GarminElectrobikeGiant
Sivu 43 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 53 93 143 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #1261
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Voisiko joku ystävällismielinen mitata ja kertoa WTB WeirWolf 2,5" leveyden? Kiitos ja kumarrus.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  2. #1262
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Kyljessä olevat 55/62 lukemat pitää paikkansa Mavicin XM 321 vanteella, 2 bar paineella
    Itse itseäni lainaten.

  3. #1263
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    390
    Vertstar muddy maryssa on kyllä kreisi pito. Tsiisus hei sentään, kaksi lenkkiä tosin vasta takana. Käytettynä ostin, hyvin sisäänajetut. 2.35 leveys ja kyllä hyvin keskuspuiston polut ylös nousee. Yksi tekninen ylämäki nousi ensimmäistä kertaa. Ehkä johtu muta mareista ehkä ei, mutta kreisi pito kyllä. Rullaavuus on sitten eri jutska..

  4. #1264
    Täältä myös ääni Vertstar Muddy Marylle. Olen nyt kevään ajanut sellainen edessä ja viime kesältä jäänyt hieman kuluneempi Trailstar yksilö takana. Mahtipito eikä tukkeudu helposti. Eiväthän ne kevyesti rullaa mutta katsotaan jotain rullaavampaa tilalle kun maasto alkaa pikkuhiljaa kuivua. Seuraavaksi ajattelin kokeilla joko Schwalben Big Bettyä, Maxxiksen Ardenttia tai 2.5 EXO Minionia. Minion houkuttelisi ehkä eniten, mutta jotenkin toivoisi siinä olevan enemmän ilmatilaa verrattuna muihin vaihtoehtoihin.

  5. #1265
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    274
    Muutama rengasnöösin kysymys:

    Sattuuko kenelläkään olemaan alla Hans Dampfia seoksina Vertstar edessä ja Pacestar takana?

    Koitan arpoa lähinnä takapäätä - lipsuuko? Ja tuleeko etupäästä suhteessa liian liukas, jos takanakin olisi HD Vertstar-seoksella? Ja rullaisiko tuo Vertstar miten hyvin kuivalla kelillä?
    Myös ehdotuksia esim. vaihtehtoisiksi takanakeiksi kuulisin mielelläni. Kapeampaa? rullaavampaa? anything... Etupäähän olen pistämässä HD Vertstarin, jonka voi sitten pistää taakse ja jotain järeämpää tilalle eteen jos alkaa tuntumaan siltä.

    Oli pakko todeta että Trek Fuel EX 9:n ihan kivasti rullaavat ensiasennusrenkaat (Bontrager XR3 team issue) ei ole "ihan riittävät" Espoon keskuspuiston märillä kallioilla ja juurakoissa, joita ajelin vuosia tyytyväisenä hardtaililla jossa oli renkaina 2.1" IRC Mythos XC Kevlarit. Ehkä vauhti on kasvanut, ajotuntuma ruosteessa tai menneisyys kultaa muistot, mutta jotenkin tuntuu että etupään luistamisia väärissä paikoissa on ollut vähän turhan paljon.
    JK71 muokkasi tätä : 24.05.2012 at 14.52
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

  6. #1266
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    NoNi Pacestar kului/kuluu nopeammin edessä mitä maxxiksen ardent takana, eli ei nuo uudet Schwalbet missään nimessä kivikovaa seosta ole vaikka onkin pacea.

  7. #1267
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    HD:ta ei ainakaan Schwalben sivujen mukaan saa VertStarina, joten oletan, että tarkoitat TrailStaria. Molemmissa päissä trailstar on varmasti aika hyvä syysrengastus, mutta kesäkelille tuo on aika kehnosti rullaava, joten silloin ainakin taakse laittaisin jotain rullaavampaa kuten tuo HD PaceStar tai Fat Albert. En usko, että etupää voi olla "suhteessa liian liukas" varsinkaan jos molemmissa päissä on sama rengas, mutta tosiaan rengas voi olla ylimitoitettu pidon puolesta, jolloin sen ominaisuuden ikäänkuin menevät hukkaan, kun saman pidon saa rullaavammallakin renkaalla.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  8. #1268
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    HD:ta ei ainakaan Schwalben sivujen mukaan saa VertStarina, joten oletan, että tarkoitat TrailStaria. Molemmissa päissä trailstar on varmasti aika hyvä syysrengastus, mutta kesäkelille tuo on aika kehnosti rullaava, joten silloin ainakin taakse laittaisin jotain rullaavampaa kuten tuo HD PaceStar tai Fat Albert. En usko, että etupää voi olla "suhteessa liian liukas" varsinkaan jos molemmissa päissä on sama rengas, mutta tosiaan rengas voi olla ylimitoitettu pidon puolesta, jolloin sen ominaisuuden ikäänkuin menevät hukkaan, kun saman pidon saa rullaavammallakin renkaalla.
    Juu, tarkoitin TrailStaria. meni senat sakasin... Mietinnässä on oikeastaan joko "kesärenkaat" tai puhdas syys-/kevätrengastus ja rinnalle jotain rullaavampaa toisille kiekoille, kun sellaiset on jo olemassa nastarenkaille.

    Tossa Pacestarissa mietitytti miten se pitää kiivetessä märällä kalliolla, mutta ei se taida todellakaan olla saippuaa jos kuluu nopeammin kuin Ardent takana...

    Kiitos nopeista vastauksista!
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

  9. #1269
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Kamulla on Hanssit trail edessä ja pace takana. Pitoa kehuu ,mutta kiroilee kyllä huonoa rullaavuutta. Kantsii taakse katella ehkä vähän rullaavampaa vaihtoehtoo.
    - Fear is a mindkiller -


  10. #1270
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    185
    Olen kruisaillut nyt jonkun aikaa (kevään) Trailstar/Pacestar Hansseilla ja kyllä noi mun mielestä ihan hyvin rullaa. Ainakin asfaltilla menee paremmin kuin Muddy Maryt, eikä maastossakaan ole kyllä oikeastaan valittamista.

    Muistakaa polkea sitä pyörää välillä.

  11. #1271
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Mulla kyllä rullaa huonommin kuin muddy mary, mutta omat kaikki trailstar seoksella, ehkä pacestar on erilainen.

  12. #1272
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    274
    Noni, nyt on Hans Dampf Vertstar ja Pacestar tulossa. Mutta unohdin sitten sen patruunatäyttimen, kun ajattelin pistää UST ready-kiekoille. Kellään kokemusta nouseeko sellaisella keskihyvällä (Topeakin 55 euron) pumpulla?
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

  13. #1273
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK71 Katso viesti
    Noni, nyt on Hans Dampf Vertstar ja Pacestar tulossa. Mutta unohdin sitten sen patruunatäyttimen, kun ajattelin pistää UST ready-kiekoille. Kellään kokemusta nouseeko sellaisella keskihyvällä (Topeakin 55 euron) pumpulla?
    Ei välttämättä nouse ,mut lähimmälle huotsikalle varmaan sullakaan kovin pitkä matka.
    Jos ei oo sitä presta adapteria niin minä oon vaan ottanut venasta sielun irti ja sit kompuralla ilmaa.
    Peukaloa kun pitää tukkeena niin saa sielun ujutettua takas niin ,ettei ees paljon ilmaa karkaa.
    Saapi siinä sitten ravistella ja heilutella rengasta ihmisten huviks. (minä tapaan laittaa litkut valmiiks sisään)
    Eipä tuolla tosin niin väliä kun kerran vanteelle noussut. Eipähän tarvii pumpata enää.
    - Fear is a mindkiller -


  14. #1274
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Kaverini, jolla ajotekniikka ja pyöränkäsittely hallussa, ajoi viime kauden kuluneilla NBXillä kaikilla keleillä ja vauhtia riitti, eli ei unoheta ajotekniikkaa eikä fillarin säätöä märälle kelille. Rengastus on vain osa kokonaisuutta.
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  15. #1275
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Kaverini, jolla ajotekniikka ja pyöränkäsittely hallussa, ajoi viime kauden kuluneilla NBXillä kaikilla keleillä ja vauhtia riitti, eli ei unoheta ajotekniikkaa eikä fillarin säätöä märälle kelille. Rengastus on vain osa kokonaisuutta.
    Ei kun unohdetaan ajotekniikka viestiketjusta jonka otsikko on Märälle juurakolle ja kivikolle RENKAAT, siis arvostellaan edelleenkin niitä renkaita tässä rengas keskustelussa.

  16. #1276
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    544
    Mutta NBXn kumiseos on kuitenkin aika hyvää ja pehmeää juurakkoon kuvion koosta ja kulumisasteesta huolimatta. Kumumateriaalilla on suurin merkitys.

  17. #1277
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ReLe Katso viesti
    Mutta NBXn kumiseos on kuitenkin aika hyvää ja pehmeää juurakkoon kuvion koosta ja kulumisasteesta huolimatta. Kumumateriaalilla on suurin merkitys.
    Viime syksynä vaihdoimme hetkeksi pyöriä kaverin kanssa jolla on ollut nbx't niin pitkään kuin muistan. Hän vaikutti vielä järkyttyneemmältä kuin minä kun huomasi miten hyvä pito trailstar MM ja BB yhdistelmällä oli, minä taas järkytyin miten huono pito hyviksi muistamissani nbxissä oli.

    Tosiaan, hyvä kuski ajaa millä vaan, mutta tässä ketjussa ei kai ollut kyse siitä.

  18. #1278
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    544
    En ole traistaria kokeillut mutta Schwalbella ei ainakaan ennen noita uusia xxyynnstar sekotteita ollut kumiseoksessa mitään pitoa. Että niihin jos vertaa NBXää niin on eroa. Ei schwalbe ainakaan ennen ole sille vaahtomuovilleen osannut kertoa mitään kumiseoksen pehmeyslukemia A-asteikolla, joka olisi ollut vertailukelpoinen muihin valmistajiin. Jos seos on yli 60 niin pidosta ei märässä juurakossa voi puhua ja mielellään sellaista 42 50 lähmärengasta pitää saada alle että ei luisu.

    Fat alberteilla tuli yksi vuosi (2008) ajettua ja yhtään niin liukasta rengasta en ole niiden jälkeen kokeillut... Tosin olihan minulla se NN 1.8 joka luisti alta joka tilanteessa.

  19. #1279
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Kaverini, jolla ajotekniikka ja pyöränkäsittely hallussa, ajoi viime kauden kuluneilla NBXillä kaikilla keleillä ja vauhtia riitti, eli ei unoheta ajotekniikkaa eikä fillarin säätöä märälle kelille. Rengastus on vain osa kokonaisuutta.
    Mitä muuta oleellista "säätöä" fillariin "tarvitsee" kuin renkaat että pääsee märällä eteenpäin?

  20. #1280
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Mitä muuta oleellista "säätöä" fillariin "tarvitsee" kuin renkaat että pääsee märällä eteenpäin?
    Paluuvaimennuksen vähennys lisää märällä pitoa.
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  21. #1281
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Jos vähentää liikaa niin ei varmasti lisää.

  22. #1282
    A-P Guest
    Menee jousitus puolelle , mutta hidas paluuvaimennus lisää pitoa edellyttäen että jousitus ei rupea pakkaamaan

  23. #1283
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Jep, eli vaimennuksen lisääminen, mutta ei se hyvin toimiva skaala hirveän laaja ole, ettei kannata nyt ainakaan märällä ruveta menemään äärimmäisyyksiin.

  24. #1284
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Eiks jousitukselle ja ajotekniikalle oo omat keskustelualueet?

    Tänään totesin, että trailstaarinen Hans Dampf on todellakin märän kelin rengas. Pölykuivassa Messilässä Weirwolffit vei voiton 6-1.

    ...sorry lievä offtopic...
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  25. #1285
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    Eiks...
    No pmw trollasi tapansa mukaan taas ja noi lähti siihen

    ...sorry lievä offtopic...
    Sama.


  26. #1286
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Kamulla on Hanssit trail edessä ja pace takana. Pitoa kehuu ,mutta kiroilee kyllä huonoa rullaavuutta. Kantsii taakse katella ehkä vähän rullaavampaa vaihtoehtoo.
    Nyt on eka lenkki HD:lla takana ja kyllä noi rullaa mun kivisillä ja juurakkoisilla lempipoluilla ihan tarpeeksi, kun en ole niin ronkeli metsässä rullaavuuden suhteen. Sen sijaan siirtymän asfaltilla huomasi ettei ole mikään semislicksi, joten en ajaisi näillä työmatkatempoa kuin korkeinaan 5km...
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

  27. #1287
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    146
    Vaikkei mulla vielä ookaan kokemusta Hans Dampfeista märällä juurakolla tai kivellä niin sen voin sanoa että 29" versio on aika hillittömän iso rengas. Ninerissa XTR etuvaihtajaan jää väliä noin 2 mm ja häkki ottaa pikkurattaalla renkaaseen ellei säädä juuri sille rajalle että pienimmällä vaihteella vähän hinkuttaa. Mutta kyllä komeet ovat, oikein mörkörenkaat
    Maastoonpolje!

  28. #1288
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Panaracer rampage sc todisti taas Tahkolla sopivan ainakin itselle kivikkoon ja juurakkoon. Ja mutaan. Mutta mutta...TAAS snakebite kivikossa(toinen kerta jo kk:n sisään) painetta oli 2,5bar. Samoin edellisellä kerrallakin. Hyvä rengas pidoltaan, harmi vain kun ei vaan kestä kovavauhtista kivikkoa. Onko sivu liian ohut ja löysä, vai missä mättää?? Ja onko ko. kumista olemassa kestävämpää versiota? Paino on sivuseikka.
    Muutoin rengas olisi itselle juuri sopiva. :/

    Isku näyttää lyöneen takavanteeseen lommon. Ja jousituskaan ei ollut edes pohjannut.

  29. #1289
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Jos isku on lyönyt takavanteeseen lommon on ainut joka olisi pelastanut kovemmat paineet. Sen sijaan on mahdollista ettei tubeleksena ois puhjennut, mutta vannetta se ei olisi pelastanut.

  30. #1290
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Panaracer rampage sc todisti taas Tahkolla sopivan ainakin itselle kivikkoon ja juurakkoon. Ja mutaan. Mutta mutta...TAAS snakebite kivikossa(toinen kerta jo kk:n sisään) painetta oli 2,5bar. Samoin edellisellä kerrallakin. Hyvä rengas pidoltaan, harmi vain kun ei vaan kestä kovavauhtista kivikkoa. Onko sivu liian ohut ja löysä, vai missä mättää?? Ja onko ko. kumista olemassa kestävämpää versiota? Paino on sivuseikka.
    Muutoin rengas olisi itselle juuri sopiva. :/

    Isku näyttää lyöneen takavanteeseen lommon. Ja jousituskaan ei ollut edes pohjannut.
    Väärät iskarisäädöt, liian pieni ilmatila renkaassa, liian heikko vannekehä, liian vähän rengaspainetta painoon nähden, huono tuuri, pick one or all.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •