Tai sitten Matti pidät kevyemmän harjoittelujakson ennen Tahkoa ja ajat vain kahdeksana päivänä viikossa
Tai sitten Matti pidät kevyemmän harjoittelujakson ennen Tahkoa ja ajat vain kahdeksana päivänä viikossa
www.pyörätarvike.com
Kävimme Pirkanmaalla.
Sitä on vähän vaikeata myöntää turkulaisena, mutta kyllä Tampereen seudulla on reilusti enemmän mahdollisuuksia ulkoilulajeja harrastavalle.
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Samaa vähän tullut itsekin pohdittua, eikä pelkästään pohjoisen suhteen.
Vaikka mahdollisuudet meillä päin onkin huonot, yksi asia on positiivinen. Turkulaisulkoilijoiden ollessa karkoitettuja Ruissalon reservaattiin ja jokirannan juottolautoille niillä harvoilla kunnon poluilla on tilaa. Viikolla UKK-puiston vakireiteillä tuli muutaman päivän aikana enemmän porukkaa vastaan kuin Kuhiksella koko vuonna. Eli rakentakaa vaan lisää jalkapallokenttiä!
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Repesin.Alkujaan tämän lähetti Matti H
Sama juttu, to ajan Pökötillä kohti itäkoillista, jollen ole jo perillä iltakuudelta. Tässä viimeaikoina on tosin lomalaisen vuorokausirytmini ollut hieman 'epäsosiaalinen' noita porukkalenkkejä silmällä pitäen...Alkujaan tämän lähetti peruspertti
![]()
Pave muokkasi tätä : 17.06.2012 at 20.30
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Vai että kaikki treenaa Tahkoa varten. Juu ei. Jukolan viestiä olin katselemassa viikonloppuna. Nyt väsyttää. Treeni on lähinnä viimeisen viikon keskittynyt polven paranteluun eli lepäilyyn. Positiivisesti kun ajattelee, niin on huomaavinaan pientä edistystä polvessa. Alkaa lisäksi olemaan vapaa-aika erityisen niukkaa Tahko-treenejä varten. Keskiviikkona voisi kenties lähteä porukkalenkille, mutta lieneeköhän ne treenit sitten siinä. Onneksi lepo nostaa kuntoa.
Minä en seuraa tai kirjaa liikuntasuoritusteni määrää taikka laatua mitenkään. Mietiskelin kuitenkin vähän taannoisia pyörälenkkejäni ja kauhistelin... Viimeisen puolen vuoden pyöräilysaldo on korkeintaan noin 500 km. Mutta treeni on ollut laadukasta, koska aina on ollut hauskaa. Se riittää mulle. Saapa nähdä miten sitä jaksaa tahkota.
Mitkäs on toiveet keskiviikon lenkille? Impivaarasta klo 18 kuten torstailenkkikin? Voisi varmaan harkita hiukan reippaampaa reissua vaikkapa Kerttula, Kallainen ja/tai Kullaanvuori suunnalle - vai mikä kiinnostaisi?
- Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.
Pikainen aamulenkki. Uskomaton määrä vettä sitoutuneena kasvustoihin! Eivät menneet kengänsuojat hukkaan, vaikka en Matin lenkillä ollutkaan.
Kalliot alkavat olla jo kuivia avopaikoilla, juuret sitten 'vähän' liukkaampia.
Pitäisikö päivittää kannettava uuteen, kun kahden kuvarastin noudon sisältävä 30 km lenkki vei vähemmän aikaa kun kahden kuvan lataaminen nettiin ja näiden liittäminen keskusteluun?Paloi lopulta päre ja käynnistin pöytäkoneen, jotta homma yleensä tuli tehdyksi...
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Aika vähille on jäänyt laadukkaat treenit tällä(kin) kertaa. Muutama kovempi veto parin viimeviikon aikana, muuten ihan normilenkkiä 0-2 kertaa viikossa.
Viimeiset lenkit ennen tahkoa olen perinteisesti pyrkinyt ajamaan vain mukaan lähtevällä pyörällä. Näin ajotuntuma ko. laitteeseen on mahdollisimman hyvä.
Tarkoitus olisi tällä kertaa ajaa 1 kierros täysillä "lähes" järkevällä pyörällä. Oma yhden kierroksen ennätys lienee helppo rikkoa kun edellinen yhden kierroksen nopee yritys on vuodelta 2008. Senjälkeen tullut ajettua vain kahta kierrosta tai tyhmäpyörällä.
Edit: Vanhoja aikoja tutkiskellessäni huomasin, että oma yhdenkierroksen ennätys onkin ajettu tyhmäpyörällä 2010. Epävirallinen ennätys on viimevuoden ensimmäinen kierros, joka oli oman kellon mukaan aika tasan 4 h.
Edit2: Oliko joku yrittänyt lähestyä yksityisviestitse, postilaatikko kuulemma taas täynnä!
Suo, kalja ja läski.
Hei Aki hei, on tossa näemmä seurattu ainakin... laatua ja määrää...
Lisää ehdotuksia:
-Lentokentän lähi/takamaastot (Makkelin kyydissä pariin otteeseen)
-Maarian allas (kerran käynyt Henkan vetämänä)
-Hirvensalon takametsiköt (pariin otteeseen Hannun kanssa)
Kaikki käy, nirsoilen vasta ensi viikolla.
Löysikö Artzi/Aki/Makkeli jonkun oivallisen reitin Temppelivuorelta Nesteen ohi Naantaliin Luolalanjärvelle? Ei haittaa vaikka vähän tiesiirtymiä tulisikin --> Tästä saisi kokonaisvaltaisen Tahkotreeniin.
www.pyörätarvike.com
Jos keskiviikkoon saisi myös hitaan (siis todella hitaan) ryhmän, niin voisin eksyä paikalle![]()
Sillä Matin pitkällä Turun ympäri lenkillä joku oli kiinnostunut mun vähän käytetyistä 2.6" Maxxis Ardenteista. Ei mahdu käyttämään pikkuratasta edestä, mutta muuten mukavat, hyvin pitävät ja siedettävästi rullaavat kumit.
Mä kyselin Ardenttien koosta, mutta ostohaluja ei ole. Märän kelin rengastus on kunnossa.
Temppelinvuorelta osaan Timalin polun päähän, siitä pääsee kartan mukaan maksimissaan kilometrin tunkkauksella Luolalanjärvelle. Nousua kartan mukaan maksimissaan 47 metriä. Kai sieltä ilman kiipeilyvälineitä pääsee.
Mä ehdottaisin keskiviikoksi Kerttula-Kallainen sieltä läpi Luolalanjärvelle, Temppelivuoren kautta suunta takaisin. Lähtö olisi silloin paremmin Kerttulasta. Jonkun vain täytyy osata Kallaisista läpi Naantaliin.
Kai mäkin sit keskiviikoksi 1800 pystyn johonkin venymään. Mun toiveena olis hidas ja pitkä, jonnekin iltakymmenen tienoille..
- JOS olen lähtöpaikallaAlkujaan tämän lähetti SuperD
- JOS syntyy medium-letka
- JOS Maaria saa kannatusta
... niin voisin vaikka vetää porukkaa tuohon suuntaan. Todennäköisyys siis noin 0,5x0,3x0,2 = 3%![]()
täältä olis kanssa yks kehnokuntonen nöösi uskaltautumassa mukaan keskiviikon lenkille niin älkää mitään tappolenkkiä suunnitelko :-D niin lähettekö nyt sitten impparista ? Piti jo viime syksynä tulla mukaan kattomaan tota porukkalenkki hommaa mutta se vähän venähti :-D jos nyt sitten.
Jos joku tarvii sellaisia taka-akselin pikalinkun päihin pujotettavia putkirakenteisia pyörätelineitä, niin huutaa hep, menevät muuten metallinkeräykseen.
Siis suunnilleen tuon tyylisiä, mutta vielä pelkistetympiä ja mustia:
'Myyty', hinta oli ilm. kohillaan...![]()
Pave muokkasi tätä : 19.06.2012 at 18.46
^ Mä voisin olla kiinnostunut..
Onkos ketään suunnitellut tälle viikolle mitään niin repäisevää, kuin torstailenkin ajoa torstaina? Itelle kun ei keskiviikko käy töiden takia.
Kerran oon tunkannu artzin vetämänä Kallasista Murikkoon (Naantaliin) suunnilleen tästä. Niityn reunaan pääsee Kallasista polkua pitkin, mutta sitten menee nihkeämmäksi. En suoranaisesti suosittele. Toki jos haluaa sieltä Naantaliin ja viitsii vähän tunkkailla, niin mikäpäs siinä. Jostain Suopellon ja Immasen välisistä metsistä mentiin eteenpäin eikä poluissa todellakaan ollut moittimista - päinvastoin. Tiesiirtymääkin tulee väkisin ennen Luolalaa.
Tarvis kaivaa joku vanha suunnistuskartta missä näkyis Nesteen aidan vierusta. Vois ehkä päätellä että onko sieltä joskus päässyt läpi asti. Teollisuusalue taitaa vaan edetä pikku hiljaa sinne aidan vierustan kallioille, joten vaikea sanoa...
Keskiviikon suhteen oon sen verran itsekäs, että aion kyllä yli 15 km lenkin ajella. Eli jotain muuta olis toiveissa kuin ihan hitain torstaivaihtoehto. Vauhtia en sinällään paljolti kaipaa, mutta kohtuullisen sujuva eteneminen olisi toiveissa. Viittaa kai siihen mediumiin siis... Noita toivomianne reittivaihtoehtoja en juurikaan osaa, mutta mukaan lähden mielelläni ajelemaan tai reittejä etsimään. Ei oo väliä lähtöpaikalla tai reitillä.
- Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.
Aattelin ajaa keskiviikkona ja torstaina. Keskiviikkona hiukkasen reippaammin ja torstaina kelpaa torstai-vauhti.
Mää harkitsen torstailenkille osallistumista. Tulen, jos juhannusvalmisteluiltani ehdin.
crash-test-Pikke™
Kävin eilen tutkailemassa reittiä Timalipolun päästä Naantalin suuntaan. Muutama umpeen kasvanut polun alku näkyi, mutta parin vesiperän jälkeen into reitin löytämiseen katosi mystisesti --> tempoajoa maantiellä. Kaiken kukkuraksi Naantalissa Luolalanjärven ympäri menevä luontopolku on pääosin umpeen kasvanutta ruovikkoa, johon joku on raivaussahalla availlut reittiä. Alustana katkeillutta/irtonaista pitkospuuta, juurakkoa ja paikoitellen kivikkoa (mitään näistä ei tosin erottanut parimetrisen heinikon alta). Ei missään nimessä vierailun arvoinen kohde.
www.pyörätarvike.com
Näin on. Ajatus sinänsä ok yrittää päästä Naantaliin. Tuolta aidanviertä varmaan saa sellaisen "vaativan" reitin. Mutta tuo väli on kyllä aika haasteellinen. Raision venesataman rannan lähellä kyllä on niitä hyviä polkuja.
Kenellä Raision suunnalla asuvalla riittää inspistä kartottaa Isosuon alue. Siellä on ainakin hyviä ja laajojakallioalueita. Eli koukkaus pohjoisen kautta Kallaisista. Matkaahan sieltä kyllä kertyy Naataliin, mut haittaaks se.
Keskiviikkona kyllä tuon Akin konsepti kiinnostaa. Tämä KKKKKKK....
Tai sitten Paven Tastonkulma.
Mutta päätän nuo menot vasta huomenna (kun tänäänkin on kai yks lenkki tarjolla).
Reipas eteneminen kelpaa mulle. Mistä lähdetään?
Nyt noi koivut oli ainakin metrin paksuja ja pitkosten viereinen ruohikko oli kasvanut pari metriä. Vähintään. Porukalla ei Timalipolun jälkeen kannata Naantalin suuntaan harhailla. Paitsi jostain pohjoiskautta, jolloin vetovastuu siirtyy jollekin muulle
Tossa vielä koko lenkki: clicketiclick
www.pyörätarvike.com
Ma 25.6. kisaillaan Kupittaalla taas BMX-racingiä klo 17.30 alkaen niin kuin toukokuussakin tehtiin. Ei mulla muuta täältä Kuopiosta käsin, jatkakaa.
Mun viesti on näköjään hävinny minkä kirjoitin aemmin tänään... Jos ei kukaan pistä pahitteeksi niin tulen jo keskiviikkona lenkille. Eikö se ois reilumpaa että ois hitaillakin mahdollisuus tulla keskiviikkona? On kuitenkin Juhannusviikko. Reilu peli reilu meininki! Tietty porukan voi jakaa kahteen jos siltä tuntuu? Kävisikö Imppari 18.00?
Kirjanmerkit