FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 118 / 217 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 68 108 116 117 118 119 120 128 168 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.511 - 3.540 / 6507

Aihe: Tahko lähestyy...Oletko valmis.

  1. #3511
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    379
    12. kerta takana ja oli mukava ajaa taas vähän märemmällä ja haastavammalla radalla. Kuten joku mainitsi niin nyt oli maastomiesten keli ja se sopi itselleni hyvin. Uusi reitti veti alussa hyvin ja porukka venyi paremmin letkaksi kuntopolulla kuin asfaltilla. Itse saavuin starttiin taas kerran liian myöhään ja jouduin starttaamaan arviolta n. 200-300 joukossa. Alussa pääsi kuitenkin ihan kivasti ohittelemaan ja Kinahmille saavuttiin aika sopivassa ryhmässä n. 100 joukossa, jossa porukka eteni poluilla jo ihan mukavaa vauhtia ja kun oli tarvetta päästä ohi, niin pyytämällä sai tilaa välittömästi. Vikat 20 kilometriä oli käyty jo perjantaina ajamassa ja parhaat linjat tsekattuna ne menivät vaivattomasti. El Grandessa yritin vielä iskeä 29:llä ohittaneen peesiin sillä seurauksella että sain elämäni ensimmäisen krampin Onneksi se meni nopeasti ohi ja loppumäki menikin sitten sitkutellessa. Tavoite 3.30 alituksesta onnistui ja kun vielä 100 joukkoon mahtui niin hyvä fiilis jäi. Ensi vuodelle otan tavoitteeksi pitkäaikaisen haaveen eli kolmen kierroksen ajamisen. Tänä vuonna ei olisi mennyt kahtakaan eli työmaata riittää

    Kiitos järjestäjille, talkooväelle ja kanssakilpailijoille, ensi vuonna uudestaan!
    ÄäriTeam

  2. #3512
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    VIERUMÄKI
    Viestit
    947
    KUVIA!

    Just sain siirrettyä kuvat Picasaan:https://picasaweb.google.com/1167580...414/Tahko2012#
    En jaksanut muokata mitenkään, kaikki peliin...

    Kiitokset Suskille kameran käytöstä, hyviä otoksia vieraalla laitteella.
    www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
    korsonkaikumtb.sporttisaitti.com

  3. #3513
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskoaa Katso viesti
    KUVIA!

    Just sain siirrettyä kuvat Picasaan:https://picasaweb.google.com/1167580...414/Tahko2012#
    En jaksanut muokata mitenkään, kaikki peliin...

    Kiitokset Suskille kameran käytöstä, hyviä otoksia vieraalla laitteella.
    Pahoittelut, sivua ei löytynyt. <<-- kun yritti avata..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  4. #3514
    --+MM+-- Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti

    Suuri kiitos järjestäjille ja terveiset naapurimökin erittäin asiallisille (ja hulluille) Kajaanin maastopyörämiehille!!

    -Lauri
    Terkut takaisin. Tervetuloa tapahtumiin / muuten vaan Kajaanin maastopörinöille: http://maastiskeza.blogspot.fi/

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti äss Katso viesti
    Katos vaan, onnittelut. =) Itestä vaan tuntu, että jo tuo 32x19 oli ihan liian kevyt tuonne..startissa kaikki pölisi kauas jonnekin ja ne samat mäet piti tunkata ylös itteä säästellen mitkä ois tunkannut raskaamallakin välityksellä.. no en taida vaan osata vielä tai otin liian varman päälle, ens kerralla sitten paremmin.
    15 km maantietempo alussa oli näin sinkulapossuna kohtuu pyllystä. Itsellä oli 34*18(26") ja toimi mielestäni kokonaisuutena loistokkaasti. Hieman tuoreemmilla jaloilla olisi ollut vielä parempi

    µ

  5. #3515
    Ensimmäinen Tahko ja samalla ensimmäinen yli neljän kuskin tapahtuma ikinä!
    Lajia olen harrastanut viime kesästä lähtien, joten lähdin mukaan lähinnä tsekkaamaan minkälaista se xc-ajaminen on ja minkälaista porukka lajissa pyörii...

    Kokemus oli mahtava! Fiilis ja yhteisöllisyys oli hieno. Järjestäjille iso kiitos rennosta menosta huoltopisteillä. Se merisuola oli todella hyvä lisä kramppeja vastaan!

    Ajoin 10:00 startaneessa 60- kympin ryhmässä ja aikanikin jäi melkein vartin yli 5h, tosin se oikeutti 43 tilaan +50 sarjassa Kokeneemmat kaverit kertoivat, että kannattaisi startata kovemmasta ryhmästä, koska nythän pääsin ajelemaan "omaa vauhtia" vasta viimeiset 20 km, kun olin ohitellut ehkä puolet omasta ryhmästäni... Maalissa tuntui todellakin hyvältä, eikä väsyttänyt pahemmin, joten uskon että ensi vuonna aika paranee.

    Eniten hermoilin radan teknisyydestä, kun foorumilla oli peloteltu isoista terävistä kivistä, mudasta ja kauheasta loppulaskusta. Omat kokemukset teknisistä poluista ovat lähinnä Helsingin Hallainvuoresta ja Kivikosta. Helpompiahan nuo Tahkon polut ovat. Uutta oli ne pitkät laskut (kädet väsyivät) ja tietty hurjat ylämäet. El Grandella oli onneksi jo tilaa veivata ylöspäin ja menihän se melkein ilman taluttamista. Se loppulasku oli varmaankin hypetyksen jälkeen ihan ok kokemus. Hissitolppa alas ja pitävä eturengas (Kenda Nevegal 2,35!!!) auttoivat. Laskin vielä sen jyrkemmän (suoran osan) kun siellä mutkassa oli porukkaa mietiskelemässä.

    Oli hienoa huomata, että ajotaidot ovat (hieman) paremmat kuin turistitasoa. Samalla tajusi myös omat rajansa, kun näin parin 120 huippukisaajan paahtavan ohitse kierroksen jälkipuoliskolla. Kunnioitukseni xc-pyöräilijöitä kohtaan nousee todellakin, koska radan vaikeuskerroin nousee huimasti teidän huippuäijien vauhdissa!

    Aion osallistua toistekin, mutta ehkä tuohon yöajoon. Mahtaapi olla hienoa kokea väen vähyys ja auringonnousu radalla...

    Ai niin, kun kerran kerrotte millä ajoitte: oma kalusto oli Specialized Camber comp XT-kampisarjalla ja kuudetta kertaa käytössä olleilla lukkopolkimilla. Eturengas se Nevegal sticky-e 2,35 ja takana Ground Control 2,3 (paljon kapeampi kuin kenda)

    Tästä lähtien uskallan kutsua itseäni maastopyöräilijäksi. Kiitos siitä
    Pemker muokkasi tätä : 02.07.2012 at 10.58 Syy: kelioppia:)

  6. #3516
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    espo
    Viestit
    153
    Ai niin edellisestä speksaamisesta tulikin mieleen, että jos jollakin on löytynyt pitoa eturenkaista myös sielä pitkällä juurakko/kivikko -pätkällä niin mimmoset eturenkaat on ollu alla? Tarttis kyllä löytää itellekin 29:iin jotkut jotenkin rullaavat mutta vähän edes märällä pitävät gummit, ainakaan omat ardentin 2.25:t ei halua pitää ollenkaan..se tuli testattua jo viime syksyn kajjaanin sssm:ssä.

  7. #3517
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    955
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti äss Katso viesti
    Ai niin edellisestä speksaamisesta tulikin mieleen, että jos jollakin on löytynyt pitoa eturenkaista myös sielä pitkällä juurakko/kivikko -pätkällä niin mimmoset eturenkaat on ollu alla? Tarttis kyllä löytää itellekin 29:iin jotkut jotenkin rullaavat mutta vähän edes märällä pitävät gummit, ainakaan omat ardentin 2.25:t ei halua pitää ollenkaan..se tuli testattua jo viime syksyn kajjaanin sssm:ssä.
    Itsellä oli 29 täpärissä alla Maxxis Crossmark ja ei voi kun kehua. Hyvin rullaa ja en edes muista lipsumista. Itselläkin ollut ennen Ardenttia alla mutta kyllä nyt vaihtuu. On myös huomattavan paljon kevyempi. Suosittelen!
    ________

    Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

  8. #3518
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mike Katso viesti
    Itsellä oli 29 täpärissä alla Maxxis Crossmark ja ei voi kun kehua. Hyvin rullaa ja en edes muista lipsumista. Itselläkin ollut ennen Ardenttia alla mutta kyllä nyt vaihtuu. On myös huomattavan paljon kevyempi. Suosittelen!
    Itsellä alla Nobby Nicit 2,25 4-cross, eli Gatestar -seoksella. Paineita alle 1,5bar. Takana varmaan joku 1,4 ja edessä 1,2. Pidossa kyllä riitti, vähän joutui antamaan tieosuuksilla tasoitusta XC-kihnuuttajille , mutta metsässä oli ilo ajaa. Porukkaa tuli ihan kiitettävästi selkä edellä vastaan kaikilla teknisillä pätkillä. Kertaakaan en kaatunut, eikä ollut edes lähellä. Ja kyllähän noillakin paineilla alle 9h pääsi pari kiekkaa...

  9. #3519
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Radon ZR Team 7.0 jäykkäperässä alla pyörän vakiovarustukseen kuuluvat 2,25 Schwalbe Nobby Nicit. Mielestäni toimivat tosi hyvin sopivilla paineilla (=riittävän vähän ilmaa jotta pitää, mutta sen verran kuitenkin ettei mene rikki). Vertailukohtia ei tosin ole ja kokemusta muutenkin vähänlaisesti, mutta tällaiseen aloittelijan 4:53:30 vauhtiin oli riittävän hyvät. Joka kohdan ajoin mukaanlukien mutalutakoiden läpi posottaminen, kaikki nousut joissa taluttajilta jäi tilaa ajamiseen ja kivikkoisimmatkin alamäet niin kovaa kuin näillä taidoilla pystyy. Rengas on Schwalben "allgrounder" ja sen lupauksen ne mielestäni lunastavat.

  10. #3520
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Race King 2.2 supersonicit litkuilla, 2 bar. Vauhti korjaa virheet eikä tullut missään vaiheessa mieleen, että olisi pitänyt olla jotain pitävämpää, painavampaa tai huonomminrullaavaa alla. Kilvanajosta ei kyllä tullut mitään, mutta se johtui kuskista.

  11. #3521
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti äss Katso viesti
    Tarttis kyllä löytää itellekin 29:iin jotkut jotenkin rullaavat mutta vähän edes märällä pitävät gummit, ainakaan omat ardentin 2.25:t ei halua pitää ollenkaan..
    Hyvinhän tuo 29x2.25 Ardent tuntui tuolla mutavellissäkin toimivan. Takana olevan Ikonin pitoa vähän etukäteen arvelin, mutta ei sekään juuri ongelmia aiheuttanut. Toki niissä pahimmissa kuravelleissä liukasteltiin ja hetken oli kuvio aina tukossa, mutta yksikään kohta ei pidon puutteen vuoksi jäänyt ajamatta. Sen verran paljon tuolla on kuitenkin nopeaa baanaa, että tuo rengastus oli ainakin todella onnistunut kompromissi. Pitävämpi (=hitaampi) rengas olisi ollut vain hätävarjelun liioittelua. Painetta oli ~71kg kuskilla edessä 2.0 ja takana 2.2 eli aika kovat. Yllätyin kuinka vähän tuli liukasteltua. Ardentin pitokin paranee selvästi, kun tiputtaa paineet tuonne 1.6 barin tuntumaan. Viime syksyn märät kelitkin oli edessä Ardent eikä juuri ongelmia pidon kanssa.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  12. #3522
    Liittynyt
    08/2000
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    2.706
    Racing Ralph EVO 29"/2,35" / 1,9...2,0 bar toimi kait hyvin. Ei se ajo renkaista ollut kiinni.
    ÖRM 2021

  13. #3523
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HiMa Katso viesti
    Tahkolla sekä Haanjassa käyneet: miten tuo mutamäärä, vastasiko yhtään Haanjassa ollutta?
    Haanjassa 2009 ja 2010 oli mutaa ihan järkyttävästi enemmän. Viime vuosi oli kaiketi kuivaa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  14. #3524
    JTG Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti äss Katso viesti
    Ai niin edellisestä speksaamisesta tulikin mieleen, että jos jollakin on löytynyt pitoa eturenkaista myös sielä pitkällä juurakko/kivikko -pätkällä niin mimmoset eturenkaat on ollu alla? Tarttis kyllä löytää itellekin 29:iin jotkut jotenkin rullaavat mutta vähän edes märällä pitävät gummit, ainakaan omat ardentin 2.25:t ei halua pitää ollenkaan..se tuli testattua jo viime syksyn kajjaanin sssm:ssä.
    Nastarengas?

    Rocket Ron 2.25 Pacestar 1.8/2.2bar, ranteet löysänä ja katse kaukana. En huomannut suurempaa lipsahtelua tai liukkaita juuria.
    Tuo kumihan ei ole pitävin mahdollinen, ei lähellekkään. Haluan vain esittää näkemyksen, että märillä juurilla ajotekniikka on 80% ja rengas 20%, ellei rengas ole nastarengas. Märillä kivillä ehkä 50/60%)

  15. #3525
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    espo
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Hyvinhän tuo 29x2.25 Ardent tuntui tuolla mutavellissäkin toimivan.
    Viime syksyn märät kelitkin oli edessä Ardent eikä juuri ongelmia pidon kanssa.
    Joo.. tuonkin oikeestaan halusin kuulla, koska niin paljon olen tänäänkin lukenu kehuja Ardentista ja kuinka se toimii eturenkaana hyvin, että mietin onkohan mulle sattunut vaan joku sunnuntaikappale sitten..eipä tuokaan yllättäisi.

    Tulipa mieleen näistä alamäkiajoon ja loppulaskuun liittyvistä jutuista ja omasta kokemuksesta, että pitäkää aloittelevista ja vähemmän harrastavista ystävistänne sen verran huolta esim tahkolle mentäessä, että katotte heidän pyörän säätöjen (stemmi + penkin korkeus jne) edes mahdollistavan jyrkemmistä alamäistä selviytymisen. Ne on kummiskin pieniä juttuja millä pystyy asioita tekemään paljon helpommaksi..

  16. #3526
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    vrk
    Viestit
    487
    Kahdeksas tahko takana ja oli selkeästi rankin/hitain nyt, kolmas kerta 120. Lähdössä jouduin aika hännille viimehetken vessakäynnin takia, ruuhkassa mentiin alku metrit, mutta yllättävän hyvin uusi reitti lähti vetämään. Kinahmille asti sai polkea aika hyvin omaa vauhtia, mutta päällä alkoikin sitten kunnon ruuhkat. Ensimmäinen kierros menikin oikeastaan pelkäksi jonottamiseksi polkupätkillä, mutta tie osuudet sai päästellä oman vauhdin mukaan. Mutaa oli yllättävän paljon mutta eise menoa haitannut, renkaat toimivat yllättävän hyvin (nn/rr) litkuilla. Kalusto rikkoja ei matkan aikana tullut.
    Toinen kierros oli jonkin verran haastavampi muta paikoissa jotka olivat syöpyneet aika pahoiksi. Mikä parasta kun toisella kierroksella sai ajella rauhassa omaa vauhtia ja polutkin sai tykitellä ilman jonoja.

    Uudet pätkät oli mielestäni hyviä, sai vähän grandekin lisä pituutta ja uusi lasku oli myös hyvä, ei tuossa minusta mitään ihmeellistä ollut, ymmärrän kyllä aivan nuorimmat kuskit.

    Aika tavoite oli alle kahdeksan tuntia ja satasen sakkiin, mutta aikaa meni reilu kahdeksan tuntia, mutta pääsin kuitenkin kuudenkympinsakkiin, joten tyytyväinen olen kun ottaa radan hitauden ja ruuhkat mukaan. Pitäisi yrittää ampua heti lähdössä nopeempaan purukkaan niin välttyisi ruuhkilta myöhemmin..
    Alussa hiukan mietitytti 1x9 välitykset ja pitkät mäet, mutta tunkata ei tarvinnut kuin muutamassa kohdassa muutama metri, grandet nousi kummallakin ilman jalkautumisia.
    Kokonaisuudessaan olen tyytyväinen tapahtumaan ja järjestelyihin, huoltojoukot olivat todella ystävällisiä! Ensi vuonna uudestaan ja eiköhän sitä kokeilla 180 matkaa!


  17. #3527
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    Joka kohdan ajoin mukaanlukien mutalutakoiden läpi posottaminen…
    Taidatkin olla sitten ensimmäinen Hemmo joka kokoreitin on ajamalla päässyt! Yleensä Kinahmi kakkonen on kyllä kaikilla johtanut kävelyttämiseen.

  18. #3528
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    espo
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTG Katso viesti
    Nastarengas?

    Haluan vain esittää näkemyksen, että märillä juurilla ajotekniikka on 80% ja rengas 20%, ellei rengas ole nastarengas. Märillä kivillä ehkä 50/60%)
    Heh juu kyllä, näinhän se menee mutta jos tuo 20% ja 60% tuntuu olevan 0% ja 20% niin sitten menee jo vähän turhan kikkailuksi varsinkin täysjäykällä. En todellakaan mikään täysvalmis märkä-juurakko-kivikko -kuski ole vielä näillä ajovuosilla, mutta noin "treenimaastojen" puolesta täälä pohjoisessa ei oikeen juuri muuta olekkaan joten kyllä niissä ajamisesta tuntumaa on.. entiset ignitorit toimi sen mitä tarttikin.

    Ja en minäkään yhtään teknistä pätkää silti joutunut sen takia taluttamaan, kaikki ajettiin mutta hirveän epävarmasti ja luikerrellen varsinkin se yksi pitkä osuus.. Parhaiten päästiin ne kivikko/juurakko pätkät mistä pysty vaan loikkimaan lujaa ilman että renkaat juuri kosketti maata. =)

    Noh, mutta lisää treeniä vähemmän speksiä sillä siitä pääsee.

  19. 5. kerta ja samat läpät itsellä & palstalla. Hieno tapahtuma, järjestäjille superkiitos ja kaikki, siis kaikki oli taas kohdallaan. Pitoa on miehestä riippuen renkaassa kuin renkaassa, itselläni sisärenkaalliset Nevegalit ja 2.3 bar with no problems. Jos jokin ehkä häiritsi niin "tiellä nopeat ja maastossa hitaat" kuljettajat, mutta tämähän on massatapahtuma jonka luonteeseen kuuluu se että yksin ei tarvitse ajaa!

    Muuttunut loppureitti oli huomattavasti hauskempi kun huipulta pääsi losottamaan parin hienon hyndän kautta, tosin tuo jyrkempi osuus voi olla vaarallinen rämäpäiselle mutta kokemattomalle kuljettajalle joka ei pidä jarrua vaan päästää vauhdin irti kuvitellen hidastavansa sitä jarruilla tarvittaessa, mutta eiköhän suurimmalla osalla toiminut itsesuojeluvaisto niin että vauhdit pidettiin hallittuina.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  20. #3530
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti äss Katso viesti
    Joo.. tuonkin oikeestaan halusin kuulla, koska niin paljon olen tänäänkin lukenu kehuja Ardentista ja kuinka se toimii eturenkaana hyvin, että mietin onkohan mulle sattunut vaan joku sunnuntaikappale sitten..eipä tuokaan yllättäisi.
    Sen verran täytyy vielä tarkentaa, että Ardent on siis pitävä kun verrataan xc-renkaisiin. Ei tuo siis missään nimessä mikään paras märän kelin rengas ole, mutta kun halutaan kuitenkin jonkin verran rullaavuutta niin siihen tuo on hyvä kompromissi. En minäkään enskapyörässä märällä kelillä 2.25" Ardentia käyttäisi, mutta aina täytyy muistaa se ensisijainen käyttötarkoitus ja tehdä kompromissi. Tahkolla kuitenkin pitoa tärkeämpää on se hyvä rullaus ja kunhan märät paikat pysyy pystyssä niin pitoa on riittävästi. Ja tosiaan noissa märissä kivissä ja juurissa ajotekniikka korostuu. Syksyn liukkaille lenkkikäyttöön saatan minäkin kokeilla vielä jotain vähän pitävämpää, kun ei ole kiirus mihinkään WTB Bronson vähän kutkuttelisi eturenkaaksi.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  21. #3531
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    WTB Bronson vähän kutkuttelisi eturenkaaksi.
    Ainakin 26"sena 2.3 Race versiona litkuilla toimi kuin tauti Tahkon olosuhteissa sekä etu- että takarenkaana, ei minkäänlaisia pito-ongelmia ja ainakin litkutettuna rullaakin vielä leppoisasti..!!
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  22. #3532
    26 x 2.2 Race Kingit reiluilla paineilla toimi erinomaisesti eikä täpärillä lipsunut oikein missään. Jumpan määrästä ja laadusta sekä ajolinjoista se kai on kiinni. Ylämäet talutin ja väistelin ohimeneviä. Tasaiset ja alamäet jarruttelin jonon jatkona. Keli oli kuin luotu mulle. Reitti oli ehkä paskainen, mutta kuski oli ihan täysi paska. Kramppeja, kramppeja - sekä ruoskaa itselle.

    Uusi loppureitti miellytti. Maisemat ylhäältä oli hienot ja loppulasku oli yleisön nähtävillä. Pyörässäni joustoa ja jarrutehoa riittävästi sekä kuskilla itsesuojeluvaistoa. Hyvin oli loppulaskussa tilaa turvallisesti ohitella sekä ajavia että taluttavia yhtä aikaa. Tykkäsin. Mutta toisaalta kauhistuttaa ajatus jostain alakoululaisesta tai yli 120-kiloisesta kuskista parhaat päivänsä nähneillä vannejarruilla. Kaikki tuskin osaavat arvioida omaa taitoaan tai kalustoaan oikein.

    Kiitokset hienosti järjestetystä tapahtumasta. Palautteena joitain pikku juttuja:
    - Viimeinen huolto oli merkattu huonosti ja kun sijaitseekin enemmän ajolinjalta sivussa kuin muut huollot, niin kuulin monen ajaneen siitä ohi tahtomattaan. Olikohan siellä edes muita kylttejä kuin "pulloja" ja "pesu", joista ei oikein selvinnyt paikan olevan ihan normaali huolto.
    - El grandea lähestyessä isolta hiekkatieltä käännytään oikealle pienelle hiekkatielle. Risteyksen jälkeen erkanee kaksi vierekkäistä pikkutietä, joista oikeanpuoleista pitäisi jatkaa. Merkkaukseen kannattaisi lisätä vähintäänkin(!) nuoli siihen pikkuteiden väliseen metsikköön. Tällä hetkellä siinä on nauha oikean tien reunalla, mutta kovavauhtisessa paikassa se on näyttänyt tuottavan ongelmia ainakin kahtena viimeisenä vuotena.
    - Kannattaisikohan 45 km sarjan startata vasta klo 10, kun näyttivät tukkivan reittiä aika tehokkaasti etenkin tällaisena ajoteknisesti vähän haastavampana vuotena. Ellei tässä sitten synny jotain kautta jokin isompi ongelma.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

  23. #3533
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Nääsville
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mike Katso viesti
    Itsellä oli 29 täpärissä alla Maxxis Crossmark ja ei voi kun kehua. Hyvin rullaa ja en edes muista lipsumista.
    Sama rengas 26" versiona tuotti itkua ja hampaiden kiristystä. Pito oli ihan ok, kunhan alusta oli vain kosteaa, mutta kun se muuttui mutaiseksi niin sitten kuvio oli samantien tukossa ja homma muuttui liukasteluksi, varsinkin alamäissä. Rullaavuus kyllä oli kohdallaan, mutta kokonaisuutena se ei hirveästi lämmittänyt... Paineet n. 2 bar sekä edessä että takana.

    Vielä kun tuo kemitzti hehkuttaa tuota Bronsonia niin itken entistä verisempiä kyyneleitä, kun ko. gummit jätin kotiin ajatuksella "no ei siellä noin märkää ja liukasta ole..."
    Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.

  24. #3534
    Kiitoksia jälleen loistavista järjestelyistä ja hyvästä tunnelmasta niin reitillä kuin tapahtuma-alueellakin! Yhden kierroksen aika parani viime vuoden vähän päälle neljästä tunnista yli 20min, joten oli mukava todeta, että paremmalla pyörällä ja alkuvuoden treeneillä on vaikutusta. 29" Rocket Ronit toimivat ainakin ajo-ominaisuuksien puolesta hyvin, joskin takarenkaan paineissa oli kisan aikana pientä vaihtelevuutta niiden ollessa noin 0,9 - 2,5

  25. #3535
    -ah- Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    ihan mielenkiinnosta; kuinka kovia vauhteja porukkalla on tallentunut siinä loppulaskussa? itsellä vaisu 52,x km/h, jotkut varmasti saanu siinä mageita vauhteja jos ei ole joutunut väisteleen alamäkitaluttajia, kuten allekirjoittanut..
    Itsellä nopeus lopussa samoilla kantimilla; aika sumussa tuli tuossa vaiheessa jo vedettyä. Loppulasku ei mielestäni ollut sen vaarallisemman tuntuinen kuin viime vuonna, tai sen vaarallisempi kuin poluilla olevat laskut. Alamäet onkin Tahkon parasta antia; alamäessä pääsee kovaa ja porukasta ohi, mutta vastaavasti olen tukkeena samoille ajajille ylämäissä Rengasvalintana Fat Albert 2.4 tuntui oikein passelilta.

  26. #3536
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskoaa Katso viesti
    KUVIA!

    Just sain siirrettyä kuvat Picasaan:https://picasaweb.google.com/1167580...414/Tahko2012#
    En jaksanut muokata mitenkään, kaikki peliin...

    Kiitokset Suskille kameran käytöstä, hyviä otoksia vieraalla laitteella.
    Sama täällä
    Sorry, that page was not found.
    edit: pientä salapoliisityötä, niin tää linkki toimi https://picasaweb.google.com/1128274...7257/Tahko2012#
    (mikäli on edes sama galleria )
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  27. #3537
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    19
    Hämärä homma. Tutkin etusisurin ja se on ehjä. Kuitenkin heitti ilmat pihalle ja oli aivan flätti. Presta venttiili, voisiko vika olla siinä? Tosin tossa se nyt on irrallaan täynnä ilmaa ja iloisesti pysyy, pitää vielä laittaa paikoilleen ja mennä Kaarinan polulle kroissailemaan ja katsomaan pysyykö ilmat vai ei...

    Huono tuuri myös sen tilalle saadun renkaan suhteen - tutkin miksi ei asennus onnnistunut ja se puolestaan oli valmiiksi puhki. Olisko toi nyt sitä paljon puhuttua huonoa tuuria?

    /Tomppa

  28. #3538
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    VIERUMÄKI
    Viestit
    947
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Pahoittelut, sivua ei löytynyt. <<-- kun yritti avata..
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dirtyrider Katso viesti
    Sama täällä


    edit: pientä salapoliisityötä, niin tää linkki toimi https://picasaweb.google.com/1128274...7257/Tahko2012#
    (mikäli on edes sama galleria )
    No jos nyt alkais näkymään oikeat kuvat...:https://picasaweb.google.com/1167580...414/Tahko2012#
    www.korsonkaiku.fi/maastopyoraily
    korsonkaikumtb.sporttisaitti.com

  29. #3539
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eskoaa Katso viesti
    No jos nyt alkais näkymään oikeat kuvat...:https://picasaweb.google.com/1167580...414/Tahko2012#
    No alko.. !

    heh, ootkos siis siitä meijän naapurista, asuntoautolla, cännäri leftyllä jne..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  30. #3540
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti --+MM+-- Katso viesti
    Terkut takaisin. Tervetuloa tapahtumiin / muuten vaan Kajaanin maastopörinöille: http://maastiskeza.blogspot.fi/
    Täytyy kyllä vielä nostaa hattua tuolle 120km sinkuloinnille kun ainakin äänistä päätellen edellisenä iltanakin oli meno kohdallaan.

    T. Naapuri
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •