FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 9 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 59 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Toi olisi paaaaljon osuvampi jos lukisi "VAIN AHNEILLA ON KIIRE!"

Hävisin tänään, pitkästä aikaa.
    Mäenharjulla 200 metriä ennen työpaikkaa se kippurasarvinen kuitupyörä iski, en voinut mitään....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viper Katso viesti
    Tämän aamun työmatkalla hidastaessani punaisiin valoihin koin elämäni noloimman tilanteen kun ohitseni pyyhkäisi sälli taittuvarunkoisella sähköpyörällä rööki suussa. Voiko häpeään kuolla?

Sanoisin että pahemmin kävi mulle viime viikolla: 25 keskarilla suunnillen menin kun takaa tuli yksivaihteisella helkamalla kaveri iso reppu selässä ja sen varustesolassa pari kyynersauvoja, hänän kadotessaan horisonttiin huomasin että oikea jalka oli polven alapuolelta kipsissä.

sanoisin että tuosta kipsistä ja sauvoista voisi antaa pari lisäpistettä.
    Huonoilla teillä tarvitaan paksut kumit.

Oli pyörä sitten kuitua, titaania tai terästä,
    niin kuntoni on perästä.

Last man out of the water.

Huh huh, kävinpä muutama päivä sitten tutustumassa Helsingin työmatkatempo-sceneen ja luutuneille käsityksilleni oli kyllä pakko antaa kyytiä:

Aiempien lepattavien tuulipukujen ja spittareiden sijaan asusteet ovat vaihtuneet kireisiin kisa-spandexeihin ja aitoihin pyöräilykenkiin, usein jopa
    lukkopolkimiin mutta perusväline (hybridi) on sentään pysynyt samana. Kuusisaaren sillan tienoolla vastaan puski jopa täydessä puna-valkoisessa
    kisa-asussa Insera(?)-Cofidis tallin työmatkatempokuski. Kyklokrosseja ja muita kippurasarvisiakin näkee myös entistä enemmän
    liikkeellä, mutta nehän ovat alkuperäisessä ns. aidossa ("puritaanisessa") työmatkatemmossa kiellettyjä (elleivät ole peräisin 70/80-luvulta).
    Yllättävää on myös nuorten naisten kasvanut työmatkatempolijoiden joukko, mikä onkin lajin kehittymisen ja säilymisen kannalta erittäin mukavaa.

Tänään hirmuinen työmatkatykki bongattu, oli nopeen näköinen Bianchi, Raphan paita ja Raphan lippis kypärän alla, vähintään 1.5l nesteitä pulloissa ym ym., mutta kaveri teki matkaa metrossa. Onko tämä sallittua työmatkatempossa?

Eikös työmatkatemmossa ole lähtökohtaisesti sallittua kaikki, mikä ei ole erikseen kielletty?

Siellä metrossa voi tietysti olla vaikea saada kunnon ohituksia tehtyä, joten ei tuo kyllä miltään voittajan valinnalta kuullosta. Päin vastoin tuossa on suuri riski, että tulee heti ohitetuksi kun pääsee metroasemalta ulos.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Hitsi, kun Gibsy ei tarkoita minua, vaikka itsekin olen Bianchilla liikkeellä. Tuli muuten sen kummemmin yrittämättä fastest time ever, kun sattui useimmat liikennevalot olemaan sopivasti vihreät tai vilkulla.
    10k-kerhon jäsen

Työmatkatempo näyttääkin olevan ympärivuorokautinen laji, mut ohitettiin tänään kolmen aikaan yöllä Pitäjänmäessä. Kai ohittaja saa tosta jotain bonuspisteitä, ohitettavat kun on tohon aikaan melko harvassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timoe Katso viesti
    Sanoisin että pahemmin kävi mulle viime viikolla: 25 keskarilla suunnillen menin kun takaa tuli yksivaihteisella helkamalla kaveri iso reppu selässä ja sen varustesolassa pari kyynersauvoja, hänän kadotessaan horisonttiin huomasin että oikea jalka oli polven alapuolelta kipsissä.

sanoisin että tuosta kipsistä ja sauvoista voisi antaa pari lisäpistettä.
    Nää on kyllä kasvattavia kokemuksia.

Onko jossain työmatkatemmon säännöissä erikseen mainittu paljonko tulee plussaa/miinusta siitä, että ajaa liikenneympyrän väärinpäin (on kyllä lyhyempi eikä joudu jarruttamaan, kun saa suurinpiirtein suoraan mennä) ja jatkaa matkaa ajoradalla vasemmalla puolella tietä. Oikealla hän siirtyi, kun tuli mutka ja optimaalinen ajolinja oli oikealla.

Jos ohittaa saman tyypin pariin otteeseen kun itse valitsee eri reitin, niin tuleeko itselle miinusta kun toisella oli selkeästi fiksumpi reitti, vai tuplapisteet kun ohittaa toistamiseen? -_-'

Tapahtuipa 7.8.2012: Olen menossa totuttuun tapaan töistä pyörällä Helsingissä. Paikka Tokoinranta jossa huomaan kaukaa edellä menevän pyöräilijän: Täysin pysty ajoasento, pyörälaukkua mukana, ajovaatetus tyyliä 'rento' (tuulihousua, löysää pusakkaa jne.) Saan kaverin kiinni Diakonissalaitoksen kohdalla, aikamoisen puristuksen jälkeen. Paksu takakappa ja pyörän vasemmalla puolella oleva 'möykky' paljastavat että kyseessä on työmatkatempon lajisääntöjä rikkova sähköpyörä. Hyvää vauhtia kaveri tosiaan piti. Käpylän mäissä olisin voinut mennä ohi mutta jäin mielenkiinnosta peesiin. Taivaskallion kohdalla kaveri heitti sivuun, ilmeisesti alkoi ihmetellä roikkumistani.

j.k. tällainen peili pitäisi olla jokaisella työmatkatempoilijalla koska selusta pitää olla aina turvattu:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Riina Katso viesti
    Onko jossain työmatkatemmon säännöissä erikseen mainittu paljonko tulee plussaa/miinusta siitä, että ajaa liikenneympyrän väärinpäin (on kyllä lyhyempi eikä joudu jarruttamaan, kun saa suurinpiirtein suoraan mennä) ja jatkaa matkaa ajoradalla vasemmalla puolella tietä. Oikealla hän siirtyi, kun tuli mutka ja optimaalinen ajolinja oli oikealla.
    Eihän liikennesäännöillä ole osaa eikä arpaa työmatkatemmossa, yksi muoto häviämistä on joutua sairaalaan kuolla kesken työmatkatepoa.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Jos ohittaa saman tyypin pariin otteeseen kun itse valitsee eri reitin, niin tuleeko itselle miinusta kun toisella oli selkeästi fiksumpi reitti, vai tuplapisteet kun ohittaa toistamiseen? -_-'
    Tuossahan on ilmiselvästi tullut ohitetuksi -> häviö. Turha selitellä huonolla reitinvalinnalla.

Muutenkin jos on tarvetta kysyä, että onko hävinnyt vai ei jossakin tilanteessa, niin silloin on todennäköisesti hävinnyt.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

^ Ei siinä ole tullut häviötä, koska ajaja on kuitenkin päässyt kuittaamaan vielä ohi uudelleen. Voitto se on, mutta tuplapisteitä ei tule.
    Mud, sweat and beers.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gibsy Katso viesti
    Tänään hirmuinen työmatkatykki bongattu, oli nopeen näköinen Bianchi, Raphan paita ja Raphan lippis kypärän alla, vähintään 1.5l nesteitä pulloissa ym ym., mutta kaveri teki matkaa metrossa. Onko tämä sallittua työmatkatempossa?
    Kahvit näppäimistölle - kiitos tästä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    ^ Ei siinä ole tullut häviötä, koska ajaja on kuitenkin päässyt kuittaamaan vielä ohi uudelleen. Voitto se on, mutta tuplapisteitä ei tule.
    Sä et ymmärrä näitä sääntöjä. Jos sut ohitetaan, niin sä olet hävinnyt. Piste.

Työmatkatemmossa ei ole voittajia, vaan ainoastaan häviäjiä. Itse voit vaikuttaa vain siihen, kuinka paljon häviät.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr.Auer Katso viesti
    Mun säännöt toimii niin, et jos joku ohittaa mut ku odotan punasissa, ajan sen kiinni kun valot vaihtuu ja ohitan sitte ku on turvallista. Saatan niistää samalla ku ohitan.

Sen jälkeenki hidastan kaikkiin risteyksiin ja ajan ne siististi, ja jos kys. tempoilija sillon kostaa ja menee ohi, ajan sen taas kiinni turvallisesti ja meen ohi ylämäessä.

Palaan tähän aiheeseen: ohitetuksi tuleminen on aina ohitetuksi tuleminen ja häviö. Jos sut ohitetaan siksi, että olet pysähtynyt liikennevaloihin lepäämään, jotta sitten tuoreilla jaloilla voisit ohitella muita, niin se on ihan sun oma häpeäsi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Sä et ymmärrä näitä sääntöjä. Jos sut ohitetaan, niin sä olet hävinnyt. Piste.

Työmatkatemmossa ei ole voittajia, vaan ainoastaan häviäjiä. Itse voit vaikuttaa vain siihen, kuinka paljon häviät.
    Ai, juu, anteeksi. Mä en aja valtakunnallista sarjaa, kilpailen täällä rantaruotsalaisten piirikisoissa. Meillä on eri säännöt, piste.
    Mud, sweat and beers.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Ai, juu, anteeksi. Mä en aja valtakunnallista sarjaa, kilpailen täällä rantaruotsalaisten piirikisoissa. Meillä on eri säännöt, piste.
    Perkele. Aina noilla on helpompaa. Kimblessäkin.

Mistä löytyy työmatkatempoilijan pääkaupunkiseudun reittiopas? Itse olen reenannut pari viimeistä vuotta osallistuakseni tähän tulevaan olympialajiin mitalin kiilto silmissä mutta en osaa hakeutua oikeille reiteille vaikka ihan Helskinkin sisällä liikunkin (Malmi-Hermanni). Onko tämä osittain joen vartta ja hiekkatietä kulkeva reittini liian vaarallinen työmatkatempoilijan reitiksi? Vai enkö vain yksinkertaisesti tunnista ohittamiani tempoilijoita?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Mistä löytyy työmatkatempoilijan pääkaupunkiseudun reittiopas? Itse olen reenannut pari viimeistä vuotta osallistuakseni tähän tulevaan olympialajiin mitalin kiilto silmissä mutta en osaa hakeutua oikeille reiteille vaikka ihan Helskinkin sisällä liikunkin (Malmi-Hermanni). Onko tämä osittain joen vartta ja hiekkatietä kulkeva reittini liian vaarallinen työmatkatempoilijan reitiksi? Vai enkö vain yksinkertaisesti tunnista ohittamiani tempoilijoita?
    Aja radan vartta keskustaan päin. Siellä on kovat skabat meneillään. Toinen suosittu kilpailureitti on keskuspuiston läpi kulkevat hiekkatiet keskustaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Eihän liikennesäännöillä ole osaa eikä arpaa työmatkatemmossa, yksi muoto häviämistä on joutua sairaalaan kuolla kesken työmatkatepoa.
    Ai joo, mä unohdin, että sääntöjä oli vaan se yks. My bad.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Aja radan vartta keskustaan päin. Siellä on kovat skabat meneillään. Toinen suosittu kilpailureitti on keskuspuiston läpi kulkevat hiekkatiet keskustaan.
    Tosiaankin radanvarsi Leppävaarasta - Helsingin rautatieasemalle on yksi parhaita pätkiä. Toinen ehdottomasti suosteltava etappi on Huopalahdentien / Paciuksen kadun risteyksestä Keilaniemeen.
    Vaikka matka onkin jälkimmäisessä lyhyt vastusta yleensä löytyy

Itse ajan pääradan porukoissa, aamulla keskustaan päin, iltapäivällä kohti provinssia:
    => Aamulla ei ole varsinaista yhteislähtöä joten tuo radanvarsi toimii kokoojana (itäpuolen kevli siis).
    <= Iltapäivällä jos tulee ihan keskustasta niin eka yhteislähtö on kansallisteatterin liikennevaloissa, jossa voikin napsia monta päänahkaa ruttaamalla punaisia päin Itäiselle Teatterikujalle. Reitin profiili on monipuolinen, joka tarjoaa mahdollisuuksia niin ylämäkispesialisteille (Eläintarhantie, Pasilan asema mäki, Käpylän mäet, Taivaskallio jne.) kuin tasaisen kiitäjille.

Teknisiä pit stoppeja voi ottaa oman maun mukaan, jos tuntuu että kun ryhmäajoa ei muodostu heikon osallistumisen takia.

Mikä mahtaa olla muuten paras aika reenata keskuspuiston reittiä? Kun olen tällä viikolla yrittänyt ajoittaa eri aikoihin Keskuspuiston reitille, mutta aikalailla itsekseen on saanut ajella...

Työpäivän kakkostempoon valmistautuessa (45 minsan lämmittely, tankkaus, renkaitten paineet +6 ilmakehää, valitettavan pakolliseen reppuun vain välttämättömämmät jne) hoksaan useita kysymyksiä; Saako miinuspisteitä jos morjestaa vastaantulevia kippurasarvia? Entäpä jos morjestaa hybridejä? Mitens sähkikset ja mummikset? Ja nojapyörät? Entäpä miten pistetilanne kehittyy jos vastaan tulee mielenkiintoisen tuntuinen tempoilija jonka sarvipäisesti käy ns. kuittaamassa ja sen jälkeen jatkaa alkuperäissuuntaan? Saako enemmän pisteitä jos sanallisesti kuittaa ohitettavan jollain sopivalla tölväisyllä, kuten "onko pyörässäsi muitakin rattaita kuin vapaaratas"?
    - Hiki syö aivoja -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fir3fly Katso viesti
    Mikä mahtaa olla muuten paras aika reenata keskuspuiston reittiä? Kun olen tällä viikolla yrittänyt ajoittaa eri aikoihin Keskuspuiston reitille, mutta aikalailla itsekseen on saanut ajella...
    Kävin tuolla kesäkuussa väijymässä kun olin kesälomalla. Klo 16 pintaan tuntui meno olevan jo aika hurja. Varmaan parisenkymmentä hybridikuskin päänahkaa tuli poimittua välillä Laakso-Paloheinä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Työmatkatempossa ei lasketa pisteitä.
    Edessä ajoi saalis. Saalis kerkes kääntymään pois -> hävisin
    Viime kuussa lisäsin tempoon haastetta ja ohitin kolme autoa liikenneympyrästä pois kiihdyttäessä. Neljäs auto ohitti minut ->hävisin.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2

Helsingin keskuspuistossa tempoilevien kannattaa kiinnittää erityistä huomiota junaradan ja Maunulan pieneläinhautuumaan väliseen osuuteen, siinä kun on yleensä aika paljon liikennettä. Kunnolla vaan runttaa ylämäkeen, niin kyllä siinä pitäisi saada hetkessä useampikin ohitus.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •