GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 31 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 81 131 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #901
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Pakkohan sitä oli koittaa litkuilla, kun kaikki sitä tekee..... Sopuliksiko tässä olen muuttumassa?

    Fulcrum XLR ja Maxxis Ardentit Geaxin litkuilla ilman mitäään onglemia. Sisuri pois, rengas oli siis vanteella toiselta puolelta . Litkut sisään. Sen jälkeen vedin avonaisen puolen kumin kyljestä kumia vanteen keskikohdasta vanteen reunaa kohden, jolloin se oli jo todella lähellä reunaa vasten. Pumppaus oli enää pieni muodollisuus. Parista kohden pikkasen tuli Geaxia pihalle, mutta 4baria tiivisti setupit täysin.
    EsaJ muokkasi tätä : 08.06.2012 at 20.49
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  2. #902
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    919
    Ny meni hermo schwalben tubeless ready kumeihin.
    Viime kesänä yhdestä repesi sisältä punos ja irtaantui ulommaisesta kumikerroksesta melkeen koko renkaan matkalta..
    Nyt 1,5 viikon aikana 3 RaRa:ta paskana.
    1. Puolilaho männynoksa repi kyljen halki.
    2. Eilen lenkin jälkeen reunanauha paukahti poikki ja kunnon pamauksen kanssa litkut eteisen seinälle.
    3. Tänä aamuna uudesta kumista katkesi taas reunanauha ja litkut työpaikan lattialla.

    Onko sitä sitten siirryttävä contin kumeihin.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

  3. #903
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Tuli täräytettyä myös Ardentit litkuilla, stanin vannenauhan saattelemana vanteille männäviikolla.
    Kyllästyin myös swalpen heikkoihin kylkiin 3 kumia kokenut saman kohtalon.
    Ja noi Ardentit on exo suojalla joten pitäs kestää.
    Laakista pitivät, mistään ei tihkunut litkua.
    Taidan pitäytyä noissa hiukka raskaammissa kumeissa.
    www.mckramppi.com

  4. #904
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    411
    Metka juttu sinänsä: Pari päivää sitten yritin saada UST Ralli Ranet nousee Shitmanon UST kehille. Ei mitään toivoa, suhina vaan kävi vaikka kuinka hinkkas naama
    punasena ilmaa tornipumpulla. Heitin turhautuneena kiekot varastoon ja aattelin että pitää huoltoaseman paineilmalla yrittää myöhemmin. No eilen sitten kaivoin kiekot kuitenkin
    uudelleen esille. Nyt eturengas nousi ekalla yrityksellä nätisti kuin sisärengas olis ollut avittamassa ja takarengas kolmannella, ilmat on edelleen sisällä (ilman litkuja)...kumma
    juttu. Pitänee heittää litkut vielä sisälle...

  5. #905
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Perse. Kun sain ei-ust-rokettironin viimein litkuilla pitämään, sen kylkeen tuli sentin läpinäkyvä viilto. Ajattelin paikata kuten ennenkin eli mopokuminpaikka sisäpintaan ja siisteyden takia normipaikka ulos. Jesaria vähän varmisteeksi.

    Mutta ei. Mokoma alkoi pullistella uhkaavasti, kuin joku yrittäisi tunkea peukkua läpi. Yritin liimailla sisäpintaan vaikka mitä alkaen ulkokuminpalasta, mutta ei. Ja vaikka laittaisi mitä tukirakennetta ulkokumille viillon kohdalle, ilma hiipii sen alle ja pullistaa paikan.

    Ajoin pari kisaa ja tavallaan se kumi kesti mutta kuumotti koko ajan.

    No. Nyt vedin viillon paperinitojalla kiinni. Kolme niittiä, paikka päälle. Vähän kupli mutta litkulla rupesi pitämään.

    Irvistää rumasti ja näyttää punkkarilta. Mutta kun täytyy Jyväskylän marttakisa ajaa eikä Helsingistä saa kumeja jotka ustina varmasti pitäisivät. Kaivoin varastoista halpis-2bliss-intensen, mutta se painaa liikaa, ja rikkinäisen tlr-seula-nobbynicin, joka ei ollut korjaantunut varastoinnin aikana. Joten yritetään näin.

    Vai onko muita niksejä? Pitäisikö luovuttaa?

  6. #906
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Perse. Kun sain ei-ust-rokettironin viimein litkuilla pitämään, sen kylkeen tuli sentin läpinäkyvä viilto. Ajattelin paikata kuten ennenkin eli mopokuminpaikka sisäpintaan ja siisteyden takia normipaikka ulos. Jesaria vähän varmisteeksi.

    Mutta ei. Mokoma alkoi pullistella uhkaavasti, kuin joku yrittäisi tunkea peukkua läpi. Yritin liimailla sisäpintaan vaikka mitä alkaen ulkokuminpalasta, mutta ei. Ja vaikka laittaisi mitä tukirakennetta ulkokumille viillon kohdalle, ilma hiipii sen alle ja pullistaa paikan.

    Ajoin pari kisaa ja tavallaan se kumi kesti mutta kuumotti koko ajan.

    No. Nyt vedin viillon paperinitojalla kiinni. Kolme niittiä, paikka päälle. Vähän kupli mutta litkulla rupesi pitämään.

    Irvistää rumasti ja näyttää punkkarilta. Mutta kun täytyy Jyväskylän marttakisa ajaa eikä Helsingistä saa kumeja jotka ustina varmasti pitäisivät. Kaivoin varastoista halpis-2bliss-intensen, mutta se painaa liikaa, ja rikkinäisen tlr-seula-nobbynicin, joka ei ollut korjaantunut varastoinnin aikana. Joten yritetään näin.

    Vai onko muita niksejä? Pitäisikö luovuttaa?
    Koitappa puhdistaa se viilto (reunat) bräkleenillä tms. tinnerillä. Sitten liimaa se ulkokumi kasaan ihan normi pikaliimalla. Tämän jälkeen paikka sisälle jos pysyy?

    edit. aimut tais ollakin flöitti koko juttu, ei sitä kaikkee hokaa my bad
    JiiPee muokkasi tätä : 14.06.2012 at 20.54
    -Usot sie jot myö uitiin?

  7. #907
    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    274
    Mulla meinasi ensikertalaisena jäädä yleismies Hansit nostamatta huoltsikankin letkulla DT Swissin M 1800-vanteille, kun suhina vaan kävi eikä tapahtunut mitään. Toinen nousi suhisten pienen yrittämisen jälkeen, ilmeisesti koska olin laittanut Stanin ohjeen mukaan tiskiaineliuosta vanteelle laiton aikana, mutta toisesta oli sitten jäänyt saippuat pois. Hetken arvoin, ihmettelin, painelin rengasta ja kokeilin pari kertaa tuloksetta. Sitten muistin että oli jossakin ohjeessa sanottu että litkua renkaan reunaan ja tiputtelin ainetta vanteen ja renkaan väliin. Nousi hetken suhinoiden jälkeen kiltisti vanteelle. Aikaisemmin kotona koitettu tornipumppu oli kyllä hyvä vitsi näiden kanssa
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

  8. #908
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Nyt meni luotto pieniin paineisiin tubeless renkailla.

    Tahkolla onnistuin saamaan eturenkaan tyhjäksi kaksi kertaa. Lauantaina about reitin puolessavälissä alamäessä, kohdassa jossa mennään aivan lammen vierestä, sen jäädessä oikealle puolelle.
    Ja sunnuntai aamuna ajellessani pyörän pesupaikalle, tiputtauduin pyörätieltä ajotielle. Pam, renkaasta ilmat pois ja jätkä kämmenet edellä tonttiin. Arvatkaa vituttiko....

    Perimmäinen syy lienee ajovirheestä johtuva renkaan taittuminen alle. Eli eturengas on ollut hiukan vinossa menosuuntaan nähden.
    Paineiden arvelen olleen eturenkaassta noin 1.5-1.6 bar kisan aikana ja tossa sunnuntain kohelluksessa en osaa yhtään sanoa paljon oli paineita.
    Renkaana oli spessun S-works fast trak LK 2-bliss kumi. Samaan tapaan olen onnistunut pannuttamaan myös Rocket Ron UST-kumin kanssa viime vuoden puolella.

    Käykö tälläistä äkillistä, renkaan taittumisesta johtuvaa, kumin tyhjenemistä muille? Ainakin asfatilla tapahtuessa eturenkaan pito on, kuin jäällä ajaisi.
    Omaa syytähän tämä on ja pitää olla jatkossa tarkempi alastuloissa. Paineetkin nostan tuonne 1.8bar hujakoille.
    Kävi vaan mielessä jos tuo hörppäys olisi käynyt jossain kovemmassa vauhdissa, vaikka niissä kivikko laskuissa.

  9. #909
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Käykö tälläistä äkillistä, renkaan taittumisesta johtuvaa, kumin tyhjenemistä muille?
    Spessun 2-bliss -kumilla takarenkaalla UST-vanteella kyllä. Muilla ei ole vielä sattunut tätä ongelmaa...

  10. #910
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiL Katso viesti
    Kyllästyin myös swalpen heikkoihin kylkiin 3 kumia kokenut saman kohtalon.
    Ja noi Ardentit on exo suojalla joten pitäs kestää.
    Mulla meni EXO-kylkinen Ikon ehkä kolmannella lenkillä ihan riekaleiksi.
    Toki jäi toteen näyttämättä että mikä rikkoi... Voi olla että olis menny mikä vaan.

    Nyt on Schwalben RaRa SnakeSkin-kyljillä kestänyt useemman lenkin ja kaksi kierrosta Tahkoa. Uskon siihen renkaaseen. Kunnes menee rikki siis.

  11. #911
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    ^ Varmaan aika pommitusta vetänyt.
    Aika iso ero kehien ympärysmitassa kun vaihtui 317 kehällä olevat kiekot crossride settiin, lähinnä laakeroinnin vuoksi.
    Roketti ronit ei sitten testimielessä menneetkään notubesin nauhan ollessa ollenkaan kehälle.
    Varmaan toimis keltaisen teipinkanssa ihan hyvin tuo setti kunhan kompuralla nostaa paikalleen.
    www.mckramppi.com

  12. #912
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Käykö tälläistä äkillistä, renkaan taittumisesta johtuvaa, kumin tyhjenemistä muille? Ainakin asfatilla tapahtuessa eturenkaan pito on, kuin jäällä ajaisi.
    Omaa syytähän tämä on ja pitää olla jatkossa tarkempi alastuloissa. Paineetkin nostan tuonne 1.8bar hujakoille.
    Kävi vaan mielessä jos tuo hörppäys olisi käynyt jossain kovemmassa vauhdissa, vaikka niissä kivikko laskuissa.
    Mulla on sattunut tuollainen pari kertaa vertstar muddy maryllä, stanin flow kehällä noin 1.6 barin paineilla (eturengas) ajettaessa. Molemmilla kerroilla rengas haukkasi kiinni kiveen kun eturengas harhautui hieman ajolinjalta sivuun. Tosin vertstar on sivunappuloista sen verran pehmeää seosta etten sitä ihmettelekkään.

  13. #913
    Keskuspuiston kalliolla kävi viime viikolla, kallio oli sivuttain kalteva. Kipeät muistot jäivät!
    sianluca muokkasi tätä : 09.07.2012 at 09.46

  14. #914
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    Cyclocrossiin virittelen tubeless sydeemiä.. Mites noi max paineet menee, ku stanin ohjeis lukee 40psi,mut onko se vähä liian pieni 95kg kaverille? Ainaski takana? Kuinka korkealle uskallan paineita nostaa?

  15. #915
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Riippuu varmaan enemmän renkaan koosta. Jollekkin 30-35 mm renkaalle taitaa olla liian vähän, nelikymppisellä vois ruveta jo riittään.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  16. #916
    mutanaama Guest
    Eikös stanilla ollu eri litku koville paineille??

  17. #917
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    Joo tosiaan takana 33mm RalliRane ja edessä 35mm RocketRoni. Taa laitoin uuden kumin ku en saanu vanhaa litkuilla pitämään.. Oli niin monta kiven viiltoa. Silti toi uus takarengas on pahempi saada pitämään painetta kuin eturengas. kyljet täynnä pientä reikää. Vähä rupee haiskahtaan siltä että pian on sisurit takas sisällä

  18. #918
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    Pienen tubeless sulkeisten jälkeen rupee enemmän vahvistumaan tieto etten saa renkaita tiiviiksi yli 40psi paineilla.. Paska homma. Noin 60psi tuntuis olevan hyvä paine takarenkaalle,mutta rupee rei'istä pikkuhiljaa pihiseen ilmat ulos!

  19. #919
    mutanaama Guest
    Stanin ohjeista: 6. Re-inflating and sealing your tire

    Procedure: Hang the tire with valve stem at the top or side (see photo 3). Inflate the tire to 35-40 psi (never inflate over 40 psi).



    Laitoin vähän isommalla, että jää paremmin mieleen.
    mutanaama muokkasi tätä : 11.07.2012 at 13.11 Syy: Pienensin sitten kuitenkin :)

  20. #920
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    Toi nyt ei ollu tarpeellista! Noh 40psi on liian vähän.. -> stanit roskiin, sisurit sisään ja lenkille! Tulipa kokeiltua.

  21. #921
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vellu80 Katso viesti
    Toi nyt ei ollu tarpeellista! Noh 40psi on liian vähän.. -> stanit roskiin, sisurit sisään ja lenkille! Tulipa kokeiltua.
    Stanilta löytyy toinen litku suuremmille paineille.

  22. #922
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    Mistä saa? Linkkiä kehiin

  23. #923
    mutanaama Guest
    http://www.notubes.com/Road-Tubeless-C78.aspx

    Tuolla pitäis päästä 100psin tuntumaan. Geaxillahan on kanssa samantyyppistä tavaraa, pitstop- muistaakseni

  24. #924
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Savio
    Viestit
    81
    ^ Tuossa setissä on minun 95% varman tietoni mukaan sitä ihan samaa Stanin litkua. Ei niillä ole useita eri versioita siitä. Setissä on vaan Hutchinsonin tubeless-renkaat, venat ja 21 mm teippi niiden litkupullojen kaveriks.

    Vittorian (Geax on niiden maastojaos tjsp.) Pitstop oli hitti aikanaan. Se on sellainen pika-apusetti, jossa laiha litku pusketaan CO2-patruunalla maantiekumiin. Geaxin nimellä myydään jotain litkua kyl kans. Olisiko ollut TNT nimeltään.

  25. #925
    mutanaama Guest
    Tää on nyt kuitenkin muistaakseni aika paksua mujua, eikä ainakaan mun pulloon saanu co-2 patruunaa millään kierteellä.

    Sitten on tätä vielä paksumpaa kamaa, hyvä kun saa pullosta ulos. Vuoden jälkeen oli vielä ihan märkää ja toimivaa tavaraa.


    Tätä mulla on vieläkin täys setti jäljellä vähän kuin ylimääräisenä


  26. #926
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Savio
    Viestit
    81
    Tarkoitin tuota (Vittoria Pit Stop Road Racing):

    ...koska se tuli ekana pitstopista mieleen, mutta niinhän se hyvän brändiajattelun nimissä on nimi kulkeutunut noihin muihinkin tuotteisiin.

    Stanin litkuun palatakseni: uskon, että se toimii korkeillakin paineilla, koskapa sitä myös road tubeless -tarkoitukseen kehdataan kaupata. Taidan kokeilla seuraavien renkaiden kanssa maantielläkin, kun kerran maastossa menen poikkeuksetta tubeleksena.

    Tärkein lopuksi: ei kannata ensimmäisestä vastoinkäymisestä lannistua!

  27. #927
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Tää on nyt kuitenkin muistaakseni aika paksua mujua, eikä ainakaan mun pulloon saanu co-2 patruunaa millään kierteellä.

    Mää käytän tota litkutuksissa. Aivan mahtavaa kamaa ja ei ole mitään paine maximi rajoja.

  28. #928
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Savio
    Viestit
    81
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti St0neyNut1 Katso viesti
    Mää käytän tota litkutuksissa. Aivan mahtavaa kamaa ja ei ole mitään paine maximi rajoja.
    Totean vielä, ettei jää epäselväksi: näillä litkuilla ei ole mitään painerajoituksia. Esim. tuo Stanin ohjeessa mainittu paine on siellä varmistamaan, että rengas pysyy vanteella. Sitä kun litkutetaan kovin monenlaista kehä-rengasyhdistelmää, niin joillain yhdistelmillä vähän korkeammat paineet aikaansaavat kumin löytymisen ties mistä =)

  29. #929
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dT_ Katso viesti
    Totean vielä, ettei jää epäselväksi: näillä litkuilla ei ole mitään painerajoituksia. Esim. tuo Stanin ohjeessa mainittu paine on siellä varmistamaan, että rengas pysyy vanteella. Sitä kun litkutetaan kovin monenlaista kehä-rengasyhdistelmää, niin joillain yhdistelmillä vähän korkeammat paineet aikaansaavat kumin löytymisen ties mistä =)
    Juu kyllä kyllä. Totesinkin vaan että itse olen tykästynyt tuohon Geaxin litkuun jne.

  30. #930
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    Kyllä mun piti luovuttaa tältä erää. En vaan saanu ralliranen kylkiä pitämään. Näyttäis vähä että pitäis investoida tubelessready kumeihin niin olis mahis onnistua. Pitää vähä rauhotella hermoja ja koittaa joskus uudelleen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •