GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 7 / 203 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 57 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 6086

Aihe: MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

  1. #181
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Joo... nyt sun kuvat on 1 422px × 800px, mikä on kyllä isompi kuin yleensä netissä (?), perusläpärin (monen pöytänäyttökin) max reso on ehkä tavallisimmillaan 1366 x 768, mini tahi ei.
    Mulla pöytänäyttö ja läppäri telakassa kiinni ja molemmissa 1920x1200 reso. Tuota pienemmät kuvat näyttää tosiaan aika ankeilta.

  2. #182
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    485
    Nykyisillä MTB-Turun sivuilla kummittelee vaikka mitä. Uusia odotellessa...
    mtbturku.net
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  3. #183
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Kuinka pitkään "Cyclo"-lenkillä ajetaan?

  4. #184
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.126
    2-2,5 tuntia yleensä. Eikä pahemmin taukoilla.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

  5. #185
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.126
    Kyllä kelpasi palautella!

    Sunnuntailenkillä oli tänään mahtavat kahdeksan kuskia ja kalustoa asiaankuuluvasti ihan laidasta laitaan. Ajettiin Pihvin vetämänä Kuusiston maston pään hienossa kunnossa olevia polkuja. Leppoisa meininki, kiitos seurueelle ja hatunnosto "pitkämatkalaisille" kun jaksatte ajella Kaarinaan saakka hikoilemaan.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

  6. #186
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Cyclo on ilmeisesti hauska laji, vaikken suoraan huomannut eroja verrattuna maastopyöräilyyn. Hyvä lenkki ja varmasti oikein leppoisa joillekin.

    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  7. #187
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Vähän kuvittelin lähteväni cycloilemaan tänään, mutta ajan kulku pääsi yllättämään. Ulkoilutin sitten tiivistyslitkuista pestyä hiilikuitua vastaavan ajan, mutta alusta vaihtui vain kolmesti ylittäessäni maantien poikki kaivettua hiekkapätkää. Gps-loggeri paljasti surkean keskinopeuteni. Ennen oli paljon rennompaa ilman mitään mittareita.

    -> Yeti, oletko hankkinut uuden kameran GH2?

  8. #188
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    ...

    -> Yeti, oletko hankkinut uuden kameran GH2?
    Jeps, maaliskuussa ostin. Videokuvausominaisuudet houkuttelivat eniten, mutta onhan se hyvä stillkuviinkin.

    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  9. #189
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    485
    Ei kukaan kotona päivän lehden ja skannerin kanssa olisi? Kuulemma sinne on päässyt juttu illan BMX-kisasta.
    mtbturku.net
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  10. #190
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    Muistakaapa Turun BMX-racing-cupin avaus tänään klo 17.30 alkaen Kupittaalla.
    Ei osallistumismaksuja, ei palkintoja (avauskisassa), omat vakuutusturvat.
    Kypärä ja jarrullinen pyörä pitää olla.

    Myös ma 25.6., ma 20.8. ja ma 15.10. kisataan. Sponsori vahvistetaan myöhemmin.
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  11. #191
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    485
    Joo-o, työkaveri antoi hiukan yliampuvan kuvan lehtijutusta..

    Kiitos kuitenkin kaikille kisaan osallistuneille! Jatketaan juhannuksen jälkeisenä maanantaina.
    mtbturku.net
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  12. #192
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    ...tosiaan voinu käydä tinkimässä pasuunan alle. Kelpaisi körötellä Hettaan ilman hikeä.
    Pää halkeaa autoa miettiessä. arg, en mää ole eläessäni ostanu kuin yhden auton.

  13. #193
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Osta cyclocrossari.
    Suo, kalja ja läski.




  14. #194
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Pää halkeaa autoa miettiessä. arg, en mää ole eläessäni ostanu kuin yhden auton.
    ot

    Uutta autoa tuskin mietit vaihtoehtona, eli siltä pohjalta. Farmari on kätevä, kattokaiteisiin saa telineet fillareille kiinni ja pienissäkin farkuissa on sen verran tilaa, että mahdutte tarvittaessa koko ruokakunnan voimin kyytiin. Ilmastointi on jees, että lenkille tai sisseilemään pääsee lähtemään freesinä. Bensa maksaa jäätävästi, kannattaa hakea edes hiukan pienikulutuksinen auto kun ajat kuitenkin työmatkaakin. Aika tärkeää on, että huoltokulut on pienet. Diiselillä kulkee lossit, rekka-autot ja maansiirtokoneet, henkilöauto on bensiinikäyttöinen ja tämä vaikuttaa yllättävästi huoltokuluihin. Jos sulla on joku tuttu korjaamo, jossa olet tuota vanhaa volkkariasi käyttänyt ja homma on pelannut, voisit ehkä ajatella pysymistä merkissä. Vanhan kolmoskoppasi tai Akimallin Passatin kaltaista panssarivaunufiilistä et kyllä nykyvolsuista tavoita, heppoisemmiksi ovat menneet. Sama pätee kyllä kaikkiin merkkeihin.

    Mun mielestä taloudellisesti järkevin auto on sellainen, jonka ostat merkkiliikkeestä, ja uuteen käytettyyn vaihtaessasi samassa liikkeessä auto häviää jobbarille. Siinä kohtia arvonalennus ei ole kummoinenkaan, ja auto on merkkiliikkeestä myytynä kuitenkin jonkinmoisessa kunnossa. Edellinen meidän siviiliauto maksoi neljän vuoden ja n. 60 tkm aikana arvonalennuksena ehkä 4500€ ja korjauskuluina jarrupaloja, polttimoita, renkaita ja taisiko olla akku. Sellaisia asioita kuin ajamisen ilo ja auton tuoma arvostus tuolla rahalla ei saanut, mutta noh... oli kuitenkin viileä ja ikäänsä nähden turvallinen. Ja sama meininki jatkuu.

    Ja radio!

    Ei tossa käytettyä autoa ostaessa voi muuta kun minimoida riskit ja toivoa parasta. Asiaa voi lähestyä aika monelta kantilta, eikä varmaan mikään ole se ihan oikea. Taalat tiskiin, ei se ole kuin auto, cyclocrossarin hankinta on vaikeampaa! (Ellei se ole loppuunmyyntitarjouksessa Evansilla)

    /ot
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

  15. #195
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    ot

    Uutta autoa tuskin mietit vaihtoehtona, eli siltä pohjalta.

    /ot
    OT jatkuu

    Aika monta pointia osui kyllä. Periatteessa haussa olevat mallit ovat aika vähissä. Ongelma syntyy autoyksilön kunnon ja kustannusriskien arvioinnista. Velkarahalla en halua autoa ostaa ja olisi hyvä, että Hettan matkalla voisi syödä pihviä eikä vaan katsella autoa. Se Salosta löytynyt Passatti on tällainen edestä ja takaa.

  16. #196
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    OT jatkuu
    Kommentoidaan nyt kun mut oli tuolla aiemmin mainittukin näköjään... Mun Passatti on toiminu ainakin suht luotettavasti. Ei voi moittia myöskään taloudessa vielä pidempään ollutta vastaavaa dieseliä. Toi Juhan katsomahan on teknisesti oikeastaan sama auto kuin meidän viime vuosituhannen versiot - pientä muutosta pelleissä lähinnä. 1.8T kuluttaa maantiellä jopa kohtuullisen vähän, mutta saahan sieltä ajotyylistä riippuen menemään paljonkin tavaraa läpi. Itselläni keskikulutus taajamassa nippa nappa alle kympin. Eturipustukset ovat noissa olleet se kuuluisa ongelmakohta, mutta ilmeisesti materiaalia on jossain vaiheessa parannettu kun ei ole tarvinnut enää viime aikoina pahemmin vaihdella. Etupään ripustukset on toteutettu usealla tukivarrella eikä niihin voi vaihtaa palloniveliä erikseen. Jos kuuluu kolinaa jollain nopeuksilla kuopista ajettaessa, niin melkoisella varmuudella on vaihtotöitä edessä. Nykyään eivät tosin ole enää edes kovin kalliita. Itse päädyin aikoinaan Passattiin lähinnä sen takia, että Golffit olivat huonommin varusteltuja sekä yllättäen myös kalliimpia. Yleisenä VW-kommenttina voisi vielä heittää, että pitäydy nelisylinterisissä ja manuaalivaihteisissa.

    Passateista puheenollen tulikin juuri mieleeni, että olisi kiinnostusta ostaa uudempi, pienillä kilometreillä ja hyvillä varusteilla oleva TDI-farmari. Sellaisen löytyessä olisi vastaava vanhempi ja paljon ajettu vapaana.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

  17. #197
    Kun täällä kerrankin puhutaan siitä meikäläisen toisestakin harrastuksesta, pitäähän siihen puuttua.

    Käytettyä ostaessa on kaksi vaihtoehtoa. Ostaa vähänkäytetty, jolla on ehkä vähän parempi luotettavuus, status ja kenties yleinen varustelu- ja kuntotaso vähäisemmästä iästä johtuen. Tällaista autoa huollatetaan liikkeessä, arvonalenema on merkittävä, ja auton pitomentaliteetti yleensä on se että se pitää vaihtaa kun siitä vielä saa jotain. Suuri riski näissä on se että auton arvostus yhtäkkiä romahtaa jostain syystä, esim. ilmenevä tyyppivika joka laskee kaikkien arvoa.
    Näitä ovat siis autot jotka maksavat 10ke ja enemmän, ja ovat alle 200kkm ajettuja.

    Toinen vaihtoehto on edellisiä hieman vanhemmat ja enemmän ajetut, jotka nykyään ovat jo hyvinkin turvallisia ja käyttökelpoisia varustelun ja muiden ominaisuuksien osalta. Näissä sitten vaihtelu on äärimmäisen suurta. Suurin riski on auton kunto, joka ei välttämättä näy päälle, ja vaatii asioihin paneutumista selvittää auton todellinen kunto. Luotettavuus hyvillä yksilöillä on erittäin lähellä edellistä ryhmää, pl. täydet pommit mutta huolellinen ostetun koslan valinta vähentää tiellejäämisen vaaraa. Näissä auton arvo on jo niin pieni, että huollattaminen liikkeessä ei ole järkevää auton arvoon nähden, eikä myöskään auta arvon säilyttämisessä. Toisaalta taas arvonalenema on jo huomattavasti pienempi, parhailla tapauksilla 0, vaikka auto käyttöarvoltaan vastaa liki 10ke autoa.

    Itselläni kaikki kolme kotteroa kuuluvat jälkimmäiseen ryhmään, ja kahden niistä arvonalenema on 0, ja kolmannen lähes 0. Ajoautoista kummallakin on ajettu alle 300kkm, ja hyvin toimivia vuosia vielä runsaasti edessä. Statusarvo molemmilla on olematon, mutta olen oppinut olemaan siitä piittaamatta. Ratkaisevaa on itteä miellyttävät ominaisuudet, luotettavuus ja kustannukset.

    Typerintä todennäköisesti on joko ostaa uusi auto, tai sitten erittäin vähän ajettu ja ajaa sillä 100kkm. Tällöin saa niskaansa normaalit huoltokustannukset, jotka uusissa ja vanhoissa ovat nykyään jokseenkin samat, ja lisäksi erittäin hävyttömän arvonalennuksen.

    Edellämainittuja aki-mallin passatteja mullakin on yksi, on osoittautunut toimivaksi. Kyseisestä yksilöstä on nuo tukivarsiviat jossain vaiheessa korjattu, eivätkä ole ainakaan vielä uusiutuneet. 110hv:n jakajapumppudiiseli ei kovin rivakkaan nelivetoista panssarivaunua liikuta, mutta liikenteen mukana on pysytty, kohtuullisesti jopa ~1600kg autotraileria perässä raahaten. Maantiellä ko. laite on elementissään, menee kuin juna. Kaupungissa ärsyttävän kankea.

    Ja lopuksi, kaksi varustetta mitä ilman autoa ei osteta. Ilmastointi, ja vakionopeudensäädin. Ilman ko. varusteita olevat nykyautot saa minun puolestani lähettää vaikka afrikkaan.

    -Ville

  18. #198
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    124
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Pää halkeaa autoa miettiessä. arg, en mää ole eläessäni ostanu kuin yhden auton.
    Ja heti jo vaihtamassa. Älä ny Juha hosu...
    Juoksen Cooperin testin kahteentoista minuuttiin.

  19. #199
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.126
    Jos se on tuo Salon autotalon 1.8T, kilometrit on ainakin maltilliset ja auto siistin oloinen.

    Meillä oli huushollissa ammattiautona -04 mallin 1.9 TDI, pienitehoisin eli varmaan sillä 110hv koneella, ja vielä nelilovisella perusautomaatilla. Kiihtyvyys mitattiin kalenterista. Sai lempinimen Pulkka.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

  20. #200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Baas 009 Katso viesti
    Käytettyä ostaessa on kaksi vaihtoehtoa. Ostaa vähänkäytetty, jolla on ehkä vähän parempi luotettavuus, status ja kenties yleinen varustelu- ja kuntotaso vähäisemmästä iästä johtuen.
    Ja unohtaa kansan suosikit: Skooda, Folkkari, Voortti, Tojoota... Niissä on ylimääräistä hintaa. Ihan niin kuin villareissakin Raadoni on yhtä hyvä fillari kuin Spessu...

  21. #201
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.126
    Ei se kansa välttämättä väärässä ole. Skodat, Volkkarit, Fordit ja Toyotat on sellaisia autoja, joissa hinta-laatusuhde on kohdallaan, käytettynäkin.

    Polkupyörissä on komponenteilla niin suuri merkitys, että ei voi verrata. Samaa tunneperäistä merkkiuskollisuutta silti, kuten allekirjoittaneen Surly-uskovaisuus.

    Onhan ne ihan vitun hyviä...
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

  22. #202
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Jos Surly tekisi autoja, en ehkä ostaisi. :P
    Suo, kalja ja läski.




  23. #203
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Kiitoksia neuvoista. Vanha Golf olis nyt siinä tilassa, ettei arvo enää juurikaan laske ja kilsoja voi olla jäljellä satatonniakin. Kattelin tossa A6 allroadilla on aika huikea arvon pudotus. Passatin hinnalla sais 2,7 l tuplaturbon ja vois vielä pitää Golffin varalla.

  24. #204
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.126
    Eräs merkkikorjaamon henkilö puhui joskus noista 2,7 l koneista ja todella pitkästä tikusta samassa lauseessa...
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

  25. #205
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Jos Surly tekisi autoja
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

  26. #206
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Korkeen auton katolle on vaikea nostaa fillari. Mahtaako Passatin kattotelineeseen sopiakkaan enää 4 fillaritelinettä?

  27. #207
    Liittynyt
    12/2008
    Paikkakunta
    Turgu
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Baas 009 Katso viesti
    Typerintä todennäköisesti on joko ostaa uusi auto
    Oho?!? Takuu, huolettomat kilometrit, pieni todennäköisyys sille että jättää tielle, ei kilinää tai kolinaa, pieni kulutus, ympäristöystävällisyys, kaikki toimii, kolariturvallisuus, luistonesto & ajonvakautusjärjestelmä pitämään tumpeloita paremmin tiellä and the list goes on....

    Onhan noita syitä kun tarkemmin alkaa pohtimaan. Rahaa siinä toki on kiinni, mutta harvemmin autoa sijoitukseksi hankitaan
    www.pyörätarvike.com

  28. #208
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Korkeen auton katolle on vaikea nostaa fillari. Mahtaako Passatin kattotelineeseen sopiakkaan enää 4 fillaritelinettä?
    Aikanaan Polon kattotelineelle sopi viisi fillaria. Nykyisen Golfin katolle menee heittämällä neljä ja Passat`han on isompi...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  29. #209
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Korkeen auton katolle on vaikea nostaa fillari. Mahtaako Passatin kattotelineeseen sopiakkaan enää 4 fillaritelinettä?
    Aki voi neuvoa sua sen Passatin madaltamisessa!

    Ei vaiskaan, ei tuo kai vielä paha ole. Meillä oli ajatus Corolla Verson jättämisestä itselle aktiivipalveluksen jälkeen, mutta juuri tämä korkeus ja pyörän kuljetus katolla oli yksi syy siihen, että se jatkoi matkaa ja hommattiin litteämpi Corolla.

    Uusi kattotelinekään ei olisi kovin kallis: http://volkswagen.fi/vv-auto/shop_pr...pen&db=vw4.nsf Kätevä kiinnittää ja varmasti mahtuu sun fillaritelineet.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

  30. #210
    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    145
    ^ Mun mielestä koko autoilu on typerää juuri tällä hetkellä.. Helvetin kallista puuhaa siihen nähden, että viikonloppuisin saa käydä automarketista hakemassa keissin kaljaa ja paketin makkaraa.. No, ehkä sitä tulee muuhunkin käytettyä, mutta mikäli vain olisi ollenkaan mahdollista, luopuisin tuosta vehkeestä heti..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •