GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 10 / 80 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 60 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 2384

Aihe: Keski-Uudenmaan kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    No nythän mä hokasin mix palsta oli kiinni! katoppa kö että Markku ehti noutaa ja kuvata ton kaffilan!
    Repesin!!

Kyä viksup päriää, sano tamperelainen!

Tracker on lainassa vain. Ei hassumpi vehje.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    No nythän mä hokasin mix palsta oli kiinni! katoppa kö että Markku ehti noutaa ja kuvata ton kaffilan!
    saas nähä milloon Liitiä lähtee seuraavan kerran fillaroimaan.

toi on yks mun vakiolenkkikuppiloisista mut kun ei kerkee lenkille.

olin kyllä ihan eksyksissä ton porttirastin kanssa . olisin etsinyt eri paikasta.
    oli sentään Tuusulassa ettei arvaus ihan mettään menny.

Varuskunta-alueen vanhasta ortodoksihautausmaasta kerrotaan Tuusulan kunnan Kotiseutupolut -nettisivulla näin:

Krimin sodan aikaan Hyrylään perustettiin väliaikainen sotilassairaala 1855. Hospitaali tarvitsi välttämättä hautausmaan, joka sijaitsi puukasarmeilta virstan (1.066 m) kaakkoon ja oli kooltaan noin 20x20 syltä (syli on 2.133 m). Vuoteen 1863 mennessä oli hautausmaa täynnä, mutta sairaalan lopettaminen vähensi hautauksia. Kirkonmäelle syntyi ns. uusi hautausmaa vuosisadan vaihteessa (3,966 ha = 8712 neliösyltä). Nimellisesti Kirkonmäen hautausmaa siirrettiin 1958 metsäkalmistoon. Toisen kerran v 1970 siirrettiin hautajäänteitä Krimin sodan aikaiseen metsäkalmistoon.

Helsingin Ilmatorjuntarykmentin komentaja eversti Ari Rautala kunnostutti metsäkalmiston vuosituhannen alussa. Komentaja antoi sotilaspastori Janne Aallolle tehtävän: Saata hautausmaa sen arvolle kuuluvaan kuntoon eli lähelle luonnontilaa.

Matkamiehen ristin siunasi vuoden 2003 keväällä Helsingin ortodoksisesta srk:sta isä Leo Huurinainen ja isä Viktor Porokara Järvenpään kirkosta, joka lupasi hankkia siihen vielä ikonin. Pimenoffin haudalla oli käynyt vielä omaisia.

Rastikuvan hautausmaa on tekstissä mainittu 1850-luvulla perustettu hautausmaa eli sittemmin metsäkalmisto, ei ns. uusi hautausmaa. Hyrylässähän oli varuskunta jo autonomian aikaan ja sitä myötä myös komea ortodoksikirkko, joka purettiin vuonna 1958. Mielenkiintoista paikallishistoriaa.

Olin muuten aikoinaan tekemässä Keski-Uusimaahan juttua viimeisessä kappaleessa mainitusta Matkamiehen ristin siunaamisesta. Isä Leo Huurinainen kurvasi paikalle etuajassa pakettiautolla sonnustautuneena täyteen ortodoksipapin virka-asuun. Ehdimme siinä ennen tilaisuuden alkua vaihtaa jonkin verran ajatuksia erimerkkisten pakujen ominaisuuksista. Tuntui isä olevan automiehiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Hyrylässähän oli varuskunta jo autonomian aikaan ja sitä myötä myös komea ortodoksikirkko, joka purettiin vuonna 1958. Mielenkiintoista paikallishistoriaa.
    Triviana mainittakoon, että Hyrylän varuskunta-alueelle rakennettiin autonomian ajan loppupuolella myös upouusi hapankaalikellari, joka taidettiin purkaa jo joskus sotien välisenä aikana.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Munkkikaffella Jennin bensiksellä

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...396035&lang=fi

Olipas lounas hinnatkin kohillaan 6/7 ekua. Viime syksynä tuli lounastettua tuolla yks parhaista hernekeitoista mitä ikänä oon syöny, pointsit mestalle.

Ja sit uusi:

Mulla on aavistus tuosta...

Pahoittelut, kun ei tullut vinkkiä tuosta hautausmaarastista! Olin suorittamassa rankkaa hiilihydraattitankkausta kaverin mökillä, ja pääsin netin ääreen vasta eilen illalla. (Nyt jaksaa taas!)

Muoks: Niin ja se tie olisi ollut oikein hyvässä kunnossa, jos sen rastin olisi hakenut aiemmin

Karttalinkki

Eivät menneet hukkaan pitkät vuodet Keski-Uusimaan joka paikassa hyppäävänä tähtireportterina. Männistön lavallakin olen ollut jutun teossa. Tuolla uudella rastilla sen sijaan en.

Vanha rasti:

Uusi rasti:

HyväHyvä nopeaa toimintaa. Aattelinkin että aika helppo tuo Männistö on, ehkä just sopiva niin saa porukan liikkeelle.
    Varmaan tuttu aika monelle muullekin, kuitenkin olleet tuolla morsiamia( tai kolleja) jahtaamasssa. Tietty hyvä kun pääsee heti oikein luvan kanssa ***pi tuntumalle

Ja 3* selitys: NÄP

Tietääkö joku tuon hienon tiilirakennuksen vai tarvitaanko vihjeitä? Ei se kovin vaikea ole.

Tänä aamuna klo 6 välähti missä tuo voisi olla. En viitsinyt käydä katsomassa kun ei ollut kameraa mukana. Otan tänään kameran mukaan kun menen töihin. Todennäköisesti en ole kartalla, heikolla tuntemuksella mennään.
    Toi Jennin Bensis rasti harmittaa/nolottaa. Joka päivä menen tuosta pihan läpi kun menen töihin. Eipä välähtänyt..

Edit: Ei tuo ollutkaan siellä missä luulin. Vinkkejä vain kiitos.. Jotenkin tuo on tutun oloinen.
    H.Å muokkasi tätä : 22.03.2012 at 19.17

Tiilitalo (mikä lie loistonsa päivinä ollut) sijaitsee ns. kivenheiton päässä rastialueen ulkorajalta. Se on tien laidassa, jonka nimi tuo mieleen kesäisen järven.

Laineen liplatusta, kyllä mä mietin että missä olen tuon nähnyt. Karttalinkki epävarma, jokatapauksessa +- 150 m. Poikakaan ei ollut varma kun kysyin. Laineentiellä

Ja uutta (helppoa) pukkaa, mikä avattu/rakennettu vuonna 1998? Ei ollut ajateltuna uutta rastinpaikkaa, tämä oli tällainen hätävararasti.

Tämä viimeinen on tuttun oloinen ja jos löytyy suunnasta nuorisovankila niin kyseisenä vuonna oltiin emännän kanssa kävelyllä ja Keskarin toimittaja (ei ollut Liitiä) hyökkäsi haastattelemaan ja teki jutun vasta avatusta sillasta lehteen.
    Hannes polkee - kunnes halkee.

lateksi muokkasi tätä : 17.03.2014 at 21.32

Kaksi päivää siihen meni että löytyi, pojan kanssa kierreltiin pitkin kyliä. Taas oli tutun näköinen mutta varmaa tietoa ei.

Steissillä

Uutta puskee, ja porkkanana kuvanottopaikan vieressä on tumma muovipussi jossa on yllätys rastinhakijalle.

Eli ylläri on tuolla lautojen välissä.

Pitääkö vinkata? Helpoksi mä tämän kyllä ajattelin.
    Vai pelottaako sepeli..

Paikka tod. näk. tiedossa, mutta kun ei ole asiaa tuonnepäin nyt.

Jos aktivoituisi taas tänne kuvarasteille kun sattui olemaan helppo kohde.
    Keinukalliolla http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...397264&lang=fi

seuraava

harmi ettei nyt pääse pariin viikkoon hakemaan kuvarasteja. mm tuolla Jahvetin talorastin pihalla tuli 50-luvulla pentuna leikittyä.

Otitko Jahvetti yllätyspaketin lautojen välistä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H.Å Katso viesti
    Otitko Jahvetti yllätyspaketin lautojen välistä?
    Rastilla välähti kyllä että oli joku maininta pussukasta mutta ei pikaisella silmäyksellä osunut silmään.
    Olisiko siellä ollut hemohessiä

Voimajuomaa, saattaa olla että on jäätyny ja sulanu ja jäätyny ja sulanu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H.Å Katso viesti
    Voimajuomaa, saattaa olla että on jäätyny ja sulanu ja jäätyny ja sulanu.
    Höh... Harmi ettei tullut tongittua kunnolla.

Vanha rasti on Savion kumitehtaan vanhoja asuntoja. Karttalinkki

Uusi rasti.

Harmi (juu, tosi harmi...) että olin viikon Kyproksella bongaamassa sikäläisiä rasteja, koska Kytömaan silta, Keinis ja Tehtaanmäen talo olisivat menneet ns. heittämällä. Aseman kupu oli paha ja tämä viimeinen... Aavistus on, mutta voi mennä syteen.

Valistuneen oloinen haju on Hansillakin viimeisestä kuvatuksesta... olisiko Skavabölen nurkilla...
    Hannes polkee - kunnes halkee.

Vanha rasti on silta, jonka ylitys ajamalla vallitsevalla lumi- ja jäätilanteella vaatii taitoa ja tuuria:

Karttalinkki luullakseni tuossa näin jälkikäteen muistikuvan varassa suunnistettuna:
    http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...394390&lang=fi

Ja uusi on sitten muunnelma teemasta:

Markku Lehikoinen

Mun aavistus tuosta edellisestä oli oikein, Hansin meni metsään, hah! Uusimmasta ei pikaisella miettimisellä hajuakaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •