FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 30 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 80 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Human Traffic Katso viesti
    Mitäs olette esim näistä mieltä?

Nukeproof Mega Komp http://www.bike-mailorder.de/BIKE-TE...b6hik6pu5h7ff4
    Toi on ainakin CRC:ssä sataviiskymppiä halvempi.

Sit jos tahtoo tukea kotimaista, ni Hi5:ssä tais olla jotain tarjouksia paikan päällä?
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

CRC:n jäljellä olevat koot eivät sovi minulle. Nukeproofista pitäisi olla L koko. Se unohtui edellisestä viestistä.

On-One El Guapon sinulle riittävästä järeydestä en tiedä, mutta samoissa lienee meganuken kera. Eikä maksa hirveitä sekään. Mut älä sitä osta, ota se nuke tai joku muu.

On käynnyt mielessä El Guapo juu. Mites Guapolla alamäet menee, jos vertaat alpineen?

En oikein osaa ajaa alamäkeen, mutta tuntuis, että ehkä Guapolla paremmin, koska matalampi keskiö. Täytyis kyllä toisaalta kokeilla Alpinea taas vaihteeksi, 9/10 viimeisimmistä lenkeistä olen ajanut EG:lla. Olen jotenkin tykännyt siitä. Vähän kovemmalle kuskille varmaan Alpine on parempi puistoajeluun - luulisin ainakin sen ottavan erittäin kovaakin pieksäntää vastaan ainakin Guonaa paremmin. En toisaalta tiedä.

Tituksen sais -10% koodilla alle 2400€, ei varmaan huono vaihtis tuokaan. En tiedä, ei se kuitenkaan aiheuta minussa sellaista pakko ostaa värähtelyä, kun ehkä taasen Mondraker tai Canyon.. Tietty jos näitä pääsis ajamaan niin asioihin tulisi uutta ulottuvuutta.

Konalta tulossa mielenkiintoisen oloinen endurotykki.
    http://www.pinkbike.com/news/Kona-Process-150-Millimeter-Travel-Playbike-2012.html
    - Fear is a mindkiller -

Dunea voin suositella vajaan vuoden kokemuksen perusteella oikein lämpimästi. Pisimmällään olen ajanut 140km hiekkatie+asfalttilenkkiä, kivunnut 2200metrin korkeuteen ja paukutellut toisaalta sieltä takaisin merenpinnan tasolle dh-reittejä. Dune on siis taipunut oikein mainiosti kaikenlaiseen lenkkeilyyn ja mitään moittimista ei ole juurikaan ollut. Oma fillari on Dune R, jota olen hieman tuunaillut omaan makuun sopivaksi. Hi5bikesissä pääsee ainakin tyyppäämään Mondrakereita paikanpäällä...
    https://www.instagram.com/xtranza/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Konalta tulossa mielenkiintoisen oloinen endurotykki.
    http://www.pinkbike.com/news/Kona-Pr...bike-2012.html
    Konan sivuilla näköjään tarkemmat specsit:

http://www.konaworld.com/bike.cfm?content=process#1

http://www.konaworld.com/bike.cfm?content=process_dl

Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Tai tyrmätkää joku nyt suoraa, jos sellaiseen on aihetta?
    Rennosti paikat jäykkänä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Fiilispohjalta tuntuu vahvasti et Process menee hankintalistalle mut näkee sit kunhan joskus pääsee moista kokeilemaan.. Ainut mikä tuossa mietityttää ettei siinä taida olla ISCG tabeja ja vielä press fit-keskiö joten ketjuohjurin saa unohtaa??
    The end of the road is just the beginning...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukhaha Katso viesti
    Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Tai tyrmätkää joku nyt suoraa, jos sellaiseen on aihetta?
    Kun kerran oikein pyydetään, niin tässä se mainitun merkin endurotykki: http://www.konaworld.com/bike.cfm?co...abra_cadabra#1

Process varmasti kiva playbike, mut ei ehkä se valinta jos enduroa (kisatyylistä) meinas ajaa.
    "I think a bike is a major part of anybody winning races." Steve Peat

Abraan oli kyl kieltämättä tullu parannuksia mm. keulakulmaa loivennettu, keskiötä laskettu ja parempi clearance takapäähään yms yms... Toisaaltaan Processiin sais halutessa laitettua kierrejousta takapäähän..
    The end of the road is just the beginning...

Hmm... kiva optinen illuusio noissa Processin kuvissa, kun keula- ja satulaputken kulmat eivät näyttäisi juurikaan poikkeavan toisistaan (vrt. Abracadabran kuvat - molemmissa näiden kulmien erotus on melkein sama). Ei kai Kona nyt sentään väärää kuvaa ole voinut laittaa Processeista?
    "Keep your distance and don't follow me"

Kiitos Antti Dune kommenteista. Täytyy käydä yläfemmassa johko siellä suunnalla seuraavaksi pyörin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika A Katso viesti
    Hmm... kiva optinen illuusio noissa Processin kuvissa, kun keula- ja satulaputken kulmat eivät näyttäisi juurikaan poikkeavan toisistaan (vrt. Abracadabran kuvat - molemmissa näiden kulmien erotus on melkein sama). Ei kai Kona nyt sentään väärää kuvaa ole voinut laittaa Processeista?
    Mm, totta.. tosin tässä kuvassa taas kulmat näyttää aikalailla samoilta, kun konan sivuilla:

Rennosti paikat jäykkänä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Pisimmällään olen ajanut 140km hiekkatie+asfalttilenkkiä, kivunnut 2200metrin korkeuteen ja paukutellut toisaalta sieltä takaisin merenpinnan tasolle dh-reittejä. Dune on siis taipunut oikein mainiosti kaikenlaiseen lenkkeilyyn ja mitään moittimista ei ole juurikaan ollut. .... Hi5bikesissä pääsee ainakin tyyppäämään Mondrakereita paikanpäällä...
    Itse tuli kesällä koeajaettu Foxy R ja kaikkein vaikuttavinta siinä oli kiipeämiskyky etenkin teknisemmissä ylämäissä, mutta tuntui kulkevan jopa asvalttisiirtymiä luokkaa kepeämmin kuin oma lyhytjoustoisempi Trance X2(eikä Giantin maetro-perääkään kai yleisesti ottaen pidetä huonona kiipijänä). Eli tuon Zero-perän ansiosta Dunekin lienee sitten yllättävän kepeäkulkuinen siirtymätaipaleilla?
    "Keep your distance and don't follow me"

TommiM Guest
    Matala keskiö on kiva kun tullaan isoa lujaa (tai ei ehkä niinkään lujaa) alaspäin, mutta ainakin mun commencalissa kolisee peruspoluilla vähän liiankin kanssa polkimet ja kammet kiviin ja juuriin.

Laita 165mm kammet.

Mä olen miettinyt 170mm kampia, mutta pelottaa ajatus... Kierrejousilla, korkeamman stack heightin omaavalla ohjainlaakerilla ja ohuemmilla polkimilla sai kyllä tilannetta parannettua huomattavasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika A Katso viesti
    Itse tuli kesällä koeajaettu Foxy R ja kaikkein vaikuttavinta siinä oli kiipeämiskyky etenkin teknisemmissä ylämäissä, mutta tuntui kulkevan jopa asvalttisiirtymiä luokkaa kepeämmin kuin oma lyhytjoustoisempi Trance X2(eikä Giantin maetro-perääkään kai yleisesti ottaen pidetä huonona kiipijänä). Eli tuon Zero-perän ansiosta Dunekin lienee sitten yllättävän kepeäkulkuinen siirtymätaipaleilla?
    Tätä minä olen kanssa Foxyssä ihmetellyt, kipee kuin vuorigaselli. Jostain syystä en kyllä pitänyt tuntumasta hirveästi muuten, ehkä se 160mm keula parantaa siinä merkittävästi mäkiominaisuuksia... Dune on tullut ajettua monenlaista reissua, mutta ei se yhtä hyvin tosiaan kiipeä kuin Foxy. Muutenkin suosittelen Dunessa käyttämään pientä stäkkiä ja low-rise tankoa, meno tuntui huomattavasti paremmalta näiden modausten jälkeen. Eniten Dunessa ahdistaa se, ettei lisäsäiliöllistä iskaria ole mahdollista istuttaa uusiin runkoihin.

Tuo El Guapo on kyllä todella halpa paketti... Joskin Lyrik R on vähän rajoittunut keula säätöjensä puolesta.

Mistäköhän löytäisin XL nukemegan rungon statsit? Muut runkokoot löytyy, muttei tätä.

Riittääkö nämä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nukeproof
    Our mate Neil is 6'6" so we decided to build him an XL Mega so he can keep up with us on the trails. We're thinking of putting it into production so all the giants out there can enjoy the aggressive geometry of the Mega and still get their full seat height. What do you guys think. We've included geometry etc
    Reach 460mm
    Top Tube effective 627.6mm
    Seat tube 508.0 (20”)
    Seat tube angle 74.5deg
    Front center 731.2mm
    Wheel base 1214.3mm
    Head tube 125mm

Yep riittää, kiitos. Liian iso se on, nuke tippuu listalta, ei oo enään L kokoa jäljellä.

Mitäs mieltä kumpi parempi vai onko erot lähinnä pään sisällä? Tai mitä merkittäviä eroja löytyy? Ja ajo sitä otsikon mukaista.

http://www.bike-discount.de/shop/k18...de-ed-8-0.html
    http://www.canyon.com/_en/mountainbi...ke.html?b=2570

Tai mahdollisesti canyonista tuo halvempi versio http://www.canyon.com/_en/mountainbi...ke.html?b=2569
    Torilta löytyisi myös slide elkan iskarilla http://fillaritori.com/viewtopic.php?f=8&t=10784

Mä ottaisin komponenttien perusteella Sliden. Mun mielestä parempi voimansiirto, kiekot, jarrut, stemmi...
    Mud, sweat and beers.

Itseasiassa tuo halvempi canyon on sold out, joten sen voipi unohtaa.

Olikos tuossa Slide ED 8.0:ssa ISCG-tabit? Jos nekin löytyy, niin en keksi kyllä mitään hyvää syytä jättää ostamatta.
    Mud, sweat and beers.

No rumahan toi on kyllä, mutta kai sillekkin voi aina jotain tehdä..

Raw - oranssi slide ED oli ihan asiallisen näkönen, yhden tuollaisen näin livenä etelä tirolissa kesällä.

Onko kenelläkään tietoa mistä irtoaisi kohtuu hintaan Dune RR L-koossa (tai pelkkä runko)..? Hi5Bikesiltä on ilmeisesti tämän vuotiset loppu ja uusien tulon ajankohdasta ei ollut vielä tieto..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •