Onko kellään tietoa mistä löytyisi edullista joustokeulaa 24" rengaskoolle ja levyjarrukorvakkeilla? Ei siis tarvitse olla mikään hi-tech vaan Suntourit yms välttävät tähän tarkoitukseen paremmin kuin hyvin.
Onko kellään tietoa mistä löytyisi edullista joustokeulaa 24" rengaskoolle ja levyjarrukorvakkeilla? Ei siis tarvitse olla mikään hi-tech vaan Suntourit yms välttävät tähän tarkoitukseen paremmin kuin hyvin.
Manitou Shock Spring - Steel 2.5" x 400 Lbs (For 215mm Shock)
Osaisko joku sanoa sopiiko tuo CCDB:hen? Käsittääkseni Manitoun sisähalkaisijan pitäisi riittää (CCDB:n omakin hankaa kyllä vähän kun paskaa menee väliin...). Iskarin pituus on käsittääkseni 215mm ja iskunpituus ehkä 63mm eli karvan auki 2,5". Mutta onko samanpituinen jousi sopiva kuin Manitoun 215mm shokkiin, siitä en tiedä mitään, vaikka voisinkin veikata, ettei kovin kauas metsään mene. Viiti kuitenkaan kolmenkympin testiä tässä tehdä. (sori, tsekkaan Manitoun sivuilta kun viitsin, nyt tuli kirjoitettua ensin ja ajateltua sitten)
Rockarin keulojen erot...
Mulla on jäykkäperässä SID RLT 100mm ja täpärissä Revelation RL 140mm. Molemmat 2011 mallia.Molemmissa samat paineet (90psi). + ja - puolen paineet on samat. Revelation toimii todella paljon herkemmin ja pehmeämmin. Voiko niissä olla niin iso ero vai vaatisko SID uudet öljyt vaikka sillä ajettu vaan noin 600 km. Olen myös kuullut / lukenut että SID:n jossain mallissa olisi tyyppivikana irronnut o rengas joka vaikuttaisi toimintaan. Onko joku muu huomannut samaa. Toi o rengas vika varmaan kuuluu takuun piiriin. Vai olisiko muita ideoita mistä vois johtua erot.
http://www.bike-components.de/produc...el-215mm-.html
Halvempi ainakin.
Minulla on pyörässä RS Pike 454 Dual Air -haarukka. Tuli edellisellä lenkillä mieleen, että lukituksen kaukosäätö saattaisi olla tarpeellinen. Ilmeisesti kyseiseen keulaan kaukosäädön saa, mutta mitä minä siihen tarvitsen? Keula näyttää yläpuolelta tältä.
Bike Discountista löytyy tälläisiä. Käykö jokin näistä? Tarvitsenko vielä jotain lisää?
http://www.bike-discount.de/shop/k10...ever-left.html
http://www.bike-discount.de/shop/k10...ver-right.html
Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com
Vaimennuspatruuna pitäisi vaihtaa remote malliin. Pelkästään poplock napin tilaaminen ei riitä.
Respect is not given, it is taken.
Voiko etälukittavaan rebaan lisätä sisäänjouston säätönupin jälkeenpäin? Käsittääkseni tuo lukkonuppi oikeastaan vain säätää tuota on/off malliin.
EDIT:
Voisihan tuon ehkä säätää jotenkin niin että tuon lukkorinkulan pakottaa tiettyyn asentoon, mutta miten?
Onko Foxin keuloissa ja iskareissa taulukkopaineet sägiä säädettäessä jotenkin "sinne päin ja suunnilleen"? Ainakin niiden mukaan kun säädin niin ei menny kuin ois pitänyt (strömsössä).
Tuppaa olemaan liian korkeat paineet noissa taulukoissa. Ettei vaan voi syyttää valmistajaa kun tyhmä jenkkiläinen ajaa aivan liian pienillä paineilla ja rikkoo keulan.
BMC Trailfox TF01 höystettynä kaikella jännällä
Samat havainnot. Taulukosta saa ottaa reilusti pois.
Holokki auki ku H. Moilane.
Tarvittavaan paineeseen vaikuttaa myös pyörän geometria, siksikään valmistaja ei voi antaa juuri oikeaa painetta joka fillariin..
Miten niin tyhmä kysymys??
onko ohjailaakerin koolien ulkomitat standardeja vituttaa kuin pientä oravaa talvella kun käpy jäässä uusi keula tuli jee vanha oli tapered niin kuin uusikin piti olla tulikin 1/1.5 ala puoli ja 1/1.8 ylä kyseessä fox 32 ctd floatti 2013
Jos ala 1 1/2 ja ylä 1 1/8 niin eikö se ole nimenomaan tapered ??
Keskustelun kirvoittamana...
Mikä on kaikkein standardein tapered emäputken koko? Itse kuvittelisin, että semi-integroituna 44mm ylä ja 56mm ala, mutta sitten löytyy kuitenkin kaikenmaan 55mm yms.
Tarve kun olisi juuri 44mm/56mm laakerikupein varustetulle ohjainlaakerille johon saisi normaalin 1 1/8 keula kiinni.
Tämä esim olisi soiva, mutta 55mm?? http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=41851
On tämä kyllä melkoinen suo.
PoriMTB
MKVOLII contributor #26
Tuli kahlattua tämä threadi läpi, löytyi edullinen lähde isopropanolille ja muita hyviä vinkkejä. Vaan yhtä aihetta ei täällä (eikä hakujen perusteella muuallakaan foorumilla) ole käsitelty:
Mitä rasvaa jouseen?
Ohjeissa suositellaan jousirasvaa, mutta ihan varmasti sille on kokeiltu edullinen korvike. Keula on Lefty Max 140, sikäli jos asialla on merkitystä. Kaavailin laittavani jouseen tahmeinta tököttiä mitä talosta löytyy, ja joka ei hyökkää kemiallisesti muovi- ja kumiosien kimppuun.
Ite voitelin joskus toran kierrejousen Neste OH-rasvalla joka on Kalsiumpohjainen eikä turvota kumiosia ja pakkasenkestävyyttäkin tais olla -30°C asti..
The end of the road is just the beginning...
Fillarin etupuolelta kuuluu kettumaista natinaa. Ohj.laakeri uusi, rotsattu ja feissattu. Voiko keula , Fox 36 float -11, natista liitoksissaan? Jos se on äänen lähde, voikohan sitä ehjätä vai tuleeko siitä verkon paino?
Mulla kuuluu kanssa. Tosin veikkaan, että se on toi On-Onen slackset, josta peloteltiinkin, että se narisee. En sitte tiedä olenko asentanut kupit vähän vituralleen, jolloin narina selittyis ehkä sillä, etteivät laakerit koskaan asetu täysin oikein. Toisaalta olin katsovinani, että suoraan tuli, mutta eihän mikään koskaan 100% suorassa ole. Vetäsin taas vähän kireemmälle koko pakkaa, kattoo ens lenkillä, jos alkais asettua. Se mikä harmittais, olis jos kupit olis eri linjassa tai jos kupit narisis rungossa...
Tästä nyt ollut iloa, mutta jos et ole jo tehnyt, niin ehkä kannattaa tarkistaa, ettei ole mitään roskaa spacereiden tai muiden osien välissä ja että kaikki on tiukalla. Mulla oli toisessa fillarissa kanssa narinaa, joka lähti kun irrotin keulan, putsasin kaiken ja laitoin takas nippuun.
Niin, jos jollakulla kokemuksia Slacksetistä ja narinasta eroonpääsystä, niin suap kertoo.
juminy muokkasi tätä : 11.08.2012 at 22.41
Ja voi olla kanssa liukuputket kruunussa.. lirauta aseöljyä liitoksiin ja anna olla katollaan, ääni voi hävitä vähäks aikaa.
Mulla natisi 32 Foxi viime vuonna. Vein Fillariosaan värkättäväksi ja natina hävisi. Ei hajuakaan mistä johtui.
Diagnosi on tehty. Otin keulan irti ja löin sen penkkiin kiinni. Vähän vääntelyä ja natinat alkoi kuulua. En tosin pysty vannomaan tuleeko saundi liukuputkista vai emäputkesta. Saiskohan ton hoidettua jonain takuukeikkana? Voisin ottaa vaikka uuden kepakon kun vasen liukuputkikin alkaa kulahtaa.
Ameriikanpalstooilla on pitkät ketjut noista natinoista, ja takuuseen ovat kai menneet.
Mites kun lyrik yhtäkkiä käyttää vaan 2/3 joustostaan vaikka mitä tekis? Onkohan ihan vikaa vai riittääkö öljynvaihto alajaloista?
Oliskohan vaimenninöljyt livahtanut alajalkaan (ainakin osittain)? Jos on niin varmaan tarttee öljyjen lisäksi uusia muutaman o-rengastiivisteen vaimenninpuolelta liukuputken alapäässä olevasta päätytulpasta.
Edit: Jos muuten tuo narskuva Foksi ei mene takuuseen syystä tai toisesta, niin kokeilisin itse mieluummin ohutta laakeri-/ruuvilukitetta kruunun ja putkien (liuku ja kaula) liitoksiin öljyn sijasta.
Kirjanmerkit