Mahtava TahkoMTB takana! Itse olin nyt toista vuotta mukana, matkana 45 km. Viime vuonna Tahko oli elämäni kymmenes maastopyörälenkki, ja talutteluksihan se meni. Itkun kanssa piti vuosi sitten taivalta taittaa, kun ei vaan osannut ajaa teknisiä osuuksia. Tänä vuonna osui näköjään valmistautuminen kohdilleen (vaikkei harjoituskilometrejä tainnut viime vuoden jälkeen kovin montaa lisää kertyäkään), sillä tekniset osuudet sekä ala- ja ylämäet tuli ajettua paljon paljon suuremmalta osin kuin vuosi sitten! Toki taluttelin taaskin, mutta "metsiä pitkin" - ja yritän kovasti kyllä päästää muita ohitse sekä ilmoittaa taakseni ennen kuin jalkaudun. Parin ylämäen ohitukset tehtyäni oma fiilis nousi ehkä vielä hitusen korkeammalle, aika kului kuin siivillä ja ajo oli kivaa!

Loppulasku oli mulle jo ajatuksena (ja alhaalta edellisenä päivänä katsottuna) liian hurja, joten siitä jyrkimmät osuudet kyllä mentiin taluttamalla, mutta pari metriä ajolinjan sivussa, kun ajattelin ettei kukaan halua alkaa siinä vauhdissa vielä "kiertelemään" jotain taluttajaa. Kokonaisuutena tapahtumasta itselle jäi ihan mieletön onnistumisen ilo - kiitokset järjestäjille, huolloille sekä mökkikavereille! Ensi vuonna varmaan taas uudestaan, mutta eiköhän se 45 km riitä silloinkin. Vielä jäi monta kohtaa, jotka tarttis osata ajaa ennen kuin kannattaa edes kuvitella sitä pidempää taivalta..