 XLR (1590g)/Mavic Cosmic Carbone SLR (1595g)

    Parit asettuvat suurin piirtein samaan paino- ja hintaluokkaan. Maviceista löytyy foorumilta aikalailla palautetta, mutta onko kenelläkään kokemusta noista Fulcrumeista, ovat suhteellisen tuoreet tulokkaat. Itse kallistuisin Fulcrumin puoleen, sillä nykyisten Fulcrum Racing 3:sten kanssa ei ole ollut mitään ogelmia, vaikka onkin tullut routakuoppia ja -railoja jonkin verran koluttua.

  14. #2234
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    kumikaupunki
    Viestit
    51
    Tarkoituksena hankkia kevyemmät kiekot maantiepyörään. Onko kokemuksia Mavic Ksyrium SL kiekoista? Muita hyviä ehdokkaita hintaluokassa 500-600€ ?

  15. #2235
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Ei o ku 2287 viestii kiekoist ym. Ei hakua kannata käyttää,eihän...

    edit:CamoN,oikees oot tost tekstimääräst.Iso merkitys sil,hakeeko texteist vai otsikoist vai molemmist.Välil vaa vaikuttaa
    et porukat ei ees yritä,kaik pitäs valmiina eteen kantaa...
    SSGT-92 muokkasi tätä : 23.09.2012 at 10.14

  16. #2236
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Ei o ku 2287 viestii kiekoist ym. Ei hakua kannata käyttää,eihän...
    Haku on hanurista. Juuri yritin etsiä kommentteja Spinergyn Stealtheista. Löytyi monta sataa sivuosumaa ja kaksi lyhyttä viestiä joissa ko. kiekot oikeasti mainittiin. Varmasti löytyisi lisääkin mutta kun ei jaksa kaivaa, tekstimäärä on niin tajuton.

    Ei haittaa yhtään mitään jos saadaan vähän tuoretta keskusteltua. Vaikka vanhaakin olisi tarjolla.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  17. #2237
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    ^ mulla ihan samat ongelmat DT 240 kanssa shimpan vapaarattaalla. Kyllä ne lehdet aina irti on lähteneet koputtelemalla mutta aika jäljet kyllä jääneet vapaarattaaseen. Nyt kun noi kiekot on kiinni maantiepelissä ja käytössä campan vapaaratas niin ei mitään ongelmia.
    Campan kiinnityssysteemi on kyllä hyvä. Shimanon standardi on vähän virheelliseti suunniteltu jo standardia luotaessa. Alumiiniseen rattaanrunkoon jää aina kolot siinä, oli valmistaja kuka tahansa. Mutta ei ne kolot siitä käytännössä kasva alun jälkeen. Tietty voi käyttää SRAM 1090-pakkaa jolloin niitä ei tule.

    DT:n navat sinänsä ovat kyllä minusta kestävimpia ja muutenkin parhaasta päästä.

    Samu

  18. #2238
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Zipp 303 Firecrest vs. Shimao Dura-Ace WH-9000 c50 tu
    Siis puolesta ja vastaan väitteitä kaivataan!

    Vilkaiseppa Enven sivulta käppyröitä. Shimanoita ei ole mutta Zippeistä ja muista on montakin. Löytyvät Data-välilehdeltä. Edellisvuoden C50 kiekot ovat varmaan aika lähellä noita "generic 50mm" kiekkoja vastukseltaa.

    http://www.enve.com/wheels/road/8.9.aspx#tabs-6



    Vihreä pallo on Enve 8.9, vihreä kuutio Enve 6.9, epäloogisesti Oranssi kuutio on Zipp 404 Firecrest 8.9, Oranssi pallo Zipp 404 Firecrest 404, joka on lähempänä C50:ä kuin 303 jos Aerokiekkoja on ostamassa. Tosin minusta olet oikeassa, Zipp-kiekoista ainoat toimivat ovat 303 ja 808. Btw, Zippiltä tuli soitto että Firecresteihin ei saa laittaa alle 23mm tuubeja...kehät ei kestä muuten ja takuu ei kata silloin.

    Renkaalla voi vähän kikkailla. Esim. ei-firecrest 808:n ajettavuus ja ilmanvastus parenee ns. silmissä Tufon Elite Jet <160g renkaalla. Samoin jos haluaa tosi kevyen ja silti toimivan aero-etukiekon, esim naiset, junnut ja triatlonistit,radalla etc, Enve 65m classic kehää pelitää oivasti samalla renkaalla. Esim naisten sarjan rata-enkka Liedon tempossa, ja toiseksi nopein aika radalla ikuna naisteisssa 3km matkalla Suomessa (keskari 46km/h), on ajettu tolla. Mutta laitappa kumpaan tahansa kehään esim Vittorien Evo Cx...ei pelitä.

    Kerkesin ajaan eilen pikkulenkkiä vihdoinkin ja kun ei ollut ihan jäätävä syysmyrsky,kävin kinnaan pari tuntia itekseni Cervelo S5:llä jossa oli Enve 8.9:t. Keskiteholla 210W, keskinopeus oli 31.5km/h ovelta-ovelle. En kyllä ajanut tasaiseen ja kumpuakin piisasi. Varmaan olisi tullut parempi vauhti sillain. Óli vaan pointti katsoa paljonko normaali maantiefillari kiemurtelee 85mm etukiekolla (95mm takakiekko kun ei käännä ohjausta, eikä vaikuta juurikaan vikurointiin), mutta oli yllättävä ajettava. 85mm on jo aika korkea monasti ilman clip oneja. Jotenkin vaan nopean oloinen oli. Ja ei tarvittu kokoajokaistaa edes.Toi setti on jotain 1650g G3 Powetap tehomittarilla joka lisää painoa jonkin 80g. Renkaat oli Tufo Elite Pulse 22mm jotka toimivat noissa hyvin, niin triatlonissa kuin maantielläkin. Radalla noihin Smartteihin kannattaa laittaa Tufon S3 135g tai S3 160g. Suomessa jälkimmäinen.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 27.09.2012 at 08.02

  19. #2239
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.505
    Verottaja lähettää kohta joululahjan (pienen). Mitä arvon asiantuntijat tuumaavat näistä:
    http://www.velonia.com/wheels.html#

    Puljuun törmäsin joku vuosi sitten, kun jollakin oli näyttää herkullisen näköisen pyörän kuvaa. Hiljaista on ollut ilmeisesti. En siis tiedä saako koskaan tilaustaan perille tms.

    Mutta enpä osaa sanoa mitään noista kiekoistakaan. Jotensakin himottaisi maantiekiituriin kuituset tuubikiekot 50mm kehällä. Tuolla on aeroa ja ei-aeroa. Mutta näihin asioihin perehtymättömänä en osaa sanoa mittään. Osaiskos joku kommentoida noita osia? Halavathan nuo olis.

  20. #2240
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Tässä on nyt uusia kiekkoja tullut etsittyä ja tällä hetkellä Fulcrum 3 (312€ Saldenilla) olisi vahvin ehdokas 300-400€ hintaluokassa. Onko näkyny muita varteenotettavia vaihtoehtoja tarjouksessa tuossa hintaluokassa?

  21. #2241
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Tuolt torilt otat nuo racing 3 2-way kiekot...

  22. #2242
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Tuolt torilt otat nuo racing 3 2-way kiekot...
    Joo huomasin nuo. En tiedä tarvinko tubeless valmiutta kun ei niistä ole kokemusta ja en tiedä tulisiko niitä kuitenkaan käytettyä kun avorenkaat niin helpot näin suhkot uudelle harrastajalle. Lisänä pitäisi ostaa taas uudet renkaat joihin menisi 80-100€. Hieman myös pelottaa tuo jos tiellä tapahtuu jotakin eikä paikkaudu. Treenikäyttöön nuo kuitenkin tulisi ja extrapaino normaaleihin racing 3 verrattuna olisi myös pientä miinusta (joo tiedän ettei sillä ole merkitystä treenikiekoissa) jos en tubeless mahdollisuutta hyödynnä.
    Jätän tälläkertaa hommaamatta. Onneksi nyt ei tämän kalleempi hankinta ole kyseessä joten katsoo jos ensivuonna olisi kokemusta tullut lisää ja mieli muuttuu.

    Olin kylläkin yhteydessä myyjään ja kyselin ajettuja kilometrejä ja vastaus jäi hieman uupumaan maantipyörän puolesta. Aika-ajopyörällä ajetut km määrät tuli kyllä, mutta jätän tälläkertaa väliin...
    JohannesP muokkasi tätä : 11.11.2012 at 21.52

  23. #2243
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Jep,se painoerohan on kait 45 g. ja noihin käy ihan normi avokumit.Ne tubeles kumit on suht tyyriitä,sikspä en itekään uusia hommannut ku Atomeist aika jätti.Fulcrumien hyvä puoli on se et nihi saa kaikki kulutusosat erillisinä varaosina,aineski 3;sest ylöspäin.Vapaarattaan laakereit en o löytäny viel irrallisina.

  24. #2244
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Kertokaapas forumilaiset miksi edes valmistetaan carbon clinchers kiekkoja? Kaveri on vaihtamassa pyörää, jossa alla pyörii Reynolds Assault carbon clinchersit. Pyörällä tullaan ajamaan lähinnä etelä-euroopassa, jossa tietysti on mäkiä hieman enemmän kuin kotimaassa. Onko tuo kuumeneminen edelleen ongelma pitkissä laskuissa noiden kiekkojen ja muiden vastaavien kanssa, jos kuski on + 90 kg?

  25. #2245
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Kertokaapas forumilaiset miksi edes valmistetaan carbon clinchers kiekkoja? Kaveri on vaihtamassa pyörää, jossa alla pyörii Reynolds Assault carbon clinchersit. Pyörällä tullaan ajamaan lähinnä etelä-euroopassa, jossa tietysti on mäkiä hieman enemmän kuin kotimaassa. Onko tuo kuumeneminen edelleen ongelma pitkissä laskuissa noiden kiekkojen ja muiden vastaavien kanssa, jos kuski on + 90 kg?
    Ylikuumeneminen on ongelma ja melkein satakiloinen kuski laskemassa vuoristoteitä alas täyshiilikuituisilla avokiekoilla kuulostaa ongelmien etsimiseltä. En sano, että ongelmia tulee väistämättä, mutta juuri tuon tyyppisessä skenaariossa hiilikuitukiekot todennäköisimmin sanovat sopimuksensa irti. Reynoldsin puolustukseksi on sanottava, että Zippin Firecrestien jälkeen heidän hiilikuitukiekoissaan on ilmeisesti yksi markkinoiden parhaista suojauksista ylikuumenemista vastaan.

  26. #2246
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Kertokaapas forumilaiset miksi edes valmistetaan carbon clinchers kiekkoja?
    Varmaan aivan samoista syistä kuin miksi hiilikuitua yleensäkin käytetään pyörissä: se on kevyttä ja se myös houkuttelee tehokkaasti pyörälijöitä keventämään rahapussiaan.

  27. #2247
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Varmaan aivan samoista syistä kuin miksi hiilikuitua yleensäkin käytetään pyörissä: se on kevyttä ja se myös houkuttelee tehokkaasti pyörälijöitä keventämään rahapussiaan.
    Kyllä kyllä, mutta mitä etuja saavutetaan ihan tubeless kiekkoa vastaan? Kaikki edut puhuu mielestäni tuubikiekon puolesta.

  28. #2248
    Kaikki edut voi puhua sun mielestä tuubien puolesta, mutta aika moni muu näkee myös avokumeissa etuja. Tästä syystä moni haluaa avoja käyttää. Tuubi vs. avo -väittely on käyty varmasti lukemattomia kertoja, eikä siihen liene viime kerran jälkeen tullut mitään lisättävää.

  29. #2249
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Kaikki edut puhuu mielestäni tuubikiekon puolesta.
    Eivät kai nyt sentään kaikki? Avorengas on halpa korjata sisäkumia vaihtamalla, niitä löytyy "maitokaupasta" ja porukkalenkillä kaverilta saa apua, koska varasisärenkaita on useimmilla mukana. Tuubeilla on omat etunsa ja nuo yllä mainitut tubelessit eivät taida vielä olla kovin suosittuja. Hakukoneeseen "clincher vs tubular" kertoo erot äkkiä.

  30. #2250
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Jos hankkii kalliit hiilarikiekot, niin sisureiden hinta ei varmaan pitäisi olla enää vaikuttava tekijä jatkossa..eihän? Hyvin on saanut paikattua litkulla omat tuubit useampaan otteeseen tien päällä. Tästä ei tosiaan kannata aloittaa mitään avo vs. tuubi sotaa, mutta ihmettelin vaan noita hiilari avojen funktiota.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •