26" jäykkäperä vai 29 fixi?
Suo, kalja ja läski.
Ihan varmasti.
Suo, kalja ja läski.
Reitti lienee tuon sorttinen. Renegadella ajetaan, olkoon kuivaa.
![]()
--VO2Magnum
Uskaltaako ajaa 29" Renegay S-Worksillä ?
Kyljet ei kestä terävää kivestä yhtään...
Itse mietin kovasti että kumpi 29": Maxxis Crossmark vai Ikon?
________
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy
Vaikka tällä hetkellä taas lupaa kuivaa niin meneekö tuo kuinka mutaiseksi jos enemmän ehtii sataa? Vähän sellaiselta se maaperä monissa paikoin vaikuttaa ja sitten ei pikkunappulalla ole yhtään kivaa. Jos sääennuste pitää ja on kuivaa niin sitten joko Ardent-Ikon tai Ikon-Renegade. Jälkimmäinen kombo olisi kyllä jonkin verran nopeampi ja useamman sata grammaa kevyempi, mutta izmon sanoin Renegade takana on kovin herkkä kiveksilleKostealla tuolla Ardent-Ikon-kombolla vielä muuten pärjää, mutta mutaa matalat nappulat eivät siedä juuri ollenkaan.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Tulipa pudotettua kahden kiekan ilmo sisään. Perinteinen epätietoisuus omista kyvyistä, mahd sade, tappajapaarmojen määrä, lisättynä rengasspekulaatioihin kaihertavat mutta ei liene mitään uutta. 8 vuosi putkeen lähdössä, enää kaks jäljellä. Viimeiset 5vuotta menty (lähes) aina RalliRaneilla, viime vuonna edessä NappulaNiilo(E: eikäky rokettironi). Tänä vuonna taitaa tulla kosteampi keli mutta piu-pau, etukäteinen anteeksipyyntö hänelle joka kiroili 3bar sliksimiesten lipsuttelua ja kaatuilua reitillä..
Takamisakari muokkasi tätä : 26.06.2012 at 09.23
RoRoilla mennään satoi tai paistoi, Jos on jotain siltä väliltä, niin taitaa olla aika optimi rengastus. Vielä tuskailen sopivien paineiden kanssa ja mietin sisureiden laittoa. Suurta vetopitoa reitti ei vaadi, mutta toisaalta löysällä kumeksella pääsee perse penkissä selkeästi kovempaa kun matkaa kertyy ja laiskaa alkaa väsyttämään. Sitten taas on niitä vauhdikkaita laskuja missä rengas voi blurpata ja lyödä vanteelle...
Näillä fiiliksillä tubeleksella taidan mennä ja sisurit laittaa sitten jos puhkeaa. Litkuja lisään 30ml. Eteen 1.6...1.8bar + etukeppiin kovempi paine, taakse 2.0..2.2bar ja takakepistä pikkusen ilmaa pois.
En kironnut, kunhan esitin oman näkemykseni asiasta edellisvuosien perusteella, joka todennäköisesti ei kuitenkaan ole kaukana totuudestaTervetuloa vaan lipsuttelemaan. Itse lähden Ralpheilla, edessä 1,5 bar ja takana 1,8 bar, kelissä kuin kelissä. Tosin matka on vielä hakusessa, ilmottauduttu on 60 km ja järki sanoo että se riittää, mutta sydän halajais kahdelle kiekalle.
Nyt niitä viime hetken valmistautumisvinkkejä. Menenkö huomenna vielä niittaamaan jalat hapoille vai pitäskö jo palautella? Milloin hiilaria koneeseen? Lähdenkö pulloilla vai repulla? Voiko torstaina ottaa vielä saunakaljat, vai säästelenkö lauantaille Piazzaan?
ÄäriTeam
Tänään, viimeistään huomenna vähän ripeämpi harjoitus alle, mutta turha enää suuremmin hapotella lihaksia. Sellasia "avaavia" pikku rykäsyjä kevyiden lenkkien sisään leivottuna ei varmaan kauhean pahaa tee kenellekkään. Määrät ~30% (10%-50%) normaali viikkomääristä viimeisellä viikolla. Itse meinaan käydä joka päivä ajamassa kevyttä, maksimissaan tunnin kerrallaan. Keskiviikkona alkaa karkkipäivät.
Totuuttahan tuossa on paljonkin, mutta ei vaan _pysty_ noin alhaisiin paineisiin 90kg ruhopainolla. Kaks lenkkiä ehottomasti, ajoin viime vuonna ekan pitkän ja toinen lenkki on mukava tyhjällä baanalla. Tänään tai huomenna rento testiveto hankalassa maastossa ja sit venyttelyä ja tsillailua. Hiilaria tasasesti koneeseen loppua kohti kiihdyttäen mutta varovasti että pysyy pakki kuosissa. To-Pe reippaasti hyvälaatuista ruokaa ja mineraalit kohilleen. Repulla- ja aina nyt yhen voi ottaa. (ja nää ei sit perustu muuhun kuin mutuun mutta vahvaan sellaiseen)
Tänään oli kevyt salitreeni, huomenna käyn vetäsee vajaan tunteroisen kivikkoo sun muuta "herranjestas sentään" risukkoa, lähinnä tekniikkajuttua, vähän jalkoja herätellen. Keskiviikosta alkaen hiilaria koneeseen.
Itse otan repun ja jotain naminamia taskuun. Saunakaljat jäänee lauantaille..
Rengasvalintana tulee olemaan melko vauhtipitoinen kumi. Jos sataa, niin sitten sataa. Rairai!
IL kirjoittaa tänään:
"Kovat sateet ovat saapuneet Keski-Ruotsiin. Ruotsin ilmatieteenlaitoksen mukaan vettä luvataan päivän aikana jopa 35 millimetriä. Se on sama määrä, mikä sataa yleensä koko kesäkuun aikana. ... Ruotsalaisia on varoitettu tulvivista kellareista ja viemäreistä. Suomeen sateet saapuvat lounaasta ja pyyhkivät maan yli myös huomenna."
Pitäisikö kuitenkin miettiä tota rengastusta uudestaan...?
________
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy
Empä taida osallistua naurettavan korkean osallistumismaksun vuoksi. Tai jos paikalle eksyn ajan maksamatta![]()
Haters gonna hate. ( Ei tarvi kommentoida kokoomuslaisittain )
Vanha mutta lihava.
Olet hieno mies, arvostan tuota kansalaisrohkeutta...NOT!
High Fidelity
Tiedä nyt valmiista, mutta eipä sillä ole väliä: joka tapauksessa olen lauantaina viivalla ja siitä muutaman tunnin kuluessa paljastuu sitten totuus.![]()
Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.
Tämä ohje varmaan koskee pitkää Tahkoo...
Lyhyelle Tahkolle ei tarvi valmistautua mitenkään... kunhan ei ota kuutta olutta enenpää perjantai iltana....
----------------------------------------------------------------------------
Tahkollahan on nyt mahdollisuus päästä halvemmalla jos työnantajalla on käytössä
liikuntasetelit ja niiitä voi käyttää osallistumismaksuun
Täysin valmis. Pyörä ei oo vielä tullut ja tänä kesänä maastoajoakin takana jo 20min joskus keväällä.
Hemmetti jos on märkää. Veikkaisin että omalla puukäsiajotaidolla on vaikeuksia alittaa edes viime kesän olosuhteissa ajettua 3h41min… Noh, pidetään se 3h30min nyt olosuhteista huolimatta ykköstavoitteena, itken sitten tyynyyn jos ei onnistu.
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Etelänaapurin sällit on senverta kovapäistä porukkaa, että tuo olut uppoaa hyvin ja seuraavana päivänä kulkeekin vielä.
On tullut Haanjassa parikertaa todistettua, en ummarra en.
www.mckramppi.com
Mistäs kohtaa toi reitti on nyt muuttunut?!?! Oon ajanu viimoiset 5 vuotta niin sumussa reitin läpi, etten huomaa suuria eroja esim. viime vuoteen.
Ja itse aiheeseen:
Renkaat ja jarrupalat vaihdettava vielä. Litkutetuilla RaceKingeillä mennään tänäkin vuonna, satoi tai paistoi.
Mies ei ole edellisten vuosien veroisessa kunnossa ja palaankin nöyränä takaisin 60km retkelle viime vuoden haahuilun jälkeen.
On olemassa miesten työt ja yhteiset työt...
Aah..hyvä että joku muistutti jarrupalat. Jos on vähänkää mutaista niin omat tuntuu kuluvan hetkessä..
Muilta osin valmistelut menny nappiin, muutenkaan ei ole mies kunnossa ja siihen päälle viikko oltu kuumeessa ja lunssassa..toivottavasti alkas jo hellittään. Välitykset sentää sinkulaan hankittu, kun kuulema tommosellakin pitäisi toiselle kierrokselle ehtiä..eli 32x19..kylläpä se vaan tasapätkälläkin tuntui jo melekosen hitaalta se eteneminen. =) Mutta jos 2 kiekkaa pitäs jaksaa tällä kunnolla edetä niin kokkeilllaan perkules.
Rengasspekulointiakin kuumeessa puinu kovasti..nykyset 2.25 ardentit kun on haukuttu huonoiksi lälliin niin hiiri on ollu 2.4:sten ostonapin kohalla jo useemman kerran..
Ja kun täälä muutkin ovat pahoitelleet, niin omasta puolesta pahoittelut ainakin 9:20 starttaaville tientukkeena olemisesta. Koittakaa kestää.![]()
Melko valmiita ollaan, mutta mille matkalle? Pidemmälle joutuu varaamaan jotain huikopalaa.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Kirjanmerkit