GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 7 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 57 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 1987

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

  1. #181
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aksaukko Katso viesti
    Tohon Flow vanteeseen ilmeisesti ilmeisesti laitetaan tubeless venttiili ja Notubesin keltainen vanneteippi. Tohon asti homma on selkeetä, mutta sitten siihen pitäisi laittaa vielä rengas päälle ja käsittääkseni jotkut litkut sisälle. Mitä litkua sen pitää olla ja millä se sinne laitetaan?
    Stan'sin NoTubes irtoventtiilipari, NoTubes vanneteippi (leveyttä on muistaakseni kahta erilaista, vanteen sisähalkaisijaa vastaava on ihanteellinen leveys), NoTubes litku ja litkun täyttöruisku joka on käytännössä iso lääkeruisku varustettuna lyhyellä letkulla ja adapterilla joka kiertyy kiinni venttiilin runkoon.

    Vanteen teippaus Stan'sin video-ohjeen mukaan (YouTube), venttiilit paikoilleen, renkaat vanteelle ja reilulla paineella urilleen (ei haittaa jos autotallista löytyy kompura, ei tarvitse painia vaikka olisi tiukempikin mitoitus). Kun renkaat paikoillaan, venttiileistä sielut irti, venttiilin runkoon täyttöruisku, ruiskuun 100ml litkua ja siitä renkaaseen. Sielut paikoilleen, reilut paineet renkaisiin ja sitten ravistelua + pyörittelyä + kyljellään lepuuttelua Stan'sin video-ohjeen mukaan (YouTube). Jos ei tiivisty suoraan, ravistelua + pyörittelyä + kyljellään lepuuttelua toistaen niin pitkään kun renkaassa on nestemäistä litkua. Jos se loppuu, litkua jokunen 10ml lisää ja homma jatkuu.

    Kaikki pelit ja vehkeet saa vaikka Hi5Bikesistä. Jos se kompura löytyy, kannattaa hankkia pyöräliikkeestä myös Schrader -> Presta -adapteri.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  2. #182
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Flow EX stanin omille navoille (3.30HD) on nyt kasattu, tossa vähän kun kiekkoa paineli sivuttaissuunnassa niin jäykkyyttä on hyvin, huomasin kanssa että stanin navoissa on korkeemmat laipat ja kauempana toisistaan kuin mitä hopessa on, laakerointi tuntuu olevan aika hyvä, vapaaratas on aika hiljainen, tänään ajoa ja vähän testailemaan.

  3. #183
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    82
    Jäykkäperä luovuttaa osansa (ml. kiekot) täpäriprojektiin ja muuntuu täysjäykäksi 1x10 työmatka ym. yleispyöräksi. Haussa on budjettikiekot, jotka saisivat olla sen verran maastokelpoiset että voisivat toimia täpärin varakiekkoina. Onko maks. 200 eurolla parempia ehdotuksia kuin Fulcrum Red Power XL?
    http://www.bike-components.de/produc...ell-2012-.html

  4. #184
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Viidelläkympillä sulaisi 200 grammaa pois http://superlight-bikeparts.de/Novat...set-29er-niner

  5. #185
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trifon Katso viesti
    Jäykkäperä luovuttaa osansa (ml. kiekot) täpäriprojektiin ja muuntuu täysjäykäksi 1x10 työmatka ym. yleispyöräksi. Haussa on budjettikiekot, jotka saisivat olla sen verran maastokelpoiset että voisivat toimia täpärin varakiekkoina. Onko maks. 200 eurolla parempia ehdotuksia kuin Fulcrum Red Power XL?
    http://www.bike-components.de/produc...ell-2012-.html
    Onko nuo Fulcrumit ihan ok kiekot? Pitäisi alkaa kasaamaan kiekkoja 15 mm/142 mm, mutta tuossa Fulcrumissahan on optiot molemmille akseleille. Itse meinasin tehdä budjettikiekot CRC:n Koren navoilla ja DT:n Comp/Champ-pinnoilla ja vanhoilla Bontragerin kehillä, mutta en tiedä jaksaako, jos Saksalainen laittaa tuohon hintaan. Ai joo, tuossa ei ole 32 pinnaa edessä.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

  6. #186
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    82
    Onko Fulcrumien litkuttamisessa jotain ongelmallista?

  7. #187
    IncBuff Guest
    Entä nuo Fulcrumien navat? Onko kunnolliset? Sata grammaa sinne sun tänne kunhan kestää ja ei maksa hirveitä olisi projektin nimi.

  8. #188
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    110
    Kysynpä nyt tähän ketjuun että onko tullut vastaan vannejarrukehiä joissa olisi enemmän kuin stanu 19mm leveyttä ja painoa 400g pintaan? Tekisi gutaa crossariin olla vähän leveyttä vanteessa. Kysymys siis voidaan ymmärtää myös että tekeekö kukaan enää jotakuinkin moderneja XC-kehiä vannejarruille? Katsoin että DT:llä oli yhdet, mutta en nyt ihan saanu selvää oliko ne pelkästään levyille.

  9. #189
    Liittynyt
    12/2006
    Viestit
    359
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dILETANTTI Katso viesti
    Onko nuo Fulcrumit ihan ok kiekot? Pitäisi alkaa kasaamaan kiekkoja 15 mm/142 mm, mutta tuossa Fulcrumissahan on optiot molemmille akseleille. Itse meinasin tehdä budjettikiekot CRC:n Koren navoilla ja DT:n Comp/Champ-pinnoilla ja vanhoilla Bontragerin kehillä, mutta en tiedä jaksaako, jos Saksalainen laittaa tuohon hintaan. Ai joo, tuossa ei ole 32 pinnaa edessä.
    Karate Monkeyssa kyseiset Fulcrumit olleet alla noin 1500 kilsaa. Schwalben Big Apple renkaina joten kauheesti ei ole vanteet saaneet kyytiä. Kovaa maastoajoa en ole kokeillut niillä vielä rengastuksesta johtuen ja talvikin on vasta tulossa. Navat herkistyi parin sadan kilsan jälkeen ja tuntuu olevan vielä iskussa. Ei vielä ainakaan pahaa sanottavaa kiekoista mutta suht kevyessä käytössä ovat olleet.

  10. #190
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trifon Katso viesti
    Jäykkäperä luovuttaa osansa (ml. kiekot) täpäriprojektiin ja muuntuu täysjäykäksi 1x10 työmatka ym. yleispyöräksi. Haussa on budjettikiekot 200e.
    Tein jo periaatteessa päätösksen noista Fulcrumeista, mutta illan lenkillä takakiekko (FRM 388) burppas oikein kunnolla ilman kummostakaan sivuvääntöä. Eikä ollu eka kerta. Mä ajelen Geax Saguaroilla (2.2) noin 2 barin paineilla, että saan juurakossa jäykkäperän takapäähän vähän pitoa. FRM:n sisäleveys on 20.8mm.

    Onko noi kiekot liian kapeat noille paineille ja renkaille? Noi kiekot ajattelin laittaa tulevaan Titus Rockstariin, mutta kannattako? Ei ne täpärissä kai ainakaan helpommalla pääse. Mikä on riittävä vanteen leveys? Flow:tko vai mitkä pitää saada alle ettei burppaile? Vai onko vaan renkaasta kiinni?

    Nimim. "tuplaantuuko budjetti"

  11. #191
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Kai se on renkaan ja vanteen yhteispelistä kiinni enemmän kuin milleistä. Mulla on 2.35 Nobby Nicit (pacestar evo snakeskin tlr jne.) pysyny Cresteillä (21 mm sisämitta) mainiosti. Mä ajan yleensä nätisti, mutta välillä on höykytystäkin ollut ja vanteet kolissu.

  12. #192
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Kai se on renkaan ja vanteen yhteispelistä kiinni enemmän kuin milleistä. Mulla on 2.35 Nobby Nicit (pacestar evo snakeskin tlr jne.) pysyny Cresteillä (21 mm sisämitta) mainiosti. Mä ajan yleensä nätisti, mutta välillä on höykytystäkin ollut ja vanteet kolissu.
    No hyvä näin ja sitä minäkin. Jotkut valmistajat mainostavat 21mm tarjovan leveyttä jopa 2.5" renkaille, joten yritetään nyt pärjäillä näillä sitten toistaiseksi. Rahaakin säästyy.

  13. #193
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    164
    Te valaistuneet, suositelkaa kevyttä ~100€/kpl 29er tubeless-kehää 2.25 kumille, 77 kg kuskille rauhalliseen ajoon.

  14. #194
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Stans Arch EX?

  15. #195
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Stans Arch EX?
    Eikös Crestit ole kevyemmät (alle 400g?). Onko porukalla kokemuksia näistä -> http://www.justridingalong.com/wheel...-29er-rim.html

  16. #196
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Mulla on noi, ihan tyytyväinen oon ollut. Kuskilla on painoa n. 80 kiloa ja ajelen aika kevyttä maastoajoa. Tai siis mitä täältä nyt Tampereelta löytyy.

  17. #197
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Mulla on noi, ihan tyytyväinen oon ollut. Kuskilla on painoa n. 80 kiloa ja ajelen aika kevyttä maastoajoa. Tai siis mitä täältä nyt Tampereelta löytyy.
    Mistä hankit? Halvin kioski minkä löysin on http://bike-x-perts.com/bor-felge-33...from_store=en/

    Tosin lähetyskuluista ei vielä hajuakaan.

  18. #198
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Superlight-bikeparts.de. Tulivat tosin valmiiksi koottuina kiekkojen mukana, Novatecin navoilla.

    http://superlight-bikeparts.de/FRM-X...ty-Niner-Niner
    79 eur + postit näyttäisi olevan.

  19. #199
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Mä arvoin jonkin aikaa yhtä leveiden Arch EX:n (450 g) ja Crestin (380 g) välillä. Päädyin jälkimmäisiin ja olen ollut tyytyväinen. Kiekot on koottu Fixie Incin napoihin (One Hour in Hell edessä ja Kick-Flip takana) DT Competition -pinnoilla ja Polyaxin alumiininippeleillä. Parin painoksi tuli 1650 grammaa, kuski 71 kg. Aiemmat kiekot painoivat kaksi kiloa ja olivat pari milliä kapeammat, minkä lisäksi niiden kanssa piti käyttää sisäkumeja. Grammanviilaaja minusta pois, mutta ero ajettavuudessa uusilla kiekoilla oli aika huikaiseva.

  20. #200
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    955
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    mä käpistelin noita tubeksen napoja ja päätin kasauttaa yhet Flow EX kiekot niillä... kestotestistä ei voi sanoa mitään, vielä.
    Onko kiekot jo alla? Jos on niin miltä tubeksen navat vaikuttaa?

  21. #201
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    188
    Täällä kun tuntuu porukalla olevan kokemusta Stanin 29" kehistä, niin kysytäänpä, että onko Flow tai Arch yhtä hankala renkaan asentamisen kannalta kuin Crest?

    Itte oon yksiin 29" Cresteihin ulkokumit äheltänyt paikalleen, ja aikaakaan ei mennyt kuin 3 päivää. Saatto kyllä olla väärä tekniikkakin... Vasta toisen kumin kohdalla älysin hyödyntää sitä vanteen pohjalla olevaa syvennystä. Silloin rengas lupsahti kivasti paikoilleen, mutta varma en voi olla oliko siitä hyötyä, sillä sitä ennen olin saippualla melkolailla lotrannu ja hiustenkuivaajalla kumia lämmittänyt. En kuitenkaan jostain kumman syystä enää ruvennu asiaa tutkimaan ja ottanut kumia pois vanteelta kokeillakseni uudelleen.

  22. #202
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti adelaine Katso viesti
    Vasta toisen kumin kohdalla älysin hyödyntää sitä vanteen pohjalla olevaa syvennystä.
    Niin siis niinhän ne tubeless/tlr renkaat asennetaan vanteelle aina..

    Vai oikein hiustenkuivaajalla.. mahtoi olla hikistä hommaa..
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  23. #203
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Jos rengas menisi vanteelle yhtään helpommin, pelkäisin sen putoavan irti! (2.35 NobbyNic ja Crest. Rengas menee vanteelle ja irtoaa myös ilman työkaluja.)

  24. #204
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mike Katso viesti
    Onko kiekot jo alla? Jos on niin miltä tubeksen navat vaikuttaa?
    Ohan noilla pari lenkkiä takana, kehät on tosi jäykät ja napojen laakerit herkät, napa ei ole yhtä äänekäs kuin Hopet on mut parin lenkin jälkeen sinnekkin on tullut vähän äänimaailmaa lisää, tuntuvat olevan ihan laatukamaa.

  25. #205
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti adelaine Katso viesti
    Täällä kun tuntuu porukalla olevan kokemusta Stanin 29" kehistä, niin kysytäänpä, että onko Flow tai Arch yhtä hankala renkaan asentamisen kannalta kuin Crest?
    29erissa Crestit ja 26":ssa Flowt. Flowlle on ehkä aavistuksen helpompi laittaa renkaat, kun tuo keskiura on leveämpi. Eipä tosin Crestin kanssakaan ole ongelmia ollut. Ilman työkaluja ja saippuavettä on asentunut ongelmitta spessun, maxxiksen ja schwalben renkaat.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  26. #206
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dirtyrider Katso viesti
    Niin siis niinhän ne tubeless/tlr renkaat asennetaan vanteelle aina..

    Vai oikein hiustenkuivaajalla.. mahtoi olla hikistä hommaa..
    Tätä vähän epäilinkin. Aikaisemmin en tubeleksen vehkeisiin ollut koskenu eikä googlaamalla osunu silmään mitään pelastuksen tarjoavaa ohjetta - ainoastaan vinkkejä saippuasta ja lämmittämisestä. No, tyhmä saa hikoilla.

    Mutta ihan hyvä, jos asia on tosiaan näin. Kauhulla nimittäin odotin renkaanvaihtopäivää.

  27. #207
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti adelaine Katso viesti
    Vasta toisen kumin kohdalla älysin hyödyntää sitä vanteen pohjalla olevaa syvennystä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dirtyrider Katso viesti
    Niin siis niinhän ne tubeless/tlr renkaat asennetaan vanteelle aina..
    Sen verran tarkennusta, että noinhan ne renkaat ylipäänsä asennetaan aina. Aika harvassa on renkaat, jotka kiltisti saa kehälle asettelematta sitä rengasta siihen keskiuraan.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  28. #208
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    52
    Mitkäs olisivat hyvät ja suhteellisen kevyet kiekot ison kuskin alla? Kalsaripaino huitelee aika tarkalleen satasessa, joten ihan hirveän keposet ei voi olla. Aika monissa kiekoissa tuntuu olevan 90kg:n painorajoitus. Pikalinkut pitäisi olla molemmissa päissä, mutta ei kyllä haittaisi jos pystyisi akseleita vaihtamaan, koska tulevat tällä hetkellä aluksi sinkuloituna GT Peace9eriin (pikalinkut molemmissa päpissä) ja ensi vuonna todennäköisesti johonkin vaihteelliseen, esim. Grand Canyon AL 7.9:iin.

    EDIT: Ilmeisesti jos itse lähtee kasaamaan niin Archit ovat verrattain kestävät kehät?
    Kusari muokkasi tätä : 19.09.2012 at 16.50

  29. #209
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Jos Crestissä käyttää mitään muuta kuin keltaista teippiä (esim. tavallista vannenauhaa), saa varautua akrobatiaa ja voimaa vaativaan renkaan asentamiseen.
    Tämäkin vielä. Mulla oli vihreää teippiä.

  30. #210
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    188
    En löytänyt tästä ketjusta mainintaa Salsa Semi -kiekoista. Nopealla haulla katsottuna vaikuttaa kohtuulliselta vaihtoehdolta esim Flow EX:lle.
    Kestävätkin kuuluvat olevan, vaikkei esimerkiksi Flowsta tuttua monikammiorakennetta vanteessa olekaan.

    Leveyttä Semillä on 30mm (Flow EX 25,5mm), joten isompikin kumi menis kivasti. Ainoa miinus tulee alemman sumosarjan täyttävästä 575g painosta (Flow EX 29er 545g mustana / 565g valkoisena) mutta sen kai kestää, jos alle saa hopeiset vanteet. Semiä saa molemmissa väreissä myös 36-puolaisena. Hintakin on pari-kolme kymppiä halvempi kuin Flow:lla.

    Onko täällä kellään kokemuksia näistä?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •