GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 60 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 50 58 59 60 61 62 70 110 160 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.771 - 1.800 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #1771
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vema60 Katso viesti
    Keskiön rotsaus = keskiön pintojen suoristaminen. Tehdään runkoon ennen keskiön ja kampien asennusta jos tarpeellista. Jotkut vissiin "rotsaa" myös emäputken ennen ohauslaakerin asennusta.

    Keskiön rotsaukseen
    http://www.parktool.com/product/bott...cing-set-bts-1

    Jos pilkkua nusataan niin tuo rotsaaminen on niitten kierteiden "puhdistusta" ja linkitetyllä työkalulla hoituu myös tuo pintojen suoristaminen (facing), jolle on on joku metallimiesten käyttämä järkevä suomalainen termikin (kuten rotsauksellekin (alkup. ruots.)), joka on tullut esille jossain keskustelussa, jota en kyllä kuollaksenikaan muista. Pittääpä kattella, jos tuo keskustelu löytyisi. Ja sehän löytyi.

    Ja Elastolle; ei taija olla oikeassa elämässä niin nuukaa. Itte katkasin ihan kaapelipihdeillä, kun Dremelin katkasulaikka teki kökköä jälkeä. Hyvin on toiminut.
    kooki muokkasi tätä : 27.04.2012 at 16.31 Syy: löyty!

  2. #1772
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    208
    Onko jollain kokemusta tuommosesta Bilteman tai motonetin paineruiskusta? Saako sillä fillarin puhtaaksi irtopaskasta lenkin jälkeen?
    Letkua ei ole ihan lähettyvillä saatavilla joten tommonen portable versio olis hyvä. Muita vastaavia voi myös ehdottaa, mutta tuommosen sais heti.

  3. #1773
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    226
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ossipoika Katso viesti
    Onko jollain kokemusta tuommosesta Bilteman tai motonetin paineruiskusta? Saako sillä fillarin puhtaaksi irtopaskasta lenkin jälkeen?
    Letkua ei ole ihan lähettyvillä saatavilla joten tommonen portable versio olis hyvä. Muita vastaavia voi myös ehdottaa, mutta tuommosen sais heti.
    Itse tuollaisella 8 litraisella pesen maantiepyörän lenkin jälkeen ja hyvin toimii. Kurapyöristä en sitten tiedä. Ja käytän ruiskua myös veden jakeluun varsinaisessa pyörän pesussakin.

  4. #1774
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    186
    Komppaan edellistä puhujaa. On vielä itse asiassa hyvin vesipihi ratkaisu pyörän pesuun. Tuohon vielä kaveriksi pienempi ruiskupullo, jossa on valmiiksi laimennettua pinelineä tai vastaavaa. Vaikkapa se pikkuruisku, mikä löytyy saman linkin perältä. 1.5l on tuohon tarkoitukseen vähän reilu, mutta eipäs tartte koko ajan täytellä uudelleen.

  5. #1775
    Missä Helsingin kaupassa olisi paras valikoima kenkiä maantiefillarointiin?

  6. #1776
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    52

    heelp

    Vaijerinstopparikyssäri hissitolppa threadissä:

  7. #1777
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti askomiko Katso viesti
    Missä Helsingin kaupassa olisi paras valikoima kenkiä maantiefillarointiin?
    Velosportissa ainakin kattava valikoima Sidejä.

  8. #1778
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kooki Katso viesti
    Ja Elastolle; ei taija olla oikeassa elämässä niin nuukaa. Itte katkasin ihan kaapelipihdeillä, kun Dremelin katkasulaikka teki kökköä jälkeä. Hyvin on toiminut.
    Joo mä pätkäsin ne tollasella Parktoolin vaijerinkuorileikkurilla. Ihan riittävän siistit tuli ku tosi nopeesti ja voimalla leikkas. Vähän joutu leathermanilla sörkkimään sitä leikatun letkun kärkeä, että sen uuden tikun sai työnnettyä sinne sisään.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  9. #1779
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    26
    Mitä minun tulisi määrittää Garminin kadenssianturin pyöräkoon asetuksiin. Sinne voi määrittää lukuja 900 - 2500 väliltä. Mulla on kiekoissa tällaset koot. Tyhmä ei tajua mitä tohon tulisi laittaa..
    Rims: 20 holes / 24 holes

    Rim Height: 24mm / 30mm

    Rim Size: 700c (622 x 15c)

  10. #1780
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Vaatii kiekon (renkaan) kehän mittaa, ei oo mulla garmineita! Nyt pitäs tietää se rengaskoko. Jos olis 23-622 niin
    2133 mm antaa ciclosportin mittarin ohje. Eli kuinka pitkän matkan pyörä kulkee kun rengas pyörähtää yhden täyden kierroksen, millimetreissä. Voit myös mitata; rullamitta auki ja venttiili mitan alkuun. Paina tangosta ja työnnä pyörää mitan vierellä ja mihin kohti se venttiili asettuu niin katto lukema siitä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  11. #1781
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    26
    Jes juuri toi koko näyttää olevan, Kiitos!

  12. #1782
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Kyselen tyhmiä, ja vastaan itse:
    Miksei hydraulisten jarrujen jarrupalat saa koskettaa toisiansa? Onko ns. pad spacerin käyttämiseen vain se, etteivät männät liiku ulospäin? Ohje sanoo: asenna palat ensin, sitten pad spacer väliin ja testaa jarruja.. pad spacer pois ja rengas paikoilleen. Jos männät pääsevät liikkumaan, niin välistä vuotaa öljyä ja se tuhoaa jarrupalat - eikö?

    Niin se on.
    Halloo halloo muokkasi tätä : 03.05.2012 at 01.54

  13. #1783
    Hattu Guest
    Tosta trackstandista kyselisin, että mikä siihen oisi se ''paras ja virallinen'' tekniikka? Liikennevaloissa nyt just pysyy pystyssä, mutta miten voisi noita about reilun minuutinmittasia paikallaan pysymisiä saavuttaa?

  14. #1784
    VilleV Guest
    Kiinteä välitys, vahvempi jalka eteen ja käännät tankoa vahvemman jalan puolelle.

  15. #1785
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    783
    Vanha teräshaarukka (24" kiekolle) leveys noin 90 mm, mahtaako sentin levitys olla liikaa, jos meinais laittaa 100mm navan siihen? 5mm on ihan ok mutta, että ihan sentin leventäis...
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

  16. #1786
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tirsintarsi Katso viesti
    Vanha teräshaarukka (24" kiekolle) leveys noin 90 mm, mahtaako sentin levitys olla liikaa, jos meinais laittaa 100mm navan siihen? 5mm on ihan ok mutta, että ihan sentin leventäis...
    No eihä se oo kun 5mm puolelleen anna menä vaan, mutta anna lämpöö!
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  17. #1787
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Kenellä muka on 18 mm kuusiokoloavain fillaripakissa

    Mitähän noi FSA:n kampi-insinöörit on oikein ajatelleet?


  18. #1788
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kenellä muka on 18 mm kuusiokoloavain fillaripakissa

    Mitähän noi FSA:n kampi-insinöörit on oikein ajatelleet?
    Jälkimarkkinoinnin oppikirjan ovat lukeneet kannesta kanteen.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  19. #1789
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    Velosportissa ainakin kattava valikoima Sidejä.
    Itse ostin muutama vuosi sitten nimimerkkini kaltaisen vanhan maantiepyörän ja nyt olen pähkäilly kenkien ostoa. Onko lukko "systeemejä" monta erillaista? Pyörässä siis lukko polkimet mutta itsellä ei hajuakaan minkälaiset kengät tarvitsevat niiden kiinnityksen suhteen.

  20. #1790
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Lukkopolkimiin kenkiä on kahta lajia: maantielle ja maastoon. Maantielle on (yleensä) kolme reikää pohjassa, maastoon kaksi. Maantiekengillä voi hoippua, maastokengillä voi kävellä.

    Ne kengänpohjan reiät ovat klossien ruuvaamista varten. Kengät kiinnittyvät polkimiin klosseilla, ja klosseja on jokaisella poljinvalmistajalla omansa. Klossit tulevat polkimien mukana, mutta niitä voi ostaa myös erikseen. Jos polkimissa lukee Look, pitää ostaa kaupasta Lookin klossit.

  21. #1791
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Mistä saisi edukkaita kiekkopusseja, joihin nyt 2 vannetta mahtuisi yhteen. Jotta voisi tuonne verkkokellariin viedä ylimääräiset setit jotka nyt tiellä kämpässä. Joku 3-4 paria vanteita pitäisi viedä säilytykseen, mutta ei viitsisi paljaana panna näytille(ja ettei pölyty).

  22. #1792
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Kuuluuko Mavicin kiekossa olla pientä laakeriklappia? Kyse on alle millin välyksestä vanteesta kokeiltuna, joten suuri se ei ole.

    Onko lääke uusien laakereiden hankinta vai jotain muuta? Kiekot ovat Ksyrium Equipe.

  23. #1793
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Kuuluuko Mavicin kiekossa olla pientä laakeriklappia? Kyse on alle millin välyksestä vanteesta kokeiltuna, joten suuri se ei ole.

    Onko lääke uusien laakereiden hankinta vai jotain muuta? Kiekot ovat Ksyrium Equipe.
    Samansuuntainen probleemi ilmennyt minulla. Eturegasta sivuttain liikuttaessa tuntuu pieni huolestuttava liike. Huoltoon ja laakereiden vaihtoon?

  24. #1794
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Sakemannien lehissä oli maastonapojen huolto ohjeet. Koitanpa penkoa viikonlopun aikana. Epäilisin että napojen kiristyskäytäntö on sama myös maantiepuolella?
    Yleensä navan väljyys ei niin hyvä asia ole...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  25. #1795
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Ksyrium Elite ja SL -kiekossa on itse kiristettävät laakerit mutta Equipe-mallissa ei.

  26. #1796
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Kyselen tyhmiä, ja vastaan itse:
    Miksei hydraulisten jarrujen jarrupalat saa koskettaa toisiansa? Onko ns. pad spacerin käyttämiseen vain se, etteivät männät liiku ulospäin? Ohje sanoo: asenna palat ensin, sitten pad spacer väliin ja testaa jarruja.. pad spacer pois ja rengas paikoilleen. Jos männät pääsevät liikkumaan, niin välistä vuotaa öljyä ja se tuhoaa jarrupalat - eikö?

    Niin se on.
    Nolompi homma kun jarrumännät tyystín pullahtaa ulos.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  27. #1797
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viller Katso viesti
    Ksyrium Elite ja SL -kiekossa on itse kiristettävät laakerit mutta Equipe-mallissa ei.
    Kuinka ihanaa... kiitos tiedosta.

    Sitten selvittelemään korjauksen hintaa tai miettimään kiekkobudjettia... :/

  28. #1798
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    Onkos joku bongannut jossain viimeaikoina adapteria, jolla saa levyjarrut asennettua runkoon, jossa ei ole kuin v-jarrutapit?


  29. #1799
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    114

  30. #1800
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.177
    No joo... vähän epäsuhtaa tuo $175 (+alv&tulli) kun fillari maksoi 33€

    Täytyy vielä harkita harkita jos tekisi sittenkin tuon maastosinkulan v-jarruilla.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •