GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 100 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 90 98 99 100 101 102 110 150 200 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.971 - 3.000 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #2971
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Noita retropyöriä kasailevan kannattaa katsella campan hopeista Athena-sarjaa. Ainakin musta yksi kauneimmista osasarjoista markkinoilla ainakin retrohenkiseen pyörään ja sisuskalutkin kunnossa. (osasarjalla hintaa esim Bike24:ssa 630e)

  2. #2972
    Jos joku haluaisi, niin mä voisin lahjoittaa n. 20v. vanhan Wheeler (muistaakseni 4500) maastopyörän. Alkuperäisosat satulaa lukuunottamatta,kun alkuperäinen valitettavasti varastettiin. mulla on pituutta 170cm, pyörä on vähän turhan iso, eli käy varmaan ainakin 180cm:lle.

  3. #2973
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    99
    Keskeneräisen projektin kuva koeajolta. Pientä vaijerityötä ja voimansiirron komponentit vaihtaa niin kait tuolla alle 200e täysjoustolla kelpaa ajella?





  4. #2974
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vema60 Katso viesti
    Edelleen varmista tuo takakiekon kiinnitys. Tuohon ei ehkä sovi pikalinkulllinen kiekko, koska siinä on irrallinen korvake.
    Kerkesin tilata uudet kiekot (Tiagra-navat) Nopsa Commanderiin ja säikähdin tätä kommenttia. Tänään tuli lähetys. Vaihtajan korvakkeesta oli sen verran ongelmaa, että sen kiinnitysmutteri otti takapakkaan kiinni. Pysyy se korvake paikallaan pelkällä pikalinkullakin. Pikalinkusta ei mitään haittaa näytä olevan.

  5. #2975
    golden flash Guest
    Morjesta vaan, mulla on projektina 70(?)-luvun alussa valmistettu DBS Golden Flash. Pyörä on 5- vaihteinen ja vaihteisto on Huret Allvit. Kysymys liittyy takarattaisiin ja niiden irroittamiseen. Eli onko DBS-pyörissä kierteillä kasatut rattaat vai tuleeko ne vetämällä pois? Hellästi koitin ruuvimeisselin kanssa nostaa mutta ei tuntunut lähtevän mihinkään.
    golden flash muokkasi tätä : 13.07.2012 at 19.36

  6. #2976
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.135
    Surlyn Troll ja Salsa Fargo on esikuvina. Tilattuna Trollin keula, pitäisi olla alkuviikosta kotosuomessa. Lyhyempi stemmi, runkovaihtajat, Tubuksen tarakka. Katsotaan mikä tästä tulee? Tavoitteena oli rakentaa maastokelpioinen retkipyörä.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  7. #2977
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Terassipyörä pääsi tänään terassilenkille. Nishiki Arrowspeed vuosimallia -89 jos oikein runkomerkkejä luin.



    Tarkoitus oli aluksi pelkästään paikkamaalata alkuperäinen turkoosin ja valkoisen värinen runko, mutta reisillehän se meni... Kevyt hionta ja vedin koko rungon purkilla siniseksi. Päällä lakka.

    Muuten uusittu lähinnä kulutusosat ml. keskiön vaihto kasettikeskiöksi, täysin uutta komponenttia vain satula ja jarrukahvat. Kiekot ei tietenkään alkuperäiset, mutta ne oli varastossa entuudestaan edellisestä romuprojektista. Osasarja on täysin karvalakkimalliston Suntour Blaze eli hirveästi ei viitsinyt alkaa näkemään vaivaa niiden entisöintiin. Kaikki on toki huollettu, putsattu ja toimii. Hauskana yksityiskohtana soikeat eturattaat (Biopace).

  8. #2978
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    99
    Meinaa nostattaa oikiasti kuumetta hommata vanha kippurasarvinen retkipyörä ja tehdä sellaisesta vastaava "retro" projekti kun kattelee näitä muiden luomuksia. Saisi vain ensin maasturiprojektin valmiiksi

  9. #2979
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Olisi 26" canondalen keulaiskariin kyllästynyt siinä määrin, että ajattelin sen mahdollisimman halvalla "jäykistää".
    En siis uutta keulaa osta.
    Tästä on aikaisemminkin ollut alustavasti puhetta, mutta onko joku onnistuneesti hitsannut lisäputkea lukitsemaan
    tälläisen joustokeulan. Niin ettei missään olosuhteissa hitsaus/putki irtoa ja seurauksena iso 0TB


    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  10. #2980
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    400
    Projekti edistyy. Jonkinlainen budjetti saatu aikaiseksi sekä laskettu suurpiirteinen paino pyörälle. Tällä hetkellä n. 10,7 kg, laskuista puuttuvat vielä ketju ja takavaihtaja, eli siinä 11 kilon tuntumassa ollaan. Toisin sanoen kolme kiloa pudotettu orkkispainosta...

  11. #2981
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    Ei tuohon Cännäriin kannata mitään hitsata. Laittaa vaan putkiholkin sopivaan väliin. Pura tuo jousto/vaimennushäkkyrä ja ota kuva, on helpompi ideoida.

  12. #2982
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066

    Tommosen kaveri isä osti
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #2983
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ja ihanasti naturaalisti väärinpäin shiftaava takavaihtaja, huolella finaaliin ajetut kammenrattaat, 7kierrepakka ja asiaan kuuluva kiero taka-akseli. Ynnä kapteenille varsin ahdas pulpetti. Kakkosstokerille liika lyhyt ja kapteenin muijalle taasen liika pitkä tontti. Eikä tohon vehkeeseen kovasti rahaa investoida.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  14. #2984
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ynnä kapteenille varsin ahdas pulpetti. Kakkosstokerille liika lyhyt ja kapteenin muijalle taasen liika pitkä tontti.
    Mitenkäs se on, kun tuommoisen vehkeen kanssa liikutaan, niin saakos kapteeni valita kurssia, nopeutta saati kadenssia?

  15. #2985
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Rovaniemellä Markkinakadulla kesällä -78 kävi vieraita tamdemilla, ajeltiin vähän. Ja ny muutama kilometri eli kovasti kokemusta. tää kaveri on 11 cm pitempi ja hivenen painavampi etten ala kapteeniksi. Miika vaan tykkää polkea hitaalla kadenssilla, eteen 175mm kammet ja taakse 170 korkeintaan, auttaa ny hieman. Ja kapteenihan se päättää laivassakin Mie ny oon valjakon parempikuntonen kuiten joten no hätä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  16. #2986
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    99
    Tjooh, ehkä tuli extemporee juttu tehtyä ja haettua tälläinen aihio + toinenkin raato.



    Purettuani aikani huomasin takahaarukan pystyputken olevan taipunut. Hivenen koitin oikoa ruuvipenkissä vaan eihän se mihkään taipunut.

    Piti ottaa vasara kauniiseen käteen ja oikeni se sen verta että v-jarrujen tapit on kohdillaan joten onnistunee hydraulisten v-jarrujen asennus sikäli mikäli budjetti piisaa.


    Vielä lukon poisto, keskiön irroitus ja armoton hionta operaatio ja Hyslerin Hemi Orange pintaan. Loputkin jutut jo hahmottuneet mutta katsotaan katsotaan..... Katutykki tulee kuitenkin.

  17. #2987
    Talvi-illoiksi askartelua tiedossa. Tunnistaako joku merkin, tai pyörän iän?


    Tuossa se suurin ongelma on


    Ennen kaikki oli paremmin...


    Takanapakin on rasvanipalla varustettu. Voisiko "54" olla vuosimalli?

  18. #2988
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    276


    hybridimiehen iltapuhde...

  19. #2989
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    121
    Täpäriprojekti lähestyy osien suhteen valmista. Enää on jäljellä kokoaminen ja muutamien osien odotus. Nukeproof Mega -rungon ympärille on kasautumassa omien grammavaakamittausten mukaan hivenen alle 13 kg rymypyörä 150mm etu- ja takajoustolla. Kiekot, runko ja takaiskari vielä mittaamatta itse, joten valmistajan arvioilla mennään.



    Osa Valmistaja Malli Paino mitattu, g
    Runko Nukeproof Mega 3100
    Takaiskari RockShox Monarch RT3 210
    Keula RockShox Revelation RLT Dual Air 150 mm 1698
    Keula-akseli RockShox Maxle 72
    Headset Nukeproof Warhead 44IESS 2012 129
    Spacerit Hope Space Doctor 25
    Flat-Polkimet Nukeproof Proton 2012 430
    Takavaihtaja Shimano XTR M980 10 Speed 178
    Ketju Shimano XTR Chain 10 Speed M980 278
    Takapakka Shimano XT M771 10 Speed 338
    Vaihdevipu, taka Shimano XTR M980 10 Speed 104
    Gripit Lizard Skins Logo Lock-On Bonus Pack - Peaty 113
    Ohjaustanko Easton Haven Alu Bar 2011 272
    Satulatolpan kiristin Thomson 30
    Satula Selle Italia C2 Genuine Gel Saddle 2011 269
    Etujarru Avid Elixir 9 Carbon 215
    Etujarrulevy Avid HS1 Rotor 137
    Etujarrulevyn pultit Avid HS1 13
    Etujarrun adapteri Avid CPS Mounting Bracket 18
    Etujarrun adapterin pultit Avid CPS Mounting Bracket 18
    Takajarru Avid Elixir 9 Carbon 215
    Takajarrulevy Avid HS1 Rotor 91
    Takajarrulevyn pultit Avid HS1 13
    Takajarrun adapteri - - 0
    Eturengas Maxxis Ardent 669
    Takarengas Maxxis Ardent 670
    Stemmi On-One Ultralight CNC Stem 108
    Ketjuohjuri E*Thirteen LG1+ 191
    Kammet E*Thirteen XCX+ 580
    Keskiö E*Thirteen XCX 93
    Eturatas E*Thirteen Guidering 34
    Eturattaan pultit E*Thirteen Chainring Bolts 12
    Satulatolppa RockShox Reverb 538
    Etuvanne Stans Notubes ZTR Arch EX 774
    Takavanne Stans Notubes ZTR Arch EX 898
    Etunapa Hope Pro II Evo 0
    Takanapa Hope Pro II Evo 0
    Etupinnat DT Swiss SuperComp 0
    Takapinnat DT Swiss SuperComp 0
    Etunippelit DT Swiss ProLock 0
    Takanippelit DT Swiss ProLock 0
    Venttiilit Stans Notubes Universal 20

  20. #2990
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Rämälä Katso viesti
    Onkohan tää nyt sitten pyöräprojekti? Aika alkutekijöissään kuitenkin. Jonkin sortin maantie/cyklorunko näistä kai muodostuu. Tuli tilattua innostuksessa vähän turhan järeetä putkea joten hipoteräsrunko jää seuraavaan kertaan.
    Mitenkäs tämä projekti etenee?

  21. #2991
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    146
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VanhaPate Katso viesti
    Mitenkäs tämä projekti etenee?
    Hitaasti. Vasta hyvän suunnittelun asteella. Laitan kyllä kuvia jahka ehdin aloittaa.

  22. #2992
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    121
    Tälläinen siitä sitten tuli. 3x10 voimansiirrosta jäänyt pitkähäkkinen takavaihtaja näyttää vähän hölmöltä.

  23. #2993
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    390
    Miltäs mega vaikuttaa? Mikä runkokoko? Paljon ajajalla mittaa? Itse samaa runkoa vilkuillut jo pitkään, mutta en ole vielä saannut aikaiseksi tilata. Hyvä geometria ja kohtuu halpa runko, joskin nukeproof tekstit lukee ziljoona kertaa rungossa..

  24. #2994
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    92
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tactica Katso viesti
    Tälläinen siitä sitten tuli. 3x10 voimansiirrosta jäänyt pitkähäkkinen takavaihtaja näyttää vähän hölmöltä.
    Hieno!
    "Train hard, recover harder"

  25. #2995
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Kateellisena katsellut mitä kaikkea jengi on löytänyt romulavalta... nyt sitten osui omaankin silmään jotain.
    "Velamos" Made In Czechoslovakia Eli ikää vähintään 20 vuotta.
    Ensi katsomalta ihan raato, mutta parin sekunnin tarkastelu paljasti, että tästähän saa pikkurahalla pojalle rassin.
    Etukiekko paskana, eturengas murentunut, ketju poikki ja muutenkin valmis.


    Tuttu merkki jollekin?


    32€:lla siitä tuli tuollainen. Uusi ketju, etukiekkoon kaikki pinnat (viitisen oli poikki, mutten halunnut käyttää vanhoja), eturengas. Vaahtotupet oli nurkissa joutilaana, omaani noita liian pehmeinä en olisi laittanut. Napojen ja ohjainlaakerin puhdistus & rasvaus & säätö, keskiöön vaihdoin laakerikehiin uudet kuulat kun toiselta puolelta oli ruostunut. Laakeripinnat on kromattu, niissä ei ollut moitetta.
    Halvemmallakin olisi päässyt, mutta kun hain LBS:sta laakerikuulat & pinnat, otin myös renkaan ja ketjun siitä. Parin euron vuoksi ei viitti ravata ympäri kaupunkia...
    Pyörä oli teknisesti just niin hyvässä kunnossa kuin arvelinkin, kilsojahan tuollaisella ei ajeta nimeksikään.
    Takarengas + sisärenkaat on alkuperäiset!
    Runko + vanteet on putsattu autovahalla. Vanteista tuli oikein kiiltävät kun pintaruosteen jynssäsi pois.
    Maali on vähän kulahtanut, mutta ei tulisi mieleenikään maalata tuota "klassikkoa".


    Hyvin kulki koeajolla, lähinnä putkelta ajoin
    Kaar ittelles vaa

  26. #2996
    Hieno on Pekan pojan bemaksi.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  27. #2997
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Tuttu merkki jollekin?
    Hieno fillari! Mulla oli samanmoinen velamos joskus 80-luvun puolivälissä.
    Palveli hienosti meikäläistä ja pienempiä sisaruksia vuosikaudet kunnes isä peruutti maasturilla päälle.

  28. #2998
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tactica Katso viesti
    Tälläinen siitä sitten tuli. 3x10 voimansiirrosta jäänyt pitkähäkkinen takavaihtaja näyttää vähän hölmöltä.
    Komeahan tuo, mutta taitaa kuvakulma ja satulan asento vähän kääntää tuota etupainoisen näköiseksi?

    Saa nähdä millainen tipu omasta tulee.
    Tohonhan pulttaantuu useita keltaisia osia vielä päälle...

    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  29. #2999
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    99
    Tälläinen sattui tulemaan vastaan ja hinta oli liian houkuttava.

    Kona Dr Dew 2005







    Pientä pikapesua Pinelinen Moottoripesuaineella ja ylimääräisten osasten irroittelun jälkeen





    Kiekot pitää rihtauttaa kun itsellä ei taitoa vielä ole räpylässä, laakerit ym käydä läpi + uutta rasvaa kehiin, ketju + takapakka vaihtoon ja renkaat tieten uusiksi kun nyt täysin eri paria olevat. Nuo nyt äkkiseltään listalla
    Hotsittaisi tehdä itselle ajopeli vaan jännittää tuo runkokoko joka on liian pieni mulle, työmatka Parkcafe on 54cm ja tämä 49cm, eli olisiko mitään jakoa vai rakennella kuntoon ja myydä/vaihtaa uuteen pyörään kaupassa.??

  30. #3000
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Täältä voisi löytyä osaamista akuuttiin ongelmaan. Pelastin juuri navetan seinältä vanhan Nopsa 20 -fillarin, joka lienee jostain 70/80 -lukujen vaihteen tienoilta.

    Baar....*köh*...käyttöpyöräksi huolto on edennyt keskiöön, jonka atomisointi tuottaa päänvaivaa. Vasemman puolen lukkomutterit, pölysuoja ja laakeri kyllä lähti kivasti, mutta mikä olisi kätevin tapa saada tuon kampisatsi kahteen osaan? Mielellään siis niin, että sen saisi putsauksen ja rasvailun jälkeen myös takaisin paikalleenkin. Isoimmat ja keskisuuret töhnät tuolta on jo pois, muta olisi kiva saada ne loputkin.

    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •