HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 14 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 64 114 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Kannattaa pitää mielessä, että työmatkatempoilu ei ole mikään palloilulaji, jossa pisteitä voi kerätä alkukaudesta estämään loppukauden romahduksesta aiheutuvan sarjasta putoamisen. Pajatso tyhjenee ohitetuksi tullessa. Tänään pitkästä aikaa työmatkatempoilemassa, loistava päivä. Nautin olosta seuraavaan tappioon asti!
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Pyöräpummi Guest
    Stadissa työmatkatempo on todellinen gladiaattoreiden laji!
    On monia vaaranpaikkoja joissa sitten otetaan turhia riskejä.

Vaadin kunnollisia kilparatoja työpaikkatempoon!

Työmatkalla valoissa tunki rinnalle Insera-kuski. Seurasin aika tarkkana ettei pääse yllättämään autoletkan väleistä punaisilla. Valojen vaihduttua karkasin tietysti horisonttiin.

Mitä säännöstö sanoo tästä?!? Tulin valoihin aiemmin, olin jatkuvasti huolellisesti puoli renkaan mittaa edellä valoissa ja etumatkani turvin karkasin matkaan. Tarkkaan tulkiten kumpikaan ei tullut ohitetuksi. Oliko tämä nyt sitten tasapeli?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti gobbif Katso viesti
    Työmatkalla valoissa tunki rinnalle Insera-kuski. Seurasin aika tarkkana ettei pääse yllättämään autoletkan väleistä punaisilla. Valojen vaihduttua karkasin tietysti horisonttiin.

Mitä säännöstö sanoo tästä?!? Tulin valoihin aiemmin, olin jatkuvasti huolellisesti puoli renkaan mittaa edellä valoissa ja etumatkani turvin karkasin matkaan. Tarkkaan tulkiten kumpikaan ei tullut ohitetuksi. Oliko tämä nyt sitten tasapeli?
    Sääntöjen mukaan kumpikaan ei voittanut.
    Rennosti paikat jäykkänä

Just kun työmatka vakiintui sellaiseksi jo ihan kohtuulliseksi 22-25 kilometriksi sivu, ei voi muuta kuin surra sitä, että ei ketään missään! Ainut tehtävä on ohitella satunnaisia traktoreita. Tänään tosin oli vähän reittivalinta erilainen, ja vastaan tuli ihan lupaavia tapauksia, mut ne tulivat vastaan, ja reittikin oli se, mitä en tule yleensä menemään

Tulis paljon parempia keskinopeuksia, ku olis joku kirittämässä...
    Irmeli muokkasi tätä : 12.09.2012 at 19.52

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukhaha Katso viesti
    Sääntöjen mukaan kumpikaan ei voittanut.
    Ei, vaan säännön mukaan kumpikaan ei hävinnyt!
    Mosse muokkasi tätä : 07.09.2012 at 18.26

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosse Katso viesti
    Totta, olin liian suurpiirteinen
    Rennosti paikat jäykkänä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosse Katso viesti
    Voisko joku korjata ketjun otsikon, todella harhaanjohtavaa!!!!11
    Irtopyöräilijä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukhaha Katso viesti
    Totta, olin liian suurpiirteinen
    Älä ole liian ankara itsellesi. Olit kuitenkin myös oikeassa.

Ajelin tänään viitisen kilometriä puimurin vierellä (siis puimuri ajoradalla ja minä kelvillä). Olin koko ajan hiukan jäljessä, kunnes kilometriä ennen kotiani ohitin sen. Saako tästä pisteitä, vaikken ollutkaan työmatkalla ja kaiken lisäksi on sunnuntai?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnFr Katso viesti
    Ajelin tänään viitisen kilometriä puimurin vierellä (siis puimuri ajoradalla ja minä kelvillä). Olin koko ajan hiukan jäljessä, kunnes kilometriä ennen kotiani ohitin sen. Saako tästä pisteitä, vaikken ollutkaan työmatkalla ja kaiken lisäksi on sunnuntai?
    Ota tuo vain hyvänä treeninä. Työmatkatempo ratkaistaan vain ketjuvetoisilla ja kelveillä.

Joskus keskittyminen vaan herpaantuu. Takana saattaa olla viisi heittämällä ohi-tapausta ja muutama vähän tiukempi, voitettu kiri. Vähään aikaan ei ole näkynyt ketään ohitettavaa ja tulee sellainen yli-ihmismäinen fiilis. Minua ei ohita kukaan, ainakaan huonommalla pyörällä. Lähestyvä risteys tai muu vastaava aiheuttaa vauhdin hiljenemisen. Kaikki katastrofin ainekset ovat ilmassa. Tässä pari noloa tappiota:

Häviö melko asiallisiin varusteisiin sonnustautuneelle naiskuskille kalustona napavaihteinen lukkopolkimilla varustettu mummisrunkoinen perus-helkama.
    Häviö sähköavusteiselle pyörälle loivassa alamäessä.

Tänään teen jonkun onnelliseksi. Hybridi, raskas reppu ja pyrkimys vältellä hikoamista.

JK. Niinhän siinä kävi että yksi sinkula livahti ohi Maununnevan kulmilla. Saatuaan pisteen se tyytyi ajamaan juuri riittävää vauhtia, etten lähtenyt ohi.
    fiber muokkasi tätä : 10.09.2012 at 09.58
    10k-kerhon jäsen

Tuli tuossa muuten mieleen, että viime vuonna jouduin sähköpyörän ohittamaksi matkalla kotiin päin. Tosin tämä sankari oli modannut omaa pyöräänsä sähköavusteisesta normaaliksi sähköpyöräksi. Vauhtia oli kaverilla varmaan sellaiset 38 ja _polki_ sellaisella about 60 kadenssilla.

Harmi kun ei ollut maantiepyörää, sinkulasta loppui alamäessä välitykset ja tipahdin kyydistä. =(

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Ota tuo vain hyvänä treeninä. Työmatkatempo ratkaistaan vain ketjuvetoisilla ja kelveillä.
    Mutta saahan autoista ja skoottereistakin pisteitä vaikka eivät ketjuvetoisia olekaan (eivätkä toivottavasti kelveilläkään)?

Mutta saahan autoista ja skoottereistakin pisteitä vaikka eivät ketjuvetoisia olekaan (eivätkä toivottavasti kelveilläkään)?
    Hihnavetoisista polkupyöristä ei ilmeisesti, kun ketjuvetoisia ...
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Tänään about 50m päästä risteyksestä ennen minua kaarsi joku heebo farkut jalassa vanhalla terässiivellä tms ja alkoi veivata sillä natisevalla ja väpättävällä pyörällänsä sellaista kyytiä, että en meinannut perässä pysyä. Mulla oli viimeinen kilometri 15km työmatkasta jäljellä, joten ajattelin että kyllähän tuosta ohi mennään. En kuitenkaan loppujen lopuksi kehdannut, koska se olisi saattanut näyttää hupaisalta. Kaveri kun sotki reilua kolmeakymppiä rennon näköisenä ja itse olin jo melkoisen puhki, joten en kehdannut puuskuttaa ohi, vaan tyydyin vain peesaamaan ja ihmetteleen, että miten se tuolla kalustolla tempoo sellaista tahtia. Mentiin siinä kuitenkin molemmat ohi eräästä cc-pyöräilijästä (kuka tunnustaa?), joka varmaan ihmetteli että mikä kilpa-ajo tässä on meneillään.

Jäi harmittamaan.

Olen kerännyt kivasti päänahkoja työmatkoilla jostain syystä eivät vaan ole uskaltaneet tulla tänne avautumaan tappioistaan
    Viimeksi joku maastomies oli eksynyt mun reviirille eli asfaltille ja piti vähän näyttää kun kaveri alkoi kummasti kiihdyttelemään kun huomasi että tulin takaa leppoissaa vauhtia..
    "The only thing necessary for evil to triumph is for enough good men to do nothing"

Kävin kurkkaamassa ketjun alussa Slim Jimin euroversiosta ottamia sääntöjä. Mopoista saa pisteitä. Tosin olen sillä kannalla, että sääntövaliokunnan on syytä kokoontua ja päivittää Suomalaiset säännöt! Oma näkemys on, että suoraan vetoon esteettömällä kelvillä pudotettu onneton työmatkatempoilija on pistepajatso. Toinen on selkeään (näkyvyys hyvä, ei riskejä muista kelvillä liikkuvista) ylämäkeen hyydytetty. Autot ruutukaava-alueella on mielestäni liian helppoja nakkeja. Samoin mopot. Ja leikkuupuimurit. Työmatkatempo on raaka laji, mutta "pimeään mutkaan" ohittajajien ja liikennevalosankareiden kohdalla olen päättänyt jäädä todistajaksi tempilijan ääliömäisyydestä onnettomuuden sattuessa, vaikka itsellä olisi kiire. Ketjuvetoisten välisiä kisoja nämä on, toki kardaanivetokin ok. Lihasvoimalla. Ei ole osunut kohdalle, eli marginaaleissa pyöritään sillä saralla.

Vaan työmatkatempo kun ei ole pisteiden keruuta, vaan vastustajan heikkouden alleviivausta. Kukaan ei tiedä montako pistettä sulla muka on, joten turha niistä on huudella. Pisteet voi valehdella. Mutta se toinen tietää aina tulleensa ohitetuksi.

Pyöräilijöiden välillä tätä käydään. Autoilijoiden itseinhon lisääminen jonoja ohittamalla on ihan toinen laji.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Pisteet voi valehdella. Mutta se toinen tietää aina tulleensa ohitetuksi.
    Tämä oli kyllä hienosti sanottu.

Kävin tänään vähän tutustumassa neljän jälkeen työmatkatempoiluun ja tunsin itseni täysin nöösiksi siinäkin lajissa. Heti ekoissa liikennevaloissa kun odottelin kuuliaisesti valojen vaihtumista (Kehä 2 matinkylän pää), molemmat polkimet luonnollisesti irti (nöösi), tuli takaa kaveri crossarilla ja kuittasi. Oli varmasti palstalainen ammattimaisista otteista päätellen, isolla pykälällä tangolta kovaa karkuun ja varmuuden vuoksi vielä lopuksi hiekkapätkälle, johon ei pyörälläni kovaa pystynyt päästeleen. Selkeä tappio, ei selittelyjä.

Kauniaisissa hiljentäessäni ristykseen jouduin toisen konkarin ohittamaksi, joten tilanne 0-2 ammattimiehiä vastaan. "Tuulipukukansaa" tuli kyllä selkä edellä vastaan, mutta niistä ei ole tarinoita kerrottavaksi.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Tänään oli hyvä päivä. Laskin yhteensä n. 35 ohitusta. Paluumatkan viimeisillä kilometreillä meinasi kuitenkin tulla työtapaturma kun olin lähestymässä punaisella olevia liikennevaloja. Maantiepyöräilijä ajoi ohittaen päin punaisia ja heitti samalla kelviltä ajotielle. Aika ovela veto. Jouduin ponnistelemaan kelviä pitkin että sain kiinni parin ylämäen jälkeen. Miten muuten punaisia päin ajaminen ja ohittaminen. Onko sallittua ohittaa tuolla tavalla vai diskataanko?

IncBuff Guest
    Totta kai on. Nössöt pysähtyy valoihin.

Saa ohittaa päin punaisia työmatkatempossa. Suorastaan ihan pitääkin. Liikennesäännöt eivät koske työmatkatempoa, ainoastaan temposäännöt.
    Mud, sweat and beers.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Tänään oli hyvä päivä. Laskin yhteensä n. 35 ohitusta. Paluumatkan viimeisillä kilometreillä meinasi kuitenkin tulla työtapaturma kun olin lähestymässä punaisella olevia liikennevaloja. Maantiepyöräilijä ajoi ohittaen päin punaisia ja heitti samalla kelviltä ajotielle. Aika ovela veto. Jouduin ponnistelemaan kelviä pitkin että sain kiinni parin ylämäen jälkeen. Miten muuten punaisia päin ajaminen ja ohittaminen. Onko sallittua ohittaa tuolla tavalla vai diskataanko?
    Miten niin "meinasi"? Sut ohitettiin --> sä siis hävisit. Sitäpaitsi sä jo kerroit että sä olit vasta lähestymässä valoja, eli olit itsekin vielä liikkeessä kun sut ohitettiin. Tarkkana vaan ettei käy sama juttu toiseen kertaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Autoilijoiden itseinhon lisääminen jonoja ohittamalla on ihan toinen laji.
    Lisäisin tähän kauniiseen kategoriaan vielä bussimatkustajat. Aamu/iltapäiväruuhka, runsaasti liikennevaloja ja paljon bussipysäkkejä. Lopuksi matkustajille vielä sellainen ilme jaa että tekin tulitte viimein perille, bussikuskille vielä kuvitteellisen rannekellon osoittamista, että etkös aikataulussa meinaa tänäänkään pysyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rickmaple Katso viesti
    Miten niin "meinasi"? Sut ohitettiin --> sä siis hävisit. Sitäpaitsi sä jo kerroit että sä olit vasta lähestymässä valoja, eli olit itsekin vielä liikkeessä kun sut ohitettiin. Tarkkana vaan ettei käy sama juttu toiseen kertaan!
    Ai hemmetti, niinpä tietenkin. Ohittihan se, vaikka kuittasinkin ja ohitin kyllä kaverin hetken päästä. Liikennevalot on kyllä vaaran paikka kun joutuu hidastamaan, joutuu olemaan valppaana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Saa ohittaa päin punaisia työmatkatempossa. Suorastaan ihan pitääkin. Liikennesäännöt eivät koske työmatkatempoa, ainoastaan temposäännöt.
    Ilmankos mä aina häviän nämä kisat, kun kuuliaisesti pysähdyn valoihin. Jos ohittaa saman eukon (tai miehen näköisen eukon tai eukon näköisen miehen, en tiedä kumpi oli) viisi kertaa samalla suoralla, niin saako siitä pisteitä? Se osasi temmon säännöt, kun veti aina punaisissa ohitse pysähtymättä. Sille pitää kyllä antaa yrityksestä pisteet, kun aina se vaan meni ohi ja kiihdytti ihan hulluna kunnes hyytyi sadan metrin päässä siihen eteen vimpuloimaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sade77 Katso viesti
    Ilmankos mä aina häviän nämä kisat, kun kuuliaisesti pysähdyn valoihin. Jos ohittaa saman eukon (tai miehen näköisen eukon tai eukon näköisen miehen, en tiedä kumpi oli) viisi kertaa samalla suoralla, niin saako siitä pisteitä? Se osasi temmon säännöt, kun veti aina punaisissa ohitse pysähtymättä. Sille pitää kyllä antaa yrityksestä pisteet, kun aina se vaan meni ohi ja kiihdytti ihan hulluna kunnes hyytyi sadan metrin päässä siihen eteen vimpuloimaan
    Eli hävisit 5 kertaa, koska jos jouduit ohittamaan monta kertaa niin sinut ohitettiin monta kertaa eli hävisit.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •