FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 2 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 244

Aihe: Helsingin Urheiluvälinehuolto

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petter Katso viesti
    Alennusvaatimuksia vaan kehiin jos toimitus venyy. Muuten eivät koskaan opi. Nuohan lupaavat sivuillaan varsin selvästi:
    "Varastossa olevat tuotteet ovat asiakkaalla yleensä toimituksesta n.2 kantopäivää. Muut tuotteet toimitetaan asiakkaalle yleensä n.5-7 päivän sisällä."
    Onneksi maailma on täynnä muita kauppoja
    Usein pääsee vähemmällä kun äänestää jaloillaan.

Itselle ei ole tullut (yli 2vko mennyt) mitään vastauksia / ilmoituksia viivästyksistä tai syystä. Tekisipä mieli lähteä maalta kaupunkiin ja kertoa ko. lafkan pojille, mitä tarkoittaa reilu kaupankäynti, varsinkin kun rahat ovat jo myyjäpuolella.

No mul ei ol ku halppis stemmi mikä tuli tilattuu heräteostoksena ku halvalla sai ... Ei mua mitenkää v*tuta asia vaan lähinnä ihmetyttää kyseisen lafkan toiminta .. tietääpähän jatkossa et jos tarvii jotai mil on kiire nii muualta tilataan ..
    The end of the road is just the beginning...

Heh, tänään tuli sähköpostiin automaattiviesti, että on paketti matkalla ja seurantakoodikin, hassua vaan ettei kukaan oikea ihminen viitsi vastata noihin posteihin. Anyway, virheistä oppii, toivottavasti paketin sisältö on se, mitä tilasin, jottei tarvitse enään asioida ko. puljun kanssa.

AnSi Guest
    Minulla on myös äärimmäisen huono huoltokokemus kyseisestä paikasta ja voin vannoa etten asioi siellä enää toiste enkä voi sitä myöskään kenellekään suositella. Pyörää huoltoon viedessä ilmoitettiin tietty päivä jolloin se laitetaan kuntoon ja on noudettavissa. Menimme hakemaan sitä 2 päivää ilmoitetun päivän jälkeen jolloin meille kerrottiin että se ei ole valmis ja että olisi kannattanut soittaa ensin ja varmistaa onko pyörä valmis. Sen kerrottiin olevan valmis 2 päivän päästä mutta että heiltä soitettaisinn vielä kun pyörä tosiaan on valmis. Liikkeestä ei kuulunut mitään, eikä sinne saanut puhelimitse yhteyttä eikä sieltä vastattu sähköposteihinkaan. Lopulta liikkeestä soitettiin viikko alkuperäisen päivän jälkeen että pyörä on noudettavissa ja että se oli ollut valmis jo kolme päivää aiemmin mutta minuun ei saatu yhteyttä (kukaan ei ollut soittanut puhelimeeni tuona aikana). Kun menin hakemaan pyörää loppulasku oli aivan muuta kun ilmoitettu, noin 30€ yli alkuperäisen summan joka minulle oli suullisesti sanottu (en itse enää laskenut yhteen huoltolähetteen hintoja). Kaiken kaikkiaan kokemus oli siis aivan järkyttävä ja kehoitankin kaikkia harkitsemaan tarkkaan huoltopaikkaa valitessaan.

Tämän ketjun luettuani ei enää ihmetytä yhtään, ettei puheluihin vastata. Onneksi olen vasta yrittänyt asioida paikan kanssa.

S-postit ainakin jäävät herkästi huomiotta. Itse tilasin kiekot projektipyörään tuolta, mutta totesin niiden olevan sopimattomat (vuorokausi tilauksen jälkeen). Paketti tuli kahdessa päivässä ovelle asti (plussaa), minkä jälkeen sain kuukauden päivät takuta saadakseni paketin takaisin heille ja rahat pois. Vastedes vältän tuolla asiointia viimeiseen asti.

Huonoa palautetta täältäkin; menin tilaamaan paidan tuolta. Ei ollut varastossa... Rahat on osattu kyllä visalta ottaa. Eivät vastaa sähköposteihin. Soittopyynnön sain jätettyä kun viikon yritin soittaa sinne, tuskinpa kuuluu soittoa tuosta firmasta.. En suosittele kellekään.

Minä tilasin tavaraa 2.4 eli kohta siitä on mennyt puolitoista kuukautta.
    Puhelimeen ja sähköposteihin ei vastata. Soittaa sinne millon tahansa, niin puhelin on aina varattu.

Ainoa tapa on varmaan mennä paikan päälle ja tarvittaessa alkaa viranomaisten kautta
    vaatimaan rahoja takaisin.

Maailmasta kuolee kokoajan hyviäkin firmoja, miten voi olla mahdollista että tämmönen (sensuroitu) pysyy hengissä ilmeisesti vuodesta toiseen? Hesan kokoisessa kaupungissa riittää "mummo ja pappoja" mitkä jatkuvasti (sensuroitu) ostaa eläkerahoillaan tuolta niin paljon että liike kannattaa pitää auki?
    Markku Liitiä muokkasi tätä : 14.06.2012 at 11.31 Syy: Pikkuisen siistitty

Itse vein ko. Liikkeeseen ensimmäiseen vuosihuoltoon emännän perus focuksen (~1000€)hybridin, jolla oli ajettu ~4000km. Heti ensimmäiseksi sanoivat että taka-ja etupakka pitäisi uusia. Samalla tietty ketjut ja varmaankin keskiö. Kammetkin kannattaisi uusia. Tästä on aikaa n. 3,5 vuotta ja silloin en vielä tiennyt juurikaan mitään fillarin huoltohommista.
    Kyselin hommalle hintaa ja se oli ~400€ töineen. Tähän ei kuulunut vielä edes kampia.
    Tuumailin ja kyselin hetken heidän mielipidettään huollolle ja vakuuttavasti kerttoivat että kyllä näin pidetään pyörästä hyvää huolta. En kuitenkaan suostunut hommaan, vaaan tekivät vaan perushuollon, jossa eivät juurikaan mitään tehneet pyörälle.

Soitin fillareista tietävälle kaverille, tilasin takapakan, ketjut ja kammet rattaineen sörssistä 120€(tarjouksessa halvemmat ku pelkät rattaat ja muistaakseni huomattavasti laadukkaammat mitä huh tarjosi) sain kaverilta oppitunnin vaiihtotyöstä ja säästin ainakin 300 euroa. Tarkasteltuna ainoastaan takapakka(ajettu liikaa muutamalla rattaalla) ja ketjut olisi tarvinnut vaihtaa, eturieskat olivat vielä hyvässä kunnossa. Vanhat kammet jäivät toiseen pyörään.

Eli nopeasti laskettuna olisivat ottaneet huoltotyöstä 300€. Tai laittaneet osien hinnaksi jotain aivan mahdodonta loppulaskuun. Rahat pois meininki

Oman kokemuksen perusteella kiertäisin liikettä kaukaa. Harmittavaa tässä on se että ne jotka eivät juurikaan fillareista tiedä, saavat kantapään kautta oppia jos ko liikkeeseen vievät huoltoon.

Nyt olen odottanut yli kuukauden juomapullotelinettä. Arvasin, ettei kovin nopeasti sieltä mitään tule, mutta silti olen toiveikas. Seuranta sanoo, "tilattu toimittajalta". Eikait se voi näin kauaa kestää?

Voi, se voi kestää ilmeisesti ihan miten kauan tahansa

Tänään juomapulloteline tuli. Yhteensä kesti 1,5 kuukautta. Ei siis kovin nopeaa.

Paketti oli tänään naudettavissa postista, 13.6. Tilaus tehty 14.4. Eli parisen kuukautta meni toimitukseen. Tilaus sisälsi XTR-ketjut ja Schwalben sisäkumin, jonka saatavuudessa oli jotain ongelmia. Kyllä tämäkin firma toimii, kunhan on tilaajalla kärsivällisyyttä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timovii Katso viesti
    Tänään juomapulloteline tuli. Yhteensä kesti 1,5 kuukautta. Ei siis kovin nopeaa.
    Tää kommentti oli suloista sarkasmia! Mä tiedän ton liikkeen vuosien takaa. Se on sellainen sivuliike lähiössä joka on menettänyt intonsa. Hyvä vastakohta samasta kategoriasta on Kunnon Kauppa Tikkurilassa jossa on kädet rasvassa meininki ja asiantunteva myyjä.

Oma kokemukseni tältä viikolta on, että eivät tiedä mitä omissa tarjouksissa lukee. Yrittävät aina ohjata/myydä asiakkaalle kalleinta ja parasta vaikka asikkaalle kelpais halvempi vaihtoehto. Rahastuksen ja kusetuksen makua siinä mielessä. Jos itse on asioista perillä niin varmaan ihan OK kauppa jos käy liikkeessä asioimassa.

Tuolla saa tosiaan olla tarkkana, vrt. muutaman viestin takainen keissi jossa yrittivät myydä mulle uutta takapakkaa kun menin hakemaan ketjua. Lisäksi vähänkään erikoisempaa tavaraa ei ole hyllyssä vaan vastaus on "Tilaa meidän nettikaupan kautta". Joo varmaan tilaan kun toimitusajat on mitä on. Omat ostokset ovat muutaman HUH-kokemuksen jälkeen siirtyneet Hi5bikesiin, jossa meininki on kokonaisuudessaan ollut ihan eri tasoa.

^ Hi5 on omien kokemuksieni perusteella erittäin suositeltava kivijalka.

Memmu Guest
    Laitan kyllä rastin seinään jos tuolta tilaamani triathlonpuvun tulen saamaan! Tilaus lähetetty 12.7 eikä tuotteita ole näkynyt. Monta kertaa olen soitellut sinne ja kysellyt toimituksen perään. Joka kerralla on joutunut kuuntelemaan pimpelipom-musiikkia 30 min -60 min ennen kuin vastasivat. Eka puhelussa sanoivat, että puku on tulossa maahantuojalta ja toimitetaan seuraavan viikon alussa. Seuraavan viikon alussa soitin ja lupasivat selvitellä asiaa. Sitten tuli sähköpostiin viesti, että tuote "tilattu toimittajalta". Eli vasta parin viikon päästä minun tilauksesta heidän suuntaan he vasta tilasivat tuotteet toimittajalta. Pöyristyttävää. Viime puhelussa puhuivat taas lisää aikaa ja sanoivat, että pitäisi ensi viikon tiistain kuormassa. Saapa nähdä. Ei ole luottoa yhtään tuohon firmaan.

Älkää tilatko mitään Helsingin urheiluvälinehuollosta. Saatte vain murheita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wirillion Katso viesti
    Paketti oli tänään naudettavissa postista, 13.6. Tilaus tehty 14.4. Eli parisen kuukautta meni toimitukseen. Tilaus sisälsi XTR-ketjut ja Schwalben sisäkumin, jonka saatavuudessa oli jotain ongelmia. Kyllä tämäkin firma toimii, kunhan on tilaajalla kärsivällisyyttä.
    erikoisia sisäkumeja, ja erikoisen kärsivällisiä ihmisiä. Miä oon ostanu renkaita Prismasta, kun kärsivällisyys ei riitä lähimpään urheilukauppaan asti
    Ketjutkin tulee tarvittaessa kolmessa päivässä ulkomailta, joten miksi vaivautua?

Joskus viime vuonna HUHissa irroittivat terassifillarin jumiutuneen keskiön, kun ei itellä työkalut riittäneet. Pari päivää siihen meni, kun piti liotella rost offia kierteisiin. En muista mitä maksoi, mut palvelussa ei valittamista.
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Memmu Guest
    Eipä sitä tavara tullut tässäkään kuormassa. Rahat aikoivat maksaa takaisin. Saapa nähdä senkin kanssa...

Edelleen: Vältelkää kyseistä liikettä.

Nyt hieman harmittaa, etten tutustunut aiheeseen ennen tilaamista. Pari työkalua tuolta tilasin, menivät näköjään maahantuojalta tilattavaksi. Toimitusajaksi luvataan 5-7 päivää, saapa nähdä. Lisäksi sivuilla oli myynnissä Pearl Izumin ajopaita varsin edulliseen hintaan. Eri kuosivaihtoehdot jäivät kuitenkin epäselviksi, joten kysyin asiaa puhelimitse. Vastaukseksi sain "paha kysymys, en osaa kyllä sanoa". Kuulemma mallikuvat ja tuotetiedot ovat suoraan maahantuojalta ja paidat tilaustavaraa. Onneksi ei tullut tilattua.

Itekin muistelin huonohkoja kokemuksia paikasta, mut päätinpä tänään kokeilla. Pari tuntia tilauksesta ja maksusta tuli postin seurantakoodi postiin eli ainakin jotain on lähteny. Tollanen toivottavasti: http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=1835 Oli aamulla vielä 19,90,-

Lauantaina hain paketin, kaikki kuten piti.
    pikkukara muokkasi tätä : 17.11.2012 at 22.40
    Siitä ali missä aita on matalin.

Nyt jurppii niin paljon että on pakko avautua ko. kaupan toiminnasta. Fillarista tyhjeni kumi tänään kesken kotimatkan ja raahasin sen junassa Malmille tarkoituksena käydä uusi kumi HUH:sta ja samalla lainata pumppua kun oma ei ollut mukana. Sisurit olivat kuitenkin päässeet loppumaan, mikä oli ihan fine, ehtisin sellaisen myöhemminkin hakea.

Järkytyin kuitenkin kohtuullisesti siitä että vastauksena kyselyyn pumpun lainasta oli jyrkkä ei, on lähtenyt kuulemma niin monta asiakkaan mukaan maksamatta. Yksi asiakaskin tarjosi omaa (iskari)pumppuaan, jotta saisin renkaani täyteen
    Jos pytinki ei kykene tarjoamaan edes näin alkeellista palvelua jonka ei luulisi heille olevan kuitenkaan kovin iso vaiva, jätän suosiolla väliin jatkossa myös muiden hankintojen osalta (joita nyt meidän fillaristiperheellä kohtalaisesti kuitenkin on).

Onneksi sain sekä kumin että pumpun lainaksi Polkupyörätukusta parin korttelin päästä ja pääsin sotkemaan loppumatkan.
    -Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.

Jos Malmin kulmilla haluaa palvelua, niin kannattaa mennä juna-aseman verran pohjoiseen Tapanilaan Kalliopyörään Päivöläntiellä. Kaveri on persoonallinen mutta palvelua löytyy. Työkaluja olen saanut lainaan kotiin asti.

Joo se on pätevä paikka muttei ollut auki silloin kun tarvitsin jeesiä. Just tollasella palvelulla pikkupuljut erottuu edukseen.
    -Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.

Mulla on ihan hyvät kokemukset. Ostin HUH:sta syyskuussa fillarin. Kaikki meni todella hienosti ja palvelu puhelimessa sekä paikan päällä oli kiitettävää. Nyt keväällä käytin fillarin ensihuollossa ja jälleen kaikki sujui erinomaisesti. Mutta sähköpostiin eivät tainneet vastata kertaakaan vaikka jokusen kerran tuli kokeiltua. Voisin ihan hyvin jatkossakin asioida liikkeessä mutta varsinaita tarvetta ei ole kun välimatkaa on melko paljon. Sattui vaan fillari olemaan hyvässä alessa niin kannatti hakea vähän kauempaakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smove Katso viesti
    Mulla on ihan hyvät kokemukset. Ostin HUH:sta syyskuussa fillarin. Kaikki meni todella hienosti ja palvelu puhelimessa sekä paikan päällä oli kiitettävää. Nyt keväällä käytin fillarin ensihuollossa ja jälleen kaikki sujui erinomaisesti. Mutta sähköpostiin eivät tainneet vastata kertaakaan vaikka jokusen kerran tuli kokeiltua. Voisin ihan hyvin jatkossakin asioida liikkeessä mutta varsinaita tarvetta ei ole kun välimatkaa on melko paljon. Sattui vaan fillari olemaan hyvässä alessa niin kannatti hakea vähän kauempaakin.
    Hyvin siellä palvellaan kun ollaan ostamassa kokonaista fillaria ja silloin kun omistaja ei ole paikalla. Pari kertaa olen käynyt vuoden aikana kun on ollut jotain pikkutarvetta ja tuntuu että siellä ollaan sitä mieltä että asiakkaat ovat vain bisneksen haittana...

Noista huolloista tuli mieleen että kerran siellä oli joku nuori nainen perusfillarin huoltoa kyselemässä. Kundi vilkaisi fillaria ja sanoi että kammet, pakka, ketju ja keskiö ainakin menee vaihtoon. Maksaa kuulemma noin 300€ ja parempi idea olisi ostaa uusi fillari. Ketjut olivat kyllä kovin likaiset, mutta rattaat ja pakka näyttivät siltä että kilsoja on varmaan alle 1000.

Minäkin ostin muutama vuosi sitten pyörän HUH:sta ja tajusin melko pian, etten taida kuulua liikkeen kohderyhmään. Kausihuolto maksoi aina vähintään 200 e, koska rataspakka ja ketjut vaihdettiin jokaisen huollon yhteydessä, ajokilometreistä riippumatta (pyöräilen n. 5000 km vuodessa, ympärivuotisesti). Nimenomaan osien hinta nosti laskun loppusumman aina sietokyvyn rajoille. Kun olin ajanut pyörällä 3 vuotta, siihen vaihdettiin poljinkammet, koska jotkut laakerit olivat kuulemma lähes loppuun kuluneet. Mielestäni kammet toimivat aivan hyvin, mutta enpä kehdannut vastaankaan väittää. Muutaman kausihuollon jälkeen totesin maksaneeni pyörän kahteen kertaan. ”Tämä on hyvä pyörä, kyllä sitä kannattaa huoltaa”, kuului vastaus. Epäilemättä, jos asiaa katsoo liikkeen näkökulmasta. Päätin tuon viimeiseksi jääneen kausihuollon jälkeen opetella huoltamaan pyöräni itse, vaikka hirvittikin. Pyörää ostaessani olin varma siitä, että hydraulisilla levyjarruilla varustettu pyörä on aivan liian monimutkainen itse huollettavaksi. No, ainakin osaan vaihtaa renkaat ja huoltaa jarrupalat. Tokkopa jarrujen ilmaaminenkaan mitään salatiedettä on. Itse asiassa pitäisi varmaan olla kiitollinen HUH:lle, sillä on välillisesti heidän ansiotaan, että on tullut nämäkin perusasiat opeteltua

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •