GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 10 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 60 110 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #271
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.061
    Onko kellään tietoa mistä löytyisi edullista joustokeulaa 24" rengaskoolle ja levyjarrukorvakkeilla? Ei siis tarvitse olla mikään hi-tech vaan Suntourit yms välttävät tähän tarkoitukseen paremmin kuin hyvin.

  2. #272
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Manitou Shock Spring - Steel 2.5" x 400 Lbs (For 215mm Shock)

    Osaisko joku sanoa sopiiko tuo CCDB:hen? Käsittääkseni Manitoun sisähalkaisijan pitäisi riittää (CCDB:n omakin hankaa kyllä vähän kun paskaa menee väliin...). Iskarin pituus on käsittääkseni 215mm ja iskunpituus ehkä 63mm eli karvan auki 2,5". Mutta onko samanpituinen jousi sopiva kuin Manitoun 215mm shokkiin, siitä en tiedä mitään, vaikka voisinkin veikata, ettei kovin kauas metsään mene. Viiti kuitenkaan kolmenkympin testiä tässä tehdä. (sori, tsekkaan Manitoun sivuilta kun viitsin, nyt tuli kirjoitettua ensin ja ajateltua sitten)

  3. #273
    Liittynyt
    07/2008
    Viestit
    34
    Rockarin keulojen erot...

    Mulla on jäykkäperässä SID RLT 100mm ja täpärissä Revelation RL 140mm. Molemmat 2011 mallia.Molemmissa samat paineet (90psi). + ja - puolen paineet on samat. Revelation toimii todella paljon herkemmin ja pehmeämmin. Voiko niissä olla niin iso ero vai vaatisko SID uudet öljyt vaikka sillä ajettu vaan noin 600 km. Olen myös kuullut / lukenut että SID:n jossain mallissa olisi tyyppivikana irronnut o rengas joka vaikuttaisi toimintaan. Onko joku muu huomannut samaa. Toi o rengas vika varmaan kuuluu takuun piiriin. Vai olisiko muita ideoita mistä vois johtua erot.

  4. #274
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Manitou Shock Spring - Steel 2.5" x 400 Lbs (For 215mm Shock)

    Osaisko joku sanoa sopiiko tuo CCDB:hen? Käsittääkseni Manitoun sisähalkaisijan pitäisi riittää (CCDB:n omakin hankaa kyllä vähän kun paskaa menee väliin...). Iskarin pituus on käsittääkseni 215mm ja iskunpituus ehkä 63mm eli karvan auki 2,5". Mutta onko samanpituinen jousi sopiva kuin Manitoun 215mm shokkiin, siitä en tiedä mitään, vaikka voisinkin veikata, ettei kovin kauas metsään mene. Viiti kuitenkaan kolmenkympin testiä tässä tehdä. (sori, tsekkaan Manitoun sivuilta kun viitsin, nyt tuli kirjoitettua ensin ja ajateltua sitten)

    http://www.bike-components.de/produc...el-215mm-.html

    Halvempi ainakin.

  5. #275
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    662
    Minulla on pyörässä RS Pike 454 Dual Air -haarukka. Tuli edellisellä lenkillä mieleen, että lukituksen kaukosäätö saattaisi olla tarpeellinen. Ilmeisesti kyseiseen keulaan kaukosäädön saa, mutta mitä minä siihen tarvitsen? Keula näyttää yläpuolelta tältä.



    Bike Discountista löytyy tälläisiä. Käykö jokin näistä? Tarvitsenko vielä jotain lisää?

    http://www.bike-discount.de/shop/k10...ever-left.html
    http://www.bike-discount.de/shop/k10...ver-right.html
    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

  6. #276
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Vaimennuspatruuna pitäisi vaihtaa remote malliin. Pelkästään poplock napin tilaaminen ei riitä.
    Respect is not given, it is taken.

  7. #277
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Voiko etälukittavaan rebaan lisätä sisäänjouston säätönupin jälkeenpäin? Käsittääkseni tuo lukkonuppi oikeastaan vain säätää tuota on/off malliin.

    EDIT:
    Voisihan tuon ehkä säätää jotenkin niin että tuon lukkorinkulan pakottaa tiettyyn asentoon, mutta miten?

  8. #278
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    662
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juu-zo Katso viesti
    Vaimennuspatruuna pitäisi vaihtaa remote malliin. Pelkästään poplock napin tilaaminen ei riitä.
    Ok. Arvelinkin, että ei voi olla näinyksinkertainen. Kiitos!
    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

  9. #279
    Onko Foxin keuloissa ja iskareissa taulukkopaineet sägiä säädettäessä jotenkin "sinne päin ja suunnilleen"? Ainakin niiden mukaan kun säädin niin ei menny kuin ois pitänyt (strömsössä).

  10. #280
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    116
    Tuppaa olemaan liian korkeat paineet noissa taulukoissa. Ettei vaan voi syyttää valmistajaa kun tyhmä jenkkiläinen ajaa aivan liian pienillä paineilla ja rikkoo keulan.
    BMC Trailfox TF01 höystettynä kaikella jännällä

  11. #281
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Samat havainnot. Taulukosta saa ottaa reilusti pois.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  12. #282
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gibsy Katso viesti
    Onko Foxin keuloissa ja iskareissa taulukkopaineet sägiä säädettäessä jotenkin "sinne päin ja suunnilleen"? Ainakin niiden mukaan kun säädin niin ei menny kuin ois pitänyt (strömsössä).
    Mä säädän aina aluksi keulat ja iskarit sägimäärän mukaan, en paineiden, siitä sitten 5-10 psi askelissa ylös ja alas tarpeen mukaan.

  13. #283
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Tarvittavaan paineeseen vaikuttaa myös pyörän geometria, siksikään valmistaja ei voi antaa juuri oikeaa painetta joka fillariin..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  14. #284
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    77
    onko ohjailaakerin koolien ulkomitat standardeja vituttaa kuin pientä oravaa talvella kun käpy jäässä uusi keula tuli jee vanha oli tapered niin kuin uusikin piti olla tulikin 1/1.5 ala puoli ja 1/1.8 ylä kyseessä fox 32 ctd floatti 2013

  15. #285
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Jos ala 1 1/2 ja ylä 1 1/8 niin eikö se ole nimenomaan tapered ??

  16. #286
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Jos ala 1 1/2 ja ylä 1 1/8 niin eikö se ole nimenomaan tapered ??
    Kyllä..
    The end of the road is just the beginning...

  17. #287
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Kyllä..
    koitappa selittää tuo fransmanneille homma ok huomenna jos löytyy suomesta laakeri noutamaan jep termit vaikeita eli 1.5/1.1.8 on oikea
    jaakko.k muokkasi tätä : 10.08.2012 at 21.42 Syy: mitta sekaannus

  18. #288
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Keskustelun kirvoittamana...

    Mikä on kaikkein standardein tapered emäputken koko? Itse kuvittelisin, että semi-integroituna 44mm ylä ja 56mm ala, mutta sitten löytyy kuitenkin kaikenmaan 55mm yms.
    Tarve kun olisi juuri 44mm/56mm laakerikupein varustetulle ohjainlaakerille johon saisi normaalin 1 1/8 keula kiinni.

    Tämä esim olisi soiva, mutta 55mm?? http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=41851

    On tämä kyllä melkoinen suo.
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  19. #289
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Tuli kahlattua tämä threadi läpi, löytyi edullinen lähde isopropanolille ja muita hyviä vinkkejä. Vaan yhtä aihetta ei täällä (eikä hakujen perusteella muuallakaan foorumilla) ole käsitelty:

    Mitä rasvaa jouseen?

    Ohjeissa suositellaan jousirasvaa, mutta ihan varmasti sille on kokeiltu edullinen korvike. Keula on Lefty Max 140, sikäli jos asialla on merkitystä. Kaavailin laittavani jouseen tahmeinta tököttiä mitä talosta löytyy, ja joka ei hyökkää kemiallisesti muovi- ja kumiosien kimppuun.

  20. #290
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Ite voitelin joskus toran kierrejousen Neste OH-rasvalla joka on Kalsiumpohjainen eikä turvota kumiosia ja pakkasenkestävyyttäkin tais olla -30°C asti..
    The end of the road is just the beginning...

  21. #291
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Fillarin etupuolelta kuuluu kettumaista natinaa. Ohj.laakeri uusi, rotsattu ja feissattu. Voiko keula , Fox 36 float -11, natista liitoksissaan? Jos se on äänen lähde, voikohan sitä ehjätä vai tuleeko siitä verkon paino?

  22. #292
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Mulla kuuluu kanssa. Tosin veikkaan, että se on toi On-Onen slackset, josta peloteltiinkin, että se narisee. En sitte tiedä olenko asentanut kupit vähän vituralleen, jolloin narina selittyis ehkä sillä, etteivät laakerit koskaan asetu täysin oikein. Toisaalta olin katsovinani, että suoraan tuli, mutta eihän mikään koskaan 100% suorassa ole. Vetäsin taas vähän kireemmälle koko pakkaa, kattoo ens lenkillä, jos alkais asettua. Se mikä harmittais, olis jos kupit olis eri linjassa tai jos kupit narisis rungossa...

    Tästä nyt ollut iloa, mutta jos et ole jo tehnyt, niin ehkä kannattaa tarkistaa, ettei ole mitään roskaa spacereiden tai muiden osien välissä ja että kaikki on tiukalla. Mulla oli toisessa fillarissa kanssa narinaa, joka lähti kun irrotin keulan, putsasin kaiken ja laitoin takas nippuun.

    Niin, jos jollakulla kokemuksia Slacksetistä ja narinasta eroonpääsystä, niin suap kertoo.
    juminy muokkasi tätä : 11.08.2012 at 22.41

  23. #293
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Fillarin etupuolelta kuuluu kettumaista natinaa. Ohj.laakeri uusi, rotsattu ja feissattu. Voiko keula , Fox 36 float -11, natista liitoksissaan? Jos se on äänen lähde, voikohan sitä ehjätä vai tuleeko siitä verkon paino?
    Etunapa, läpiakseli, löysä pinna, vanteen löystynyt liitos, väljä venttiilin reikä, takaiskarin etupusla... onhan noita mahdollisuuksia.

  24. #294
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Fillarin etupuolelta kuuluu kettumaista natinaa. Ohj.laakeri uusi, rotsattu ja feissattu. Voiko keula , Fox 36 float -11, natista liitoksissaan? Jos se on äänen lähde, voikohan sitä ehjätä vai tuleeko siitä verkon paino?
    Veikkaan kruunun ja kaulaputken liitosta. Tyyppivika 2011-mallisissa vokseissa. Laita kuukkeliin hakusanoiks "2011 fox creaking"
    niin on loppuillaks lukemista.

  25. #295
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Ja voi olla kanssa liukuputket kruunussa.. lirauta aseöljyä liitoksiin ja anna olla katollaan, ääni voi hävitä vähäks aikaa.

  26. #296
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Mulla natisi 32 Foxi viime vuonna. Vein Fillariosaan värkättäväksi ja natina hävisi. Ei hajuakaan mistä johtui.

  27. #297
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Fillarin etupuolelta kuuluu kettumaista natinaa. Ohj.laakeri uusi, rotsattu ja feissattu. Voiko keula , Fox 36 float -11, natista liitoksissaan? Jos se on äänen lähde, voikohan sitä ehjätä vai tuleeko siitä verkon paino?
    Mulla sama keula ja sama ongelma. Tai ei oikeastaan narise vaan naksuu aivan sairaan ärsyttävästi. Veikkaan tuota Pahiksen diagnoosia oikeaksi, vaikka öljyäminen ei ääntä poistanutkaan.
    Pitänee seuraavaksi tarkistaa Iglumiehen vaihtoehdot.

  28. #298
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Diagnosi on tehty. Otin keulan irti ja löin sen penkkiin kiinni. Vähän vääntelyä ja natinat alkoi kuulua. En tosin pysty vannomaan tuleeko saundi liukuputkista vai emäputkesta. Saiskohan ton hoidettua jonain takuukeikkana? Voisin ottaa vaikka uuden kepakon kun vasen liukuputkikin alkaa kulahtaa.

  29. #299
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Ameriikanpalstooilla on pitkät ketjut noista natinoista, ja takuuseen ovat kai menneet.

    Mites kun lyrik yhtäkkiä käyttää vaan 2/3 joustostaan vaikka mitä tekis? Onkohan ihan vikaa vai riittääkö öljynvaihto alajaloista?

  30. #300
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Mites kun lyrik yhtäkkiä käyttää vaan 2/3 joustostaan vaikka mitä tekis? Onkohan ihan vikaa vai riittääkö öljynvaihto alajaloista?
    Oliskohan vaimenninöljyt livahtanut alajalkaan (ainakin osittain)? Jos on niin varmaan tarttee öljyjen lisäksi uusia muutaman o-rengastiivisteen vaimenninpuolelta liukuputken alapäässä olevasta päätytulpasta.

    Edit: Jos muuten tuo narskuva Foksi ei mene takuuseen syystä tai toisesta, niin kokeilisin itse mieluummin ohutta laakeri-/ruuvilukitetta kruunun ja putkien (liuku ja kaula) liitoksiin öljyn sijasta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •