ElectrobikeEfatGarminGiant
Sivu 4 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 126

Aihe: Turvallinen ryhmäajo

  1. #91
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Eiköhän pidetä noi pro-hommat erillään tästä. Nimittäin jos on pikkupoikana pyöräakatemiassa reenannut madisonin käsilinkouksia vuositolkulla jne. niin mitäpä väliä jos kärkimiestä tervehtii, että täältä takaa voisi tulla lujempaakin.

    Tavan porukkalenkillä lupaan laatua näyttävästi eteen, jos joku tulee varoittamatta töykkimään.

  2. #92
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Ei ole kovin yleistä, kisoissa lähinnä sen takia että vauhtia koko ajan se 40+ ja ajo ei ole kovin kurinalaista joten kolarien riski suurempi. Väsynyttä kaveria voi toki auttaa lenkin loppupuolella työntämällä ylämäissä.

  3. #93
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    510
    Kisoissa kanssakilpailijan työntäminen on sitä paitsi kiellettyä.
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

  4. #94
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.234
    Tällä HePon sivulla on hyvät ohjeet.
    10k-kerhon jäsen

  5. #95
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lago di Lahti
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Tässä kilpailuja katsoessa tuli huomioitua että pyöräilijät välillä ottavat kädellä mittaa tai työntävät kilpakumppania.
    Olen saanut sen käsityksen että jos vieressä ajava tulee liian lähelle, niin olisi hyväksyttävää koskea kevyesti alaselkään merkiksi että "ajan tässä vieressä". Tämän tyyppistä työntämistä et varmaankaan tarkoittanut.

  6. #96
    Kilpailuja katsomalla oppii vain tavallisen porukkalenkkiläisen turvallisen ryhmäajon kannalta huonoja tapoja (on joku minua viisaampi ja kokeneempi joskua sanonut).

    Itse en ole oikeastaan pannut moista merkille muuta kuin Selinin joskus kommentoiman: jos jostain syystä haluaa katsella taaksepäin, voi ottaa suoralla käsivarrella tuntumaa tai jopa tukea vieressäajavan olkapäästä (jotta oma ajolinja pysyy suorana sen sijaan että käy kuten mainitussa tilanteessa pyrkii käymään eli pyörä tahattomasti ohjautuu sivulle).

  7. #97
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Joo. En tarkoittanut työntävistä enkä mitää propyöräilyä.
    Vaan otetaanko etäisyyttä kädellä tyyliin, oliko se nyt "riviin järjesty"

    Hepon ohjeista en saanyt selvää miten ne käsimerkit oikein näytetään. Toista käsimerkit?
    Jos vain osoitetaan alaspäin sormella, mistä sen tietää missä kohtaa holetsekki on?
    Esim. Jos ja kun olen oikeakätinen on kaikkien merkkien näyttämisessä luontevampaa käyttää oikeaa kättä.
    Jos liikenteenjakaja tai halkeama 1/2 m vasemmalla pitäisi sekunnin murto-osassa päättää miten sen näyttää takaa tuleville.

    Vai tuliko helposta asiasta nyt liian hankalaa kun sitä ryhtyy palstalla pyörittelemään
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  8. #98
    Etäisyyttä voinee ottaa, jos vaarana on esim kippurasarvien tarttuminen toisiinsa (eikä voi itse väistää poispäin), mutta pyrkimys lienee ajaa rinnakkain siten ettei niin käy. Kevyt kontakti olkavarrella voi myös joskus olla sallittua, jos sillä välttää pahemman horjahtelun tai äkkinäisen korjausliikkeen.

    Merkit näytetään takana tuleville juuri niin kuin ne on edestä näytetty itselle. (Joskus voi esim töyssyn kohdalla tai muusta syystä olla parempi pitää molemmat kädet ohjaustangossa, jolloin on parempi käyttää puhetta.)

    Joo, tämä taitaa kuulua asioihin, jotka oppii tuhat kertaa paremmin käytännössä, kunhan varustautuu normaaleilla hoksottimilla ja riittävällä nöyryydellä.

  9. #99
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Vai tuliko helposta asiasta nyt liian hankalaa kun sitä ryhtyy palstalla pyörittelemään
    Se on juuri näin, että yksi porukkalenkki Vantaankoskelta jonain kauniina sunnuntaina ajaa asiansa paremmin kuin mikään palstaopiskelu. Huomaa myös, että muissa maissa merkkien näyttäminen poikkeaa jonkin verran suomalaisesta käytännöstä. Näin siis Youtube ei ihan sellaisenaan riitä lähteenä.
    10k-kerhon jäsen

  10. #100
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    341
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Hepon ohjeista en saanyt selvää miten ne käsimerkit oikein näytetään. Toista käsimerkit?
    Jos vain osoitetaan alaspäin sormella, mistä sen tietää missä kohtaa holetsekki on?
    Jos näyttää vasemmalla kädellä niin se on vasemmalla puolella ja jos oikealla niin oikealla puolella. Jos merkin näyttää vasta kun näkee itse kuopan niin siitä ei ole mitään hyötyä takana tuleville koska ne eivät ehdi reagoida ajoissa.

    Kuopan paikan näyttäminen on erinomaisen turhaa takana tuleville kun ne näkevät sormesi aivan eri perspektiivistä.

  11. #101
    ketti Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    muissa maissa merkkien näyttäminen poikkeaa jonkin verran suomalaisesta käytännöstä
    Olen laiska ja tietämätön mutta älyttömän utelias.

    Voisiko joku ystävällisesti mainita tärkeimmät kansalliset suomalaiset poikkeukset. Pelkästä uteliaisuudesta. Ulkomaan kimppalenkkeilijöitä on lukijakunta kuitenkin pullollaan.

    Muoks: KVG jne, mutta silti.

    Jotenkin voisin kuvitella, että pohjoismainen harrastelijaryhmälenkkeilijä olisi enemmän huolehtivainen lenkkikaverin monttuunajosta kalliilla kiekoilla kuin välimeren egoistit?

    Kertokaa.
    ketti muokkasi tätä : 25.03.2012 at 16.30

  12. #102
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.880
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timppa_234 Katso viesti
    Jos näyttää vasemmalla kädellä niin se on vasemmalla puolella ja jos oikealla niin oikealla puolella.
    Juuri näin. Aivan sama sattuuko olemaan oikea- vai vasenkätinen.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  13. #103
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    770
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketti Katso viesti
    Olen laiska ja tietämätön mutta älyttömän utelias.

    Voisiko joku ystävällisesti mainita tärkeimmät kansalliset suomalaiset poikkeukset. Pelkästä uteliaisuudesta. Ulkomaan kimppalenkkeilijöitä on lukijakunta kuitenkin pullollaan.

    Muoks: KVG jne, mutta silti.

    Jotenkin voisin kuvitella, että pohjoismainen harrastelijaryhmälenkkeilijä olisi enemmän huolehtivainen lenkkikaverin monttuunajosta kalliilla kiekoilla kuin välimeren egoistit?

    Kertokaa.
    Ainakin nämä tiedän:

    Amerikassa oikealle kääntymisen suuntamerkkinä käytetään myös vasemman käden nostamista suoraan ylospäin (vaikkakaan porukkalenkeillä tuskin kuitenkaan).

    Ruotsissa esteen merkkinä läimäytetään kämmenellä esteen puoleiseen pakaraan.

    Joissain maissa hidastamisen merkkinä näytetään kämmentä alaspäin. Myös CCH:n lenkeillä.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Hand_signals

  14. #104
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.025
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timppa_234 Katso viesti
    Jos merkin näyttää vasta kun näkee itse kuopan niin siitä ei ole mitään hyötyä takana tuleville koska ne eivät ehdi reagoida ajoissa.
    Siis mun pitää näyttää merkki ennen kuin näen kuopan. Mitenköhän se oikein onnistuu?

    Eli oletetaan, että havaitsen kuopan viime tipassa, että sun mielestä sen näyttämisestä ei ole mitään hyötyä, joten en näytä sitä. No se kuoppa tulee sit takanatulijan kohdalle ja hän muuttaa ajolinjaa sen 20 cm juuri sillä hetkellä ja ajaa siihen kuoppaan kun ei näe sitä eikä tullu merkkiä. Kyllä mä ainakin näytän merkin vaikka se olisi kuinka viime tipassa. Jos se takanatulija sit sattuu näkemään sen merkin eikä kerkee sitä viestittään eteenpäin niin hän voi ainakin pitää linjan mun takana (kun tietää kuopasta) jolloin hän ei todennäköisesti aja siihen kuoppaan. Se mitä tapahtuu hänen takanaan onkin sitten muissa käsissä.

    Toinen esimerkki on sellanen, että näytän sen merkin viime tipassa (pakoitettuna) ja takanatulija sit kuitenkin on ajamassa siihen kuoppaan niin jos hän on mun merkin nähnyt niin hän voi yrittää hypätä tai muuten joustaa kuopan kohdalla ja tämä toiminta onkin sitten jonkinlaista merkkiä hänen takanatulijalleen eli se kolmas (jos) havaitsee manööverit niin voi varautua itsekin tekemään jotain.

    Kyllä mun mielestä merkit pitää näyttää vaikka vähän myöhässä. Ellette keksi parempia argumentteja näyttämättä jättämiseen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timppa_234 Katso viesti
    Kuopan paikan näyttäminen on erinomaisen turhaa takana tuleville kun ne näkevät sormesi aivan eri perspektiivistä.
    Riippuu ehkä siitä miten sitä kuoppaa näyttää/korostaa.

    Ja sit on se huutaminen. Mut nythän näitä juttuja taas aletaan harjotteleen, kun porukkalenkit alkaa.

  15. #105
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.025
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Jos liikenteenjakaja tai halkeama 1/2 m vasemmalla pitäisi sekunnin murto-osassa päättää miten sen näyttää takaa tuleville.
    Liikenteenjakaja on este, joka pitää "kiertää" > siihen on oma merkki. Yleensä se näkyy hyvissä ajoin, joten vetäjänä näytät sen myös hyvissä ajoin. Takanatulijat toistaa.

    Sekunnin murto-osassa näytettävästä merkistä en kovin usein itse puhuisi, koska jos vetäjä on hereillä niin useimmiten ne esteet näkyy riittävän ajoissa. Eri asia on miten niihin reagoidaan (tarkoitan siis vetäjää). Ja niin kuin tuossa aiemmin sanoin niin joskus tulee niitä tilanteita, että este havaitaan myöhään, silloin sit vaan pitää nopeesti päättää mitä tekee. Mielikuvaharjoittelu voi auttaa tässä.

  16. #106
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Siis mun pitää näyttää merkki ennen kuin näen kuopan. Mitenköhän se oikein onnistuu?
    Tietysti toistamalla edellä ajavan merkin riippumatta siitä, näkeekö itse osoitettua estettä vai ei.

    Kyllä mun mielestä merkit pitää näyttää vaikka vähän myöhässä. Ellette keksi parempia argumentteja näyttämättä jättämiseen.
    Joo (ja myöhässäkin näytetty merkki voi näkyä ajoissa taaempana tuleville). Lähinnä syynä olla näyttämättä merkkiä on jos oikeasti tarvitsee molempia käsiä esteen väistämiseen tai vaikka sattuu olemaan juuri juomassa tai jotain.
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

  17. #107
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.025
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A R:nen Katso viesti
    Tietysti toistamalla edellä ajavan merkin riippumatta siitä, näkeekö itse osoitettua estettä vai ei.
    Mä menin nyt sellaseen ansaan, että omassa kysymyksessäni irrotin toistamiset kokonaan aiheesta, koska ne pitäs olla itsestään selviä, ihan sama näenkö itse niitä esteitä vai en. Ajattelin asiaa enemmänkin vetäjän näkökulmasta. Nähtävästi Timppa tarkoitti samaa kuin sinä, ja minä en sitä hokannut.

    Niin, enimmäkseen toimin viime kaudella vetäjänä, ehkä siinä syy, kun ei mukanaolijan rooli nyt maistunu.

  18. #108
    ikihiutale Guest
    Moro!

    Tämän vuoden Pirkan pyöräilyn poljin tarkoituksella "singlenä", mutta en päässyt täysin eroon ryhmäajosta.
    Jossain vaiheessa reitillä taakseni oli tullut melkoinen joukko peesaajia ja kun vauhtini alkoi hidastua jerkun loputtua jaloista,
    niin pyöräilijöitä alkoi mennä ohi sekä vasemmalta että oikealta. Hidastin tässä vaiheessa vauhtiani, että saisin mahdollisimman
    nopeasti "puhtaan" tien jälleen eteeni.

    Mistään vetovuoroista ei takana olevien kanssa sovittu sanallisesti ja mielestäni millään eleillä en osoittanut, että haluan siirtyä jonossa taakse.
    Ajoin aerotangoilla ja niihin totuttelu on vielä työn alla, joten pidin reiluhkon turvavälin tien reunaan.

    Olen ollut siinä luulossa, että hitaampi ohitetaan aina vasemmalta (..ainakin niin mutisin ensimmäiselle oikealta ohi menneelle) ?
    Jo ennen tätä ohitus-episodia alamäessa takana tulleet päästivät eturenkaat reilusti takarenkaani vierelle..eikö ryhmässä ajettaessa olekin tarkoitus pitää
    välit vakiona eli (alamäessäkin) peesaajat jarruttavat tarpeen vaatiessa?

  19. #109
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.880
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikihiutale Katso viesti
    ...eikö ryhmässä ajettaessa olekin tarkoitus pitää välit vakiona eli (alamäessäkin) peesaajat jarruttavat tarpeen vaatiessa?
    Käsitykseni mukaan hyvässä ryhmäajossa keulassa olijoiden tulisi polkea sen verran reippaasti, että peesaajien ei tarvitse jarrutella. Ja kun tullaan tasaiselle mäen jälkeen, niin keulilla pidetään alkuun yllä hyvää vetoa ja sitten rauhallisesti tiputetaan nopeus sille tasaisen maan tasolle. Ja kun alamäessä ajetaan vauhdikkaasti niin välit edelläolijaan saavat vähän kasvaakin, ne kuroutuvat sitten kiinni tasaiselle tultaessa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  20. #110
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Itselläni on ryhmäajossa isoja ongelmia, koska mäissä jään ( reilusti) ( siksi pirkka menikin yksin ajellessa).
    No jos pysyn peesissä on alamäessä asia aivan toisin.
    Jos annan vain mennä yläasennossa ilman polkemista olen 10 hengen porukassa keulilla..
    No jos kohta on vastamäki tuleeko siirtyä oikealle ja jono ohittaa vas.
    Vai pysyä vas. (omalla linjalla) ja jono ohittaa oik.
    En viitsi alamäissä jarrutella kun olen sen ankaralla työllä "tienannut"
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  21. #111
    mutta eikö tässä nyt ollutkin kysymys siitä että keula ei jaksa enää pitää vauhtia, niin miten siinä keulassa enää voi polkea tai kannattaakaan polkea.

    Eli kyllä kai ohittajien tuossa tapauksessa pitäisi jonkinlaisia "liikennesääntöjä" noudattaa, ei kai yksittäistä pyöräilijääkään tiellä pientareen puolelta ohiteta ?

  22. #112
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maantienässä Katso viesti
    mutta eikö tässä nyt ollutkin kysymys siitä että keula ei jaksa enää pitää vauhtia, niin miten siinä keulassa enää voi polkea tai kannattaakaan polkea.
    Ei se ole pelkästään jaksamisesta kiinni. Kärjessä oleva kuivan kesän orava saa tehdä aika pirusti duunia vastatakseen jonkun yli satakiloisen jässikän alamäkinopeuteen.

  23. #113
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.880
    Tuo "isojen poikien kerho" on tietysti oma erikoistapauksensa alamäkeen ajettaessa. Eli jos massaa on huomattavasti enemmän kuin perässätulijoilla, niin siinä keulilla ei välttämättä tarvitse kovin paljoa polkea.

    Mutta jos kyseessä on puolestaan jokin isojen poikien kimppalenkki, niin silloin kannattanee siinä keulillakin polkea.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  24. #114
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikihiutale Katso viesti
    Moro!
    Olen ollut siinä luulossa, että hitaampi ohitetaan aina vasemmalta (..ainakin niin mutisin ensimmäiselle oikealta ohi menneelle) ?
    Jo ennen tätä ohitus-episodia alamäessa takana tulleet päästivät eturenkaat reilusti takarenkaani vierelle..eikö ryhmässä ajettaessa olekin tarkoitus pitää
    välit vakiona eli (alamäessäkin) peesaajat jarruttavat tarpeen vaatiessa?
    Ryhmässä ajettaessa keskellä olevan hidastelevan on syytä pitää oma ajolinjansa ja antaa ohittajan mennä ohitse. Ohittaja ohittaa siltä puolelta, josta hän voi tehdä sen ilman vaaraa.

    Tottumattoman on turvallisinta ajaa niin, että voi päästää eturenkaasa edelläajavan takarenkaan viereen. Se on turvallisinta. Kun peesaa lähellä takarengasta pitääkin väistää eikä jarruttaa, koska letkassa jarruttamista tulee vältää kaikin tavoin.
    Jos et aja et voi ottaa!

  25. #115
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Tottumattoman on turvallisinta ajaa niin, että voi päästää eturenkaasa edelläajavan takarenkaan viereen. Se on turvallisinta. Kun peesaa lähellä takarengasta pitääkin väistää eikä jarruttaa, koska letkassa jarruttamista tulee vältää kaikin tavoin.
    Tätä ei sitten pidä käsittää väärin. Letkassa voi käyttää jarruja alamäessä, varsinkin silloin kun edessä ajaa mäkimies joka ei yksinkertaisesti saa riittävää vauhtia. Se on turvallisempi vaihtoehto kuin se että suuri osa porukasta yhtäkkiä vaihtaa ajolinjoja samalla kun lähtee hitaamman ohi. Se ei ole mikään yllätys että takarivissä rullataan alamäessä kovempaa kuin keula polkee.

  26. #116
    ikihiutale Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ikihiutale Katso viesti
    Olen ollut siinä luulossa, että hitaampi ohitetaan aina vasemmalta (..ainakin niin mutisin ensimmäiselle oikealta ohi menneelle) ?
    Jo ennen tätä ohitus-episodia alamäessa takana tulleet päästivät eturenkaat reilusti takarenkaani vierelle..eikö ryhmässä ajettaessa olekin tarkoitus pitää
    välit vakiona eli (alamäessäkin) peesaajat jarruttavat tarpeen vaatiessa?
    Kiitos vastauksista.

    Pienellä "googlettelulla" löysin linkin http://www.pyoraily.fi/@Bin/259345/T...Varala2011.pdf, jossa on selkeä ohjeistus ryhmäajoon.

  27. #117
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Nostetaan taas ajankohtaisena aiheena.
    En tiedä onko tätä kysytty vai onko itsestäänselvyys,
    Mutta kun vetovuoroja vaihdetaan "himmaako" oikea letka ja vasen vetää kovempaa.
    Niin, että vasemman eka tulee keulille oikealle ja vetää siinä aikansa.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  28. #118
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    136
    TdH keskustelussa ja monessa muussakin on tullut esille se ettei monilla ole kokemusta ryhmäajosta, käsimerkeistä yms. Kirjalliset ohjeet eivät näytä menevän perille kovin hyvin eikä monilla ilmeisesti ole halua lähteä kimppalenkeille ryhmäajoa opettelemaan ennen massatapahtumia.
    Ehdotankin, että Pekka Sirkiä ja Jari Kulmala ryhmäajokouluttajina voisivat tehdä opastusvideon. Foorumilla on paljon väkeä joilla on action/video kameroita, joten eiköhän kuvaajakin löydy aika helposti.
    Video kaikkien saataville youtubeen tms. ja vapaasti linkitettäväksi tdh, giro yms. tapahtumien sivuille.

  29. #119
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Posankka Katso viesti
    TdH keskustelussa ja monessa muussakin on tullut esille se ettei monilla ole kokemusta ryhmäajosta, käsimerkeistä yms. Kirjalliset ohjeet eivät näytä menevän perille kovin hyvin eikä monilla ilmeisesti ole halua lähteä kimppalenkeille ryhmäajoa opettelemaan ennen massatapahtumia.
    Ehdotankin, että Pekka Sirkiä ja Jari Kulmala ryhmäajokouluttajina voisivat tehdä opastusvideon. Foorumilla on paljon väkeä joilla on action/video kameroita, joten eiköhän kuvaajakin löydy aika helposti.
    Video kaikkien saataville youtubeen tms. ja vapaasti linkitettäväksi tdh, giro yms. tapahtumien sivuille.
    Kuulostaa hyvältä idealta. Minulla on sellainen tuntuma, että suurin osa häröilijöistä ei edes tunnista itsenään häröijijäksi. Jos ajattelee, että menenpäs tuosta välistä vähän eteenpäin, niin omaa sivuttaisliikettä ei edes huomaa, kun pitää miettiä pystyssäpysymistä. Videoon voisi laittaa siis lisäosion "ei-näin", sivuttaissiirtymät, taakse katsominen, jarruttaminen, kiilaaminen, ruokailu ym. Kasat tuota tehdessä eivät ole toivottavia, vaikka antaisivatkin enemmän tietoiskumaisuutta Tai ottaa mukaan vuosien mittaan kertyneitä video-kasoja. "Tutkijalautakuntaa tarvittiin: Tämä teki näin, sitten kävi näin"

  30. #120
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    770
    Idea videon teosta on ollut esillä ennenkin. Esim. TdH:n jälkeen vuosi sitten. En muista mihin homma kaatui. Käsikirjoittajan, ohjaajan vai tuottajan puuttumiseen.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Nostetaan taas ajankohtaisena aiheena.
    En tiedä onko tätä kysytty vai onko itsestäänselvyys,
    Mutta kun vetovuoroja vaihdetaan "himmaako" oikea letka ja vasen vetää kovempaa.
    Niin, että vasemman eka tulee keulille oikealle ja vetää siinä aikansa.
    Tarkoitat ns. hidasta telaketjuvaihtoa, jonka lanseerasi pääkaupunkiseudun lenkeille Zeus viime vuoden keväällä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...n-kimppalenkit). Juuri näin homma menee.
    Vetovuoron vaihto parijonossa ei ole mitenkään itsestään selvä juttu. Hyviä ja vähemmän hyviä tapoja on ainakin puolisen tusinaa. HePon ryhmäajokoulutuksessa keväällä niitä käytiin läpi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •