HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 28 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 78 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #811
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Joo, litkupurkkia pitää ravistella. Sitten sitä pitää pitää alassuin hetki, että kumihiutaleet laskeutuvat suuaukkoon. Vasta sitten litku valutetaan kuuppaan.
    Jos aina tekee näin, niin eikös ne kumihiutaleet lopu sieltä ennen kuin puteli on tyhjä?
    hemppa muokkasi tätä : 23.04.2012 at 15.21 Syy: quote kuntoon

  2. #812
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    Jos aina tekee näin, niin eikös ne kumihiutaleet lopu sieltä ennen kuin puteli on tyhjä?
    Mä oon huomannu kun koskenkorvaa ottaa pullosta huikkaa niin on sellanen tasanen känni,jos laittaa lasiin niin ei oikein nouse mihinkään?
    Mutta kun ottaa sen lopun neljänneksen kimahtaa ihan pirkuleesti nuppiin? onko siinä lopussa jotain vahvempaa sakkaa pullossa.
    Tää meni vähän ohi asian mutta hmmm!! täytyy tuumia miten ton GEAXin litkun sakat sekoittuu tasaisesti ja onko sillä nyt muutä kuin psykologinen vaikutus mielenrauhaan että jotain on renkaassa varoix jos puhkee.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  3. #813
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Litkulle ei sinänsä ole painerajaa. Asennuksessa/tiivistyksessä on Stanilla ohjeena ettei yli 40 PSI laitettaisi painetta. Järjellä ajatellen tuo on ihan selvä, koska ei ole tarkoitus ajaa kovalla paineella kaikkea litkua ulos vuotavista kyljistä, vaan litkulle pitää antaa mahdollisuus tiivistää.
    Testattu laitaa 700x23 Spessun Turbot litkuille ja hyvin onnistui Mavicin open pro ja Aksium race vanteille, kun laittoi Stanin teippiä. Toki ensin vaan 4bar paineilla ja kun oli pysyny paineet pari päivää, niin laitoin 7bar ja toimii.
    www.sellonpyora.fi

  4. #814
    JTG Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Litkulle ei sinänsä ole painerajaa. Asennuksessa/tiivistyksessä on Stanilla ohjeena ettei yli 40 PSI laitettaisi painetta. Järjellä ajatellen tuo on ihan selvä, koska ei ole tarkoitus ajaa kovalla paineella kaikkea litkua ulos vuotavista kyljistä, vaan litkulle pitää antaa mahdollisuus tiivistää.
    Ei se noin mene, ainakaan mulla. 6 barin paineella reikä menee tukkoon HETI kun sen kallistaa alaspäin. Toisaalta 3 barin paineella mitään tiivvistettävää reikää ei välttämättä vielä ole, vaan se avautuu vuotavaksi (ja mahdollisesti tiivistyväksi) vasta korkeammilla paineilla.

    käsittääkseni litkujen tiivistävyys ei perustu ilmatiiviiseen kalvoon, joka tiivistää ilman vuotoa, vaan vaatii vuodon tiivistääkseen. Voin olla väärässäkin.

  5. #815
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Edelleen tuo TLR-takarengas pihisee kyljistä jos laittaa 2,5 baria ja päästää paineet parin tunnin aikana. Nyt se on mun seurana työhuoneessa, ja suon sille säännöllistä huomiota.

    Illan kisa kuumottaa. Aivan varmasti tuo taittuu alle loppukisan jossain asvalttimutkassa. Voihan perse.

  6. #816
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sellon pyörä Katso viesti
    Testattu laitaa 700x23 Spessun Turbot litkuille ja hyvin onnistui Mavicin open pro ja Aksium race vanteille, kun laittoi Stanin teippiä. Toki ensin vaan 4bar paineilla ja kun oli pysyny paineet pari päivää, niin laitoin 7bar ja toimii.
    Pidän toki sanomattakin selvänä että kyse on "S-WORKS Turbo TUBELESS" versiosta kun on pyöräliikkeestä kyse. Varmista nyt kuitenkin.

  7. #817
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Edelleen tuo TLR-takarengas pihisee kyljistä jos laittaa 2,5 baria ja päästää paineet parin tunnin aikana. Nyt se on mun seurana työhuoneessa, ja suon sille säännöllistä huomiota.

    Illan kisa kuumottaa. Aivan varmasti tuo taittuu alle loppukisan jossain asvalttimutkassa. Voihan perse.
    Onx se joku oikeen kevyt TLR-gumi? Mun raskaat TLR Shwalben H-D:t vaikka on kyljet ruvella niin ei mitään vuotoa mutta nää on tietenkin toista verrattuna sun skaba gumiin.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  8. #818
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Schwalbeissa on kyljet paperia ellei ne ole 'oikeita' AM kumeja tai snakeskinillä olevia malleja oli TLR tai ei..

  9. #819
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Edelleen tuo TLR-takarengas pihisee kyljistä jos laittaa 2,5 baria ja päästää paineet parin tunnin aikana. Nyt se on mun seurana työhuoneessa, ja suon sille säännöllistä huomiota.

    Illan kisa kuumottaa. Aivan varmasti tuo taittuu alle loppukisan jossain asvalttimutkassa. Voihan perse.
    Toivottavasti tivistyy ja Karelle onnea kisaan.
    Mun Rocket Ron evot, ilman mitään snake skinniä, asentui ja tiivistyi termillä laakista vainaa mennä kesänä. Painettakin taisin pumputa ihan reippaasti... Just piruuttaan katoin, ei muuta kun Zyankalium kasaan ja kiekot alle, ilmat tallella, lasketaan moukan tuuri-osastolle.
    Tuo renkaan sisäpinnan putsaus bräkleenillä on varmaan ihan suositeltava toimenpide, itte kyllä käytin ihan sinolia.
    FRM litkut, teippi ja venttiili kyseessä
    arctic biker muokkasi tätä : 24.04.2012 at 13.51 Syy: reklaamin lisäys
    I väntan på ännu dåligare tidet

  10. #820
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Maantierenkaita siis näitä Road tubelesskumeja asennellaan tavan Aksiumeille, ja litkuja tietty lisäillään. Oisko oman aiheensa väärti vaan meniskö täällä pulleitten veljiensä joukossa?
    Ei mulla oo , vasta mennä kesäkuussa maastopuolella sain aikaseksi, kahet kiekot Misukat toisilla, selvä Guru(en ihan tällä hetkellä). Idea on vaan se jotta tuota niin kun suomalainen jotain touhua ja kirjoittaa nettiin niin useinkin siihen on uskomista. Tuolla ulukomaan voorumeilla on jos jonkinlaista sananselittäjää.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  11. #821
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Edelleen tuo TLR-takarengas pihisee kyljistä jos laittaa 2,5 baria ja päästää paineet parin tunnin aikana. Nyt se on mun seurana työhuoneessa, ja suon sille säännöllistä huomiota.

    Illan kisa kuumottaa. Aivan varmasti tuo taittuu alle loppukisan jossain asvalttimutkassa. Voihan perse.
    Laitoitko riittävästi litkua? Kun tässä hiljan vaihdoin X-Kingit pyörään niin tulipa taas kerran havaittua, että jos ei ilma meinaa pysyä sisällä niin suosiolla vaan lisää litkua renkaaseen.

    Se Stäänin ohjeistus on aivan riittämätön, tai ainakin ollu nuilla Contin ei-tubeless renkaille (RK SS ja XK Protection). Ei ole alkanut pitämään vaikka kuinka on tehnyt taikoja. Vaan kun on pistänyt suosiolla lisää litkua niin on alkanut pitää käytännössä samantein.

  12. #822
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Edelleen tuo TLR-takarengas pihisee kyljistä jos laittaa 2,5 baria ja päästää paineet parin tunnin aikana. Nyt se on mun seurana työhuoneessa, ja suon sille säännöllistä huomiota.

    Illan kisa kuumottaa. Aivan varmasti tuo taittuu alle loppukisan jossain asvalttimutkassa. Voihan perse.
    Don't get your hopes up...

    Tuskailin tässä ketjussa äskettäin oman 29" Rocket Ronin vuotavien kylkien kanssa. Aikaa on mennyt jo viikkokaupalla, aina välillä rengasta heilutellen ja täyttäen. Nyt piti viikon verran paineet noin kahdessa barissa, mutta eilen illalla oli tippunut alle yhteen. En todellakaan voi suositella noita tubelesskäyttöön, liian työlästä saada pitämään ilmat sisällään.

  13. #823
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Pidän toki sanomattakin selvänä että kyse on "S-WORKS Turbo TUBELESS" versiosta kun on pyöräliikkeestä kyse. Varmista nyt kuitenkin.
    Toki toki... sanomattakin selvää
    www.sellonpyora.fi

  14. #824
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Päivitetään sen verran että lähdin varuiksi kisaan aavistuksen ylipaineilla, eikä se takarengas juuri vuotanut kolmessa vartissa. Mutta aamulla oli taas lussu.

    Litkua on puolitoista kuupallista, minkä pitäisi riittää 26iin. Olettaisin että maastoajossa huljuu nuo litkut riittävästi, että aukeilevat reiät menevät uudestaan tukkoon. Mutta kun fillari on paikallaan, ilma vuotaa rauhassa.

    Otan illalla taas kiekon irti, kunnolla painetta ja kattellaan. Luotto ei ole häävi.

  15. #825
    mutanaama Guest
    Ootko katsonut vesialtaassa, mistä ilma karkaa. Voipahan tuo olla, että venaan on jäänyt kuminokare. Mä olen vaihtanut noita kumiloisia joitakin kymmeniä kertoja, eikä koskaan ole tollasta tullut eteen.

  16. #826
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Ilma karkaa kyljestä. Päättelen sen siitä, että kuuluu sihinä ja tuulee. Kylkeen avautuu sihiseviä reikiä kun on painetta 2,5 baaria ja kylkeä painelee sormella. Meneehän ne umpeen heti kun huljuttaa litkulammikon kohdalle.

    Sama juttu oli viime syksynä Nobby Nic TLRn kanssa.

  17. #827
    mutanaama Guest
    Oliskohan takuun paikka.

  18. #828
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Ne lupaa että voi käyttää tubeleksena Schwalben Doc Bluen kanssa. Käytän Stanin litkua -> ei takuuseen. Ja kyllä tuo tuosta rupeaa pitämään kun jaksaa säätää, ei ne mitään läpireikiä ole.

    Tsekkaan vielä ton venttiilinkin.

  19. #829
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Minun 2,4 RoRon samainen ongelma korjautui laittamalla toinen kuupallinen litkua sisään. Toiseen kumiin riitti yksi kuuppa.

  20. #830
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    83
    Joo sama täällä. 2.4 roron TLR, ekat rengaat missä meinas melkein usko loppua. Nyt yli 5 viikoa ja reilut 500km metsäryskytystä ja on toiminut hyvin jo 2-3 vkoa.

  21. #831
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Mä laittelin tänään uuden 2,25" TLR RoRon taakse, minkä tilasin ja tällä kertaa meni ihan ongelmitta. Schwalbe ei ole vielä vastannut mitään siihen mun reklamaatioon siitä edellisestä renkaasta.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  22. #832
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    486
    Aika kummallista kuulla Schwalben renkaiden litkutusongelmista. RoRo 2.25, RoRo 2.4 ja RaRa 2.25 Evo TLR-versioita ja RoRo:n niitä aikaisempia ei-TLR renkaita olen litkutellut ilman ongelmia.

  23. #833
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    219
    Tänään joutui hikoilemaan 2.2 mk2 protection mallin kanssa. Loppujen lopuksi en jaksanut enään kikkailla vaan menin huoltoasemalle kompuran luo. Aikasemmat renkaat 2.4 mk1 racesport ja 2.4 x-king protection menneet kerralle vanteelle jalkapumpulla ilman mitään ongelmia. Vanteet Shimano Deore XT WH-M785.

  24. #834
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Tuskailin tässä ketjussa äskettäin oman 29" Rocket Ronin vuotavien kylkien kanssa. Aikaa on mennyt jo viikkokaupalla, aina välillä rengasta heilutellen ja täyttäen. Nyt piti viikon verran paineet noin kahdessa barissa, mutta eilen illalla oli tippunut alle yhteen. En todellakaan voi suositella noita tubelesskäyttöön, liian työlästä saada pitämään ilmat sisällään.
    Sulla isompikin otanta näistä 29" RoRo ongelmista? Itsellä päinvastainen kokemus. Kertalaakista tiivistyi Stanin litkulla ja pitää paineet nätisti. Kuten on muutkin Schwalben kumit tiivistyneet.

    Mitä litkua käytit? Oliko purkki sekoitettu kunnolla? Reklamoi myyjälle jos se rengas on huono yksilö.
    Imatra MTB
    imatramtb.fi / facebook.com/imatramtb

  25. #835
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacGyver Katso viesti
    Aika kummallista kuulla Schwalben renkaiden litkutusongelmista. RoRo 2.25, RoRo 2.4 ja RaRa 2.25 Evo TLR-versioita ja RoRo:n niitä aikaisempia ei-TLR renkaita olen litkutellut ilman ongelmia.
    Sama täällä, parin viikon aikana laitoin 4 kpl 26" TLR Rocket Roneja (niitä kevyimpiä versioita) kaksille kiekoille, kaikki nousi jalkapumpulla ja ilmat pysyi laakista. Litkua kylläkin 2 kupillista/rengas. Ei tarvinnut pitää kyljellään, aivan loistavat renkaat, ainakin tuossa mielessä... Tuli mieleen ettei sit noita 29" versioita ole kevennetty liikaa kyljistä, mutta taitaa vaan olla hyvää/huonoa tuuria?

  26. #836
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tom1 Katso viesti
    Tänään joutui hikoilemaan 2.2 mk2 protection mallin kanssa. Loppujen lopuksi en jaksanut enään kikkailla vaan menin huoltoasemalle kompuran luo.
    Jep, tuttu fiilis. 4 rengasta lähiaikana jalkapumpulla litkuttaneena päätin selvittää minikompuroiden hinnat. Onko ~35L/min riittävä teho vai tarviiko olla >200L/min ? Halvimmat on luokkaa 10...30€ mutta ilmansyöttöteho epäilyttää.

    Niin ja Stanin kehät on ollut ylivoimaisesti helpoimmat litkuttaa, jos vertaa muihin testattuihin (crossmax slr ja dt M480).

  27. #837
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Vanhasta jauhesammuttimesta saa toimivan renkaan pullauttajan. Hintaa tulee letkuadapterin ja renkaan liitospään verran eli aika vähän. Voi huoletta pumppailla jalkapumpulla 8bariin ja nousee vähän vaikeampikin rengas.

    Itellä on vähän toisenlaisia ongelmia. Renkaat kyllä nousee nykypelillä hyvin ja renkaan sekä vanteen sauma pitää ilmaa, mutta mulla on vuotanut venttiili-kohta ja nippelit tänä keväänä. Stanin teippi on tod. näk. syyllinen, koska tuntuu että se ei oikein tykkää pakkasesta ja muutenkin alkaa irrota ja päästää ilmaa alitseen. Huomenna meen hommaamaan gorilla-teippiä ja askartelen siitä vannenauhat tai sitten sitä FRM:n alkuperäistä teippiä, joka kuulemma oikeasti pysyy.

  28. #838
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti andeprkl Katso viesti
    Sulla isompikin otanta näistä 29" RoRo ongelmista? Itsellä päinvastainen kokemus. Kertalaakista tiivistyi Stanin litkulla ja pitää paineet nätisti. Kuten on muutkin Schwalben kumit tiivistyneet.

    Mitä litkua käytit? Oliko purkki sekoitettu kunnolla? Reklamoi myyjälle jos se rengas on huono yksilö.
    Kaksi kappaletta. Stanin litkuilla, kunnon sekoitettuna ja Shimanon UST kehällä. Painokin on molemmissa lähempänä 600g kuin 500g.

    Eihän Schwalbe lupaa mitään noiden kylkien tiiveydestä joten taitaa olla ihan turha valittaa. Ja luulen että ilma jo pysyy, mutta työtä on vaatinut.

  29. #839
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    No niin, ensimmäinen tuubi antautui tänään kauden ekalla lenkillä. Kannattaako yrittää korjata litkulla vai vaihtaa suoraan ehjä tilalle? Kyseessä Tufon elite ride FFWD kiekolla teipin kanssa.

  30. #840
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Mulla on tuolla yks tufon tuubi joka on ihan hyvin pitänyt paineet paikkauksen jälkeen. Käytin tufon extremeä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •