GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 12 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 62 112 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Hå! Haalukka on kuosissa, vähän kinnaa ohjainlaakeri, vaihdan sen viikonloppuna jos se kestää enkä pannuta pikeen.

Saa lähteä peesiin ja mennä ohi...
    skeptinen realisti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Taidat olla totaalinen vajakki. Sä ajat liikenteessä ja liikenteessä joutuu joskus ajamaan peräkkäin, kun mennään samaan suuntaan. Syljetkö jalan kulkiessakin päälle, jos joku tulee liikennevaloissa viereen seisomaan?

Jos perässä ajaminen ottaa itsetunnon päälle, niin hidasta pariksi sekunniksi ja käske menemään ohi. Ei se sun matkantekoasi hidasta kuin sen kaksi sekuntia.
    Kiitoksia vain pikaisesta älykkyyteni analyysistä.

Jos aion kääntyä tai muuten siirtyä sivusuunnassa, vilkaisen taakse ja näytän suuntamerkkiä. Muuten en vilkuile taakse. Sinusta en tiedä, mutta, kuten Oatmeal Stout tuossa vähän aikaisemmin jo ehtikin huomauttamaan, meillä kaikilla ei ole selässä tai ahterissa silmiä. Minulla ei ainakaan ole, ja en siis välttämättä tiedä, että onko joku takanani. Olet ilmeisen älykäs kaveri, sillä olet tehnyt ihan oikean havainnon, että joskus liikenteessä ajetaan peräkkäin. Mutta jos joku on niin lähellä, että nenän niistostani lentävät eritteet osuvat takana ajavan päälle, hän on liian lähellä.

Tuosta liikennevaloista syljeskelystä: Miten tämä nyt liittyy peesaamiseen? Onko tuo sinulle yleinenkin tapa toimia? Saattaa ollakin, mutta älä silti huoli, minä pystyn kyllä pitämään syljet suussani kun niin haluan. Ja tuossa mainitsemassasi tilanteessa en vielä toistaiseksi ole tuntenut tarvetta syljeskellä edes maahan, puhumattakaan toisten päälle.

Sinun itsetuntosi voi ollakin niin heikko, että peesaaminen aiheuttaa itsetunto-ongelmia. Minulle se ei aiheuta. Mutta jos joku tosiaan ajaa niin lähellä minua, että nenän niistämiseni aiheuttaa hänelle ongelmia, hän on minulle potentiaalinen turvallisuusriski. Siksi en pidä siitä, että joku (todennäköisesti minulle vieras) henkilö ajaa tietämättäni niin lähellä minua.

Pääsinkö hylkylistallesi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VeeVee Katso viesti
    Autolla kun ajaa jonkun perässä niin on hankala nähdä onko edessä olevan auton ratissa nainen vai mies Ei sillä sukupuolella ole merkitystä. Tuota näkee liikenteessä koko ajan, niin pyörällä, jalkaisin kuin autollakin. Monilla on tarve ohittaa. ehkä eivät tykkää ajaa toisen perässä, mennään ohi ohittamise ilosta vai mistä lie johtuukin.
    "I am a Pervert"-pinssin omistavana voin turvallisesti tunnustaa, että sukupuolella on väliä. Itselläni ei ole kovin kauhea hätä ohittaa, mikäli edellä menevä hyvän peräsimen omaava kävelijä/rullaluistelija/pyöräilijä-neito ei mene liian hitaasti omaan vauhtiini nähden Miesten kohdalla silmissä kiintää vain ohituksesta saatavat pisteet.

Taidat olla totaalinen vajakki.
    Eikö tarhassa ja koulussa opetettu jo aikanaan ettei toisia saa sanoa vajakeiksi? Mun koulukaverilla oli sanonta että "Itte se on joka ilmoittaa"
    Meidän pitää vaalia täällä foorumilla Kaikki pelaa-henkeä
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Manensky Katso viesti
    Itselläni ei ole kovin kauhea hätä ohittaa, mikäli edellä menevä hyvän peräsimen omaava kävelijä/rullaluistelija/pyöräilijä-neito ei mene liian hitaasti omaan vauhtiini nähden
    Mulla on sama ongelma. Lisäksi pää saattaa kiertyä kuin vieterillä ympäri ohi ajaessa jotta näkee etupuolenkin
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoP Katso viesti
    Jos aion kääntyä tai muuten siirtyä sivusuunnassa, vilkaisen taakse ja näytän suuntamerkkiä. Muuten en vilkuile taakse. Sinusta en tiedä, mutta, kuten Oatmeal Stout tuossa vähän aikaisemmin jo ehtikin huomauttamaan, meillä kaikilla ei ole selässä tai ahterissa silmiä. Minulla ei ainakaan ole, ja en siis välttämättä tiedä, että onko joku takanani. Olet ilmeisen älykäs kaveri, sillä olet tehnyt ihan oikean havainnon, että joskus liikenteessä ajetaan peräkkäin. Mutta jos joku on niin lähellä, että nenän niistostani lentävät eritteet osuvat takana ajavan päälle, hän on liian lähellä.
    Pyöräillessä sylkeminen on sellainen teko, että sitä ennen katsotaan taakse. Taakse katsotaan pelkästään siksi, että takana voi olla joku, jonka päälle sylki ja räkä voi roiskua. Toisten päälle sylkeminen, vaikka kuinka mukamas tahattomasti, on ihan helvetin huonoa käytöstä.

Ja sinä vielä hekumoit sillä, että uskot pääseväsi joskus sylkemään toisen pyöräilijän päälle. Kuka helvetti sinut on kasvattanut ja millä tavalla?
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Pyöräillessä sylkeminen on sellainen teko, että sitä ennen katsotaan taakse. Taakse katsotaan pelkästään siksi, että takana voi olla joku, jonka päälle sylki ja räkä voi roiskua. Toisten päälle sylkeminen, vaikka kuinka mukamas tahattomasti, on ihan helvetin huonoa käytöstä.

Ja sinä vielä hekumoit sillä, että uskot pääseväsi joskus sylkemään toisen pyöräilijän päälle. Kuka helvetti sinut on kasvattanut ja millä tavalla?
    No ollaanpa sitä nyt agressiivisia. Kiristääkö pipa näin loppuviikosta?

Nyt alkaa menemään jo off-topiciksi, mutta menköön: Omasta mielestäni huonoa käytöstä on toisten vaarantaminen. Liian lähellä ajaminen on toisen vaarantamista. Jos joku vaarantaa minun turvallisuuteni ajamalla liian lähellä sopimatta siitä kanssani, minua ei ihan hirmuisesti harmita vaikka hänen päälleen vähän roiskuisikin jos nyt satun nenääni niistämään. Hän ei siitä vahingoitu, mutta toisin voi käydä minulle jos takana ajava töppäilee ja osuu minuun.

Ja missä minä muka hekumoin sillä, että pääsisin sylkemään jonkun päälle? Ilmeisesti minut kasvattaneet ihmiset ovat tehneet parempaa työtä kuin sinua kasvattaneet, sillä en ainakaan tee hätiköityjä johtopäätöksiä.

Toisten päälle sylkeminen, vaikka kuinka mukamas tahattomasti, on ihan helvetin huonoa käytöstä.
    Niinhan se on, että yskiminen, aivastaminen ja varmaankin myös oksentaminen ovat toimintoja, joita Sinä pystyt hallinnoimaan, mutta astma, hengitystieallergiat ja joillakin pelkkä auringon valo aiheuttaa tahatonta reagointia - me tavalliset kuolevaiset olemme niin vajavaisia ettemme hallitse kaikkia elintoimintoja emmekä edes täydellisesti ajoneuvoamme kaikissa tilanteissa.

Joskus ammoisina aikoina kilvanajeltaessa jotkut myös virtsasivat ajaessaan, mutta ehdottomasti eniten jupinaa aiheutti vetomiehen oksentaminen, mutta hän sen tehtyään vetäytyi jarruttamatta pientareen puolelle jatkamaan avautumistaan maastoon ja avautumista suljettiin Töölöön sairaalassa.

Täydellinen Ihminen on selkeästi Jumalasta seuraava ylöspäin, koska Jumala loi meidät tavalliset ihmiset kuvikseen - vai mitenkäs se oppikirja Also sprach Zarathustra – Ein Buch für Alle und Keinen opettikaan.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Toisten päälle sylkeminen, vaikka kuinka mukamas tahattomasti, on ihan helvetin huonoa käytöstä.
    Niinhan se on, että yskiminen, aivastaminen ja varmaankin myös oksentaminen ovat toimintoja, joita Sinä pystyt hallinnoimaan, mutta astma, hengitystieallergiat ja joillakin pelkkä auringon valo aiheuttaa tahatonta reagointia - me tavalliset kuolevaiset olemme niin vajavaisia ettemme hallitse kaikkia elintoimintoja emmekä edes täydellisesti ajoneuvoamme kaikissa tilanteissa.

Joskus ammoisina aikoina kilvanajeltaessa jotkut myös virtsasivat ajaessaan, mutta ehdottomasti eniten jupinaa aiheutti vetomiehen oksentaminen, mutta hän sen tehtyään vetäytyi jarruttamatta pientareen puolelle jatkamaan avautumistaan maastoon ja avautumista suljettiin Töölöön sairaalassa.

Täydellinen Ihminen on selkeästi Jumalasta seuraava ylöspäin, koska Jumala loi meidät tavalliset ihmiset kuvikseen - vai mitenkäs se oppikirja Also sprach Zarathustra – Ein Buch für Alle und Keinen opettikaan.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoP Katso viesti
    ...Liian lähellä ajaminen on toisen vaarantamista...
    Onnex täällä Suomaliassa on tilaa. Kiinassa ei tempominen onnistuisi, saati sitten "omatila" liikenteessä:

Sori ot, jatkakaa......
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Oon sitten minäkin aivan karmea sika kun niistä oikean sieraimen vilkaisematta taakse. Vasemman sieraimen tyhjennän vasta kun olen vilkaissut ettei kukaan ole sillä hetkellä ohittamassa minua.

Oletan myös muiden toimivan samoin, eli pidän sen verran etäisyyttä ettei tarvitse maistella toisen räkää ja sylkeä. Työmatkatemposika joka tulee liian lähelle takarengasta tekee sen omalla vastuullaan, parempi mennä ohi kuin jäädä siihen takarenkaaseen roikkumaan.

Menee kyllä aika rankasti offtopicin puolelle, mutta itse ainakin vilkaisen aina taakse ennen räkimistä. Tosin mä olenkin aivan helvetin mukava jätkä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Maantiellä ei välttämättä aina huomaa jos joku on tullut peesiin, mutta työmatkalla mä tarkkailen koko ajan taaksekin päin, jottei kukaan pääse yllättämään. Aina pitää muistaa että first rule of työmatkatempo is: you do not get overtaken. Pelihän on menetetty jos joku ohittaa ni pakko olla skarppina jatkuvasti.

Onko kenelläkään peiliä käytössä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Onko kenelläkään peiliä käytössä?
    Täähän voidaan yhdistää jo muotipoliisiketjuun... mutta siis ei ole.

Eiköhän johonkin Garminiin tule pian joku tutkasovellus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Eiköhän johonkin Garminiin tule pian joku tutkasovellus
    Vai olisiko näppärää istuttaa puoliso tandemiin? Ainakin tolla omalla tuntuu olevan silmät selässäkin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rickmaple Katso viesti
    Maantiellä ei välttämättä aina huomaa jos joku on tullut peesiin, mutta työmatkalla mä tarkkailen koko ajan taaksekin päin, jottei kukaan pääse yllättämään. Aina pitää muistaa että first rule of työmatkatempo is: you do not get overtaken. Pelihän on menetetty jos joku ohittaa ni pakko olla skarppina jatkuvasti.
    Ja jos kuitenkin joku yllättää ohituksella niin pitää aina muistaa kuitata takas. Tällöin myös kanssatempoilia on hävinnyt.

IoD Guest
    Nyt tääkin on koettu: työmatkalla Keskuspuistossa meni erityisen painavan näköinen mummunpyörä ohi pienessä ylämäessä. Siinä oli moottori. Miten tää otetaan huomioon työmatkatemmon säännöissä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IoD Katso viesti
    Nyt tääkin on koettu: työmatkalla Keskuspuistossa meni erityisen painavan näköinen mummunpyörä ohi pienessä ylämäessä. Siinä oli moottori. Miten tää otetaan huomioon työmatkatemmon säännöissä?
    hävisit!

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2

Jep hävisit ja pahimmalla mahdollisella tavalla. Kts. sivu 1. TT säännöt/ ravintoketju -> alimmalla portaalla sähköpyörät.

IoD Guest
    Auts. Taitaa olla aika siirtyä sauvakävelyyn.

Tänään tais syntyä työmatkatemmon personal best: 31,7 km/h Martsarista Kansallisteatterin kulmalle.

Näköjään vastapuolen voi nujertaa verbaalisesti. Ohitin kiemurrellen ja epätasaisella rytmillä ajavan fiksterin. Se oli lähdössä mäen päällä peesiin, mutta putosi, kun kysyin osaako se peesatessaan jarruttaa sillä pyörällä. Osasi tai säikähti tai jotain.
    A Gentleman will walk but never run

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jman Katso viesti
    Tänään tais syntyä työmatkatemmon personal best: 31,7 km/h Martsarista Kansallisteatterin kulmalle.
    Mutta tulitko missään vaiheessa ohitetuksi?
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Muutaman kerran ihmettelin myös töistä palatessa kun mummopyörällä mummo pysyy helposti ylämäessä mukana

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Nyt on unohtunut keskustan pikkukaduilla autojen ohittelu.. mähän ohitan autoja jatkuvasti, kai siitä pitäs vähän pojoja saada.
    Montako bonuspistettä saa, jos autoa ohittaessaan auto päättää spontaanisti kääntyä, ja jää alle?

(näin kävi vuosi sitten syksyllä, sen jälkeen vähentynyt autojen ohittelu)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo
    Montako bonuspistettä saa, jos autoa ohittaessaan auto päättää spontaanisti kääntyä, ja jää alle?
    No onkos tämä työmatkatempoilun arvostelu sittenkin vähän niin kuin judoa, että pisteitä voi ja saa (esim. mielenvirkistykseksi) laskea, mutta lopulta ainoa ratkaiseva tekijä on ohitetuksi tuleminen, eli ippon?
    "Keep your distance and don't follow me"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hkultala Katso viesti

(näin kävi vuosi sitten syksyllä, sen jälkeen vähentynyt autojen ohittelu)
    Ohittiko joku sinua kun makasit asfaltissa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FoMoCo Katso viesti
    Ohittiko joku sinua kun makasit asfaltissa?
    *reps*, tää oli kyllä hyvä.

PS. Luonnollisesti toivon ettei ko tapauksessa käynyt myöskään pahasti

Edit syy: katumus toisen onnettomuudelle nauramisesta

Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Maggo muokkasi tätä : 06.09.2012 at 09.17

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään