ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 6 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 328

Aihe: Sähköavusteiset polkupyörät

  1. #151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kokki Katso viesti
    Tartteekos tommoses greencycle.fi:n sarjoissa polkee ollenkaa jos jää tuo joku anturi laittamati? Bionxin sarjaan verrattuna tuo versio taitaa olla vaatimaton (kuten hintaki)? Jarruttaakoha tuo kovasti polkemista jos haluisi ilman avustuksia polkea (tai jos akku loppuu)? Miten alamäet? Onko niissä minkä verran säätöjä että minkä verran apuja haluu? Pitänee viel tavata tota saittia lisää.
    Nämä pedeleccisarjat joissa on polkemisen tunnistin on yleensä toteutettu niin, että jos tunnistimen jättää pois tai yhteyden siihen katkaisee, niin moottori ei inahdakaan. Ilman polkemista ajo vaatii siis myös muita muutoksia.

    Eri asia on sitten ne offroad sarjat (eivät siis ole pedeleccejä) kuten tuo Greencyclen 500W moottorisarja. Niissä voidaan polkemisen tunnistin jättää vallan pois tai laittaa katkaisimen taakse toimivaksi. Eli näillä fillaria voidaan ajaa pelkästään käsikaasulla lainkaan polkematta.

  2. #152
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    34
    Vastaakos tuollainen offisarja kuiteki sen polkutunnistumen/katkaisin päällä olleensa samalta laitteelta kuin tuollainen ns. pedelekki? Alko vähä nuo kiinnostaa kun sain vastauksen Trekiltä, ettei 25" runkoa tehtäiskää. Vaan oli vaan joku sekaannus jossai saitilla, mutta tiedä sitten jos Eurooppaan kuiteki moista tekevät kun moni liike on vastannu, että laitetaanko tilaukseen, että Hollannista löytyis. Ja tokiha aina isompi moottori kiinnostais kun tuota kokoa ja massaa on, ymmärtäen tietty, että se vie akkutehoa kanssa oleellisesti, mutta joteki tuommoinen halpissarja kuulostais paremmalta kun jos jotai hajoo niin olis halvempaa korjausta tiedossa. Tai jos joku katkoo piuhat tai jotai muuta ilkivaltaa niin ei tekis konkurssia sen takia. Pitänee viel perehtyä asiaan, kun talvikaa ei näytä hellittävän jne.

  3. #153
    Tuollainen offroad sarja kuten Greencyclen myymä ei täytä pedeleccivaatimuksia ja siten se on laiton tiekäytössä. Sähköavusteisessa polkupyörässä suurin sallittu jatkuva moottorin teho on 250 W ja moottori saa avustaa vain poljettaessa. Lisäksi sähköavustuksen on loputtava kun fillari saavuttaa 25 km/h nopeuden.

    Aivan eri asia on sitten se, että monet käyttävät kyllä tällaisia vehkeitä ihan normi liikenteessä koska kiinnijäämisen riski lienee toistaiseksi varsin pieni.

  4. #154
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    34
    Tätä mä kyselin nyt eräästä myymälästä.. että ei taida tuo 350 wattia pitää paikkaansa kuitenkaan..

    Valencia Plus


    Eipä ollu sit perus Valenciaa enää halvalla runkokoossa 25" .. ääh. Kyllä on hankalaa.
    Ei varmaa auta kuin kauppaan kunhan lumet hieman sulaa nin kokeileen jotai pyörää ja miettiä että jos sopiva löytyy, että sähköistääkö jälkikäteen vai mitä tehdä.

    Ja tosiaan tuoho yli vai alle 250 wattia niin.. saaha noissa offroad-malleissaki tuon nopeuden säädettyä sopivaan maksimiasentoon jos haluja on vähä sinnepäin noudattaa kaikkea mitä ovat keksineet lakiin kirjoittaa. Ei vaan oikein haluttais iskee yli 2ke pyörään .. kun ei oo taas ajellu pyörällä vuosiin, niin ei sitten tiedä jääkö se varastonnurkkaan pölyttyyn vai olisko sille oikeestiki käyttöä. Siksi oikeestaan tuollainen halpissarja kiinnostais myös ja sitten tietysti käy mielessä, että tartteeeko se jokaista pykälää noudattaa. Se nyt on vähä niin ja näin.

    Tossa greencycle.fiin paketissa näyttäis tulevan noi jarrukahvat mukana, saakoha systeemin integroitua pyörän omiin kahvoihi vai onko se aina ns. vaihtohomma?

  5. #155
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    75
    Noitten pykälien kanssa lähinnä tulee mieleen, että jos tommosen laittoman vehkeen kanssa mokailee, niin tuskin vakuutusyhtiöltä saa kovinkaan suotuisaa vastaanottoa, viranomaisista puhumattakaan. Ei kai tommosen yli 250W (nopeus)rajoittamattoman kulkineen kanssa muuten käytännössä mitään riskiä ole.

    Itsellä halpis malli 250W moottorilla kokeilussa ja hyvin tuo ainakin +100 kg kuormaa on jaksanu kuskata, akun kesto ei tosin ole hääppönen, 25 - 30km.
    pedal damn it

  6. #156
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    34
    Bionxin systeemiin ovat näemmä laittaneet toista akkua varauspistokkeen kautta. Melkoisia viritelmiä tekevät ihmiset, jotka vaan osaa.

    Bionxiin lisäakku

  7. #157
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    34
    Tuli käytyä kokeileen tota Trekkiä ja oliha se niin kiva ajaa, että piti laittaa tilaukseen!

  8. #158
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Jos on omatoimisuutta, niin suosittelen ehdottomasti ostamaan pelkän moottorin (esim. planeetallinen MXUS-etumoottori levarikiinnikkeellä), rakentamaan haluamansa kiekkon sekä sitten loput kamat Lyeniltä (ohjain, siihen usb-sarjamuunnin ja pedelec-anturi). Muut voi ostaa toki muualtakin, mutta ohjain kannattaa hankkia samantien kunnollinen. Akuksi LiPo:a tai LiFePO4:sta HobbyKingistä ja virtaliittimiksi 4mm bulletteja. Jos kohtuuhinnalla, sanotaan 250...300e saa jostain jotain muuta kuin kiinanplaneetan, niin voisin harkita. BionX ei toki huono ole, mutta hinta on järjetön. No, kiinanplaneettoja on tuossa kaksi ajettavaksi ensin loppuun, 8Fun ja MXUS, joten eiköhän noilla aja jonkin aikaa. Ja saahan niihinkin varaosia. Tiedä miten hyvin ja miten pitkään tosin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kokki Katso viesti
    Trekin suomennetulla sivustolla sanotaan, että moottori olis 350 wattinen niinkuin erään suomalaisen nettisivuillakin, mutta eikös EU:ssa moottorikoko pitäs olla 250W (max)? Ei tietty yhtään haittaisi jos tehoa olis tuo 350 .. alko vaan ihmetyttään tässä kun noita selas ja katteli. Mielihä tekis tietty laittaa samontein joku 500 wattinen että tämmöinen köriläs siirtyis mäkee ylös kunnon vauhdilla.
    Jos nopeusrajoitus on säädetty oikein, ei tuosta tehosta pahemmin tarvitse välittää. Kuka sen fillarin vie dynolle ja mittaa, että paikaltaan lähtiessä hetkellisesti ylittyy suurin sallittu mekaaninen antoteho? Itse olen ajellut 40V (nimellinen 37V, täynnä 42V)) ja 13A virranrajoituksella eikä mekaaninen lähtöteho pahemmin taida 250W:ia ylittää. Näes hyötysuhde ei todellakaan ole sata kun lähdetään paikaltaan ja aika pian onkin jo nopeusrajoitus kehissä. Jos tuntuu liian hätäiseltä, niin ei muuta kuin rajoittaa virtaa pienemmäksi. Nylonrattaisella planeetalla ei kannata ehkä kovin paljon yli puolen kilowatin sähkötehoa käyttää.
    juminy muokkasi tätä : 07.04.2012 at 20.59

  9. #159
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    34
    Eipä tartte enää miettiä kun tilasin jo tuon Trekin niin on valmis paketti. Nyt vaan odotellaan pari viikkoa, että saa pyörän.

  10. #160
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    34
    Ja kohta hakemaan pyörää, jännityksellä odotan!

  11. #161
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    34
    Kohta oli venyvä käsitys.. kävin tänään hakemassa ja ekat hiet tuli raapastua noin 25 kilsan lenkiltä. vähä oli hakusessa vaihtaminen sun muut, mutta ehkä se tästä.

  12. #162
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    Hauskaa, että nämäkin alkavat pikkuhiljaa yleistyä. Näin juuri eilen liikenteessä keski-ikäisen miehen sähköpyörän kyydissä. Aika huipakkaa eteni ja kevyen näköisesti
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

  13. #163
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    34
    Mä en varmaa iha heti paljookaa erotu normipyöräilijästä kun ei osaa oikein viel käyttää ja heikko kunto niin menee niiku muutki, mutta ehkä syksyllä sit paremmassa kunnossa jo

    Ja eihä tos Trekissä oo kuin 250 wattinen moottori niin .. nooh, saa nähä jos sitä vaikka päivittäis joskus 350/500 wattiseksi.

  14. #164
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    42
    Vinkkinä muillekin että näitä faltecin fillareita saa saksan ebayn kautta halvalla.Laatuosat, mm panasonicin kennot akuissa. Hintaa jää koko paketille yleensä 400e pintaan ja suomi PK:t 70 euroa..eli jos 250w moottori / 7A 36V akku riittää ja laillista peliä on vaille niin itse ei kannattane alkaa kasailemaan,halvemmalla saa valmiin..

    Falter | Bike | Fahrrad | Cycle | BICO | BIKE&CO

  15. #165
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    42
    Falter paukahti pihaan rekkarahtina ja 20km testilenkki heitetty...loistava peli!

  16. #166
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    34
    Näyttihä tuolla jossai mallissa olevan 10Ah akkuki. Runkokokoloista en vaan tajunnu mitää .. nooh, pyörä jo hankittu joten eikai sitä kannata nyt moisia enää ees katella. Pitää kyl hommata 6,4Ah akun lisäksi 9,6Ah akku että riittäis potku ees johoki lenkkiin. Plussa/miinus-kytkin kahvan viereen oli kyl yliveto, ihan parasta.

  17. #167
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    42
    Fillarin mukana tuli 36V 7Ah li-ion akku panasonicin kennoilla. Kellään hajua mistä saisi ladattua manuaalin?Kiinnostaisi tietää kuuluuko
    säilyttää täyteen ladattuna ym jotta säilyisi mahdollisimman pitkään.
    Mukana tullut ohje saksan kielinen joten ymmärrys aika vähissä..

  18. #168
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    34
    Bionxin (Trekin) akkua pitää ainaki pitää täyteen ladattuna jos "varastoi" pyörää. Enklanniksi löyty tuoho manuaalia.. ei tullu pyörän mukanakaa suomeksi, vaikka Suomesta ostettu, nooh. Muuteki oli aika kälyiset manuskat, joteki aattelin, että ton hintaisessa vehkeessä olis ees vähä panostettu käyttöohjeisiin, mutta ei.

  19. #169
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti savorau Katso viesti
    Fillarin mukana tuli 36V 7Ah li-ion akku panasonicin kennoilla. Kellään hajua mistä saisi ladattua manuaalin?Kiinnostaisi tietää kuuluuko
    säilyttää täyteen ladattuna ym jotta säilyisi mahdollisimman pitkään.
    Mukana tullut ohje saksan kielinen joten ymmärrys aika vähissä..
    No, perheessämme on kaksikin sähköavusteista, Rixe Bordeux ja Rixe Nancy S. Molemmissa siis se Panasonicin keskiömoottori ja tietenkin Panan akuin. Siis ellei fillareilla pitkään aikaa ajella kuten talvisin, niin Panasonic kehoittaa laittamaan kyseiset akut lataustelineenseensä noin 2 -3 kuukauden välein latinkiin.

    Näin olen nyt pari vuotta toisen Rixen kanssa toiminut ja hyvin näyttäisi neuvo toimivan! Se Nancy S on sitä vastoin käytössä ihan ympäri vuoden tuulesta ja tuiskusta huolimatta. Eli sen 10 Ah akkua en mitenkään ole säästänyt saatikka optimoinut ja vielä pelittää!

    Toki kovasti tekisi mieli olisi vaihtaa tuo 10 Ah akku uuteen Panan 18 tai peräti 24 Ah akkuun. Tässäon siis vain ja ainoastaan esteenä noiden Panasonicin akkujen ryököttömät hinnat, siis 18-24 Ah noin 600-800 euroa Suomen puodeista hankittuna!'
    magnuken muokkasi tätä : 28.04.2012 at 02.43

  20. #170
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    34
    Bionxi on näköjää perässä noissa akuissa aika pahasti. Meinasin, että olis hommannu 9,6Ah akun, mutta jos yrittäis kitkutella nykyisellä ja ostas sitten vasta uutta jos tulee enempitehoista markkinoille. Vai saiskohan tuon nykyisen modautettua jossai enempi tehoiseksi.

  21. #171
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Pikainen-Likainen



    Tuli eepyörä purettua ännännen kerran ja rojuille tartti telineen. Niin, speks: 8Fun (mallia en muista, hallillinen), 6 FET 4110 Mosfet mkII (Lyen), 10s LiPo 5Ah.

    Laittakaas konversioitanne, vaikka kunnollisiakin, näytille.
    juminy muokkasi tätä : 26.06.2012 at 22.37

  22. #172
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Kona Fire Mountain 80V, 35A (phase 105A)



    Semmoset 62 km/h. Pari kellotusta riitti tuolla fillarilla... 9Continent-suoraveropiirakka oli sen perään 50 asteinen. ES-standardeilla ei toki mitään maininnanarvoista ja fillarikin* oli liian hifiä. Ei tehty tätä mihinkään käyttöön, kunhan kokeiltiin kun sattui sopivaa pulikkaa olemaan tyhjän panttina. 20S eli jännite nimellisesti 74V ja täydellä tankilla 84V.

    *) kyllä, sama yksilö. No more props for keeping it like that!
    juminy muokkasi tätä : 06.09.2012 at 22.34

  23. #173
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    http://ebikes.ca/store/store_CAV3.php

    Cycle Analystista on uus versio, V3. Ollut toki jo jonkin aikaa. Softa on vielä beta, mutta erittäin valmiissa vaiheessa jo. Nyt myös poljinvoimaan perustuva avustus on tässä mahdollinen. Ja saa myös ostaa Thunin nelikanttikeskiöllä jolla voi voimaa mitata. Eivät ole ihan älyttömän tarkkoja käsittääkseni nuo Thunit, mutta tähän käyttöön varmaankin piisaa. Hintaa Thunilla joku puolisentoista sataa.

    Noin 170e tuli hintaa CA3-DPS:lle posteineen, tulleineen ja veroineen.

    Laittelin eekamat sopivan nimiseen runkkoon, Charge Plug Freestyleriin. Sopiva raiskuutus parin vuoden takaiselle muotipelille: lokarit, ee ja automaattivaihteet.

  24. #174
    Sähkö(avusteisen) polkupyörän laittamista harkinnut ens kesäksi, ja palikoita pikkuhiljaa alkanut haalimaan. Suomen foorumeilta olen vaan löytänyt kovin vähän juttua, täällä foorumilla melkeenpä parhaiten- mut vain pari threadia täälläkin. Onko suomessa harrastajakunta näin pientä? vai eikö e-bikeistit ole foorumilla naputtelevaa kansaa

    Anyhow, tarkotus ois istuttaa sähköistys sarja ja akku muutaman vuoden takaiseen Tunturin Hybridiin, ja käyttää pyörää siihen mihin se on alunperin ostettukin, eli työmatkapyöräilyyn. Työmatka on noin 10km suuntaansa, lähinnä tavoitteena on päästä suihkun tarpeesta töihin tullessa eroon

    Olen kaivanut tietoa eri moottori vaihtoehdoista ja en ole osannut vielä päättää että mennäkkö DD -moottoriin(off road), vai laittaako pienempi tehoinen geared moottori(8FUN, Bafang). Tai kolmantena vaihtoehtona MAC/BMC tyylinen enemmän tehoa sietävä planeettapyöräinen moottori.

    Suurimman osan ajasta lain sallima 25km/h varmasti riittää, mutta ehkäpä välillä olisi hyvä olla avustusta isommissa nopeuksissa kun tuo hybridikin jopa minun polkemana kulkee kohtuu polkemisella sen 25km/h.

    Lakipykäliä, ja niistä käytyä keskustelua on luettu kyllä

    Myöskin olen koittanut metästää käytettyjä osia, akun olen jo löytänyt (36v Golden Motor, jonka pitäisi olla LiFePo ), mutta käytettynä myytyjä moottori/controlleri/yms osia ei ole ollut hirveän paljoa myynnissä. Saa tarjota jos nurkissasi pyörii ja haluat omastasi eroon päästä. Saa toki olla uusikin kitti jos sellainen on nurkkiin jäänyt pyörimään...

  25. #175
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Vähän vanha kyssäri jo ja kysyjä ei ehkä aktiivinen palstalla, mutta koska näistä todellakaan ei ole liikaa juttua suomeksi, niin kirjoitan nyt kuitenkin.

    DD-moottorit ovat tyypillisesti järjettömän painavia. Ja aivan ylimitoitettuja EU-lailliseen sähköpyörään. Eikä ole ihan kiva polkea ilman avustusta sellaisen kanssa. Itse laittaisin tuohon juurikin Bafangin eteen. Nekin kestävät kyllä laittoman nopeuden puolelle vieviä tehoja, mutta mopoa ei Bafangilla kannata tehdä. DD:t ovat enempi mopediluokkaa. Kuten tuosta pari viestiä ylempää voit lukea...

    Bafangeihin saa varaosina uusia rattaita, joten siinäkin mielessä minusta kohtuullisen turvallinen vaihtoehto. Kontrollerilla on merkitystä, huonoimmat ovat aivan naurettavan huonoja, mutta suurin osa noista alukoppaisista on ihan käypäsiä pelejä. En osaa tarkemmissa malleissa auttaa, mutta Edward Lyeniltä saat ostettua hiukan modattuja (paremmat FETit, USB-konffaus ja CA-liitin) jossain määrin kohtuulliseen hintaan, satasen luokkaa. Suosittelen sensorless-ohjainta. 6-fettinen riittää hyvin.

    Akuksi LiFePO4, built-in BMS (hvc, lvc, balancer) ja bulk charger on helpoin valinta minun mielestäni. Sellaisiahan nuo valmiit paketit nykyään taitavat etupäässä ollakin. Tuo 36...40V on varsin sopiva jännite. Käytettyjen akkujen kanssa voi mennä myös syteen ja saveen, joten huomioi hinnassa ellei myyjällä ole esittää testidataa akun nykyisestä kunnosta.
    juminy muokkasi tätä : 10.02.2013 at 14.40

  26. #176
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Mulla olis ajatuksena hankkia tavarapyörä ensi kesäksi ja varustaa se moottorilla. Tarkoitus olisi laittaa sähköinen veto eteen, jolloin talvikäyttöön sais kaikki pyörät vetämään. Tavarapyörä antaa kohtuu mukavasti mahdollisuuksia akkujen asentamiseen ja akulle voisi kehitellä kevyen lämpöeristyksen, jolloin potkua riittäisi talvikäytössä varmaan hieman pidemmälle. Parin illan googlettelun jälkeen tämä akku vaikuttaisi fiksuimmalta löytämistäni: http://www.ebikeakkus.de/akkus/beruf...endlerakku?c=5 (LiFePo4 36V/15Ah 470,-) mutta siihen speksailut on loppunutkin. Sähköpyörät on mulle käytännössä täysin tuntematonta aluetta ja tarkoitus sähköavusteisella tavarafillarilla olisi korvata auto mahdollisimman pitkälle.

    Katkeaako noissa veto heti kun lopettaa polkemisen. Asennussarjoissa kun on yleensä jarrukahvat mukana, mutta tarkoitus olisi varustaa pyörä hydraulilevareilla ja silloin tuo jarrukahvaan asennettu vedon katkaisu taitaa olla ongelmallinen? Olisiko muuten suosituksia mikä olisi projektiin fiksuin asennussarja jos akuille ja tarakkakiinnikkeille ei ole käyttöä (nämä kun tuntuu olevan suunnilleen jokaisessa sarjassa mukana)

  27. #177
    Citypyöräilijä Guest
    Hauska säie lukea, kun on itse jopa kilpailuissa lennättänyt lennokkeja täsmälleen samantyyppisellä tekniikalla.
    42V/85A. Noin 3000W. Akut on 5A. Turnigyn SK 63-64, Jetin Spinniä ja niin edespäin..
    Nuo Pyrkijän E240 ja E250-mallit näyttävät kyllä houkuttelevilta. Mitenkähän helposti noihin saisi vähän lisää ruutia, sitä tietysti miettii myös
    Cityajossa matkat eivät ole kovin pitkiä, joten joku Turnigy-pohjainen akkuratkaisu luokkaa 5A saattaisi riittää arkikäytössä..
    Alkaa tosissaan poltella siirtyminen nimittäin näihin vehkeisiin. Siitä tulisi mulla kiva yhdistelmä, sähköpyörä, ja perässä peräkärrissä lennokki samanlaisella tekniikalla
    Itsekin tietysti voisi jonkin paketin asentaa tuohon vanhaan hybridiin. Laturi on jo, akkujakin. Tarttis oikeastaan vain sen motin&vanteen, ja elektroniikan.

  28. #178
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Katkeaako noissa veto heti kun lopettaa polkemisen. Asennussarjoissa kun on yleensä jarrukahvat mukana, mutta tarkoitus olisi varustaa pyörä hydraulilevareilla ja silloin tuo jarrukahvaan asennettu vedon katkaisu taitaa olla ongelmallinen? Olisiko muuten suosituksia mikä olisi projektiin fiksuin asennussarja jos akuille ja tarakkakiinnikkeille ei ole käyttöä (nämä kun tuntuu olevan suunnilleen jokaisessa sarjassa mukana)
    Tuo PAS eli pedal assist sensor on halpojen sarjojen ongelma. Säädöt huonot ja monesti ei katkea heti kun polkemisen lopettaa. Tuossa minun ohjaimessani (löytyy tietoa muutama viesti aikaisemmin) avustus jatkuu kolmisen sekuntia polkemisen lopettamisen jälkeen eikä tätä aikaa voi säätää (aloituspulssin saa säätää). Sama ominaisuus on monissa muissakin, vaikka aika olisi vain sekunti, niin täydellä "kaasulla" sekunti on ihan liikaa ilman tappokytkintä (jarrukahva). Cycle Analystin PAS on fiksumpi, voi säätää aloitus ja lopetusviiveet. Silti en ihan tyytyväinen ole senkään PASsiin, koska vetää aina hana auki. Ok, kaasun "ramp-uppia" voi säätää rauhallisemmaksi sekä tietysti säätää sen mitä hana auki tarkoittaa ja mitä yksikköä säädetään (jännite, teho, virta, nopeus). Kunhan lumet vähän sulaa, niin testailen onko se ok vai pitääkö jatkaa oman jännite/virta/nopeus/pas -mittarin kanssa. Voi olla, että muutenkin pitää, sillä CA on semmonen power user -laite, etten tarttis sitä jatkuvasti stongassa...

    Niin, CA v3:een saa jopa Thun torque sensorin, joka olisi kyllä houkutteleva, mutta ollaan sitten jo CA + Thun jossain 350e:ssa. Ja tämän päälle tarvitaan siis tietysti vielä kontrolleri, moottori ja akku. Thunin kanssa CA näyttää myös polkijan watit.
    juminy muokkasi tätä : 10.02.2013 at 15.08

  29. #179
    Citypyöräilijä Guest
    Turnigyn 5000-millisiä 4S 4kpl kimppaan. Saa satasella 10A 38V lithiumakun, painaa 2kg. Greencyclestä 500W setti reilut 300e. Reilut 400e ja rock on? Toki ei se tuskin ihan noin suit sait mene, mutta periaatteessa alkaa vaikuttaa mielenkiintoiselta projektilta. Siihen Greencyclen settiin tarttee toki sitten sen 6-rataspakan ja. Nykyrottelossa on painava teräsrunko, pitäis kiinnikkeet kestää. Lennulaturilla kiva sit turruuttaa aina neljä pakkaa täyteen peräkkäin

  30. #180
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Kyllä se noin menee, mutta tulee toki paljon kaikkea tehtävää ja säädettävää matkan varrelle. Sitten tulee kaikkea kontrollerin päivitystä ja muuta kun pitää päästä näpeltämään. Olis hyvä olla joko BMS tai edes koko akkupaketin yli mittaava LVC. Ei välttämättä satu MXUS-sarjan kontrollerin LVC just oikeaan kennomäärän. Eikä siinä välttämättä ole LVC:tä, en kyllä tiedä. Sinulla toki lienee akkuvahteja, joita voit käyttää varoittamaan. Mut vähän kälystä, BMS olis paras ja katko kun eka kenno alle halutun minimin. Jos mulla ei olis noita LiPoja jo, niin ostaisin LiFePO4:sia 12S, soppelin BMS:n ja bulk-laturin (CC-CV 12s jännitteelle). Kyllähän noi LiFePO4:t painaa vähän enempi toki. Ostin ens kesäksi toisen imax B6:n, joten ei tarvii enää vaihtaa akkupakettia puolessa välissä... imaxissa hyvää pieni koko, pieni hinta ja voi ladata 4,1 V:iin (Li-Ion -ohjelmalla). Huonoa toki sitten max. 6S ja naurettava 50W latausteho...

    Mulla oli viime kesän ajossa 2 x 5s Turnigy 5Ah akut. Parikyt kilsaa latingilla, mutta riippuu toki about kaikesta. Jos laitat 2s2p noita 4-kennosia, niin ollaan nimellisesti 29,6V:ssa. Vai missasinko jotain? Mulla painaa 37V 5Ah noin 1300g. Riittävämpi satsi olis kaks tommosta satsia rinnan, joten lähemmäs kolmea kiloa menee.

    Ite ottaisin Bafangin, mutta kyllä kai MXUS ihan ok peli on. Oma MXUS-yksilöni klappasi ja takuuvaihto meni vähän pieleen, joten luovuin merkistä ennen kuin ajokokemusta ehti karttua. Työkaverilla on sellainen ja hyvin on toiminut. Etumoottori.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •