GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 25 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 75 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gamzae Katso viesti
    Yksi hyvä peruste harrastesarjan pitämiseen on, että Kilpa-sarja on (ainakin Aktiassa) vakuutusteknisesti SM-tason kilpaurheilua ajasta/sijoituksesta riippumatta ja tähän ei myönnetä vakuutuksia mistään lisähinnasta. Jos osallistuu kisoihin kilpasarjassa, on myös harjoittelu automaattisesti harjoittelua SM-tason kilapurheilua varten ja vakuutuksen ulkopuolella.

Itse en ole tullut tätä edes miettineeksi. Harrastesarjassa, missä ei palkita parhaita, sattuneet vahingot menis ehkä normi vapaa-ajan vakuutuksen piikkiin. Mä sain Fenniasta ainakin vakuutuksen, joka kattaa tuo m-sarjassa kaatuilun (kokeiltu on jo! ) Vakuutus keskustelua käytiin enempikin wanhemmissa endurokausi topiikeissa, muistaakseni sivu kaupalla.

Etei menis OT:ksi niin näitä jengin uusia filoja kattoessa alkaa ahdistaa, kun oman projektin yhtä osaa vaille "valmis" !
    Orange mountain bikes

Toisaalta mulle Pohjolasta sanottiin, että massatapahtumat, esim. TdT vaatisi jo urheiluvakuutuksen. Todellisuudessa taitaa olla niin, että monessa vakuutuksessa tapaturman jälkeen katsotaan, että korvataanko vai ei. Niin vaikealta tuo asian selvittäminen ainakin aikanaan tuntui. Ifiltä on nyt kohtuu edukas urheiluvakuutus, mutta korvauskäytäntöä en ole vielä testannut. Onneksi.

Sitten ketjun asiaan. Pienen pääni sisällä painin Orange Alpinen iskarivalinnan kanssa, en osaa päättää, että onko CCDB coil (tai Elka S5) vai air parempi vaihtoehto 100kg kuskille. Toisaalta painon säästö kiinnostaa, mutta toisaalta kierrejousi tuntuu luotettavammalta vaihtoehdolta. Hirveästi ei varmaan kokemuksia ole lisäkannullisista ilmaiskareista, mutta ainakin yhden Alpinen olen jo Vivid Airilla nähnyt. Sen verran huomasin, että Continentalin Orange -tiimi ajeli joko RP23 tai CCDB coil iskareilla. Löytyykö täältä tietoon tai vahvaan mutuun perustuvia mielipiteitä vai onko homma täysin makuasia?

Ite olen ajanu Alpinea RP23:lla ja Elkalla mm. Åressa. Kyllä Elka oli selkeästi parempi, tosin floatissakin lienee potentiaalia simmittämällä parempaan. Elkalla ajettaessa oli mun mielestä parempi pito kivikoissa/juurakoissa ja toisaalta kontrolloidumpi vaimennus esti pohjaamiset isoissa hiteissä.

Elkassa positiivista on säätämisen helppous, koska Fillariosassa Markus on säätänyt ne yleensä jo niin hyväksi, ettei tarvi paljoa muuhun ku reboundiin koskea.
    CCDB on varmasti huippukeppi, mutta lienee tarkempi säädettävä, ainakin tämä vanha/nykyinen malli. Säätöjähän siinä on jokasuuntaan, mistä plussaa.
    Orange mountain bikes

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    lTai voin mä myydä sulle yhden joutilaan ja sisäänajetun 142+ navankin toki
    Kiitos navasta.
    Nyt onkin sit spessun epä-standarti 142+ ongelma ratkaistu kasaamalla kakkoskiekko zeizein vanhan navan ympärille.
    Kehäks vanha kunnon 823 ja pinnoiks competion.

Nyt alkas kalustoasiat olla kuosissa kun 823:sen etukiekonkin sain halavalla käytettynä.
    Parkkireissuille tai enskassa sateen sattuessa on sit sopivaa laittaa alle.

Erityiskiitos kuopion sportia/bikeplanetin suuntaan. Aivan loistotyötä sieltä kiekonkasaushommissa.

- Fear is a mindkiller -

Imurin ibis on vielä niin silonen . Täytyy ihan laittaa meikäläisen vanhus uusissa palikoissa viereen:

Eilisen testiajelun jäljiltä maltillisessa kurassa.. Hissitolppa pitäis ehkä vielä laittaa, sitt olis melko jeppari.. onko raati sitämieltä, että se (hissitolppa) kannattaa painonlisäyksestä huolimatta ??

Edit: on muute hemmetinhyvä juttu toi, että kisoihin osallistuminen ykspäiväisenä on mahdollistettu !!!
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Kyllähän se hissitolppa hyvä on. Täällä kuopiossa on ainakin mäkeä sen verran ,että sille on kyllä käyttöä.
    Kovat kuskit ajaa täälläkin ilman.

Pistät haisemaan ja tilaat titaanijousen tohon niin siinä tulee se hissitolpan painonlisäys kuitattua.
    Myös lompakko kevenee.
    - Fear is a mindkiller -

Joo. Olen sanonut ennenkin että hissitolppa on satunnaisessa maastopyöräilyssä kutakuinkin yhtä tärkeä varuste kuin joustokeula.
    Nykysuomienskassa on vähän rajoilla tarviiko vaiko eikö, mutta sunnuntaipyöräilyyn aivan parhain keksintö.
    --

Onkohan kellään/missään _kokemusta_ (ei siis mutua) tuollaisesta tolpasta ?? olis melko houkuttelevan hintainen..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Eilisen testiajelun jäljiltä maltillisessa kurassa.. Hissitolppa pitäis ehkä vielä laittaa, sitt olis melko jeppari.. onko raati sitämieltä, että se (hissitolppa) kannattaa painonlisäyksestä huolimatta ??

Edit: on muute hemmetinhyvä juttu toi, että kisoihin osallistuminen ykspäiväisenä on mahdollistettu !!!
    Sullahan on Kahisma pinnotettu satulatolppa.....
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Sullahan on Kahisma pinnotettu satulatolppa.....
    Joo, mutt ei se silti liu'u rungonsisään ja palaudu ulospäin vivusta ;D

GT:lläkin näyttää pääsevän mäkeä alas, mutta vähän täytyy silläkin polkea.
    Dan Atherton näyttää mallia Punta Alan maisemissa eilen tai toissapäivänä:

No Dan kyl osaa niit fillarei käskyttää et itel on iha sama mikä GT tai Kona siel alla on nii yhtä surkeeta se meno on
    The end of the road is just the beginning...

Pistänpä ihan URLINA, ettei mun intensen kuvat "saastuta" koko foorumia..

pidennetyllä Lyrikillä (nyt 170mm, kiitos drop) varustettuna, keulaöljyt samalla herkemmiksi vaihdettuna ja BenderFender asennettuna..

odottamassa kovaa ajoa taas, kunnes tulee uusia muutoksia, mm uus tanko jne.. =)

ps. ei kellää olis myydä mulle (halvalla jopa) 31.6mm hissitolppaa (tai ohempaa + shimmiä) ??!!

Mulla on joplin jota ei ole juurikaan käytetty (ehkä 10 kertaa), ja istunut pari vuotta laatikossa. Vuosi vähän öljyä kun meinasin laittaa taas pyörään kiinni, mutta jos oot näppärä niin se ei varmaan paljoa vaatis... Siihen on sekä vipu, että kauko-ohjain.

Hieno Intense, kohta pitää perustaa tänne kerho. Omaankin raw väriseen kaipaisin mustaa keulaa.

Mitähän tekis, kun Nomadista on murtunut swingi.
    Pitäiskö korjata, vaihtaa ja mihinkä vaihtais, vaiko uudempaan, vai pyöriskö jollain nurkissa sopivaa M-koon runkoa noihin osiin.

Kysy ekaks paljon uus takakolmio maksaa jos tykkäät rungosta?

Kyl mä eka kysyisin valmistajalta...

Totta mooses mää käyn keskustelua maahantuojan kanssa, mutta ajattelin jos jollakin olis jotain hyviä ideoita.
    Jokunen vuosi sitten erään Nomadin takakolmio vakuutusyhtiölle maksoi n. 900€, joten melko kallis aluhäkkyrä on kyseessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Mitähän tekis, kun Nomadista on murtunut swingi.
    Pitäiskö korjata, vaihtaa ja mihinkä vaihtais, vaiko uudempaan, vai pyöriskö jollain nurkissa sopivaa M-koon runkoa noihin osiin.
    kyllä mä lähettäisin mulle yksityisviestiä ja pyytäisin ajo-ohjeet ja puheliinumeron sellaselle alumiini-velholle, joka tekee tuosta kalun muutamalla kynpillä..

kyllä mä lähettäisin mulle yksityisviestiä ja pyytäisin ajo-ohjeet ja puheliinumeron sellaselle alumiini-velholle, joka tekee tuosta kalun muutamalla kynpillä..
    Jep. Kaveri hitsautti cubesta samantyylisen murtuman ja hinta oli muistaakseni 20e.
    - Fear is a mindkiller -

Iso Kiitos.

Ja kannattaa toki kysästä suoraan valmistajalta mitä mieltä ovat. Ovat kyllä yleensä hyvin auttavaisia tuolla SC:llä.

No niin, murtuma kuvattu ja postia laitettu valmistajalle maahantuojan kautta, saas nähdä...
    Lisäksi kävin hitsauttamassa palikan HJH-metallissa (Kemiztin hitsari ei vastannut puhelimeensa)
    Nyt on Nomadi taas kasassa ja kunhan tänään myöhemmin ehdin, niin yritän rikkoa sauman ajamalla

Parin tunnin yrityksestä huolimatta sauma on edelleen ehjä

Lisäksi kävin hitsauttamassa palikan HJH-metallissa (Kemiztin hitsari ei vastannut puhelimeensa)
    juu, se on äärettömän kiireinen eläkeläinen, harvoin vastaa ekaan kolmeen-viiteen yritykseen.. pääasia että sait kondiksee, oliko hjh:lla ryöstöhinnat?

Just ja mää yritin vaan 4 kertaa, HJH on appiukon vanha työmaa ja 5 euroa tuntui ihan kohtuulliselta.

5 euroa tuntui ihan kohtuulliselta.
    vähintäänkin kohtuullista =)

Tuossapa tuo Radon Slide ED 8.0 2012 nyt on mistä jo alkuvuodesta kyselin mielipiteitä. Polkimet vielä vaihtuu flätteihin ja tankoon ehkä vähän nousua. Fillariosan Markuksen modaamaan iskariin tiukempi jousi ja sillä hyvä. Ensi vuoden mallissa muuten taitaa olla spessumainen "käyrä" runko, joten säiliö mahtuu ilman katkomista jauhamaan.

Ajokokemukset ovat olleet parin lenkin perusteella miellyttävät, varsinkin alamäkeen on saanut losottaa menemään oikein tunteella. Ylämäkeen tuo mörkö meinaa keulia väkisin, mutta keulan laskeminen 160 -> 120 auttaa paljon asiaan.

Onko se muuten niin, että tangossa oleva nousu herkistää keulimista?

Monen asian summa. Painopiste kuskilla määräävä asia mitä about kaikki asiat muokkaa (geometriat) ja takaiskarin ja keulan säädöt...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •