HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 1 / 3 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 62

Aihe: Mavic Ksyrium Elite

  1. #1
    Molsk Guest

    Mavic Ksyrium Elite

    Koetin selata foorumia mutta osakeskustelua ei ollut kuin neljä sivua eikä sopivaa aihetta löytynyt.

    Eli kesäksi ajattelin kiekkosettiä 500-600e väliltä ja Mavicin Ksyrium Elitet vaikuttavat tällä hetkellä mukiinmenevimmältä. En ole katkonut pinnoja halvemmistakaan Maviceista mutta huollettavuus kalliimmissa kiekoissa olisi positiivista: eli miten pinnojen vaihtaminen on onnistunut kotimaassa? (CRCstä näyttäisi saavan jotain Fore-nippelillä mutta menevätkö ne kyseisiin kiekkoihin?
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=13826)

    Entä mikä on napojen ja vapaarattaan huollettavuuden laita?

    Foorumin käyttäjien kokemukset niin Eliteistä kuin Ksyrium-perheen muistakin malleista ovat tervetulleita.

    Kiitos jo etukäteen!
    -Molsk

  2. #2
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Jos niissä yhä on teräspinnat niin ei niitä poikki saa normaalissa käytössä. Hiton löysät kiekot vaan tämmösen 62-66kg kuskin alla. Blingiä kyllä on sen verran, että pihapiirin pikkupojat ihastelee.

    Vapaarattaan irroittaminen huoltoa varten on naurettavan helppoa moneen muuhun verrattuna. Eipä siihen muuta tainnut tarvita kuin 2kpl kuusiokoloavainta.
    ..makes Jack a dull boy...

  3. #3
    Eikös niissä 2009-malleissa ole nyt alumiiniset pinnat ja muutkin ratkaisut niin kuin ennen vanhaan Ksyrium SL kiekoissa?

    Mulla on painoa ollut 80-87 kiloa, ja viiden vuoden aikana olen yhden pinnan katkaissut Ksyrium SL takakiekosta.

    Hyvät ja jäykät kiekot ovat. Ei voi muuta sanoa.

  4. #4
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    41
    Voin suositella Ksyrium elite kiekkoja, ajanut yhden kesän ja sopivan jäykät ovat. Kuskilla painoa 74 kg. Pysyvät myös hyvin suorassa ja pinnat kireällä, vaikka kokemusta on vain pari tuhatta kilsaa.

  5. #5
    --+MM+-- Guest
    Mulla on jokku 200X vanhat elitet. Krossia paiskottu reippaasti eikä ole olleet pahoillaan moisesta. Olivat maantie käytössä muutaman vuoden ennen cc:n siirtämistä. Joo ja en ole kapee, enkä kyllä nopeekaan.

    µ

  6. #6
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Vihti
    Viestit
    18
    Minä- noin 90-95kg kuski viikosta riippuen - puolestani annan propsit Elitelle. Edelliset kiekkoni olivat Shimano WH..jotakin olivat löysät ja kunnon ylämäen ajo aiheutti jarrupaloihin osumisen, sen sijaan 2007 malliset Elitet tarjosivat aivan mahtavan parannuksen kaikkien ominaisuuksien suhteen - toki olivat kalliimmatkin. Lisäksi kestivät kivikoilla käynnit vääntymättä ja jopa kasaan ajon TdH:ssa. Suosittelen.

  7. #7
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Erittäin hyvät peruskiekot ja helpot huoltaa. Navat aukeaa huollettavaksi kahdella kuusiokoloavaimella.

    Varapuolia saa isommista pyöräkaupoista heti käteen tai muutaman päivän odotuksella.

  8. #8
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Mulla on kolme ajokautta ollut vm. -03 tai -04 Elitet käytössä. Pinnoja ei ole katkeillut, tuskin on alkuperäisellä omistajallakaan. Takakiekkoa on kerran oikaistu, heitto oli hyvin pieni. Ei ne musta ainakaan ole löysiltä tuntunut, olen n. 180/77...tosin ei ole kalliimmista kiekoista kokemustakaan.

  9. #9
    Millaisia eroja on Eliten ja Equipen välillä?

  10. #10
    Pyöräpummi Guest
    No eihän noissa Eliteissä (on omassa pyörässä) mitään vikaa ole, mutta kyllä valintani menisi nyt kuitenkin Shimanon wh-7850 c24 tai sitten RS-80 kiekkoihin. Ne molemmat käyttävät samoja carbon-vahvisteisia vanteita. Kalliimmassa kiekossa on mm. titaaninen vaaparatasrunko teräksisen sijaista.

  11. #11
    Oisit saanut 205€ hopeiset elitet, toissa päivänä Roseversantista.

  12. #12
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Forzza Katso viesti
    Oisit saanut 205€ hopeiset elitet, toissa päivänä Roseversantista.
    Näitä tarjouksia löytyy varastoon jääneile vanhemmista eliteistä.
    Voisin kuitenkin väittää että 2009-mallin eliteitä ei tuohon hintaan saa musta eikä hopeisena.

  13. #13
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    51
    Aattelin hankkia moiset avokiekot mitäs eroa on 2009 vuosi mallisilla on 2010:siin paitsi hinta ja jokunen kymmenen gramma painoa.Onko päälle päin havaittavissa kummat kiekot on kyseessä.

  14. #14
    Supermario Guest

  15. #15
    Liittynyt
    12/2007
    Viestit
    125
    Mä ostaisin vielä mielummin nämä. 250 halvempi hinta, sama kehä ja pinnat, painavampi napa.
    Fixed-gear bikes are a gateway drug to all forms of cycling

  16. #16
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    103
    RS80 on kyllä hintalaatusuhteeltaan asiallinen setti. Täällä löytyy sekä da että rs80, eikä eroa kyllä juuri huomaa.

  17. #17
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    16
    Kannattaa katsoa noita Mavic Ksyrium Elite kiekkoja myös kotimaasta, esim Signaturella edellivuoden malli hopeana 350€...

  18. #18
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Juniorin uuden pyörän mukana tuli Ksyrium Elitet, kai ne 2010 on kun pyöräkin on..ei kyllä kuvista huomaa eroa 2009 malliin. Kotona on myös uudet RS80 kiekot, punnailin niitä tuossa yhtenä päivänä ilman kumeksia ja pakkoja. Ovat noin samoissa painoissa. RS:t painoi 1529 ja Ksyrret 1542.

    RS:ssä on normaalit kartiolaakerinavat ja Ksyrressä teollisuuslaakerit.

  19. #19
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    51
    No nyt on Elitet alla testi lenkin jälkeen ok muuten ,mutta lieneekö alku kankeutta takavanne tuntuu käsin pyörittäessä rullaavan kankeasti kun vanhoihin vertaa.Mukana tulleen avaimen kanssa säätelin laakeria eipä toi mitään vaikuttanu.

  20. #20
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stags Katso viesti
    No nyt on Elitet alla testi lenkin jälkeen ok muuten ,mutta lieneekö alku kankeutta takavanne tuntuu käsin pyörittäessä rullaavan kankeasti kun vanhoihin vertaa.Mukana tulleen avaimen kanssa säätelin laakeria eipä toi mitään vaikuttanu.
    Mulla on elitet jostain vuosituhannen alkupuolelta ja takanavan laakeria piti tosiaan säätää heti kättelyssä, pyöri nahkeasti. Sen jälkeen en ole siihen koskenut joten en muista miten se säätö tehtiin, mutta sen muistan, että helppoa se oli. Oisko peräti manuaalissa ohjeet?

    Kelpo kiekot.

  21. #21
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Kiekkojen mukana tulee muovinen avain, jolla saa säädettyä laakeroinnin sivuttaisvälyksen takanavan vasemmasta päädystä varovasti kiertäen auki/kiinni juuri sille rajalle, ettei kiekossa tunnu sivuttaisklapia kun vähän nytkyttää kiekkoa yläreunasta sivuttain sen ollessa normaalisti kiinni fillarissa. Hiukan liian tiukassa niin pyörii nihkeästi.

    Laakereiden pölytiivisteet tekevät aina pienen vierintävastuksen kun kiekkoa kokeilee ilmassa pyöritellä. Tällä ei ole merkitystä kun siihen päälle laitetaan 50+ kiloa pyöräilijää touhuamaan.

  22. #22
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Espoo, Kauklahti
    Viestit
    22
    Mistä kannattaa tilata varapinnat Ksyrium Elitelle? bike-components.de:ssa näkyi olevan 10 kpl settejä per pituus mutta vähempikin riittäisi.

  23. #23
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084

  24. #24
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    40
    Mulla on 2010 vuoden Equipet ja 2012 vuoden Elitet. Navoissa on eroa sen verran, että Equipeista kuuluu voimakkaampi vapaarattaan napsutus. Navat taitavat olla rakenteeltaankin erilaiset. Kummatkin kiekot ovat sopivan jäykät, kun päälle laitetaan 80 kg. Elitet ovat hiukka jämymmät vielä. Erikoishuomiona vielä Eliten nippelit ovat tavallisuudesta poikkeavat ja niitä ei ruuvata vanteen läpi. Kehällä on vain venttiilin reikä ja vannenauhaakaan ei näin ollen tartte.
    Speed makes me dizzy


  25. #25
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Espoo, Kauklahti
    Viestit
    22
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Kiitos mutta emmä kyllä löytänyt Ksyriumin pinnoja tuolta.

  26. #26
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Espoo, Kauklahti
    Viestit
    22
    Rosesta löytyi Ksyrium Eliten pinnoja 3€/kappale:
    http://www.roseversand.com/search/fi...um+elite+spoke

  27. #27
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    51
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AarJok Katso viesti
    Rosesta löytyi Ksyrium Eliten pinnoja 3€/kappale:
    http://www.roseversand.com/search/fi...um+elite+spoke
    Hieman arvokkaat postikulut yhelle pinnalle. Löytyykö jostain kivijalkakaupasta pk-seudulla?

  28. #28
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    479
    Hepulis!
    Miun ksyrium elitet on aika vanhat, tarkasti en tiedä mutta veikkaus on 2000-2005. Probleema on se, etten saa niistä akseleita irti minkään ohjeen avulla. Akselin toiseen päähän sopii 5mm kuusio. Toinen akselin pääty ei ole kuusiokolottu vaan pyöreä. Laakerinkiristys rinkulan saan löysättyä. Mut akseli ei sit irtoa. Tässä kohdassa Mavicin ohje sanoo vaan lakonisesti: remove axel. Koitin varovasti napauttaa kuminuijalla akselin päästä mutta ei hievahtanut.

    Onko vinkkejä?

  29. #29
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    409
    Kokemuksia Ksyrium Eliteistä n. 5000km yhteiseltä taipaleelta. Kertaakaan ei ole rihdattu, eikä ole tarvetta vieläkään. Painoa kuskilla on ollut 85-90kg. Pyörivät hyvin ollen kuitenkin hieman raskaahkot nykymittapuun mukaan. Oma vanne+rengaskokoonpanoni painaa n. 2,8kg kaikkine tilpehööreineen. Ovat käytännössä olleet kuin suoraan Strömsö ohjelmasta, ei ole ollut ongelmia.

    Jotta ei vallan kehuiksi mene. Viime kesänä porukkalenkillä kanssapyöräilijältä pettivät uudet Ksyrium Elitet alta takavanteen katketessa. En ole vastaavasta kuullut aiemmin, joten saattoi olla harmillinen yksilövika.

    jk. en ole sukua mpesulle

  30. #30
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpesu Katso viesti
    Hepulis!
    Miun ksyrium elitet on aika vanhat, tarkasti en tiedä mutta veikkaus on 2000-2005. Probleema on se, etten saa niistä akseleita irti minkään ohjeen avulla. Akselin toiseen päähän sopii 5mm kuusio. Toinen akselin pääty ei ole kuusiokolottu vaan pyöreä. Laakerinkiristys rinkulan saan löysättyä. Mut akseli ei sit irtoa. Tässä kohdassa Mavicin ohje sanoo vaan lakonisesti: remove axel. Koitin varovasti napauttaa kuminuijalla akselin päästä mutta ei hievahtanut.
    Onko vinkkejä?
    Tietysti vanhan sepän ohje, isompi leka. Mavicceja en ole koskaan nähnytkään mutta mitä itte olen tommosia avannut ja jollei akseli lähde ihan vetämällä pois niin siellön akselissa semmonen kaulus joka lennättää laakerin pois. Voisin itse ruiskutella siihen laakerin ja navan väliin WD40 , ehkä ihan kuuma-ilmapuhaltimella avittaen. Siihen akselin päähän olen laittanut vasarointivaiheessa kiinni sen haarukan hahloon menevän mötikän.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •