HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 33 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #961
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    -> Schwalbe NN 2,25 TLR -> nousi kompuralla mutta katkaisi reunalangan 2,7 barissa -> PAM!
    Miksi noin paljon painetta?
    Itse laitoin tänään samaiset kumit Mavicin xm321:lle ja tapahtuma oli kuin ohjekirjasta.
    Jos joku haluaa helpolla vanhat kuivuneet litkut pois renkaista, niin liottaa niitä hetken pinelinevedessä, kääntää väärinpäin, pumppaa sisäkumin "ylikokoiseksi" tueksi sisäpuolelle ja hankaa froteepyyhkeellä litkujämät pois.

  2. #962
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Ite olen ainakin joutunut monesti vetäsemään sinne kolomosen tienoille kun en jaksa tehdä mitään oikein vaan juoksen ja kuseksin mennessäni. Eli kun ei ole ziligoonispreitä tai saippuavettä käytellyt voiteluun, niin nassahtaminen vaatii joskus vähän painetta, siellä jossain kahen ja puolen tai kolomen kohilla on sitte riittänyt. Emmä kyllä ole koskaan kokeillu miten paljon paremmin hommat toimis, jos putsais renkaan huulet vai mitkä ne on ikenet smäidänjäämistä ja käyttäis voitelua. Kun on pärjätty spedeilemälläkin. Renkaista noin muuten sen litkun siistiminen liene tarpeellista kuin jossain grammamielessä?

  3. #963
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Jepa, en tiedä onko tuo MT-75 tiukka kehä vai mistä kiikastaa, mutta aina napsahtaa vasta 3 barin jälkeen. Ja on siinä sekin että miellum kertapumppaus ja heiluttelua 3bar paineilla kuin viisi kertaa 2 bar paineilla.

  4. #964
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Eilen nostelin HD:t xt:n kehille sisurilla niin vaatis kans yli 3 baria ennen ku napsahti vanteille .. Sikatiukka tohon muutenkin oli kumia asetella ja sain 3 muovista rengasrautaa poikki ..
    The end of the road is just the beginning...

  5. #965
    mutanaama Guest
    Liukujutulla nousee viimeistään 1,5barissa, ilman sitä pitää laittaa rutkasti kahden yli, joku tais vaatia kolmekin baria. Mut tehkää niinku lystäätte, mitä sitä turhaan hommaa helpottaa, kun aina on kuivalla vetävää vertaistukiryhmää paikalla kiukuttelemassa.

  6. #966
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Liukujutulla nousee viimeistään 1,5barissa, ilman sitä pitää laittaa rutkasti kahden yli, joku tais vaatia kolmekin baria. Mut tehkää niinku lystäätte, mitä sitä turhaan hommaa helpottaa, kun aina on kuivalla vetävää vertaistukiryhmää paikalla kiukuttelemassa.
    Kuivana tekemisessä on sitä jotain... sen takia vaimokin taitaa laiskaksi syyttää.

    Mutta tiivistäminen on tosiaan helpompaa isoilla paineilla. Pikkusilla saa vatkailla reikäkylkiä vaikka kuinka kauan, isolla reijät on yleensä kerrasta ummessa. Raportoin uudestaan jos löydän jotain haittapuolia, tähän mennessä homma on toiminut näinkin.

  7. #967
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Näinpä. Pieni jännitys, että losahtaako jotain on aina paikallaan. Sama lipojen kanssa hitsatessa... ei vielä ole kff käyny... eikä kai tässä kiukuttelulle mikään tarve kun ei ketään ole kehoitettu väärintekemään.

  8. #968
    mutanaama Guest

    En mäkään muuten liukastele, kuin että pyyhkäisen uran puhtaaksi rätillä, jossa on hiukkasen vettä ja saippuaa. Mää sitä sillä vaan, kun se on näin värkättynä niin pirun nopeeta ja helppoa.

  9. #969
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    368
    Ite sumutan sumutepullolla fairy vettä surutta koko vanteen ja kumin reunat täyteen. Ei ole koskaan reunanauhat menny rikki, hypännyt pois vanteelta täytettäessä tai muutenkaan mitään iha älyttömiä ongelmia ollut

  10. #970
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti

    En mäkään muuten liukastele, kuin että pyyhkäisen uran puhtaaksi rätillä, jossa on hiukkasen vettä ja saippuaa. Mää sitä sillä vaan, kun se on näin värkättynä niin pirun nopeeta ja helppoa.
    Näinhän se kannattais tehä. Itse yritän kuitenkin päästä ketjun otsikon fiilikseen. Toistaiseksi ei olla ihan siellä, mutta hyvä tästä tulee.

    Ja nyt kun muistelen, niin viimeksi taisin itseasiassa itekin voidella paikat ennen täyttöä.

  11. #971
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Painetta "jouduin" laittamaan tuon verran koska liukastus oli huoltsikalle mennessä jo vähän kuivahtanut ja yksi pieni kohta jäi kantamaan kahdessa baarissa...

    En kyllä enää ikinä tee toiste, sen verran arvostan kuuloani, ja näpeillekin se löi mokoma. Tarinat Schwalben reunalankojen epämääräisyydestä eivät ole legendaa.

  12. #972
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Painetta "jouduin" laittamaan tuon verran koska liukastus oli huoltsikalle mennessä jo vähän kuivahtanut ja yksi pieni kohta jäi kantamaan kahdessa baarissa...

    En kyllä enää ikinä tee toiste, sen verran arvostan kuuloani, ja näpeillekin se löi mokoma. Tarinat Schwalben reunalankojen epämääräisyydestä eivät ole legendaa.
    Jos yksi kohta jää jumittamaan, niin sitä rengasta kannattaa käsin väännellä pienemmällä paineella.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  13. #973
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Tiesin tämän jo ennen pamausta, ja pamauksen jälkeen tiedän entistäkin paremmin.

  14. #974
    mutanaama Guest
    Aaaargh!!!

  15. #975
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    En mä tajuu tota liukasteen karttamista... Kotona liukasteella 90% kumeista nousee lezynen lattiapumpulla, ilman ei kovin moni. Huoltoasemallekin oon napannut vähän liukastetta tupperware purkkiin...

    Jos fairyn kanssa pelaaminen tuntuu hankalalta huoltoasemalla, niin "bead wax" on liukas vielä asemalle saapuessa, en vaan jaksa yleensä käyttää sitä kun ei kuitenkaan toimi yhtä hyvin kuin fairy.

  16. #976
    Kyse on vain laiskuudesta. On vaan helppoa mennä huoltsikalle, laittaa rengas paikalleen, kipata litkut sisään ja pistolilla ilmat sisään. Sit kun kuuluu parikertaa poks, niin homma valmis. 2.5bar paikkeilla homma valmis.

  17. #977
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Musta toi huoltoasemalle meno ei ole laiskuutta nähnytkään! Siinähän se vasta rehaaminen ja vaiva on.

    Kuivana ja ilman kypärää taitais jo räjäyttää pankin.

  18. #978
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Pitää vaan olla vikkelä pumppukäsi...

  19. #979
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Onnistuuko bilteman käsipumpulla?

  20. #980

  21. #981
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Kaksi rengasparia nyt säätänyt ja ei muuta kuin positiivista tähän asti.

    Vanteet sunringle Inferno 29, renkaat racing ralph ev0 29 pacestar tl ready ja toinen pari race king 29er racesport
    Rarat laitoin yhdellä kerroksella mustaa ilmastointiteippiä ja vanhoista sisureista kierrätetyt venttiilit. Hyvin toi meni, eturengas muutamaa päivä vähän fuskasi vaan. Nyt kun purin ne pois, huomasin että ilmapaine oli tehnyt selkeät kuopat nippelireikien kohdalla ja päätin nyt laittaa 2 kierrosta teippiä. Myös tässä välissä onnistunut hankkimaan notubesin venttiileja. Kun olin kuullut että nuo contit saattaa kyljistä vuotaa niin pesin ne varmuuden vuoksi ensin crc brakleanilla ja vesi+fairilla. Yksi yö annoin ne sisureilla ja kahdella kilolla hakee muotonsa ja samalla teipit painuivat kiinni .Nyt laitoin 1 dl stansia + 20 ml jonka työnsin ennen täyttöä ruiskulla renkaan ja vanteen väliin ikään kuin liukasteena. Pumpulla ei miulla noussut mutta co2lla ei mitään ongelma. Ei vuoda kyljet mistään ja ilma pysyy heti. Ei tämä oikein vaivattomammaksi voi mennä.
    http://www.pellossalo.fi/

  22. #982
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Tuo normi teippi muuten hyvä mutta tahtoo litku mennä teipin päästä kerrosten väliin.
    Vai onko joku löytänyt hyvän ja kestävän teipin tuohon?
    www.mckramppi.com

  23. #983
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiL Katso viesti
    Tuo normi teippi muuten hyvä mutta tahtoo litku mennä teipin päästä kerrosten väliin.
    Vai onko joku löytänyt hyvän ja kestävän teipin tuohon?
    Työkseni touhunnut teippien kanssa reilun neljännesvuosisadan ja erinäisten kokeilujen jälkeen katsoin huomattavasti helpommaksi laittaa stanin keltaista vanteelle.
    Kyllä lasikuituteippi pohjalla ja parikierrosta merkintäkalvoa päällä toimii ihan hyvin, kunhan katsoo ettei kerrosten väliin pääse litkua.

  24. #984
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Työkseni touhunnut teippien kanssa reilun neljännesvuosisadan ja erinäisten kokeilujen jälkeen katsoin huomattavasti helpommaksi laittaa stanin keltaista vanteelle.
    Kyllä lasikuituteippi pohjalla ja parikierrosta merkintäkalvoa päällä toimii ihan hyvin, kunhan katsoo ettei kerrosten väliin pääse litkua.
    Tätä epäilinnkin, ja kerran olen tavan teippiä kokeillut se riitti.
    www.mckramppi.com

  25. #985
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Taas sai vääntää hampaat irvessa ja hyvä ettei Fulcrumin muovinen rengasrauta paukahtanut poikki kun UST-Rocket Ronia väänsin Red Metal Zero XRP-takavanteelle.

    Se on aika hupaa kun rengasraudalla sitä loppurengasta vääntää ja siinä on vielä about 10-15 senttiä(siis poispäin vanteen reunasta) rengasta paikalleen väännettävänä. Meinaa usko/uskallus loppua. Jalkapumpulla tosin sitten sain sen jälkeen kyllä nousemaan.

    Mutta huono puoli tuossa on se että ei ole mitään mahdollisuuttakaan tien päällä tuollaista saada pois/takaisin jos rengas päättäisi puhjeta. Eli pakko se on sitä litkua laittaa ettei koskaan puhkea.

    Tosin hyvä puoli tuossa on se että taatusti tuo RR ei tuolta vanteelta vahingossa luiskahda pois, sen verran tiukka on mitoitus.

    e.Ai niin, se piti lisätä että vaikka kymmenen kertaa katsoin kuinka päin laitan(fillari ylösalaisin päättely yllättävän vaikeaa) niin tottakai onnistuin laittamaan sen renkaan väärinpäin(eli samoin päin kuin edessä). Arvaatte varmaan että välitin kauheasti tuosta... saa luvan kelvata noin.

  26. #986
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Taas sai vääntää hampaat irvessa ja hyvä ettei Fulcrumin muovinen rengasrauta paukahtanut poikki kun UST-Rocket Ronia väänsin Red Metal Zero XRP-takavanteelle.

    Se on aika hupaa kun rengasraudalla sitä loppurengasta vääntää ja siinä on vielä about 10-15 senttiä(siis poispäin vanteen reunasta) rengasta paikalleen väännettävänä. Meinaa usko/uskallus loppua. Jalkapumpulla tosin sitten sain sen jälkeen kyllä nousemaan.
    Saippuan kanssa UST Rocket Ron menee paikalleen ilman suurta tuskaa. On kyllä tiukin UST-kumi mitä minulle on tulllut vastaan (mutta en käyttänyt vipuja apuna).

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Tosin hyvä puoli tuossa on se että taatusti tuo RR ei tuolta vanteelta vahingossa luiskahda pois, sen verran tiukka on mitoitus.
    Kunhan siitä halkeaa kylki, niin kumi tippuu vanteen keskiuraan ja sieltä ei sitten enää nouse mihinkään käsipelillä. Itse en uskalla käyttää alle 2 bar painetta tai kumi on saman tien kyljistä viipaleina. Pari kertaa on jo tullut takakumi viipaloitua. Todella ikävä laittaa sisuria, kun tarvitaan kunnolla painetta, että nousee taas paikalleen. Jää ikävästi heittämään kun reuna ei asetu kunnolla. Takarenkaassa ei niin haittaa vaikka vähän ikävältä tuntuukin kovavauhtisissa laskuissa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  27. #987
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Tässä pikaiseen vilkuilin ketjua läpi; käännyttäkääpäs minutkin tubeless-hulluuteen Vanteet+kumit on jo tl-readyt, sisuria käytän edelleen. Mitä hyödyn sisurista luopumalla? Ketjun perusteella ainakin vaikuttaisi siltä, että sisurilla pääsee helpolla. Ainakin ilman hävitessä kumista keskellä ei mitään?

    Perustelut siis, miksi minunkin tulisi siirtyä uuteen aikakauteen? Plussat ja miinukset?

  28. #988
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Plussia: Ajotuntuma. Pito. Herkkyys. Rullaavuus. Snakebitet loppuu melkein kokonaan. Pikkureiät menee umpeen litkulla.

    Miinuksia: Vaatii yhden yksinkertaisen uuden taidon opettelun. Asentelu on hieman hitaampaa kuin sisureilla. Heti reiän tultua ei voi olla ihan varma paikkaako litku. Joskus TLR-renkaiden toimivuus on kiinni tähtien asennosta.

  29. #989
    mutanaama Guest
    Miinuksia: Yleensä ei edes tiedä että rengas on täynnä reikiä kesän ajelusta liian pienillä paineilla litkujen paikatessa ne välittömästi.

  30. #990
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Miinuksia: Yleensä ei edes tiedä että rengas on täynnä reikiä kesän ajelusta liian pienillä paineilla litkujen paikatessa ne välittömästi.
    Joo tulee kerrottu sellasta mitä ei tiiä tapahtuneen,ei mulla vaan...tossa vaihoin tubeless gumin takaa eteen ja huomasin että litku oli paikannu rengasta useita kertoja siältätäältä.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •