GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 29 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 79 129 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #841
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Tuli tossa mieleen , että voiko tolla litkulla paikkailla vaikka sisurin kanssa . Tietysti pitää olla irrotettava sielu , meinaan venttiilin kautta mäkin viimeksi litkua laitoin apteekin ruiskulla .
    Sitäkö tossa aiemmin tarkoititte , eli onnistuuko litkulla paikkailu vaikka olisikin sisuri . En ole kyllä sisuria käyttänyt kun pääsin niistä eroon ja joka kerta on onnistunut tähän asti .
    "koputetaan puuta"

  2. #842
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Naapurin 29 maasturin sisäkumiin eteen laitoin litkua 20ml kun siinä oli pieni reikä ja ei viitsitty paikata,hyvin on pitänyt.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  3. #843
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Ne lupaa että voi käyttää tubeleksena Schwalben Doc Bluen kanssa. Käytän Stanin litkua -> ei takuuseen. Ja kyllä tuo tuosta rupeaa pitämään kun jaksaa säätää, ei ne mitään läpireikiä ole.

    Tsekkaan vielä ton venttiilinkin.
    Hmm. Mun mielestä vastasin jo tähän mutta viesti on kadonnut. Laitetaan uudelleen. Olin nimittäin kommentoinut, että itsekin otan kohta Rocketin käyttöön ilman snakeskinejä ja aion käyttää Stanin litkua. Jos renkaassa tämän jälkeen havaitsen jotain selvää vikaa, niin aion reklamoidan valmistusvirheestä käytetystä litkusta huolimatta. Ei se litku sitä rengasta kuitenkaan ole rikkonut. Toki putsaan litkut kunnolla pois ennen mahdollista palautusta. Toivotaan ettei tähän kuitenkaan tarvitse mennä.

  4. #844
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Schwalbehan jopa suosittelee Stanin litkujas sivuillaan. En kyllä löytänyt takuuehtoja joten kai sen voi siellä erikseen poissulkea.

  5. #845
    JTG Guest
    mä olen jotenkin mieltänyt, että TLR tarkoittaa litkutukseen sopivaa reunanauhaa ja sen rakennetta. Kyljet saavat olla enemmän tai vähemmän vuotavat, joita pitää litkuilla tiivistää (enemmän tai vähemmän). Ust tubeless tarkoittaa mun mielestä täydellistä istuvuutta vanteelle ja tiiviitä kylkiä. EI TLR rengas olisi sitten jokin sellainen reunanauha, joka voi ehkä tiivistyä ja jonka kyljet ovat niin paksut, että kestävät luvatun paineen ilmatiiveyden ollessa toisarvoinen asia (nämäkin saa tiivistettyä, ehkä)

    Vai mistä hinta- ja painoero mielestänne koostuu?
    JTG muokkasi tätä : 01.05.2012 at 00.06 Syy: Ei vanne- vaan reunanauha

  6. #846
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Tänään jatkoin eeppistä TLR-taistelua irrottamalla venttiilin. Jotain lateksimöykyn näköistä siellä oli, mutta näppituntumalla ei vaikuttanut venttiilin toimintaan.

    Kyljet eivät enää sihise ja rengas on alkanut pitää painetta. Eli kyllä tämä tästä.

    Eturengas ollut siis koko ajan moitteeton, pitänyt samat ilmat jotka vanteelle nostaessa pumppasin.

  7. #847
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    52
    Kertokaapa vielä niin kuin lapselle, että miten tämä homma oikein menee..

    Eli miten kannattaa toimia kun pyörässä on sekä tubeless vanteet että renkaat, niin miten paikataan rengas sen puhjetessa? Pitäisikö mun ottaa kumit irti ja lisätä nämä litkut? Tarviiko uudelleen asennuksessakin nopean huoltoasematäytön?

    Nimim. ekat tubelessit alla.

  8. #848
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Hubert - vaikka sulla on tubeless kiekot ja vanteet ei se tarkoita että homma toimisi ekalla kerralla kuin se kuuluisa junan vessa. Tämä topikki on hyvä todiste siitä.

    Tubeless vehkeet on kuitenkin hyvä lähtökohta. Ensiksi kannattaa tarkastaa että vanteen pinnateippi, eli se mikä peittää pinnat, on hyvin asennettu, vapaa ilmakuplista ja kunnolla kiinni vanteessa. Muuten ilma pakoilee nippelinreijistä ja on huomattavasti vaikeampi saada tiiviiksi.

    Lisäksi tarvitset tubeless venttiilin ja litkua, mitä saa kunnon pyöräliikkeistä. Näiden lisäksi tarvitset joko pumpun josta irtoaa riittävän iso hetkellinen ilmavirtaus tai kompuran. Itse olen värkkäillyt jauhesammuttimesta painesäiliön johon pumppaan renkaan nostatus ilmat. Katso vaikka stanin sivuilta tubeless opastus-video http://www.notubes.com/Movies.aspx Jätät vain sen tubeless vannenauhan asentamatta, koska sulla on jo tubeless vanteet.

  9. #849
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Hubert, veli mantis antaa hieman outoa opastusta. Oletan kertomasi perusteella että sinulla on tubeless-vanne ja tubeless-kumit ja että ne on asennettu liikkeessä toimiviksi. Sinulla ei välttämättä ole edes mitään teippiä mistä mantis horisee.

    Jos "kumi puhkeaa" maastossa, sinun pitää irrottaa tubeless-venttiili ja sen jälkeen laittaa sisäkumi, ihan kuin normikiekolla ja normikumilla.

    Jos haluat vähentää puhkeamisen riskiä, kannattaa lisätä tubeless-renkaaseen jo ennen puhkeamista kuupallinen litkua. Se tukkii tulevan vuodon tai sitten ei. Painetta pitää yleensä lisätä. Litkun voi lisätä irrottamalla osan kumista vanteelta tai venttiilin kautta, irrottamalla venttiilin sielu ja ruuttaamalla reiästä litkua injektioruiskulla tms.

    Jos litku ei tuki reikää, puhjenneen tubeless-kumin voi paikata liimaamalla ns. ulkokumin sisäpinnalle ihan tavallisen paikan, mutta tämä vasta kotona kun haluaa sisurista taas eroon.

    Kun on tubeless-vanteille tubeless-kumit, asentaminen/vanteelle nostaminen on yleensä helppoa eikä vaadi kompurapaineita, ainoastaan liukastetta jos sitäkään.

  10. #850
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Sisäkumilla nostetaan toinen reuna paikalleen, toista reunaa avustetaan rengasraudalla. Näillä opeilla tavallinen jalkapumppu riittää.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  11. #851
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Hubert, veli mantis antaa hieman outoa opastusta. Oletan kertomasi perusteella että sinulla on tubeless-vanne ja tubeless-kumit ja että ne on asennettu liikkeessä toimiviksi. Sinulla ei välttämättä ole edes mitään teippiä mistä mantis horisee.

    Jos "kumi puhkeaa" maastossa, sinun pitää irrottaa tubeless-venttiili ja sen jälkeen laittaa sisäkumi, ihan kuin normikiekolla ja normikumilla.

    Jos haluat vähentää puhkeamisen riskiä, kannattaa lisätä tubeless-renkaaseen jo ennen puhkeamista kuupallinen litkua. Se tukkii tulevan vuodon tai sitten ei. Painetta pitää yleensä lisätä. Litkun voi lisätä irrottamalla osan kumista vanteelta tai venttiilin kautta, irrottamalla venttiilin sielu ja ruuttaamalla reiästä litkua injektioruiskulla tms.

    Jos litku ei tuki reikää, puhjenneen tubeless-kumin voi paikata liimaamalla ns. ulkokumin sisäpinnalle ihan tavallisen paikan, mutta tämä vasta kotona kun haluaa sisurista taas eroon.

    Kun on tubeless-vanteille tubeless-kumit, asentaminen/vanteelle nostaminen on yleensä helppoa eikä vaadi kompurapaineita, ainoastaan liukastetta jos sitäkään.

    Tässäpä tämä vastaus on! Kiitokset. Vielä sellainen kysymys, että paljonko on tuo kuupallinen?

  12. #852
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    2 ozia, elikkäs 59 millilitraa, eli 0,6 desiä.
    Kuinka yleistä on kylkien tihkuminen, kun näkymättömistä aukoista valuu siirapin näköistä ja tuntuista lientä.
    Onzan Canis varsinkin valuttaa oikein huolella ja WTB Weirwolfissakin näkyy välillä kiiltäviä pisteitä.

  13. #853
    JTG Guest
    Maraton Raceria en onnistunut tiivistää litkuilla koville paineille. Tappelu saa loppua nyt. Kriittisemmän takarenkaan kanssa luovutin jo aiemmin. Eturenkaassa 90ml litkua eikä lopullista tiivistymistä tapahdu kun uusia reikiä ilmaantuu pierun ohkaisiin kylkiin itsestään. Juuri tulin 80km maantielenkiltä ja edessä painetta lähtiessä oli 5.5bar ja tullessa 1.6bar. Aina ennenkin on vajeentunut lenkin aikana, mutta ei se tästä näköjään parane ajan saatossa.

  14. #854
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    ヘルシンキ
    Viestit
    150
    Olen ajellut Mavicin tubeless vanteilla (mtb) ja Hutchinsonin gummeilla jotain kymmenen vuotta ilman mitään tiivisteitä. Paineet olen tarkistanut aina ennen lenkille lähtöä, mutta ilmaa on tarvinnut lisätä vain kerran viikossa tai kahdessa.
    Tilasin keväällä uuden Mavicin vanneparin (olisikohan kolmannet tai neljännet menossa) ja samalla hankin H:n Cobrat Pythonin tilalle. Renkaat vanteelle ja paineet...tuntia myöhemmin tyhjät. Kävin molemmat renkaat läpi isossa vesialtaassa ja ilma falskasi tasaisesti joka puolelta pois (siis vanteen ja renkaan saumasta). Hö - onneksi oli vielä yksi iskemätön Python jäljellä, laitoin sen Cobran tilalle - ei minkäänlaista vuotoa. Pythoneita on kulunut vuosien aikana loppuun vino pino ja yhtään vuotavaa viritystä ei ole kohdalle osunut. Onkohan toi vuoto Cobran ominaisuus vai onko kyseessä valmistusvirhe?
    Mietinkin tässä pitäisikö kirjoittaa firmaan josta ostin renkaat vai ihan muotoilla ranskaksi Hutchinsonille valitus? Tai ehkä pitiäisi nöyrtyä ja ruveta käyttämään jonkin sortin tiivistettä? Olen harmistunut :-( .

  15. #855
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    ^ herää kysymys oliko se sun Cobra "tubeless" vai "tubeless ready"? Arvaan, että ready

    Tai ei vaan ollut kunnolla paikallaan jos falskaa renkaan ja vanteen saumasta.


  16. #856
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    ^^ eihän vaan Cobra ollut Airlight-versio?

  17. #857
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    ヘルシンキ
    Viestit
    150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    ^^ eihän vaan Cobra ollut Airlight-versio?
    Eikös Airlight tarkoita, että ainoastaan sisäkummilla käyettäväksi? Ei siis ollut semmoinen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^ herää kysymys oliko se sun Cobra "tubeless" vai "tubeless ready"? Arvaan, että ready

    Tai ei vaan ollut kunnolla paikallaan jos falskaa renkaan ja vanteen saumasta.
    Tubeless ready versio on, mikäs hemmetin ero noissa nyt on "tavalliseen tubeliseen" verrattuna? Noissa mun vanhoissa Pythoneissa lukee vain tubeless.
    Laitoin renkaisiin ensin pienemmät paineet ja sitten käsin "muokkasin", että näyttäisi olevan tasaisesti/kauniisti vanteella. Sitten vasta paineita lisää ja tätä on "kunnolla paikalleen" laittamista on tehty useamman kerran.

  18. #858
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puffe Katso viesti
    Tubeless ready versio on, mikäs hemmetin ero noissa nyt on "tavalliseen tubeliseen" verrattuna?
    "Tubeless ready" ei ole "tubeless" vaan ainoastaan valmis siihen. Sitten kun renkaan tiivistää litkulla se on "tubeless"


  19. #859
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    ヘルシンキ
    Viestit
    150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    "Tubeless ready" ei ole "tubeless" vaan ainoastaan valmis siihen. Sitten kun renkaan tiivistää litkulla se on "tubeless"
    Miljoona kiitosta tiedosta! Eipä olisi hetikään tullut mieleen tommoinen variaatio noista renkaista.

    t. s-p.

  20. #860
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Kaksi kappaletta. Stanin litkuilla, kunnon sekoitettuna ja Shimanon UST kehällä. Painokin on molemmissa lähempänä 600g kuin 500g.

    Eihän Schwalbe lupaa mitään noiden kylkien tiiveydestä joten taitaa olla ihan turha valittaa. Ja luulen että ilma jo pysyy, mutta työtä on vaatinut.
    Vaikka tuo oma RoRo nyt sattui tiivistymään niin renkaanahan tuo osoittautui vääräksi valinnaksi. Ekalla lenkillä otti jo osumaa ja tänään sitte joutui sisurin kaivamaan repusta. Kyljessä viilto jota ei litku kunnolla paikannut.

    Ok, ajovirhe sanoisi eräs lenkkikaveri, mutta en kyllä suosittele tuota ainakaan satakiloisen ukon pyörään huolettomaan ajoon. RaRa SnakeSkinillä kesti viimekesänä samat huolettomat rymistelyt ongelmitta.
    Imatra MTB
    imatramtb.fi / facebook.com/imatramtb

  21. #861
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Mulla possahti tubeless kokonaan vanteelta viime lenkillä. Siinä oli semmonen pieni 20-30cm nyppy mistä tulin alas ja vähän kallistin pyörää samalla siten että takarengas tuli alas vinosti maahan nähden ja BOOM!. Paineita oli about 2bar. Mikään ei kuitenkaan hajonnut ja rengas istuu taas tiiviinä vanteella tuossa työkkärissä. Oiskohan mun käyttämällä liukkarilla jotain osuutta asiaan vai onko tämä taas näitä ei-UST ongelmia?

  22. #862
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti andeprkl Katso viesti
    Vaikka tuo oma RoRo nyt sattui tiivistymään niin renkaanahan tuo osoittautui vääräksi valinnaksi. Ekalla lenkillä otti jo osumaa ja tänään sitte joutui sisurin kaivamaan repusta. Kyljessä viilto jota ei litku kunnolla paikannut.

    Ok, ajovirhe sanoisi eräs lenkkikaveri, mutta en kyllä suosittele tuota ainakaan satakiloisen ukon pyörään huolettomaan ajoon. RaRa SnakeSkinillä kesti viimekesänä samat huolettomat rymistelyt ongelmitta.
    Kyllä noi ralliranetkin kyljiltään on ihan paperia, en kyllä enää yhtään schwalbea osta ilman snakeskiniä enää tai no.... assulla työmatka-ajoon ne kelpaa.

  23. #863
    Liittynyt
    06/2006
    Viestit
    25
    Oma kokeiluni yhdistelmällä Mavic XC717, Rocket Ron & Racing Ralph ja Joes No Flats on tällä hetkellä hieman toivottomassa tilassa.

    Rocket Ron ei tahdo millään pitää ilmoja sisällään, vaan vuotaa paineen 40psi:stä vajaaseen baariin muutamassa tunnissa. Litkua on laitettu jo pitkälti toista desiä. Mitään kovin näkyviä vuotoja ei ole vanteen ja kumin reunan lisäksi. Racing Ralph pitää ilmat jotenkuten sisällään.

    Lisäksi sisärenkaattomien huonot puolet vaivaavat mieltä:
    -vuotavat renkaat
    -ulkorenkaan vaihto työlästä, ei siis viitsi vaihdella renkaita kelin mukaan
    -jos litku ei paikkaa rengasta, menee homma pahasti sotkemiseksi (kun siis joutuu laittamaan litkutettuun renkaaseen sisäkumin)
    -todennäköisesti painoa tulee lisää (vannenauha+venttiili~puolet sisärenkaasta + desi litkua)


    Onko sisärenkaattomissa kuitenkin niin paljon hyvää, että taistelua kannattaa jatkaa, vai onko tapaus toivoton?

  24. #864
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    ^ Ootko tarkistanut ettei ilma vuoda nippeleistä ja venttiilin reijästä upottamalla rengasta veteen? Jos vanneteippi on huonosti on litkun todella paljon vaikeampi tiivistää vanteita. Laitoin omiin kehiin gorilla-teippiä, jonka jälkeen nämä ongelmat poistuivat. Mulla oli aiemmin stanin teipit, mutta ne ei pysynyt yhtä kautta pidempään kiinni kunnolla ja alkoi tulemaan juuri kuvaamiasi ongelmia.

  25. #865
    Liittynyt
    06/2006
    Viestit
    25
    Vannenauhana on Joesin nauha, mikä muistuttaa puolikasta sisärengasta. Eli tällainen. Tuo nauhan reuna jää siis vanteen ja ulkorenkaan väliin ja juuri tästä välistä rengast tuntuu vuotavan.

    En ole voinut testata kunnolla mistä vuotaa kun ei ole mitään astiaa millä sen pystyisi tarkistamaan, pitäisi olla aika iso kippo.

  26. #866
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Mahtuisko vaikka tiskialtaaseen tai lavuaariin?

    Mä kyllä väitän että sun pitäis saada ihan toimiva tubeless-setti ilmankin noita joes-nauhoja. Hyvä teippaus, tubeless-venttiili ja puhtaat pinnat. Kyllä pitäisi tiivistyä.

  27. #867
    Liittynyt
    06/2006
    Viestit
    25
    No mahtuihan se kun hieman tukki lavuaarin ylimääräisiä reikiä. Nyt näyttää siltä, että molempiin renkaisiin syntyy reikiä kylkiin, mistä ilma vuotaa melko nopeasti pois(siis reiät ovat kohtuullisen isoja). Kun sitten vien reiän alas ja heilutan reikään litkua tukkeutuu se kyllä nopeasti.

    Nyt jos nuo eivät ala pitämään, niin minun varmaan kannattaa repiä vannenauhat pois, teipata vanne huolellisesti, kaataa paljon litkua ja toivoa parasta. Tuo vannenauha on muutenkin mielestäni vähän typerä, koska renkaan kaapeli ei pääse vanteen uraan ja näin se ei rakenteellisesti ole mitenkään kovin ideaalinen. Lisäksi vielä rengasrikon koittaessa joudun repimään tuon vannenauhan pois.

    Vielä ei siis voi luovuttaa.

  28. #868
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Laita painetta. Makuuta kyljellään vaakatasossa esim. pahvilaatikon päällä. Lisää painetta. Käännä ja makuuta taas.

    Laita painetta ja hiero kylkiä vaikka peukalolla siitä kohtaa mihin reikiä tulee. Huljuttele litkua sinne missä sihisee.

    Aja paljon, ja lisää painetta välillä.

    Noilla se mun ongelmallisempi TLR Rocket Ron alkoi vähitellen pitää ilmaa.

  29. #869
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakkis Katso viesti
    ...Lisäksi sisärenkaattomien huonot puolet vaivaavat mieltä:
    -ulkorenkaan vaihto työlästä, ei siis viitsi vaihdella renkaita kelin mukaan...
    Toisetkin kiekot? Ja kolmannetkin?
    Eikä se litkutettujen kumien vaihto edes ole oikeasti työlästä...


  30. #870
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Vaihtuu nopeammin kun ei tarvi sisureita vedellä. Rengas pois, uusi tilalle, litkua jos ei ollut vielä ennestään, ilmaa.
    Ei ne renkaat itsestään vaihdu kelin mukaan vaikka siellä sisuri olisikin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •