FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 205 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 105 155 195 203 204 205 206 207 215 255 305 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.121 - 6.150 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti proileri Katso viesti
    luulisi että taskulamppu on vielä niin simppeli laitos että myös halvat kestäisivät jotain, oikeastaan ainoa mikä niissä voi olla herkempi hajoamaan on se itse ledi.. Oletko sattumoisin tutkinut että mistä syystä sun lamput hajoavat?
    Olen ostanut noita DX:n halpoja ja tehokkaita lamppuja päivittäiseen käyttöön. Jos lampussa on perinteiset 5 moodia eli kolme eri tehoa ja pari vilkkua niin siitä hajoo joko ajuri tai sitten kytkin. 1 moodisesta hajoo se kytkin yleensä. DX myy myös kytkimiä, mutta vielä ei ole osunut sopivaa kytkintä hajonneen tilalle, vaikka muutaman olen tilannut ja enää en ole jaksannut jumpata näiden halpislamppujen kanssa. Kaikissa hajonneissa led on jäänyt ehjäksi eli palaa hyvin, kun tarjoaa 1A, 4V sähköä sille suoraan jalkoihin. Kohtuullinen kasa näitä hajonneita odottaa jotain DIY innostusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti proileri Katso viesti
    Suht jämäköitäkin kiinalaisia taskulamppuja yhdellä teholedillä olen kaupoissa nähnyt n. 10 euron hintaan, ja itseasiassa mulla on tuoreeltaan pyörässä halpa setti joka myös sellaisen + fillarikiinnikkeen sisältää. Pitääpä seurailla miten kauan kestää elossa, mutta luulisi että taskulamppu on vielä niin simppeli laitos että myös halvat kestäisivät jotain, oikeastaan ainoa mikä niissä voi olla herkempi hajoamaan on se itse ledi.. Oletko sattumoisin tutkinut että mistä syystä sun lamput hajoavat?
    Siis nää aiemmin tilatut DX:n lamput ovat olleet niitä megahalpis-parin taalan muovilamppuja, joista on hajonnut kuoret, patterikotelo tms. jollain tavalla. Ensimmäisen teippasin kasaan, kunnes se hajosi lopullisesti. Toisessa rakenne petti ja olihan se aika möhkö muutenkin.

Minulla itselläni on DX:n Ultrafire-fikkarilamppu ja se on ihan toimiva ja riittävän tehokas (liiankin, jos täysiä posottaa) omassa käytössäni. Joten tilasin toisen. Tämä uusi menee paremman puoliskoni käyttöön.

Huomasinpa päivällä että perusmallin päivävalo on ihan järkevä varuste aurinkoisellakin ilmalla. Yksi rouvashenkilö tuli reipasta tahtia vastaantulijana sillan alta varjosta KLVtä ja 90 asteen käännös suojatielle ja tien yli mun edestä näpsäkästi. En havainnut rouvaa ennen ku tuli ulos varjosta ja kääntyi suojatielle, ehti parin sekunnin varoajalla sujahtaa siitä yli. Mietin että todellisen urbaanin pyöräsissin otteet oli tahdista päätellen, mutta ei näyttänyt heijastimia tai valoja olevan pyörässä.

Fenixiltä tulee ilmeisesti pari uutta pyörävaloa: http://www.gizmag.com/fenix-bike-lig...-lumens/23602/

-Cube- Guest
    Kyllä mä käytän edessä ja takana vilkkuvia valoja sillä ne näkyy hyvin ja niihin kiinnittää huomiota helposti jo parin sadan metrin päästä toisin kuin tasaisesti palavaan himmeään pyöränvaloon. Olen ajanut niillä talvisin esim. Tikkurilan keskustassa autotiellä eikä poliisit ole koskaan sanoneet mitään. Ja mulla on ihan vaan tämmöset halppis Airamit mitkä kyllä näkyy pitkälle. Edessä http://www.airam.fi/huomio-jaturvava...l?&product=668 ja takana http://www.airam.fi/huomio-jaturvava...l?&product=669

Suosittelen kyllä ehdottomasti kaikille hiukankin vilkkaamille mestoille vilkkuvia huomiovaloja jos tarkoituksena on näkyä muille eikä niinkään valaista kovin tehokkaasti reittiä. Kyllä tollakin toki näkee kohtalaisesti myös vilkulla.
    -Cube- muokkasi tätä : 16.08.2012 at 19.31

Se farkin vilkutustoiminto vaan vaikeuttaa havannointia kuinka nopeasti disco-inferno kelvillä etenee. Jos haluat näkyä, lisää lumeneita.

Asiaan, riistovalosta alkaa akku kyykkäämään, se on se wanha wilma vai betty kopio, uutta tankovaloa siis etsin laajalla keilalla, budjetti vois olla muutama satanen, onko tullut jotain uutta kivaa joltain merkiltä vai lampsinko Lupinen virtuaalikauppaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Asiaan, riistovalosta alkaa akku kyykkäämään
    Uteliaisuuttani kysyn, että minkä ikäinen, montako latauskertaa(vaikka sadan tarkkuudella) ja millä ladattu(asia liittyy vähän tuohon kauppapuolen keskusteluun).

Yllä oleva juttu Fenix:n fillarilampuista oli ihan mielenkiintoinen. Näissä on ilmeisesti irtonaiset akkupitimet. Tehokkaampi, noin 800lm palaa varmaan kahdella 18650 kennolla täydellä teholla sen 2h, mutta erillinen paristopidin mahdollistaa vara-akkujen(edullisten irtokennojen) mukana pitämisen/vaihtamisen. Miten näppärää tämä on ei kyllä selviä mitenkään. Syyskuussa taitaa olla oikeasti saatavana.

Olen myös huomannut autoa ajaessa, että oikeasti pimeällä tiellä vilkkuvan valon etäisyyttä ja nopeutta on vaikeampi arvioida, kuin jatkuvasti palavan. Osalla jää jopa hälytysajoneuvot huomaamatta kaikista vilkuista huolimatta eli en kovin paljon laskisi noiden vilkkuvalojen tuomaan lisäturvan varaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -Cube- Katso viesti
    Kyllä mä käytän edessä ja takana vilkkuvia valoja
    Osta kirkkaasti jatkuvaa valoa näyttävät lamput. Pyöräs valo on laiton sillä hetkellä kun se vilkku on pimee - olet siis valoton valopää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Akkumies Katso viesti
    Uteliaisuuttani kysyn, että minkä ikäinen, montako latauskertaa(vaikka sadan tarkkuudella) ja millä ladattu
    Riistovalon akun lataussyklejä laskiessa sadan tarkkuus johtaa pahasti harhaan. Neljästä akkusetistä kolme on paskonu ittensä reilun parin kymmenen syklin jälkeen.

Olen myös huomannut autoa ajaessa, että oikeasti pimeällä tiellä vilkkuvan valon etäisyyttä ja nopeutta on vaikeampi arvioida, kuin jatkuvasti palavan. Osalla jää jopa hälytysajoneuvot huomaamatta kaikista vilkuista huolimatta eli en kovin paljon laskisi noiden vilkkuvalojen tuomaan lisäturvan varaan.
    Itte pitäisin kiinteästi palavaa ensisijaisena, kirkkaampi kiinteä takavalo toimii varsinkin hyvin jos sitä kevyesti kallistaa kohti maata. Turha sitä on lentsikoille esitellä, parempi ottaa hyödyt siitä tien ja pyörän heijastamasta valosta On muuten todella hyvä etäisyyden arvioinnin kannalta tuommoinen maata kohti osoittava valo, tekee kivan ison pallukan siihen asfalttiin mistä heleppo arvioida sijainnin muutos. Ns. "bemari tuuning"-kossien suosima alustavalo voisi olla hyvä varuste pyöräänkin.

Vilkkuvan valon voi laittaa kiinteän lisäksi, jos mausteita kaipaa. Sehän ei paljoa valotehoa taas vaadi että vilkkuvan valon huomaa, niin huomiovilkuttimeksi riittää about se halvin kiinalainen. Semmoinen o mun mielestä hyvä missä on joku 8 lediä ja löytyy nopeasti kiertävä moodi, on liikettä valossa mutta ei tule katkoksia havainnointiin.

Yksittäisen lampun valoteho on turvallisuuden kannalta mun mielestä aivan yliarvioitu juttu - olettaen siis että se valo näyttää lähinnä eteenpäin eikä tee maahan kuviota. Lähes mikä tahansa tuikku erottuu hämärällä usean sadan metrin päähän, pelkällä n. 10 sekunnin etäisyydellle näkyvällä heijastimellakin jo lähes pärjäisi maantiellä. Sen jälkeen kun autoilijalla o pieni havainto että joku valo tuossa kiiluu, olisi tärkeämpää panostaa siihen että autoilija erottaa pyöräilijän muodon ja koon, ja osaa arvioida sen perusteella nopeuden ja etäisyyden. Jos autoilija näkee pimeällä tiellä välillä 500-50m vain pienen punaisen pallukan takavalosta, ja sitten vasta kahta sekuntia ennen osaa arvioida tarkan etäisyyden, ni siinä vaiheessa tulee jo kiire.
    proileri muokkasi tätä : 17.08.2012 at 06.08

Eilen oli jo ysiltä poikkeuksellisen pimeää sadepilvien kanssa, mutta taisin silti olla ainoa jolla oli valot…Hieman oli jännää kelveillä ajelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Riistovalon akun lataussyklejä laskiessa sadan tarkkuus johtaa pahasti harhaan. Neljästä akkusetistä kolme on paskonu ittensä reilun parin kymmenen syklin jälkeen.
    ilmeisen huonoa tuuria tms.. itselläni ja parin kaverin riistovalot (yhteensä kaikkiaan 6kpl) vaan toimii ja toimii ja toimii ja.... omiani olen ladannut noin ~200kertaa nyt kolmen vuoden aikana.
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

Itselläkään ei ole ollut mitään ongelmia DX-soihtujen kanssa (7 kpl), neljättä vuotta mennään vanhimman kanssa ja ovat olleet aktiivisessa käytössä kaikilla mahdollisilla keleillä. 18650 akkuja on pari sipannut kokonaan.

Tosiaan, syksy tekee tuloaan ja nyt olisi valojen hankinta edessä päin, mielessä oli setti maastoon, kypärään ja tankoon. Millainen Setti tuohon olisi viisainta, kohtuulliseen hintaan. Esim magic shine tarjonta, tai DX lamput. Aiemmin keskusteluissa oli mainittu että tangossa olevassa saisi olla leveämpi keila ja kypärässä kapeampi. Olisiko ehdottaa jotain settiä?

Olisiko tässä setissä mitään järkeä?
    tankoon:
    http://www.taskulamput.fi/tuote/polk..._xm_l_edition/
    kypärään:
    http://www.taskulamput.fi/tuote/polk...ht_biker_1400/

Vai kannattaako ottaa suoraan 2 x 1400 tai sitten tuota toista?
    vai kannataisko ostaa vaan 1 hyvä tankoon...

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=70455

Etukäteen jo kiitteleen

Mulla on melkein tuo sama setti, tosin 900 lumeninen on vanhemmalla ledillä ja tuosta 1400-lumenisesta mulla on kolmiledinen versio. 900 on kypärässä, toinen tangossa. Nuo lamput on aivan erilaisia, 900 on spottivalo pitkällä kantamalla, 1400 on leveäkeilainen mutta kantama on aika olematon. Tuolla 900:lla näkee paljon paremmin vauhdissa, toista lamppua käytän lähivalona.
    Jos pitäisi vain yhtä lamppua käyttää, valintani olisi ehdottomasti 900 kiinni kypärässä. Tietysti jos harrastaa vain hidasta mönkimistä, tuo 1400 voisi olla parempi, mutta kovempaan vauhtiin tarvitaan spottivalo jotta näkee tarpeeksi kauas.

Ainiin, nuo Lumilightit, Magicshinet ja DX-lamput ovat aivan samoja tuotteita (latureissa saattaa olla eroa?). Itse ostin omani DX:stä Magicshine-nimellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rahka Katso viesti
    Tosiaan, syksy tekee tuloaan ja nyt olisi valojen hankinta edessä päin, mielessä oli setti maastoon, kypärään ja tankoon. Millainen Setti tuohon olisi viisainta, kohtuulliseen hintaan. Esim magic shine tarjonta, tai DX lamput. Aiemmin keskusteluissa oli mainittu että tangossa olevassa saisi olla leveämpi keila ja kypärässä kapeampi. Olisiko ehdottaa jotain settiä?

Olisiko tässä setissä mitään järkeä?
    maksaisit siis noista ~300e kun ->
    mieluummin vaikkapa tälläinen tankoon ja toinen kypärään ja sillä hyvä :
    http://www.dealextreme.com/p/t6-assa...082508?item=47
    ja säästit 230e

Uteliaisuuttani kysyn, että minkä ikäinen, montako latauskertaa(vaikka sadan tarkkuudella) ja millä ladattu(asia liittyy vähän tuohon kauppapuolen keskusteluun).

Yllä oleva juttu Fenix:n fillarilampuista oli ihan mielenkiintoinen. Näissä on ilmeisesti irtonaiset akkupitimet. Tehokkaampi, noin 800lm palaa varmaan kahdella 18650 kennolla täydellä teholla sen 2h, mutta erillinen paristopidin mahdollistaa vara-akkujen(edullisten irtokennojen) mukana pitämisen/vaihtamisen. Miten näppärää tämä on ei kyllä selviä mitenkään. Syyskuussa taitaa olla oikeasti saatavana.

Oliskohan ees 50 latausta täynnä?

Lampuke alkaa näyttää punaista aika lyhyen ajon jälkeen, oisko 1h kun on puoliteholla kuskannut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Oliskohan ees 50 latausta täynnä?

Lampuke alkaa näyttää punaista aika lyhyen ajon jälkeen, oisko 1h kun on puoliteholla kuskannut.
    kuten tässä tai jossakin toisessa topikissa jo todettu niin tuo oire on juuri tuosta balansoinnin puutteesta kiinni. eli tuossa 2s2p paketissa on luultavasti ainakin yksi akku ihan ties missä latingissa tai voihan se olla jo kuoleentunutkin tms ja lamppu toimii kolmen muun varassa.
    dx:stä vaan tilamaan erillis kennoja 1-2 kpl tms ja sitten vain tarkistamaan akkupaketin kennoja läpitte ja vaihtaa huonon uuteen ja taas pelittää pari kolme vuotta tms

toisaalta tuo punaista näyttäminen voi tulla ihan mistä vaan sillä minulla dx lamput toimivat noin 1,5-2h ennenkuin tulee punaista kun kaverilla uudempi dx valo näyttää punaista jo 30min jälkeen (testattu myös minunvalon akkupaketilla joten vika ei ole akuissa). lopullinen polttoaika on kuitenkin sama molemmissa (2,5-2,7h)

siis myös toisinsanoen: lopullinen polttoaikahan ratkaisee akun kunnon... jos tuijottaa punaista valoa voi saada väärän kuvan akun kunnosta.

Varmaan mieluummin liipasen hobbykingistä LiPot kun mulla löytyy RC harrastuksen jäljiltä balansoiva laturi.

Btw, aina kun latasin kiinanlamppua niin se akku oli NOSRAMin lataussäkissä...

Tietty, jos rupeais speksailemaan niin joku Lupinen lampuke vois olla kans kiva, hmm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fsol77m Katso viesti
    maksaisit siis noista ~300e kun ->
    mieluummin vaikkapa tälläinen tankoon ja toinen kypärään ja sillä hyvä :
    http://www.dealextreme.com/p/t6-assa...082508?item=47
    ja säästit 230e

Lainasin hieman vinkkiä ja pistin tilaukseen (Kiitokset vinkistä) ... katsotaan millainen peli tulee syksyn / talven iltoihin.

-Cube- Guest
    Osta kirkkaasti jatkuvaa valoa näyttävät lamput. Pyöräs valo on laiton sillä hetkellä kun se vilkku on pimee - olet siis valoton valopää.
    No mun pyörä taitaa olla muutenkin laiton kun siinä ei ole yhtäkään heijastinta... Ja tolla nopealla vilkulla pimeyttä kestää varmaan sen 0,2 sekuntia eli aika pitkän aikaa kaikin puolin näkyvyyden kannalta.

Mutta se on myös hienoa kun jotkut osaavat asentaa punaisen valon eteen ja toiset kirkkaan taakse. Asioita mitä mä en vaan tajua mutta ehkäpä mun ei tarttekkaan.

Kiitos vastauksistanne, kyllä nuo DX lamput eniten kiinnostaa nimenomaan hintansa vuoksi, onko niissä latureissa jotain häikkää ollut kun jotain sellaista kuullut/lukenut. Ja mitä mieltä olette onko fiksuin vaihtoehto tosiaan tuo yllämainittu
    2 x http://www.dealextreme.com/p/t6-assa...082508?item=47
    Vai em.lamppu ja
    http://www.dealextreme.com/p/mj-872-...-set-844080953

vai onko toi tosiaan paras hinta/laatu suhde tossa 2 x T6 Assault setillä? kyllä se lompakolle sopis parhaiten

Ja käykö tämä laturi noille akuille

http://www.taskulamput.fi/tuote/biker_laturi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rahka Katso viesti
    Kiitos vastauksistanne, kyllä nuo DX lamput eniten kiinnostaa nimenomaan hintansa vuoksi, onko niissä latureissa jotain häikkää ollut kun jotain sellaista kuullut/lukenut. Ja mitä mieltä olette onko fiksuin vaihtoehto tosiaan tuo yllämainittu
    2 x http://www.dealextreme.com/p/t6-assa...082508?item=47
    Vai em.lamppu ja
    http://www.dealextreme.com/p/mj-872-...-set-844080953

vai onko toi tosiaan paras hinta/laatu suhde tossa 2 x T6 Assault setillä? kyllä se lompakolle sopis parhaiten

Ja käykö tämä laturi noille akuille

http://www.taskulamput.fi/tuote/biker_laturi/
    mielestäni kaksi lamppua on parempi kuin yksi sillä toisen voit tosiaan pitää tangossa yleisvalona ja toisen kypärään jotta näkee mutkat.
    tuo xp-g lamppu on ylihintainen mielestäni eli ei kannata ostaa.

laturia ei tarvitse erikseen ostaa sillä se kyllä tulee valon/valojen mukana ja jos ostat kahdet lamput niin saat kahdet laturitkin joten on varaa rikkoa toinen

Itellä suurin vika DX-valoissa on ollut johdon jäätyminen ja hajoaminen pakkasella, mutta jos parempia vaihtoehtoja ei ilmaannu niin pitänee hankkia taas pari lamppua talveksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Itellä suurin vika DX-valoissa on ollut johdon jäätyminen ja hajoaminen pakkasella, mutta jos parempia vaihtoehtoja ei ilmaannu niin pitänee hankkia taas pari lamppua talveksi.
    itselläni tai kavereillani ei ole hajonnut. ilmeisesti jossakin kohtaa joskus ollut huonoa kaapelia liikenteessä (joillakin muillakin käsittääkseni hajonnut talvella). onneksi tuo on helppo vaihtaa uuteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -Cube- Katso viesti
    Ja tolla nopealla vilkulla pimeyttä kestää varmaan sen 0,2 sekuntia eli aika pitkän aikaa kaikin puolin näkyvyyden kannalta.
    Taidat olla rikoksen uusija, kun se risa valo sammuu koko ajan uudelleen varmaan 0,2 sekunnin välein.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fsol77m Katso viesti
    ilmeisen huonoa tuuria tms.. itselläni ja parin kaverin riistovalot (yhteensä kaikkiaan 6kpl) vaan toimii ja toimii ja toimii ja.... omiani olen ladannut noin ~200kertaa nyt kolmen vuoden aikana.
    Oot sää hyvä myyntimies, ku sait mun vielä kerran tilaamaan varapaskaa kiinasta. Jos nyt sitte kestäis edes koko talven.

Noh, eli olin jo laittamassa ko. settiä tilaukseen (siis kahta tollasta) mutta eih... niitähän ei ole siellä täytynee odotella siis :/

Oletko mitannut näiden risojen akkupakettien kennokohtaisia jännitteitä? Suojakelmut siis pitää purkaa pois, jotta pääsee mittaamaan mutta, kun akku on jo sökö niin ei ole mitään menetettävää, kun on vain varovainen, ettei tee oikosulkuja (jos vielä toinen kennopari on hengissä) ja saa kipinöitä silmille.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •