Tänään näin kyllä jonkinlaisen ennätyksen kun kaksi tuulipukuista työmatkaohjusta tuli peräkanaa vastaan alle 10 cm etäisyydellä toisistaan. Toivottavasti ei ollut jekkupeesi.
Tänään näin kyllä jonkinlaisen ennätyksen kun kaksi tuulipukuista työmatkaohjusta tuli peräkanaa vastaan alle 10 cm etäisyydellä toisistaan. Toivottavasti ei ollut jekkupeesi.
Mä ajan pääradanvartta Pukinmäestä keskustaan, yleensä CC:llä, niin jo tässä vaiheessa kautta pari kertaa ohi on pyyhkässy sama herra joka on säästä riippuen sonnustautunut tuulipukuun / vaaleensinisiin lepattaviin shortseihin / muuhun 80-luvun asustukseen. Pyöränä joku 80-luvun teräsrunkoinen retkipyörä, remmipolkimet jne. Ei puutu kuin oranssi sivulle taittuva tikkariheijastin. Puskee 30 keskaria muna-asennossa. Tyylipuhdas tempoilija ja aivan varmasti joku tämän palstan jäsen.
Seuraavalla kerralla liimaudun peesiin Käpylän mäissä vapaaratas laulaen ja tykitän ohitse joko Pasilan aseman tai Diakonissalaitoksen mäessä. Mitta on tullut täyteen...
Asialinjalla. Vain siksi vielä Nöösi.
Tämän aamun työmatkalla hidastaessani punaisiin valoihin koin elämäni noloimman tilanteen kun ohitseni pyyhkäisi sälli taittuvarunkoisella sähköpyörällä rööki suussa. Voiko häpeään kuolla?
Tämän aamuiset ohitukset, järjestyksessä 'lähdöstä maaliin', matka 14 km:
1.) Mummo; 2.) Iäkäs mummo; 3.) Pari keski-ikäistä työmatkaikailijaa(?); 4.) Taivaskallion kohdalla isolla Yosemitella n.28 km/h ajannut mies (hyyty ylämäkeen); 5.) Käpylän aseman ylittävän sillan alla pyöräänsä (cc?) korjannut mies (ei taideta laskea? joku palstalainen?); 6.) Harmaa Insera, miehellä sivulaukut ja tarakkalaukku (veikkaan kokonaisuuden painoksi >20 kg, kohtalainen nopeus tasaisella); 7.) Nippu muita pyöräilijöitä välillä Pasilan asema päärautatieasema.
Ei, he eivät ohittaneet minua![]()
Asialinjalla. Vain siksi vielä Nöösi.
Lasketaan vain jos hänet sivuttaessasi mielessä ei käynytkään muuta kuin "Another one bites the dust!"
PS Punaisissa valoissa kiinnisaadut lasketaan ohitetuiksi vain silloin kun (a) heidät ohitetaan jo vihreitä odotellessa tai (b) heidät ohitetaan ajamalla itse päin punaisia.
Vai on tällainenkin threadi täällä.
Mitens kun kommutoin syklolla, jossa on 1500g kiekot ja 23mm maantiesliksit. Lycrat päällä vielä ynnä muut, ihan kuin oikealla kanuunalenkillä. Rakenteeltaan hitaampien viritysten ohittamisesta ei taida saada scr-pisteitä? Vuoden aikana muistan nähneeni vain yhden maantiepyörän. Räjäytti ohi, kun hidastin punaisin, ja kääntyi pahus pois reitiltä, ennen kuin ehdin ohittaa.
Toissa-aamuna kuvaamaltani videolta (http://www.youtube.com/watch?v=ycsLJkjmYu0) laskin kymmenen ohitusta. Vain yksi oli jonkinlainen kippurasarvinen.
Pitäisiköhän tässä alkaa etsiä muita reittejä, jotta löytäisi nopeampia kuskeja, joiden kanssa saisi kisaa aikaan.
Työmatkatempo on niin raaka laji, että siinä ei säälillä ole sijaa. Kaikki pisteet lasketaan apupyörällisistä, mummoista jne. Haveritapaukset on vähän rajalla, mutta jos pystyy päättelemään, että haverin kärsinyt kuski on aikeissa jatkaa, niin silloin tietysti piste tilille.
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Ootteko muuten miettinyt semmoista mahdollisuutta, että niitä kippurasarveilijoita ei löydy sen takia, että ne ovat nopeampia. Kulkevat siis jo edellä eikä niitä koskaan saa kiinni. Eivät tule edes koskaan horisontissa näkyviin kun välimatka kasvaa kasvamistaan...
Ehkä parempi, vaikkei sekään varmaan totta, olisi olettaa että kaikki kippurasarviset ovat yhtä nopeita.
Kyllä noita kippuroita tulee ohiteltua tuon tuosta. On niitä liikkeellä.
Tänään sain oikein komean päänahan kokoelmiini: Colnago C59 komeilla kuitukehillä. Kuskilla oli tosin reppu selässä joten en tiedä oliko tuo tyylivirhe niin paha että jäin ilman pisteitä. Eihän tyylittömän ohittamisesta saa pisteitä?
Ohitus mikä ohitus.
Tyylittömyydestä rankaisu on parempi jättää asioihin perehtyneen tyylipoliisin tehtäväksi.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Mun säännöt toimii niin, et jos joku ohittaa mut ku odotan punasissa, ajan sen kiinni kun valot vaihtuu ja ohitan sitte ku on turvallista. Saatan niistää samalla ku ohitan.
Sen jälkeenki hidastan kaikkiin risteyksiin ja ajan ne siististi, ja jos kys. tempoilija sillon kostaa ja menee ohi, ajan sen taas kiinni turvallisesti ja meen ohi ylämäessä.
Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.
Tiesittekö, että "Sail & Ski" sekä "Karhu" lasketaan sponsoreiksi.
Tänään tuli paha dilemma vastaan. Laitoin sykemittarin piippaamaan Aerk:n paikkeille kotimatkan ajaksi, ettei kehtaisi ajaa liian kovaa kun mittari piippailee. Se meni ihan suunnitelmien mukaan, mutta...
Ylämäessä maantiepyörä tai cc ohitti minut, ajattelin kokeilla miten käy jos pidän sykerajasta kiinni. Olin jo tietenkin hävinnyt tässä vaiheessa, mutta ajattelin että voisin aiheuttaa kyseiselle italialaisella fillarilla ajaneelle saman mielipahan. Homma ei kuitenkaan mennyt niin kuin elokuvissa, sillä kilpakumppani kiihdytti vauhtiaan ja jäin sitten siihen 10-20m päähän junnaamaan kun piti tuota mittaria tuijotella.
Huomasin kuitenkin että kilpakumppanin liikehdinnässä tapahtui jotain, hän katsoi usein alaspäin ja vilkuili taakseen. Lopulta hän siirtyi alaotteelle ja alkoi polkemaan, muttei päässyt karkuun... Tätä jatkui parin kolmen kilometrin matkan kunnes tiemme erosivat. Mentiinköhän tässä jo kovaa?
Kysymys kuuluukin, olisiko pitänyt jatkaa takaa-ajoa ja katsoa jos kilpailija väsyy? Ja saako väsytystaistelun päätteeksi hymyillen ohittaessa anteeksi edes puolikkaan miinuspisteestä jonka aiemmin hävisin?
Jos heittää kilpakumppaniin sellaisen Vallu Kononen-tyyppisen murhaavan tuijotuksen, jonka seurauksena kaveri nitkahtaa, niin ehkä siitä voisi saada jonkinlaisen pienen hyvitysmerkinnän. Fakta kuitenkin on, että olit aiemmin tullut ohitetuksi ja niitä miinuksia ei anteeksi saa.
Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.
Saako useamman pisteen jos ohitus on murskaavan ylivoimainen sekä fyysisesti että henkisesti?
Entäs jos fuskaa hieman, esim katveessa runttaa putkelta vauhdit ja sitten rullailee ylämäessä yläotteella ohi (valmiiksi etukäteen avattua) banaania mutustellen?
Epävirallisen tiedon mukaan brittien kansallinen työmatkatempoajoliitto on järjestämässä epävirallisia näytöskisoja ympäri Lontoota tänä vuonna olympiadien aikana.
Huhun mukaan kansainvälinen olympiakomitea on myös harkitsemassa työmatkatempon ottamista viralliseksi näytöslajiksi vuonna 2016 joko olympialaisiin tai paraolympialaisiin.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Ei kai silloin häviä jos ei tempaise ollenkaan vaan on menevinänsä heittämään vettä pusikkoon.
Vai pitääkö takaa tulevan himmata pari metriä ennen ja rullailla niin, että vapaaratas sirittää.
Se on sitten lähtölaukaus tempaisulle.
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Kazakstanin olympiakomitean eräs työntekijä lienee suurin ennakkosuosikki.
Olympiakylästä Maracanã stadionille johtavat reitit alkavat varmaan olla jo tuttuja suurimmalle osalle, mutta yllätyksiäkin työpaikaksi saattaa tulla.
Die Kanonen von Kauppi
|ex 10k-kerho|
"ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi
Tässähän sai ihan repeillä kun lueskeli postauksia
Peeveli kun itsellä ei ole ketään ohitettavaa yleensä. Antaisi lisää kiritystä kivasti.
Voi niitä aikoja kun stadissa asui, siellä sai päänahkoja vaikka muille jakaa, yksi pyöräilijä pääsi kerran ohi, tähän ehkä suurimpana syynä se että aamulla jo duuniin pyörällä, siitä pyörällä kouluun, siitä kaksiin treeneihin pyörällä ja kotimatkalla sitten tämä pyöräilijä meni meikästä ohi, pakkohan siinä oli yrittää vielä viimeisillä voiman rippeillä mitä siinä vaiheessa vielä oli...
Mutta juu, kyllä kaipaan sitä kiritystä mitä Stadissa sai kun siellä asui *huoh*
Tässä on meneillään muutto eri osaan Oulun kaupunkia ja kävin ekan kerran testaamassa uutta työmatkaa. Aiemmalla työmatkalla on ollut reilu peli. Punaisissa valoissa on odoteltu, ketään ei oo kiilattu pois tieltä, mummoja, lapsia ja koiria on väistetty jne.
Tällä uudella reitillä näyttää olevan raaka peli ku Ranualla. Vedetään autojen edestä punaisia päin, kiilataan heikompia jne. Ja toki myös varustus on eri luokkaa. Vedin 3 kuitupyörän perässä ja ihmettelin sivusta tätä ronskiutta ja sikailua. Oikiastaan ekaa kertaa näin Oulussa noin tosissaan vedettyä työmatkatempoa. Ukoilla ammattilaistiimisukkikset (pilkkupaitaa ja MM-raitaa), reput selässä ja tappajailme kasvoillaKööristä olikin kiva suihkia viime metreillä fiksillä ohi. Tais pojille käydä nukahdus kirivaiheessa. Se on 1-0 nyt!
Muistelen lämmöllä vanhoja kunnon Oulu-aikoja. Työmatkalla Linnanmaalta Ruskoon sai työmatkatempoilla lähes jokapäivä verenmaku suussaJoka päivä tuli aikalailla samat naamat samoissa kohtaa reittiä vastaan ja pahimmat kisakumppanitkin oli yleensä samoja. Rovaniemeltä en ole vielä löytänyt tätä hienoa kulttuuria.
Kirjanmerkit