Nykyisillä MTB-Turun sivuilla kummittelee vaikka mitä. Uusia odotellessa...![]()
mtbturku.net
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Kuinka pitkään "Cyclo"-lenkillä ajetaan?
2-2,5 tuntia yleensä. Eikä pahemmin taukoilla.
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Kyllä kelpasi palautella!
Sunnuntailenkillä oli tänään mahtavat kahdeksan kuskia ja kalustoa asiaankuuluvasti ihan laidasta laitaan. Ajettiin Pihvin vetämänä Kuusiston maston pään hienossa kunnossa olevia polkuja. Leppoisa meininki, kiitos seurueelle ja hatunnosto "pitkämatkalaisille" kun jaksatte ajella Kaarinaan saakka hikoilemaan.
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Cyclo on ilmeisesti hauska laji, vaikken suoraan huomannut eroja verrattuna maastopyöräilyyn. Hyvä lenkki ja varmasti oikein leppoisa joillekin.
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Vähän kuvittelin lähteväni cycloilemaan tänään, mutta ajan kulku pääsi yllättämään. Ulkoilutin sitten tiivistyslitkuista pestyä hiilikuitua vastaavan ajan, mutta alusta vaihtui vain kolmesti ylittäessäni maantien poikki kaivettua hiekkapätkää. Gps-loggeri paljasti surkean keskinopeuteni. Ennen oli paljon rennompaa ilman mitään mittareita.
-> Yeti, oletko hankkinut uuden kameran GH2?
Ei kukaan kotona päivän lehden ja skannerin kanssa olisi? Kuulemma sinne on päässyt juttu illan BMX-kisasta.
mtbturku.net
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Muistakaapa Turun BMX-racing-cupin avaus tänään klo 17.30 alkaen Kupittaalla.
Ei osallistumismaksuja, ei palkintoja (avauskisassa), omat vakuutusturvat.
Kypärä ja jarrullinen pyörä pitää olla.
Myös ma 25.6., ma 20.8. ja ma 15.10. kisataan. Sponsori vahvistetaan myöhemmin.
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Joo-o, työkaveri antoi hiukan yliampuvan kuvan lehtijutusta..
Kiitos kuitenkin kaikille kisaan osallistuneille! Jatketaan juhannuksen jälkeisenä maanantaina.
mtbturku.net
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Osta cyclocrossari.
Suo, kalja ja läski.
ot
Uutta autoa tuskin mietit vaihtoehtona, eli siltä pohjalta. Farmari on kätevä, kattokaiteisiin saa telineet fillareille kiinni ja pienissäkin farkuissa on sen verran tilaa, että mahdutte tarvittaessa koko ruokakunnan voimin kyytiin. Ilmastointi on jees, että lenkille tai sisseilemään pääsee lähtemään freesinä. Bensa maksaa jäätävästi, kannattaa hakea edes hiukan pienikulutuksinen auto kun ajat kuitenkin työmatkaakin. Aika tärkeää on, että huoltokulut on pienet. Diiselillä kulkee lossit, rekka-autot ja maansiirtokoneet, henkilöauto on bensiinikäyttöinen ja tämä vaikuttaa yllättävästi huoltokuluihin. Jos sulla on joku tuttu korjaamo, jossa olet tuota vanhaa volkkariasi käyttänyt ja homma on pelannut, voisit ehkä ajatella pysymistä merkissä. Vanhan kolmoskoppasi tai Akimallin Passatin kaltaista panssarivaunufiilistä et kyllä nykyvolsuista tavoita, heppoisemmiksi ovat menneet. Sama pätee kyllä kaikkiin merkkeihin.
Mun mielestä taloudellisesti järkevin auto on sellainen, jonka ostat merkkiliikkeestä, ja uuteen käytettyyn vaihtaessasi samassa liikkeessä auto häviää jobbarille. Siinä kohtia arvonalennus ei ole kummoinenkaan, ja auto on merkkiliikkeestä myytynä kuitenkin jonkinmoisessa kunnossa. Edellinen meidän siviiliauto maksoi neljän vuoden ja n. 60 tkm aikana arvonalennuksena ehkä 4500€ ja korjauskuluina jarrupaloja, polttimoita, renkaita ja taisiko olla akku. Sellaisia asioita kuin ajamisen ilo ja auton tuoma arvostus tuolla rahalla ei saanut, mutta noh... oli kuitenkin viileä ja ikäänsä nähden turvallinen. Ja sama meininki jatkuu.
Ja radio!
Ei tossa käytettyä autoa ostaessa voi muuta kun minimoida riskit ja toivoa parasta. Asiaa voi lähestyä aika monelta kantilta, eikä varmaan mikään ole se ihan oikea. Taalat tiskiin, ei se ole kuin auto, cyclocrossarin hankinta on vaikeampaa! (Ellei se ole loppuunmyyntitarjouksessa Evansilla)
/ot
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
OT jatkuu
Aika monta pointia osui kyllä. Periatteessa haussa olevat mallit ovat aika vähissä. Ongelma syntyy autoyksilön kunnon ja kustannusriskien arvioinnista. Velkarahalla en halua autoa ostaa ja olisi hyvä, että Hettan matkalla voisi syödä pihviä eikä vaan katsella autoa. Se Salosta löytynyt Passatti on tällainen edestä ja takaa.
Kommentoidaan nyt kun mut oli tuolla aiemmin mainittukin näköjään... Mun Passatti on toiminu ainakin suht luotettavasti. Ei voi moittia myöskään taloudessa vielä pidempään ollutta vastaavaa dieseliä. Toi Juhan katsomahan on teknisesti oikeastaan sama auto kuin meidän viime vuosituhannen versiot - pientä muutosta pelleissä lähinnä. 1.8T kuluttaa maantiellä jopa kohtuullisen vähän, mutta saahan sieltä ajotyylistä riippuen menemään paljonkin tavaraa läpi. Itselläni keskikulutus taajamassa nippa nappa alle kympin. Eturipustukset ovat noissa olleet se kuuluisa ongelmakohta, mutta ilmeisesti materiaalia on jossain vaiheessa parannettu kun ei ole tarvinnut enää viime aikoina pahemmin vaihdella. Etupään ripustukset on toteutettu usealla tukivarrella eikä niihin voi vaihtaa palloniveliä erikseen. Jos kuuluu kolinaa jollain nopeuksilla kuopista ajettaessa, niin melkoisella varmuudella on vaihtotöitä edessä. Nykyään eivät tosin ole enää edes kovin kalliita. Itse päädyin aikoinaan Passattiin lähinnä sen takia, että Golffit olivat huonommin varusteltuja sekä yllättäen myös kalliimpia. Yleisenä VW-kommenttina voisi vielä heittää, että pitäydy nelisylinterisissä ja manuaalivaihteisissa.
Passateista puheenollen tulikin juuri mieleeni, että olisi kiinnostusta ostaa uudempi, pienillä kilometreillä ja hyvillä varusteilla oleva TDI-farmari. Sellaisen löytyessä olisi vastaava vanhempi ja paljon ajettu vapaana.
- Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.
Kun täällä kerrankin puhutaan siitä meikäläisen toisestakin harrastuksesta, pitäähän siihen puuttua.
Käytettyä ostaessa on kaksi vaihtoehtoa. Ostaa vähänkäytetty, jolla on ehkä vähän parempi luotettavuus, status ja kenties yleinen varustelu- ja kuntotaso vähäisemmästä iästä johtuen. Tällaista autoa huollatetaan liikkeessä, arvonalenema on merkittävä, ja auton pitomentaliteetti yleensä on se että se pitää vaihtaa kun siitä vielä saa jotain. Suuri riski näissä on se että auton arvostus yhtäkkiä romahtaa jostain syystä, esim. ilmenevä tyyppivika joka laskee kaikkien arvoa.
Näitä ovat siis autot jotka maksavat 10ke ja enemmän, ja ovat alle 200kkm ajettuja.
Toinen vaihtoehto on edellisiä hieman vanhemmat ja enemmän ajetut, jotka nykyään ovat jo hyvinkin turvallisia ja käyttökelpoisia varustelun ja muiden ominaisuuksien osalta. Näissä sitten vaihtelu on äärimmäisen suurta. Suurin riski on auton kunto, joka ei välttämättä näy päälle, ja vaatii asioihin paneutumista selvittää auton todellinen kunto. Luotettavuus hyvillä yksilöillä on erittäin lähellä edellistä ryhmää, pl. täydet pommit mutta huolellinen ostetun koslan valinta vähentää tiellejäämisen vaaraa. Näissä auton arvo on jo niin pieni, että huollattaminen liikkeessä ei ole järkevää auton arvoon nähden, eikä myöskään auta arvon säilyttämisessä. Toisaalta taas arvonalenema on jo huomattavasti pienempi, parhailla tapauksilla 0, vaikka auto käyttöarvoltaan vastaa liki 10ke autoa.
Itselläni kaikki kolme kotteroa kuuluvat jälkimmäiseen ryhmään, ja kahden niistä arvonalenema on 0, ja kolmannen lähes 0. Ajoautoista kummallakin on ajettu alle 300kkm, ja hyvin toimivia vuosia vielä runsaasti edessä. Statusarvo molemmilla on olematon, mutta olen oppinut olemaan siitä piittaamatta. Ratkaisevaa on itteä miellyttävät ominaisuudet, luotettavuus ja kustannukset.
Typerintä todennäköisesti on joko ostaa uusi auto, tai sitten erittäin vähän ajettu ja ajaa sillä 100kkm. Tällöin saa niskaansa normaalit huoltokustannukset, jotka uusissa ja vanhoissa ovat nykyään jokseenkin samat, ja lisäksi erittäin hävyttömän arvonalennuksen.
Edellämainittuja aki-mallin passatteja mullakin on yksi, on osoittautunut toimivaksi. Kyseisestä yksilöstä on nuo tukivarsiviat jossain vaiheessa korjattu, eivätkä ole ainakaan vielä uusiutuneet. 110hv:n jakajapumppudiiseli ei kovin rivakkaan nelivetoista panssarivaunua liikuta, mutta liikenteen mukana on pysytty, kohtuullisesti jopa ~1600kg autotraileria perässä raahaten. Maantiellä ko. laite on elementissään, menee kuin juna. Kaupungissa ärsyttävän kankea.
Ja lopuksi, kaksi varustetta mitä ilman autoa ei osteta. Ilmastointi, ja vakionopeudensäädin. Ilman ko. varusteita olevat nykyautot saa minun puolestani lähettää vaikka afrikkaan.
-Ville
Jos se on tuo Salon autotalon 1.8T, kilometrit on ainakin maltilliset ja auto siistin oloinen.
Meillä oli huushollissa ammattiautona -04 mallin 1.9 TDI, pienitehoisin eli varmaan sillä 110hv koneella, ja vielä nelilovisella perusautomaatilla. Kiihtyvyys mitattiin kalenterista. Sai lempinimen Pulkka.
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Ei se kansa välttämättä väärässä ole. Skodat, Volkkarit, Fordit ja Toyotat on sellaisia autoja, joissa hinta-laatusuhde on kohdallaan, käytettynäkin.
Polkupyörissä on komponenteilla niin suuri merkitys, että ei voi verrata. Samaa tunneperäistä merkkiuskollisuutta silti, kuten allekirjoittaneen Surly-uskovaisuus.
Onhan ne ihan vitun hyviä...
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Jos Surly tekisi autoja, en ehkä ostaisi. :P
Suo, kalja ja läski.
Kiitoksia neuvoista. Vanha Golf olis nyt siinä tilassa, ettei arvo enää juurikaan laske ja kilsoja voi olla jäljellä satatonniakin. Kattelin tossa A6 allroadilla on aika huikea arvon pudotus. Passatin hinnalla sais 2,7 l tuplaturbon ja vois vielä pitää Golffin varalla.![]()
Eräs merkkikorjaamon henkilö puhui joskus noista 2,7 l koneista ja todella pitkästä tikusta samassa lauseessa...
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Korkeen auton katolle on vaikea nostaa fillari. Mahtaako Passatin kattotelineeseen sopiakkaan enää 4 fillaritelinettä?
Oho?!? Takuu, huolettomat kilometrit, pieni todennäköisyys sille että jättää tielle, ei kilinää tai kolinaa, pieni kulutus, ympäristöystävällisyys, kaikki toimii, kolariturvallisuus, luistonesto & ajonvakautusjärjestelmä pitämään tumpeloita paremmin tiellä and the list goes on....
Onhan noita syitä kun tarkemmin alkaa pohtimaan. Rahaa siinä toki on kiinni, mutta harvemmin autoa sijoitukseksi hankitaan
www.pyörätarvike.com
Aki voi neuvoa sua sen Passatin madaltamisessa!
Ei vaiskaan, ei tuo kai vielä paha ole. Meillä oli ajatus Corolla Verson jättämisestä itselle aktiivipalveluksen jälkeen, mutta juuri tämä korkeus ja pyörän kuljetus katolla oli yksi syy siihen, että se jatkoi matkaa ja hommattiin litteämpi Corolla.
Uusi kattotelinekään ei olisi kovin kallis: http://volkswagen.fi/vv-auto/shop_pr...pen&db=vw4.nsf Kätevä kiinnittää ja varmasti mahtuu sun fillaritelineet.
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
^ Mun mielestä koko autoilu on typerää juuri tällä hetkellä.. Helvetin kallista puuhaa siihen nähden, että viikonloppuisin saa käydä automarketista hakemassa keissin kaljaa ja paketin makkaraa.. No, ehkä sitä tulee muuhunkin käytettyä, mutta mikäli vain olisi ollenkaan mahdollista, luopuisin tuosta vehkeestä heti..
Kirjanmerkit