HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 17 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #481
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    265
    Itse nyt kevään ajellu Zippin Tangente 21mm leveällä versiolla ja ainaki omasta mielestä ihan ok rengas. Ei tunnu mitenkään kovalta ja rullaa hyvin.

  2. #482
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Sakemannit kaikkea vertaa ja testaa. Tour 6/12 yleiskiekkojen testin ohessa Conti Competition 22. " Mitt Kitt rollt er
    besser als mit Klebeband" 25.1W/29.2W teipin tappioksi. GP4000S avorenkaalle vierintävastusta 21W.... 35 kilsan vauhdilla ,85 kg oli kokonaispaino.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  3. #483
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa, Nokia
    Viestit
    32
    Onko kellään kokemuksia Tufon litkujen käytöstä lateksituubien kanssa? Tufon tuubithan on butyylituubeja. Vittoria Corsa EVO CX:ä ajattelin litkutella.

  4. #484
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    No on mulla Schwalben renkaista. Pelittää. Itse olen siirytynyt käyttämään butuulitubeja kun niitä ei tartte pumppailla joka lenkin alla ja ovat halevempiakin. Jos ajaisin kilpaa niin ehkä sitten lateksit olisi kisarenkaina.
    Schwalbeja en enää käytä. Ultremot eivät kestäneet talven yli vaan kultuspinta pykiytyi käyttökelvottomaksi.
    Jos et aja et voi ottaa!

  5. #485
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa, Nokia
    Viestit
    32
    ^ Kiitos. Kuituvanteille kisakäyttöön tulossa renkaat.

  6. #486
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takapainoinen Taapertaja Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia Tufon litkujen käytöstä lateksituubien kanssa? Tufon tuubithan on butyylituubeja. Vittoria Corsa EVO CX:ä ajattelin litkutella.
    Don't fix it if it ain't broken... Vittorian pitstop ehkä parempi valinta rengasrikon sattuessa?


  7. #487
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa, Nokia
    Viestit
    32
    Joo. Koitin tuota Vittorian pitstoppia etsiskellä nettimaailmasta, mutta eivät sitä lentorahtina Suomeen lähetä. Olisiko tiedossa kivijalkamyymälää Pirkanmaalla, josta puteli löytyisi?

  8. #488
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa, Nokia
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Don't fix it if it ain't broken... Vittorian pitstop ehkä parempi valinta rengasrikon sattuessa?
    Tilasin Saksasta. Kiitän.

  9. #489
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takapainoinen Taapertaja Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia Tufon litkujen käytöstä lateksituubien kanssa? Tufon tuubithan on butyylituubeja. Vittoria Corsa EVO CX:ä ajattelin litkutella.
    On. Älä käytä jos ajattelit ajaa niillä lateksituubeilla vielä talven jälkeen...

    nimimerkillä kaikki litkutetut tuubit vaihtoon kevään ensimmäisellä lenkillä ja kaikki uudet on butyyliversioita
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  10. #490
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Vittorian pitstop ehkä parempi valinta rengasrikon sattuessa?
    Itse suosin varatuubia takataskusta.

  11. #491
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Itse suosin varatuubia takataskusta.
    Minkäslaisen preppauksen tuubi on käynyt läpi? Liimaa pinnassa jne. vai?

  12. #492
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Tallinna
    Viestit
    288
    Pitää vaikka vanteella ilman sisällä yön yli, että venyy ja helpompi laittaa tienpäällä paikalleen.
    Liimaa ei tartte, kun sitten ajelee hieman rauhallisemmin kotia eikä kovin kanttaile..

    Pakaste(tai leipä-)pussissa remmillä satulan alla on kans ihan hyvä paikka pitää varatuubia..

  13. #493
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villef Katso viesti
    Pakaste(tai leipä-)pussissa remmillä satulan alla on kans ihan hyvä paikka pitää varatuubia..
    Joo, nimenomaan johonkin minigrippiin ettei ole hiekkaa joka paikassa (soveltuu muuten myös sisäkumiin). Mulla on joku 15€ kumi jonka kriteeri oli lähinnä mahdollisimman pieneen tilaan pakkautuminen. Teipillä tuubit kiinni muutenkin, mutta jos tien päällä puhkeaa niin heitän ilman teippiä kotiin asti ja sitten ajan kanssa kunnon kumi tilalle.

    Lateksisisurisiin voi laittaa Caffélatexia Tufon sijaan, tosin on minullakin sitten tien päällä tapahtuvaa paikkausta varten Tufon Extremeä. Pit Stop on myös toiminut ihan hyvin sivusta katsoen.

  14. #494
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villef Katso viesti
    Pitää vaikka vanteella ilman sisällä yön yli, että venyy ja helpompi laittaa tienpäällä paikalleen.
    ...ja yhtään huono idea ei ole katsoa etukäteen että venttili(n jatko) on sopivan mittainen. Etenkin, jos ei ole venttiilityökalua mukana.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  15. #495
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Minkäslaisen preppauksen tuubi on käynyt läpi? Liimaa pinnassa jne. vai?
    Menee siihen hätätilassa ihan paketista takataskuun nykästy uusi tuubikin. Kyllä se siellä tien päällä siihen vanteelle venyy siinä missä kotonakin. Ainut tosiaan tuo Järpän kertoma asia, että huolehtii että on tarpeeksi pitkä venttiilinjatko tuubissa. Kerran ajelin lenkkiä jokusen kerran uusi vaihtotuubi takataskussa kunnes yhtä-äkkiä tajusin että siinä on monta senttiä liian lyhyt venttiili. Onneksi ei tullut vaihtohommia tien päällä tuolloin.

    Ja toki auttaa jos vaihtotuubi on ollut muutaman kerran ajossa --> tuubi venynyt sopivasti PLUS siinä on liimat pinnassa.

    Itsellä yleensä varatuubina juurikin tuommonen muutaman kerran ajettu tuubi sopivan pitkällä venttiilinjatkolla.

    Eipä pahemmin ole kyllä tarvinnut renkaita vaihdella tien päällä sen koommin kun muutin Tikkurilasta Klaukkalaan. Toisaalta ajokilometritkin eivät ole samaa tasoa mutta kyllä silti "hitrate" on huomattavasti harvempi nyt mitä ennen. Nykyisestä kämpästä pääsee suoraan tykittämään autotien reunaa ilman klv-siirtymiä --> säästää renkaita sata nolla!

  16. #496
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Tuollainen sähköteipillä tiukaksi paketiksi kiedottu vanha tuubi mulla on aina takataskussa. Venttiilijatko kääritty samaan pakettiin. Ei vie paljon enemmän tilaa kuin pitstoppikaan, mutta aina 100% varma paikkaus vaikka rengas kuinka repeäisi.

    En ole satulan alle laittanut, koska on silloin hankalampi siirtää fillarista toiseen.

    Litkutettua tuubia ei tosiaan voi päästää tyhjäksi, sisärengas liimautuu yhteen ja tuubi on roskiskamaa. Ihmettelen kun jengi paikkaa tuubeja ennen kuin ne ovat edes puhki...



  17. #497
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Tuollainen sähköteipillä tiukaksi paketiksi kiedottu vanha tuubi mulla on aina takataskussa. Venttiilijatko kääritty samaan pakettiin. Ei vie paljon enemmän tilaa kuin pitstoppikaan, mutta aina 100% varma paikkaus vaikka rengas kuinka repeäisi.

    En ole satulan alle laittanut, koska on silloin hankalampi siirtää fillarista toiseen.

    Litkutettua tuubia ei tosiaan voi päästää tyhjäksi, sisärengas liimautuu yhteen ja tuubi on roskiskamaa. Ihmettelen kun jengi paikkaa tuubeja ennen kuin ne ovat edes puhki...
    Minulla on sama setti mukana, mutta vararenkaan kierrän kireästi tuorekelmuun. Puhjenneesta renkaasta saa sen jatkon. Tufolitkuja käytin viime kesänä, mutta tänä kesänä en ole vielä litkuttanut. Korjausvaahdolla pääsee kotiin, jos tuubi ei ole aivan räjähtänyt.
    Jos et aja et voi ottaa!

  18. #498
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Jännää ettei tuubikansa ole reagoinnut Tourin väittämään tuubien huonoon vierintävastukseen teipillä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  19. #499
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Jännää ettei tuubikansa ole reagoinnut Tourin väittämään tuubien huonoon vierintävastukseen teipillä.
    Vierintävastuksella ei ole merkitystä ja erot ovat todella pieniä. Tuubin paras ominaisuus on sen turvallisuus. Se pysyy päällä vaikka räjähtäisi kun avolla mennään samassa tilanteessa nurin. Nii ja onhan ne niin vintaget.
    Jos et aja et voi ottaa!

  20. #500
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Kysehän oli siitä, että tuubin vierintävastus on suurempi jos se on kiinnitetty teipillä eikä liimalla. Teipillä tuubi elää enemmän vannetta vasten, mistä syntyy ylimääräistä vierintävastusta. Avorengas ei elä käytännössä ollenkaan ja siksi rullaa vieläkin paremmin.

    Tourin ilmoittamat watit teipille (29 W) ja liimalle (25 W) samalle tuubille 35 km/h vauhdissa ovat lähellä toisiaan, mutta en ihan äkkiä menisi sanomaan neljää wattia noin pienessä vauhdissa merkityksettömäksi. Kilpailukäytössä tuollaista tasoitusta tuskin kukaan haluaa antaa, ja harrastelijatkin tuntuvat kyllä monesti stressaavan paljon pienempiäkin eroja kun kattelee esim. keraamisten laakereiden suosiota, joilla säästetään enintään watin kymmenysosia.

  21. #501
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Luin vähän huonosti tuon, mutta tuubien käyttäjiä on monelaisia. Minulle neljä wattia ei merkitse mitään eikä edes neljäkymmentä. Jos kilpailisin niin asia olisi toinen. Tuubin ja avon vierintävastuksia on myös mitattu ja täälläkin esitelty ja nopeimpiahan siinä testissä olivat avot.Senkin testin tieteellisyyttä vähän epäilen. En ole tuota Tourin testiä lukenut, mutta onkohan siinä otettu kaikki muuttujat huomioon? Niitä on paljon. Vaikka kokeiltaisiinkin samoilla kiekoilla. Voisi myös laskea mikä on tuon testin virhemarginaali. Onko 4 watin ero merkitsevä.
    Voisi ajatella, että mitä painavampi kuski on sitä pienempi on ero tai sitten toisin päin. Onko niin, että tietynpainoisen kuskin ajaessa tietyissä olosuhteissa samoilla kiekoilla ja samalla pyörällä teipattu kiekko on hitaampi. Entäs jos näitä kaikkia muuttujia varioidaan, onko silloinkin sama ero? Tour Magazien pitää jollain elää.
    Jos et aja et voi ottaa!

  22. #502
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Kuinka kauan kyseisillä renkailla oli ajettu? Teippihän painuu hiljalleen kasaan vannetta vasten — tiedä onko sillä sitten mitään todellista eroa.

  23. #503
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Schwalbe Milano on halpa ja pieneen tilaan menevä varatuubi, olen pitänyt satulalaukussa(topeak micro) sekä takataskussa.

    Seuraavat renkaat limaan, nyt keväällä asentamani renkaat jouduin vielä teippaamaan kun liimatilaus ei ehtinyt ajoissa. Liima vs. teippi keskustelua ja mittauksia on näkynyt jo kauan ennen tourin testiä ulkomaan foorumeilla, tainnut olla erot siellä jopa noin 10watin luokkaa joka on jo aika paljon.

  24. #504
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Nyt on alla reilu 500km takana veloflex carbon renkailla ja hyvät ovat olleet. Ennen ajelin tufon s3lite tuubeilla. Suurin ero on ajotuntumassa sillä tuo carbon on lateksi sisurilla. Mitään sen tieteellisempää rullausvastuksista sun muista en ole jaksanut pohtia. Tuskin on ihan älyttömiä eroja.

    Ainoa kumma juttu noissa veloflexeissä on se että keräsivät sellaista pientä hiekan murua tosi paljon pari ekaa lenkkiä. Noissa renkaissa on sellainen pitkittäinen uritus jonka väliin nuo murut jäivät. Nyttemmin ei ole ollut tätä ongelmaa.

  25. #505
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Ihmettelen kun jengi paikkaa tuubeja ennen kuin ne ovat edes puhki...
    Kilpailutilanteessa voi olla jonkinlainen etu siitä ettei tarvitse pysähtyä vaihtamaan/paikkaamaan tuubia pikkureiän takia?
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  26. #506
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Kilpailutilanteessa voi olla jonkinlainen etu siitä ettei tarvitse pysähtyä vaihtamaan/paikkaamaan tuubia pikkureiän takia?
    Sulla on tietysti huoltoauto kisassa.

  27. #507
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Sulla on tietysti huoltoauto kisassa.
    Triathlonissa?

  28. #508
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    Näkisin, että plr on aika lailla asian ytimessä.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  29. #509
    pulmark Guest
    Tuubien liimaamisesta pari kysymystä. Liimasin Contin carbon -liimalla tuubirenkaat valmistajan ohjeen mukaan. Liima jymähtää heti todella lujaa kiinni ja ainakin mulla renkaan keskittämisessä oli aikamoinen urakka enkä sitä kyllä ihan suoraan saanut, kun rengas ei suostunut enää nousemaan ja liikkumaan vanteella millään konstilla.

    Onko tuohon Contin uuteen liimaan jotain poppakonsteja tai vinkkejä keskittämiseen ? Pitäisikö antaa esimerkiksi sen viimeisen kerroksen kuivahtaa jonkin aikaa ennen kuin laittaa tuubin paikalleen tai jotain muuta keinoa renkaan keskittämiseen ?

  30. #510
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    586
    Vaikka esim. Contin ohjeissa muuta väitetäänkin, niin ei kannata ainakaan sitä viimeistä kerrosta kuivatella, koska silloin todellakin renkaan pitää osua kerralla paikalleen.
    Youtubesta löytyy useita aiheeseen liittyviä pätkiä, esim. Tubular Tire Gluing & Everything Else You Wanted To Know.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •